سلامت نوزاد

می توانیم به انتخاب خودمان پسر یا دختر به دنیا بیاوریم؟ (جدیدترین تحقیقات)

bestkid b

هرچند برای همه والدین، سلامت فرزند از همه چیز مهمتر است اما گاهی اوقات بعضی خانواده ها به دلایل مختلفی خواهان فرزند پسر یا دختر هستند. متخصصین علم ژنتیک و تغذیه تحقیقات زیادی را در این زمینه انجام داده اند و روشهای مختلفی را برای تعیین جنسیت جنین کشف نموده اند.

مقدمه:

با پیشرفت علم پزشکی روشهای مختلفی برای انتخاب پسر یا دختر شدن جنین ایجاد شده است که این روشها آرزوی خیلی از خانواده ها را به حقیقت تبدیل کرده است. بعضی از والدین دوست دارند که تنها دو فرزند داشته باشند یکی پسر و یک دختر و با داشتن یکی از آنها می خواهند دیگری جنس مخالف شود.  این والدین می توانند یکی از روشهای موجود برای پسر یا دختردار شدن جنین را انتخاب و به دستورالعمل های آن عمل کنند تا دختر دار یا پسردار شوند.

تعیین جنسیت و روش های تعیین جنسیت(ویدئو):


انواع راه‌های انتخاب جنسیت:

امروزه با استفاده از علم روز، می‌توانیم با درجه اطمینان بالایی به پسردار شدن یا دختر دار شدن خودتان، حتی قبل از عمل لقاح و آمیزش پی ببرید، برای این کار کافی است که یکی از راه‌های زیر را انتخاب کنید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

  1. روش تغدیه‌ای
  2. روش زمان بندی مقاربت (تعیین زمان تخمک گذاری)
  3. روش شستشوی مهبلی (واژن)
  4. روش زمان بندی ماهیانه مقاربت
  5. روش تعیین میزان اسپرم
  6. روش نشاندار کردن لیزری گامتها
  7. روش PGD – IVF

۱-روش تغدیه‌ای:

نتایجی که از به کار بردن این روش گزارش شده، یکنواخت نیست و بعضی از مراکز بین ۸۰ تا ۱۰۰ درصد موفقیت گزارش داده اند، اما این نتایج، زمانی می تواند قابل قبول و قابل اعتماد باشد که رژیم غذایی به تنهایی مورد استفاده واقع شود و سایر روش ها همزمان با این روش به کار گرفته نشود. در این روش برای رسیدن به جنین پسر، بالا بودن نسبت سدیم و پتاسیم و کم بودن کلسیم و منیزیوم، متابولیسم تخمک و به خصوص لایه خارجی آ ن را به نحوی تغییر می دهد که اسپرماتوزوئیدهای حامل جنسیت پسر به طرف آن جذب می شوند و به عکس برای جذب اسپرماتوزوئید جنسیت دختر به وسیله تخمک، لازم است میزان کلسیم و منیزیوم خون بالا برود و میزان پتاسیم و سدیم خون پایین بیاید.

نوزاد-۱

خوراکی های مؤثر برای داشتن جنین پسر:

  1. مصرف غلات در وعده صبحانه
  2. مصرف قارچ توسط مردان
  3. مصرف غذاهای دریایی توسط مردان
  4. مصرف غذاهای نشاسته دار
  5. مصرف غذاهای شور و ترشیجات
  6. مصرف تخم کدو تنبل توسط زنان
  7. مصرف گوجه فرنگی توسط زنان
  8. مصرف میوه و سبزیجات (موز،مارچوبه،سیب زمینی،اسفناج،لوبیا و کدو)
  9. مصرف مرکبات (لیموترش، پرتقال، لیموشیرین و گریپ فروت)

به طور خلاصه غذاهایی که بیشتر برای لقاح پسر مناسب است عبارتند از کلیه و غذاهای شور، موز، خرما، هویج، سیب زمینی، جگر، گوشت و تخم مرغ و غذاهایی که برای دختر مناسب است عبارتند از؛ شیر و فرآورده های آن، ماهی ساردین، خاویار، بادام، کاکائو و جوانه گندم و کلم، کدو و فلفل سبز. خانواده هایی بیشتر نوزاد پسر به دنیا می آورند که علاوه بر میزان بیشتر کالری دریافتی، طیف وسیع‌تری از مواد مغذی از جمله پتاسیم، کلسیم و ویتامین‌های C، E و B12 دریافت کنند.

۲- تکنیک فلوسیتومتری برای تعیین جنسیت

در این تکنیک می‌آیند اسپرم‌های X و‌y را از هم جدا می‌کنند و بدین‌ترتیب می‌توانند انتخاب کنند که در هنگام انجام آی.وی.اف کدام جنس اسپرم را تزریق کنند. به هر حال این تکنیک هم محدودیت‌ها و مشکلات خاصی به همراه دارد. مثلا اینکه ما می‌گوییم اسپرم‌های x و y را از هم جدا می‌کنیم، ۱۰۰ در صد نیست. شاید تعداد اسپرم‌هایی که بتوانیم جدا کنیم به میزان کافی نباشد و مشکلات به طور کلی زیاد است، اما به هر حال امید می‌رود که طی چند سال آینده این روش هم بتواند به این والدین کمک کند.

۳- روابط زناشویی منظم دلیلی برای داشتن فرزند دختر یا پسر:

دانشمندان دانشگاه Maastricht اعلام نمودند که رژیم غذایی آقایان تاثیری در جنسیت کودک ندارد. تاکید این دانشمندان به خانم ها در روابط زناشویی این است که برای دختر دار شدن باید روابط جنسی منظم داشته باشند و البته نه در نزدیکی قبل و بعد از تخمک گذاری. در حوالی زمان تخمک گذاری به دلیل اینکه ترشحات قلیایی بیشتری وجود دارد اسپرم پسر بیشتر و بهتر می تواند عبور کنند و در روز هایی که از زمان تخمک گذاری فاصله بیشتری دارد ترشحات حالت اسیدیته بیشتری دارند و احتمال بارداری دختر افزایش می یابد و در روز های بعد از تخمک گذاری مثلا ۲ الی ۳ روز بعد از تخمک گذاری به دلیل اینکه کیفیت ترشحات تغییر می کند اسپرم های پسر کمتر می توانند از این ترشحات عبور کنند و اگر بارداری اتفاق بیفتد احتمال بارداری دختر مجددأ بالا خواهد رفت.

بنابراین اهمیت زمان تخمک گذاری برای تعیین جنسیت زیاد است و مهم این است که روز تخمک گذاری بسیار دقیق تعیین گردد. البته باید دقت نمود که میزان اسپرم حاوی ژن ماده قوی تر و سریع تر توانایی اتصال به تخمک را دارد و این نیز دلیل دیگری برای فاصله گرفتن از زمان تخمک گذاری برای بچه دار شدن است.

این مطالعات که در عرض ۵ سال و بر روی ۱۷۲ زن ۲۳ ساله تا ۴۵ ساله اروپای غربی انجام گرفته ,که بیشتر آنها مادرانی بودند که بچه پسر آورده بودند و خواهان دختر بودند . در این برنامه از انها خواسته شد مصرف غذاهای شور را کنار بگذارند و روزی ۱ پوند فرآورده های لبنی مصرف کنند. رژیم غذایی آنها شامل برنج, گوشت,میوه ,ماکارونی و سبزیجات نیز بود .

لازم به ذکره که بسیاری از این زنان قادر طبق تجویز های انجام شده رژیم و زمانبندی روابط زناشویی خود را رعایت نکردند اما ۲۱ نفر از این تعداد تا انتها آنها را انجام دادند . که از این ۲۱ نفر ۱۶ تا دختر دار شدند که بدین ترتیب با ۸۰ درصد موفقیت حیرت آور ترین نتیجه بدست آمده تاکنون در دنیای پزشکی میباشد.

آزمایش نشان داد که هم رژیم غذایی و هم روابط منظم هر دو تاثیر گذار در دختر دار شدن این زنان بوده که البته تاثیر رژیم غذایی بسیار مشهود تر بوده است. آزمایشات قبل بر روی کرم های دریایی، گاو ، خوک و موش به اجرا درآمده بودند و اگر چه برخی مطالعات بر روی زنانی که مایل به تولد نوزاد پسر بودند نیز نشان داده بود که رژیم غذایی آنها به طور عمده غذاهای غنی از پتاسیم و سدیم بود.

در بخش نظرات سؤالات خود را از ما بپرسید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا