نکات سلامتی مادران

چکار کنیم فرزندمان پسر شود؟ (طبق جدیدترین تحقیقات پزشکی)

bestkid b

در این مطلب روشهایی ارائه شده است که می تواند شانس پسر دار شدن را افزایش دهد. هیچ مدرک پزشکی معتبری وجود ندارد که تاثیر قطعی آن ها را نشان دهد. با این حال نتایج برخی از تحقیقات نشان می دهد که استفاده از این روش ها احتمال پسر دار شدن را افزایش می دهد. پس اگر دوست دارید فرزندتان پسر شود، در این مطلب با ما همراه باشید.

جنسیت جنین چگونه شکل می گیرد؟

هر جنین در زمان لقاح، ۲۳ کروموزوم از اسپرم پدر و ۲۳ کروموزوم از تخمک مادر دریافت می کند. به این ترتیب مجموع کروموزم ها ۴۶ عدد است که ۲۳ عدد آن از پدر و ۲۳ عدد آن از مادر است. جنسیت نوزاد به یکی از این جفت ها یعنی به کروموزوم های شماره ۴۵ و ۴۶ که “کروموزوم های جنسی” هستند بستگی دارد.

درست در لحظه ی بارداری (ترکیب اسپرم و تخمک)، جنسیت کودک شکل می گیرد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

بسیاری از تئوری های پیرامون انتخاب جنسیت به این واقعیت متکی است که نر یا اسپرم Y، کندتر از اسپرم X یا اسپرم دختر شنا می کند. اسپرم X کمی انعطاف پذیر بوده و بیشتر می تواند در دستگاه تناسلی زن قرار گیرد.

حتما بخوانید: ۷ دعای بارداری برای سلامت جنین، پسر شدن و دعاهای کاربردی دیگر

سلول جنسی زن (تخمک) دارای فرمول XX است و به فرزندش می تواند فقط یک کروموزم X بدهد. اما سلول‌های جنسی مرد (اسپرم) دارای دو نوع کروموزم جنسی Y وX می باشد. بنابراین بسته به اینکه کدام نوع اسپرم (X یا ‌Y) با تخمکی که حاوی کروموزوم X است ترکیب شود، جنسیت جنین مشخص می گردد. اگر اسپرم حاوی کروموزم Y موفق به نفوذ در تخمک شود، فرزند شما پسر خواهد شد و اگر اسپرم حاوی X به تخمک وارد شود، فرزند دختری خواهید داشت.

به نظر می رسد برخی از مردان اسپرم X یا Y با کیفیت تری دارند. احتمالا به همین دلیل است که خانواده هایی وجود دارند که همه ی فرزندانشان، دختر یا همگی پسر می باشد.

برای هر زوج، داشتن رابطه جنسی زیاد در طول دوره ی باروری، احتمال بارداری را افزایش می دهد. برای زنانی که چرخه ۲۸ روزه دارند، تخمک گذاری به طور کلی حدود روز چهاردهم دوره (چهارده روز پس از اولین روز آخرین قاعدگی) اتفاق می افتد.

حال اگر شما طالب فرزند پسر هستید، می توانید کارهایی انجام دهید تا احتمال پسردار شدنتان افزایش یابد. تغییرات رژیم غذایی و استفاده از مکمل ها ممکن است برای هر زن مناسب نباشد، بنابراین قبل از هر گونه تغییر در رژیم غذایی بهتر است با پزشکی که از وضعیت سلامتی شما اطلاع دارد، مشورت کنید.

رژیم غذایی برای پسر دار شدن

۱-برای پسر شدن فرزند، مادر غذاهای قلیایی بخورد و پدر غذاهای اسیدی!

رژیم غذایی قبل از بارداری تا حدودی جنسیت فرزند شما را مشخص می کند. اعتقاد بر این است که با خوردن غذاهای مختلف، PH بدن تغییر می کند. تصور می شود ماده قلیایی که از مهبل مادر آزاد می شود، دوستار اسپرم مردانه است. بنابراین، به مادرانی که پسر می خواهند پیشنهاد می شود که غذای قلیایی بیشتری بخورد یا غذاهایی بخورند که حاوی سدیم و پتاسیم زیادی هستند.

غذاهای قلیایی رایج شامل سبزیجات (مانند گوجه فرنگی، سیب زمینی، هویج، کلم، پیاز، قارچ، اسفناج، خیار، کاهو و …)، میوه (مانند موز، پاپایا، گلابی، پرتقال، هندوانه، انگور، توت فرنگی، لیمو، خرمالو، سیب و…) ، محصولات لوبیا (مانند لوبیا سبز، لوبیای سویا، لوبیا قرمز، ترشی لوبیا و…) ، محصولات آرد (مانند بیسکویت، دسر بدون خامه و…)، چای، قهوه، جلبک های دریایی و غیره هم جزء غذاهای قلیایی محسوب می شوند.

حتما بخوانید: جنین پسر در رحم: علائمی که نشان میدهد فرزند شما پسر است!

در عوض، پدر باید غذاهای اسیدی بیشتری مصرف کند. غذاهای اسیدی شامل زرده تخم مرغ، پنیر، شیرینی، ماکارونی، کیک های ساخته شده از شکر تصفیه شده سفید، برنج، ماهی (مثل ماهی تن، ماهی کپور و…)، گوشت (مثل گوشت مرغ، گوشت گاو)، ژامبون، میگو، بادام زمینی، شکلات و غیره هم جزء غذاهای اسیدی هستند.

بهتر است حداقل یک ماه قبل از بارداری، این غذاها را مصرف کنید.

۲- مادر باید از غذاهای پرکالری بیشتری استفاده کند.

برخی دانشمندان بریتانیایی یک نظرسنجی انجام دادند و دریافتند زنانی که دوست دارند قبل از بارداری غذای پر کالری زیادی در طول روز بخورند، احتمال بیشتری دارد که صاحب پسر شوند. در حالی که رژیم غذایی کم کالری احتمال دختردار شدن را افزایش می دهد. بنابراین، اگر می خواهید پسر بدنیا بیاورید، وزن خود را کم نکنید. مصرف غذاهای پر کالری ممکن است موثر واقع شود.

۳- مادر غذاهای نمکی بیشتری بخورد.

دانشمندان آفریقای جنوبی تحقیقاتی انجام داده اند و دریافتند که زنانی که قبل از بارداری غذای شور و گوشت بدون چربی می خورند، بیشتر از کسانی که مایل به خوردن شکلات هستند، پسردار می شوند.

۴- مادر غلات بیشتری برای صبحانه بخورد.

این مطالعه همچنین نشان می دهد که احتمالاً پسردار شدن در زنانی که دوست دارند غلات صبحانه بخورند، در مقایسه با کسانی که کمتر می خورند، زیادتر است. بنابراین، قبل از بارداری از غلات صبحانه استفاده کنید تا شانس پسردار شدنتان بیشتر شود.

۵- فصل مناسبی برای بارداری انتخاب کنید.

گفته می شود دما می تواند جنسیت نوزاد را تعیین کند. نطفه ی پسر در محیطی با درجه حرارت بالا و نطفه ی دختر در دمای پایین تشکیل می شود. این امر به این دلیل است که درجه حرارت بالا روی کروموزوم X تأثیر می گذارد و کروموزوم Y را فعال تر می کند. از طرف دیگر، دمای پایین برای کروموزوم X مطلوب تر است و تشکیل ترکیب ژنتیکی “XX” را آسانتر می کند. بنابراین، اگر در طول تابستان باردار شوید، شانس بیشتری برای پسر دار شدن خواهید داشت. در زمستان بیشتر احتمال دارد فرزند دختری داشته باشید. اگرچه هیچ مدرک علمی کافی برای اثبات این موضوع وجود ندارد، اما ممکن است شانس پسردار شدن را بالا ببرد.

۶- تاریخ مناسبی را برای بارداری انتخاب کنید

از طریق تقویم ۷۰۰ ساله چینی، می توانید دریابید که در کدام تاریخ ها شانس بیشتری برای پسردار شدن وجود دارد. البته این نکته را مد نظر داشته باشید که شواهد علمی قطعی درمورد تعیین جنسیت جنین از طریق تقویم چینی، وجود ندارد. تقویم چینی یکی از قدیمی ترین روش های تعیین جنسیت جنین برای مادران (حدود سنی ۱۸ تا ۴۵ سال) است که جنسیت فرزند را بر اساس ماهی که در آن برای بارداری اقدام شده است مشخص می کند. از آنجا که این تاریخ ها چینی است، محاسبه آن برای بسیاری از افراد دشوار است. بنابراین باید تاریخ ها را تبدیل کنید.

۷- تعداد اسپرم ها را افزایش دهید

تعداد زیاد اسپرم باعث می شود شانس پسر شدن بیشتر شود. بنابراین، وقتی قصد بچه دار شدن دارید، باید ۳-۷ روز قبل از تخمک گذاری از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید. این می تواند تعداد اسپرم های پدر را در روز تخمک گذاری افزایش دهد و بنابراین احتمال پسر دار شدن افزایش میابد. بهترین روشهای افزایش تعداد و کیفیت اسپرم زنان را در اینجا بخوانید!

حتما بخوانید: تغذیه ماه اول بارداری برای پسر شدن (طبق جدیدترین تحقیقات)

۸- آیا زمان برقراری رابطه ی جنسی و پوزیشن برای پسردار شدن موثر است؟

به شما پیشنهاد می شود که نزدیک به زمان تخمک گذاری رابطه جنسی برقرار کنید. در صورت منظم بودن دوره قاعدگی می توانید از “ماشین حساب تخمک گذاری” استفاده کنید تا تاریخ دقیق تخمک گذاری را بدانید. همچنین، می توانید کیت های تشخیص تخمک گذاری را برای آزمایش خریداری کنید. برای پسردار شدن بهتر است بیش از ۲۴ ساعت قبل از تخمک گذاری و بیش از ۱۲ ساعت بعد از تخمک گذاری، رابطه جنسی نداشته باشید.

پوزیش داگ استایل و ایستاده بهترین وضعیت ها برای پسر دار شدن است زیرا این راه ها امکان نفوذ عمیق تر را فراهم می کند بنابراین احتمال ورود اسپرم Y به تخمک را افزایش می دهد. علاوه بر این، زن بهتر است پنج تا ده دقیقه بعد از مقاربت استراحت کند.

۹- بارداری در سن مناسب، اهمیت دارد

گفته می شود هر چه والدین مسن تر باشند، شانس بیشتری برای دختر دار شدن خواهند داشت. بهترین زمان برای پسردار شدن خانم ها بین ۲۳ تا ۳۰ سال است. و برای آقایان، بهترین زمان بین ۳۰ تا ۳۵ سال است. با عبور زنان از ۳۰ سال و مردان از ۳۵ سال، احتمال دختر دار شدن بیشتر می شود. بنابراین سعی کنید در سن مناسبی باردار شوید تا صاحب فرزند پسر شوید.

۱۰- آقایانی که تمایل به پسردار شدن دارند، باید از سیگار کشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنند.

تحقیقات علمی تأیید کرده است که نوشیدن مشروبات الکلی یا سیگار کشیدن منجر به کاهش تعداد اسپرم های مرد می شود. برای پسردار شدن، پدران و مادرها نیاز به اسپرمهای قوی تر و زیادتری دارند. در صورت نوشیدن مشروبات الکلی یا استعمال سیگار، احتمال پسر شدن فرزندتان بسیار کاهش می یابد. اگر واقعا دوست دارید که فرزند پسر داشته باشید، بهتر است سیگار کشیدن و مصرف مشروبات الکلی را بطور کامل متوقف کنید.

حتما بخوانید: آیا می توانیم به انتخاب خودمان بچه پسر یا دختر به دنیا بیاوریم؟ (جدیدترین تحقیقات)

۱۱- نکات اضافی برای کمک به پسردار شدن

  • لباس زیر مردانه راحت انتخاب کنید. اگر همسر شما لباس زیر تنگ و نامناسب بپوشد، میزان تولید اسپرم کاهش میابد و این منجر به تضعیف فرآیند تولید نوزاد می شود.
  • یک فنجان چای یا قهوه درست قبل از برقراری رابطه جنسی ممکن است به اسپرم پسر کمک کند تا کمی سریعتر حرکت کند.
  • از ادامه دادن ارگاسم خودداری کنید. این امر به بیرون آوردن اسپرم از طریق دهانه رحم و داخل رحم منجر می شود.
  • PH واژن معمولاً اسیدی است. ارگاسم زن ممکن است به افزایش سطح PH و قلیایی شدن آن کمک کند که به نوبه خود به نفع اسپرم Y است.
  • از مکمل های کمکی با مشورت پزشک استفاده کنید. برخی مکمل ها ممکن است به تولید مخاط دهانه رحم با کیفیت بالاتر کمک کند.
  • پتاسیم یکی دیگر از مکمل های معدنی است که تصور می شود شانس پسردار شدن را افزایش می دهد.
  • همانطور که در بالا هم اشاره شد، سعی کنید در زمان تخمک گذاری، رابطه ی جنسی برقرار کنید. این احتمال تشکیل نطفه را افزایش می دهد.
  • مقدار نمک بیشتری در رژیم غذایی خود مصرف کنید. اما فقط توجه داشته باشید که نمک زیادی برای سلامت بدن مضر است.
  • هدف از غذاهای پرکالری مانند شیرینی، گوشت و کیک استفاده کنید. اما مواظب چاقی و اضافه وزن بیش ازحد باشید.
  • ویتامین های C ، B12 و E موجود در غذاها نیز ممکن است در پسردار شدن به شما کمک کند. بنابراین مرکبات، گوشت، تخم مرغ، ماهی و غلات سبوس دار باید در رژیم غذایی روزانه ی شما قرار گیرد.
charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا