نکات سلامتی مادران

۱۰ تا از نکات مهم برای بارداری سریع (و مطمئن)

bestkid b

سوالی که اکثر زنان دارند این است که چگونه سریع باردار شویم؟ بارداری سریع بسیار ساده است: تنها لازم است در زمان تخمک گذاری رابطه ی جنسی برقرار کنید، آرامش خود را حفظ کنید، از پوزیشن های مناسب در زمان نزدیکی استفاده کنید و از مکمل های تقویت بارداری استفاده نمایید. علاوه بر این موارد، در این مطلب ۱۰ نکته ی مهم و ضروری دیگر برای باردار شدن نیز آورده شده است که به بارداری سریع و آسان کمک می کنند.

چگونه برای باردار شدن به علائم بدن توجه کنیم؟

بدن شما اطلاعات زیادی در مورد باروری به شما می دهد. درک سیگنالهای طبیعی بدن که نشان دهنده ی زمان تخمک گذاری است، در بارداری سریع یک نکته اساسی محسوب می شود.

بالاترین سطح باروری، سه روز قبل از تخمک گذاری است. برقراری رابطه ی جنسی در این مدت احتمال بارداری را افزایش می دهد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

۱۰ تاثیر خوردن موز در دوران بارداری بر جنین

راز بارداری این است که رابطه خود را دقیقاً قبل از تخمک گذاری انجام دهید مشروط بر اینکه مخاط دهانه رحم زیاد باشد که با آزاد شدن تخمک توسط تخمدان، اسپرم زنده بماند. علاوه بر این مورد، به ۱۰ مورد اشاره شده در زیر هم توجه کنید.

با این ۱۰ روش، به راحتی و در سریعترین زمان باردار شوید:

۱- در زمان تخمک گذاری، رابطه ی جنسی برقرار کنید

اگر از زمان تخمک گذاری خود اطلاع ندارید، تشکیل نطفه ممکن است کمی زمان ببرد. گاهی اوقات زنان تخمک های خود را از دست می دهند زیرا نمی دانند “دقیقا” چه موقع تخمک گذاری می کنند. همه چیز به این بستگی دارد که از نحوه ی عملکرد بدن خود اطلاع کافی داشته باشید. اگر از تخمک گذاری خود کاملاً مطمئن نیستید، باید بیاموزید که چگونه چرخه ی قاعدگی تان را ترسیم کنید.

با ترسیم چرخه قاعدگی، می توانید مخاط دهانه رحم، تغییرات دمای پایه بدن (BBT) و تغییرات موقعیت دهانه رحم را با نزدیک شدن به زمان تخمک گذاری یاد بگیرید. اینها علائم اولیه ی تخمک گذاری هستند.

چند روز بعد از تخمک گذاری احتمال بارداری وجود دارد؟

همچنین می توانید علائم ثانویه ی تخمک گذاری مانند افزایش میل جنسی، حساسیت پستان، درد تخمک گذاری و لکه بینی در زمان تخمک گذاری را مورد توجه قرار دهید. دیگر علایم تخمک گذاری در برخی خانم ها سردرد و حالت تهوع است که قبل از آزاد شدن تخمک تجربه می کنند. بنابراین مشاهده ی علایم مذکور، نشاندهنده ی تخمک گذاری است و این بهترین زمان برای برقراری رابطه ی جنسی خواهد بود.

۲- برای باردار شدن، رابطه جنسی بیشتری برقرار کنید

برای باردار شدن می توانید هر روز رابطه ی جنسی برقرار کنید اما متخصصان می گویند بهتر است هر دو روز یکبار اینکار را انجام دهید. برقراری رابطه ی جنسی هر دو روز یکبار موجب می شود که میزان اسپرم آزاد شده در حین مقاربت افزایش پیدا کند به خصوص اگر تعداد اسپرم همسرتان کم باشد.

مهمترین نکته این است که سعی کنید در دوره ی تخمک گذاری، برقراری رابطه ی جنسی را همچنان ادامه دهید. اطمینان حاصل کنید که بین روز ۱۲ تا ۱۶ چرخه قاعدگی تخمک گذاری کرده اید و طول فاز لوتئال شما حداقل ۱۰ تا ۱۲ روز است.

برقراری رابطه جنسی در زمانیکه لگن زن به سمت بالا و به سمت سرویکس متمایل می شود، احتمال بارداری را افزایش می دهد. برای انجام اینکار، زن باید در حین برقراری رابطه ی جنسی، از یک بالش زیر لگن خود استفاده کند تا لگن بالا بیاید.این وضعیت اجازه می دهد اسپرم از طریق دهانه رحم، سریعتر وارد رحم شود. ارگاسم همزمان زن و مرد نیز به این موضوع کمک می کند.

در طی ارگاسم، حرکات دهانه ی رحم موجب می شود که اسپرم بیشتری به دستگاه تناسلی وارد شود. بعد از رابطه جنسی نیز بهتر است ۱۵ تا ۲۰ دقیقه به پشت دراز بکشید.

اگر جنسیت نوزاد برایتان بسیار مهم است و می خواهید صاحب دختر یا پسر شوید، بهتر است زمان برقراری رابطه ی جنسی را نیز مد نظر قرار دهید. برای پسر دار شدن، در زمان نزدیک به تخمک گذاری، رابطه ی جنسی برقرار کنید. اما اگر می خواهید دختر دار شوید چند روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی برقرار کنید.

۳- از یک مانیتور باروری استفاده کنید

اگر بیش از ۶ ماه است که قصد بارداری دارید و تابحال موفق نبوده اید، سعی کنید از یک مانیتور بارداری استفاده کنید. مانیتور باروری، الکترولیتهای بزاق شما را اندازه گیری می کند که با تغییرات هورمونی قبل از تخمک گذاری در چرخه ی قاعدگی ارتباط دارد و بسیار دقیق است.

مانیتورهای باروری بسیار محبوب هستند زیرا استفاده از آنها آسان است و اگر بدرستی استفاده شوند، هر ماه احتمال بارداری را دو برابر می کند.

این مانیتورها می توانند ۵ تا ۷ روزی که احتمال باروری در آنها بسیار زیاد است را مشخص کنند و به این ترتیب احتمال بارداری را افزایش دهند.

استفاده از مانتیورهای بارداری برای خانم هایی که تنبلی تخمدان دارند یا تخمک های کمی آزاد می کنند هم بسیار توصیه می شود.

برنامه غذایی روزانه برای زنان باردار

۴- به بهداشت واژن اهمیت دهید

اطمینان حاصل کنید که محیط واژن شما محیط مناسبی برای اسپرم ها است. از استفاده از تامپون های معطر و هر نوع اسپری خودداری کنید (فقط از تامپون های پنبه ای ۱۰۰٪ ارگانیک استفاده نمایید). اگر به عفونت های مخمر مبتلا هستید، مقادیر زیادی اسیدوفیلوس و پروبیوتیک مصرف کنید. از اسیدوفیلوس به صورت واژینال استفاده کنید، یک رژیم غذایی بدون مخمر را دنبال کنید و از داروهای طبیعی برای کمک به بدن در از بین بردن مخمر استفاده کنید. همسرتان نیز برای جلوگیری از عفونت متقابل باید از مکمل های اسیدوفیلوس نیز استفاده کند. با مراجعه به پزشک یا متخصص، هرگونه التهاب لگن یا هرگونه عفونت واژن را درمان کنید.

زیاد دوش نگیرید و از لوبریکانت های واژنی که اسپرم دوست نیستند استفاده نکنید.

۵- مخاط دهانه ی رحم خود را افزایش دهید

از یک رژیم غذایی سالم که تولید مخاط دهانه رحم را افزایش می دهد استفاده کنید. از خوردن بیش از حد لبنیات و محصولات گندمی که باعث ضخیم شدن مخاط واژن می شوند خودداری کنید. مقدار زیادی آب تصفیه شده بنوشید.

اگر تخمک گذاری در زمان تولید مخاط انجام نمی شود، می توانید از مکمل های ویتامینی استفاده کنید که به شما در افزایش مخاط واژن کمک کند.

مخاط دهانه ی رحم باید شفاف، رشته ای و شبیه سفیده تخم مرغ باشد. در حدود زمان تخمک گذاری، باید حداقل ۳ تا ۵ روز مخاط باروری داشته باشید.

افزایش میزان مخاط باعث می شود اسپرم ها بیشتر زنده بمانند و سریعتر شنا کنند. نداشتن مخاط هنگام تخمک گذاری هم می تواند باعث ناباروری شما شود.

۶- غذاهای تقویت کننده ی باروری بخورید

از مصرف غذاهایی که باعث افزایش سطح انسولین بدن می شوند اجتناب کنید. همچنین از غذاهایی که عملکرد غده تیروئید را سرکوب می کنند خودداری کنید. افرادیکه کم کاری تیروئید دارند ممکن است به طور منظم تخمک گذاری نکنند.

بسیاری از غذاها مانند نوشیدنی های سویا، توفو، شیر گاو، پنیر و غذاهای هیدروژنه مانع تخمک گذاری می شوند.

۸ تا از رایج ترین مشکلات شایع دوران بارداری

از نوشیدن الکل، قهوه، مونو سدیم-گلوتامات، آسپارتام و همه مواد افزودنی غذایی خودداری کنید. از غذاهایی مانند ماکا و ژل رویال که موجب تخمک گذاری بیشتر می شوند استفاده کنید.

کیفیت رژیم غذایی برای خانم هایی که تخمک های ضعیفی دارند، اهمیت بیشتری دارد.

۷- وزن خود را کاهش دهید

کاهش وزن قبل از بارداری باعث افزایش باروری و اطمینان از بارداری سالم می شود. اگر اضافه وزن دارید و می خواهید باردار شوید، بهتر است به دنبال کاهش وزن باشید. BMI ایده آل برای بارداری ۲۰ تا ۲۵ است. کمبود وزن یا اضافه وزن می تواند باعث بروز مشکلات تخمک گذاری شود. BMI خود را از اینجا حساب کنید

۸- از تشعشعات تلفن همراه یا اینترنت دوری کنید

۴ ماه قبل از بارداری از قرار گرفتن در معرض اشعه ایکس خودداری کنید. از اشعه های الکترومغناطیسی غیرضروری تلفن های همراه و وای فای دوری کنید. این موضوع هم برای زنان و هم مردان مهم است. همیشه لپ تاپ خود را روی میز قرار دهید و تلفن همراه خود را بجای قرار دادن داخل جیب، داخل کیف نگهداری کنید.

۹- بدن خود را سم زدایی کنید

گاهی اوقات تجمع سموم در بدن می تواند موجب مشکل در بارداری شود.

بسیاری از افراد نمی دانند که افزایش سمیت در بدن که در نتیجه انتخاب سبک زندگی نادرست و غلط اتفاق می افتد، باعث کاهش کیفیت اسپرم و تخمک ها می شود. این مسئله می تواند منجر به مسائلی مانند ناباروری، ناباروری غیرقابل توجیه و مشکلات هورمونی در زنان و مردان شود.

بسیاری از زوجین فقط با پیروی از یک روش سم زدایی بدن، بر ناباروری غلبه می کنند. انجام سم زدایی، قبل از بارداری بهترین راه برای اطمینان از بارداری آسان و داشتن کودک سالم است.

بهترین سن بارداری و داشتن بچه سالم

قبل از استفاده از محصولات پاک کننده، به ترکیبات تشکیل دهنده ی آن توجه کنید. از استفاده از محصولات پاک کننده ای که ترکیبات زیر را دارند خودداری کنید زیرا این ترکیبات می توانند با ایجاد اختلال در هورمون ها، قدرت باروری شما را کاهش دهند:

  • دی بوتیل فتالات
  • سدیم لوریل سولفات در شامپوها
  • روغن های معدنی در کرم ها
  • محصولات و ترکیبات نفتی موجود در برخی وسایل بهداشت شخصی
  • سدیم فلوراید موجود در خمیردندان
  • دی اتانول آمین و تری اتانول آمین
  • پروپیلن گلایکول موجود در بسیاری از محصولات بهداشتی
  • پارابن موجود در بیشتر شامپوها، نرم کننده ها و کرم ها
  • دیازولیدینیل اوره
  • بنزوئیک اسید
  • ایزوپروپیل الکل
  • رایحه هایی که طبیعی نیستند و می توانند سمی باشند

این مواد شیمیایی مضر ممکن است دلیل اصلی ناباروری باشد. بنابراین تا آنجا که ممکن است به دنبال محصولات طبیعی و عاری از ترکیبات مذکور باشید.

۱۰- تکنیک های ریلکسیشن را بیاموزید

اگر استرس بیش از حدی داشته باشید، نمی توانید باردار شوید. استرس با ایجاد اختلال در تعادل هورمونی بر قدرت باروری زنان و مردان تأثیر می گذارد. اگر ناباروری دارید، باید سطح استرس خود را ارزیابی کنید و سریعاً برای رفع آن کاری انجام دهید.

اگر استرس زیادی دارید و قصد بارداری دارید، باید هر روز یوگا و مراقبه باروری را انجام دهید. داشتن آرامش و دوری از اضطراب، برای باردار شدن بسیار مهم است.

به یاد داشته باشید که بچه دار شدن همانند یک هدیه و نعمت بزرگ در زندگی است! لطفاً از افکار منفی و احساسات منفی مانند احساس گناه یا سرزنش خود دوری کنید.

استرس، مواد شیمیایی در بدن ایجاد می کند و مانع باروری می شوند. درگیری های عاطفی را در درون خود حل کنید و گذشته تان را فراموش نمایید. بعبارت دیگر با خودتان مهربان باشید!

۹ تا از نکات بارداری (قبل، حین و بعد از بارداری)

برای باردار شدن، داشتن رژیم غذایی مطلوب، توجه به چرخه تخمک گذاری و داشتن سبک زندگی سالم بسیار مهم است. لاز به ذکر است که توانایی شما برای باردار شدن می تواند تحت تأثیر عوامل زیادی قرار گیرد.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا