ریپورتاژ آگهی

را‌های جذاب آموزش ریاضی به کودکان!

bestkid b

آموزش ریاضی به کودکان مسئله‌ایست که باید از سنین پایین آن را جدی بگیریم.بازی ریاضی کودکان یکی از بهترین روشهاییست که شما میتواند مفاهیم ریاضی را با استفاده از آن به خوبی آموزش دهید و در کنارش روی افزایش هوش کودکتان هم حساب ویژه‌ای باز کنید!

آموزش ریاضی به کودکان همواره یکی از دغدغه‌های اصلی خیلی از پدر و مادرها بوده است.
خیلی‌ از کودکان از درس ریاضی فراری هستند اما کسی دلیلش را نمیداند!
پیش آمده که کودکانی را میبینیم که به محض رسیدن به خانه سراغ کیفشان میروند و اولین کار سوالات ریاضی‌شان را حل میکند. چطور برخی کودکان اینگونه هستند و برخی‌هم برعکس؟!
اگر بخواهیم بصورت بنیادی به این قضیه نگاه کنیم، همه چیز برمیگردد به نحوه آموزش اولیه.
اولین برخورد با هرچیزی برای کودکان بسیار مهم است و باعث میشود نسبت به آن موضوع حس خوبی بگیرند و یا دقیقا برعکس!
ریاضی هم از این قضیه مستثنی نیست.اگر شما بتوانید یک روش حرفه‌ای برای آموزش ریاضی به کودکتان پیدا کنید که با روحیاتش سازگار باشد، جدا از اینکه به خوبی این آموزش انجام میپذیرد، کودکتان عاشق این درس میشود!

راه صحیح آموزش ریاضی چیست؟


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

حل مسائل ریاضی، منطق و قدرت حل مسئله کودک شما را به طرز قابل توجهی افزایش میبخشد.
اما باز هم تاکید میکنم که هرچیزی راه و روش خودش را دارد.
بازی ریاضی همیشه یکی از بهترین روشها برای آموزش ریاضی بوده است.
یک بازی ریاضی شاد و جذاب میتواند مشوق کودک شما باشد تا عاشق ریاضی شود و خودش با شوق و ذوق فراوان بخواهد به سراغ این درس برود.
پس اگر کودک شما خیلی با ریاضیات کنار نمی‌آید و هر زمان به حل مسائل ریاضی‌اش میرسد شما باید کلی غر زدنش را تحمل کنید، پیشنهاد میکنم با بازی ریاضی آشتی کنید و قدرت شگفت‌انگیزش را نادیده نگیرید.
سایت ریاضیات لیمویی، با طراحی بازی‌های جذاب و مفرح برای کودکان 3 تا 7 سال می‌تواند نقطه‌ی شروع خوبی برای کودک خردسال شما برای تمرین مهارت‌های ریاضی باشد!
زیرا اگر کودک شما از همین سنین پایین شروع به یادگیری وعلاقمند شدن به مهارت‌های ریاضی کند؛ در آینده خیلی راحت‌تر از هم سن و سالانش می‌تواند با مسائل ریاضی دست و پنجه نرم کند و از پس حل مسائل و مشکلاتش بر بیاید!
بازی‌ ریاضی کودکان ریاضیات لیمویی کاملا مطابق با سلایق و سن کودکان خردسال شما طراحی شده‌اند و کاری می‌کنند تا کودک شما در حین حل بازی‌ها احساس خستگی و دلزدگی نکند!
همچنین شما می‌توانید روند رشد فرزندتان در درس ریاضی را بر روی نمودار مشاهده کنید و نقاط ضعف و قوتش را در مباحث مختلف مشاهده کنید!

یکی دیگر از مسائلی که در مورد یادگیری ریاضیات بسیار جالب توجه است، این است که ریاضی هوش کودک را نیز افزایش میدهد!

نقش ریاضیات بر هوش کودکان

شاید شما هم از آن دسته افراد باشید که فکر میکنند هوش از بدو تولد یک مقدار ثابت میباشد و قرار نیست تغییر کند.

این مسئله کاملا درست است که هوش یک خصوصیت ارثی است اما باید بدانید هر کس با هر میزان هوشی که متولد شود، میتواند با انجام تمرین ها و ترفند‌هایی، هوش و میزان IQ خود را افزایش دهد!
مسائل مختلفی وجود دارد که میتواند میزان هوش را تحت تاثیر خود قرار دهد.
برای مثال ارتباط داشتن با موسیقی یکی از روشهاییست که هوش را افزایش میدهد. بطوریکه طبق تحقیقات صورت گرفته در دانشگاه تورنتو، افرادی که در کودکی میانه خوبی با موسیقی داشته‌اند، در بزرگسالی دارای ضریب هوشی و سرعت یادگیری بسیار بهتری بوده‌اند!
و یا اینکه کودکان بازی‌هایی انجام دهند که در آن بازی‌ها عمیق میشوند و شروع میکنند به تصویرسازی و رویا سازی! این هم موجب افزایش هوش میشود.
و یا حتی اینکه اگر تغذیه مناسبی داشته باشند. احتمالا میدانید که درصد زیادی از مغز، از چربی تشکیل شده‌است.برای اینکه مطمعن شوید مغز کودک دلبندتان به خوبی کار میکند، باید به میزان کافی چربی‌ها در غذایش را دقت کنید.
و یا از دیگر این روش‌ها چالش‌های حافظه است.اینکه بیایید و چالش‎‌هایی برای حافظه کودکتان در نظر بگیرید تا با درگیر شدن با حل آن چالش مغزش فعالیت بیشتری انجام دهد و پرورش یابد.
مورد دیگر اینکه هرچقدر شما رابطه خوبی با فرزندتان داشته‌باشید، در افزایش هوشش موثرتر بوده‌اید! در حقیقت یکی از مسائلی که در کودکان با ضریب هوشی بالا دیده میشود این است که اکثرا خانواده حمایتگری داشته‌اند. پس شما هم فارغ از اینکه کودکتان چه میزان ضریب هوشی‌ای دارد، او را از لحاظ روحی تامین کنید تا بتواند اعتماد به نفس بالایی پیدا کند و مغزش عملکرد هرچه بهتری داشته‌باشد.
و اما افزایش ضریب هوشی با ریاضیات!
یکی از موثرترین راه‌ها برای افزایش ضریب هوشی کودک آن هم در سنین بین 3 تا 7 سالگی این است که بتوانید مفاهیم ریاضی را به او آموزش داده و با درگیر کردن او با مفاهیم و بازی‌های ریاضی، خلاقیت و ضریب هوشی کودک خود را برای درک مسائل بالا ببرید!
و برای این کار کدام درس خلاقانه‌تر و موثر تر از ریاضی می‌توانید پیدا کنید؟

پایان کلام
در این مقاله سعی کردیم میزان اهمیت آموزش ریاضی از سنین پایین را مطرح کنیم.
در واقع ریاضیات بخش جدا نشدنی از آموزش در تمامی سالهای مدرسه هستند و اگر قرار باشد کودکی از این درس لذت نبرد و یا حتی بدتر، از این درس فراری باشد، قطعا سالهای سال در مدرسه عذاب خواهد کشید. برعکس این ماجرا هم کاملا صادق است. اگر کودکی به ریاضیات علاقه‌مند باشد، با شوق و ذوق خودش سراغ درس و مشق و تمرینهای ریاضی‌اش میرود. خودش مشتاق مدرسه رفتن است چرا که در مدرسه و کلاس ریاضی میتواند خوش بدرخشد و به همه نشان دهد که چقدر باهوش است و میتواند از پس این درس به خوبی بر بیاید.
اینکه کودک به ریاضی علاقه‌مند شود هم قلق‌های خاص خودش را دارد.
اول از همه اینکه باید و باید آموزش این درس از سنین پایین و قبل از مدرسه شروع شود.
چرا که همانطور که بالاتر گفتیم، 3 تا 7 سال، سنین لایی آموزش به کودک هستند و به هیچ عنوان نباید از دست بروند!
مورد بعدی که مطرح کردیم، نحوه این آموزش بود که اهمیت ویژه‌ای داشت.
یکی از بهترین روشهای آموزش این درس این است که با بازی کردن و در دنیایی کودکانه، بچه‌هارا با این درس آشنا کنیم.
از بهترین این بازی‌ها سایت ریاضیات لیمویی را معرفی کردیم که با داشتن تعداد بسیار زیادی بازی متنوع که بر اساس استانداردهای جهانی طراحی شده‌است، میتواند بهترین گزینه روی میز باشد!
یکی دیگر از مسائل شگفت‌انگیزی که در این مقاله مطرح شد، این است که هوش کودکتان را با ترفندهایی میتوانید افزایش دهید که بازهم ریاضی اینجا خودنمایی میکند!
به گونه‌ای که اگر کودک شما از سن کم ذهنش با ریاضیات درگیر شود، قطعا میزان IQ اش افزایش میابد و ذهنش به خوبی رشد میکند.
ما در ریاضیات لیمویی در کنار شما هستیم تا با ارائه بهترین و جذاب‌ترین بازی‌های متناسب، در کنار آمئوزش ریاضی به کودکتان و علاقه‌مند کردنش به این درس شیرین، در بالا رفتن میزان هوش و اعتماد بنفسش هم سیم باشیم!

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا