سلامت کودکان

کودکان ایندیگو: ویژگی ها و نکاتی که والدین باید بدانند

bestkid b

کودکان ایندیگو (که به آنها کودکان نیلی یا کریستالی هم گفته می شود)، کودکانی هستند که تصور می شود دارای توانایی های منحصر به فرد یا صفات غیرمعمول و خاص می باشند.

بسیاری بر این باورند که اصطلاح “کودک ایندیگو” در ابتدا برای توصیف مثبت کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم یا ADHD (اختلال کم توجهی بیش فعالی)، استفاده شد.

در حال حاضر هیچ مطالعه علمی وجود کودکان ایندیگو را تایید نکرده است. با این وجود رسانه ها به این موضوع توجه زیادی نشان داده اند. برای مثال چندین کتاب در این مورد نوشته شده است، یک کنفرانس بین المللی در سال 2002 برگزار گردید و مقاله ای در سال 2009 در این مورد منتشر شد. این مقاله نشان داد که اصطلاح کودکان ایندیگو تنها راهی برای توضیح و توجیه رفتارهای ضعیف کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی (ADD) می باشد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

می خواهید کودک خود را از روی نقاشی اش بشناسید؟ این راهنمای خلاصه را بخوانید

اصطلاح کودکان ایندیگو را برای اولین بار خانمی به نام Nancy Ann Tappe در دهه 1970 بیان نمود. این خانم متوجه شد که می تواند رنگ ها را بو کند و بشنود و یا اشکال هندسی را بچشد. او تحقیقات خود را درمورد رابطه ی هر رنگ با آگاهی، رفتار و افکار هر فرد ادامه داد. نانسی بعدها رنگ های آبی و بنفشی در اطراف بدن نوزادان مشاهده نمود و برای اولین بار نام ایندیگو را به آنها نسبت داد. او بعدها کتاب “life colors” را نوشت که بر این نظریه استوار بود که هر کسی هاله ای از رنگ را در اطراف خود دارد که در کل زندگی با او همراه است.

پس از آن لی کارول مفهوم کودکان ایندیگو را در دهه 1990 بیشتر توسعه داد.

در حقیقت نظریات مختلفی نسبت به “کودکان ایندیگو” وجود دارد. برخی از والدین برای توصیف رفتارهای عجیب و غریب فرزندشان از این اصطلاح استفاده می کنند و برخی دیگر اعتقاد دارند که این کودکان دارای توانایی های ماورائی (مانند تله پاتی)، هستند.

کودکان ستاره ای چه کسانی هستند؟

کودکان ستاره ای بخشی از باورهای عصر جدید هستند و منظور از آن کودکانی ست که ظاهراً از سیارات دور، منظومه شمسی و کهکشان ها آمده اند.

برخی بر این باورند که کودکان ایندیگو اولین فرزندان آنها هستند که برای ایجاد یک تغییر به زمین فرستاده شده اند. آنها از استعدادهای خاصی برخوردارند و مسئولیت های ویژه ای برای آگاه کردن انسان ها بر عهده دارند.

اما سوال اینجاست که کودکان ایندیگو چه ویژگی های شخصیتی و توانایی های برجسته ای دارند؟

در این قسمت 15 مورد از مهمترین ویژگی های کودکان ایندیگو آورده شده است.

1- احساس دلسوزی و همدلی دارند

کودکان ایندیگو نسبت به بچه های دیگر، احساس همدلی بیشتری دارند. آنها احساسات معنوی دارند و نسبت به سایر بچه های هم سن و سال خود برای دیگران شهودی تر هستند.

2- اراده قوی دارند

بیشتر کودکان در مقطع خاصی کمی سرسخت و سرکش می شوند اما کودکان ایندیگو سرسختی و اراده ی قوی تر دارند. آنها آنچه را که می خواهند انجام می دهند. به طور کلی این کودکان تمایل دارند کارهایی انجام دهند که خارج از هنجارهای اجتماعی است.

3- کنجکاو هستند

کودکان ایندیگو تمایل دارند تا آنجا که ممکن است یاد بگیرند و نسبت به دیگر کودکان، بصورت عمیق تری به مسائل فکر کنند.

4- آنها “عجیب” بنظر می رسند

از آنجاییکه این کودکان خارج از هنجارهای اجتماعی قدم بر میدارند، اغلب برای اعضای خانواده و دوستان خود “عجیب” تلقی می شوند.

5- اهداف مشخصی دارند

این کودکان اهداف مشخصی در زندگی دارند و برای رسیدن به آن تلاش می کنند.

6- باهوش هستند

کودکان ایندیگو معمولا ضریب هوشی بالایی دارند. آنها بیشتر از همسالان خود از خواندن و یادگیری لذت می برند.

7- در برابر زورگویی مقاومت نشان می دهند

کودکان ایندیگو نسبت به نظم و انظباتی که به زور به آنها تحمیل می شود، مقاوت نشان می دهند. این امر می تواند آنها را در مدرسه با مشکل رو به رو کند. آنها از پیروی کردن از چهره های معتبر مشکل دارند و اغلب آنها را زیر سوال می برند.

8- اعتماد بنفس دارند

هدف بسیاری از ایندیگوها، ایجاد تغییرات مثبت در زندگی انسان ها و جامعه است. از این رو آنها احساس می کنند که لیاقت زندگی کردن را دارند و به همین دلیل از اعتماد بنفس بالایی برخوردارند.

9- انتظارات زیادی از خود و دیگران دارند

بالا بودن انتظارات ایندیگوها به این دلیل است که آنها بهترین های مردم را می بینند و از آنها انتظار دارند که بر این اساس زندگی کنند. این ویژگی می تواند روابط آنها را کمی تیره و تار کند.

10- فوق العاده خلاق هستند

کودکان ایندیگو هنر و خلاقیت خاصی در زندگی دارند و دیگران را دعوت می کنند که به جهان از دید آنها بنگرند.

11- ممکن است کمی تنها باشند

تفاوت های کودکان ایندیگو با دیگران، می تواند به جدایی آنها از اجتماع بینجامد. این موجب می شود که برخی از آنها از اطرافیان دور شوند و احساس تنهایی کنند.

12- متفکران آزاد هستند

ایندیگوها همه چیز را زیر سوال می برند. آنها هرگز دوست ندارند تقلید کورکورانه داشته باشند و بجای پیروی از جمع، ترجیح می دهند خودشان فکر کنند و تصمیم بگیرند.

13- فوق العاده پرشور هستند

کودکان ایندیگو خلق و خوی آتشینی دارند و از صحبت کردن در مورد هدف خود سر باز می زنند.

14- پیوند خاصی با حیوانات و طبیعت دارند

طبیعت زیبا و حیوانات برای کودکان ایندیگو بسیار جذاب است. حیوانات و طبیعت چیزهایی هستند که باعث می شوند انسان ها لحظه ای از این دنیای شلوغ فاصله بگیرند و احساس آرامش کنند.

حتما بخوانید: همه نکات کودکان بیش فعال که والدین باید بدانند

15- ممکن است به ADD یا ADHD مبتلا باشند

اختلالاتی مانند ADD (اختلال کم توجهی) یا ADHD (اختلال کم توجهی بیش فعالی) در برخی از کودکان ایندیگو تشخیص داده شده است. این بدین دلیل است که آنها به راحتی خسته می شوند و با ساختارهای معمول و همیشگی دست و پنجه نرم می کنند.

انواع ایندیگوها

ایندیگوها در چهار دسته تقسیم بندی می شوند:

1- انسان دوست ها

این ایندیگوها از دیدگاه جدیدی به روابط انسانی و انسانیت می نگرند. آنها سعی می کنند انسانیت را از طریق ارتباطات، جهانی نمایند. این افراد از لحاظ جسمانی پرانرژی هستند و روابط اجتماعی قوی دارند. آنها از صحبت کردن بسیار لذت می برند و انسان های خوش قلبی می باشند.

2- هنرمندها

این ایندیگوها به بشریت کمک می کنند که احساسات و عواطف خود به شیوه های سالم تر بیان کنند. آنها دوست دارند خلاقیت خود را افزایش دهند و هنر خود را در تمام حیطه ها وارد نمایند. این افراد معمولا ایده آل گرا هستند و از پوشیدن لباس های مد روز لذت می برند. علاوه بر این بسیار سخت کوش و کمالگرا می باشند.

3- ایده پردازها

این ایندیگوها بر اختراع فناوری و سیستم های جدیدی که انسان ها را قادر می سازد در مقیاس وسیعتری با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، تمرکز می کنند. این افراد همان نوابغ تکنولوژی هستند و به شغل هایی مانند طراحی، معماری و برنامه نویسی علاقه ی زیادی دارند.

4- کاتالیست ها

این ایندیگوها به بشریت کمک می کنند تا یک طرز فکر، اعتقاد یا نگرش جدید به جامعه بدهند. این افراد از سکوت و تنهایی لذت می برند و به دلیل فاصله گرفتن از مردم، افرادی خود شیفته بنظر می رسند.

5 نکته برای والدین کودکان ایندیگو

نکته 1 زمانی را برای آرامش و استراحت فرزندتان فراهم کنید. کودکان ایندیگو نیاز به بیرون رفتن دارند. آنها برای پیدا کردن آرامش خود و پردازش اطلاعات جدید، به جایی آرام و دور از هیاهوی شهر نیاز دارند.

نکته 2 به کودک خود تجسم کردن را بیاموزید. تجسم خلاق به آنها کمک میکند که در شرایط سخت از خود محافظت کنند.

نکته 3 آنها را با مدیتیشن یا یوگا آشنا کنید. مدیتیشن می تواند به آنها کمک کند تا از این دنیای پرهیاهو فاصله بگیرند و همه ی محرک ها را پردازش کنند.

نکته 4 کودکان ایندیگو از دروغ و فریب بیزارند بنابراین صادق و رو راست بودن برای آنها بسیار مهم است.

نکته 5 به آنها کمک کنید تا خلاقیت خود را شکوفا کنند. کودکان ایندیگو اغلب افرادی بسیار خلاق هستند. بنابراین زمان و مکانی برای آنها فراهم کنید تا خلاقیت خود را کشف کنند. اینکار موجب می شود بتوانند ایده های منحصر بفردی بدهند و چیزهای زیادی کشف کنند.

12 روش عالی برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده نمودید، کودکان ایندیگو دارای قدرت و توانایی های خاصی هستند.

برخی از این کودکان، توانایی های روانی قوی دارند که موجب می شود بتوانند چیزها یا رویدادهای فراتر از حالت نرمال را درک کنند. برای مثال برخی از آنها ادعا می کنند که می توانند کسانی را که از دنیا رفته اند را ببینند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

منبع1 منبع2

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا