روانشناسی کودک با بهترین روش های روز

درمان عصبی بودن کودکان (10 روش برای کودکان امروزی)

bestkid b

دنیای مدرن امروزی چیز های جذاب زیادی را در اختیار ما و فرزندانمان قرار می‌ دهد و در کنار مزایای زیادی که دارد، معایب و عوارض جانبی را هم برای ما به وجود می آورد که یکی از آن ها عصبانی شدن است.‌ متاسفانه مسئله عصبی بودن برای کودکان هم اتفاق می‌ افتد و آن ها را درگیر می کند.

چرا مدیریت خشم کودکان اهمیت دارد؟

از میان تمام احساساتی که می تواند کودک را به دردسر بیاندازد، خشم در اولویت است. در حالی که غم و اندوه یا اضطراب باعث حال بد می شود، اما این خشم است که منجر به دردسر خواهد شد- تنبیه، تعلیق، اخراج، و انبوهی از پیشامدهای دیگر که هرگز دوست نداریم فرزندان مان با آن ها مواجه شوند.

در این مقاله قصد داریم روش درمان عصبانیت کودکان را به شما توضیح دهیم و بگوییم که با در پیش گرفتن چه راهکار هایی می توانید آن ها را آرام کنید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

10 نکته بسیار موثر برای درمان عصبی بودن کودک

1-ورزش

یکی از بهترین راهکار هایی که برای مغز و آرامش ذهنی اهمیت دارد، ورزش کردن است. خوشبختانه ورزش می‌ تواند جریان خون را در بدن به کار بیاندازد، عملکرد مغز را بهبود ببخشد و باعث شود که افراد عصبانیت خود را بهتر کنترل کنند.

2- ارتباط احساسی

یکی از رایج ترین دلایلی که کودکان کنترل خود را از دست می‌ دهند و عصبانی می‌ شوند، این است که نمی‌ توانند در مورد احساسات خود صحبت کنند و نمی توانند بگویند که من عصبانی و ناراحت هستم و همین باعث ایجاد یک خشم بزرگ در آن ها می‌ شود.

3- کاهش استفاده از لوازم الکترونیکی

هنگامی که کودک به صفحه تلویزیون و کامپیوتر نگاه می کند، ناخودآگاه ذهنش بسته می شود. فقط به تعامل اجتماعی افراد دیگر توجه می‌ کند اما خودش مهارت کسب نمی‌ کند . از طرفی از رفتار های خشونت آمیز آن ها نیز الگو برداری می کند که همین عاملی برای عصبانیت خودش خواهد بود. پس با کاهش استفاده از این ابزار ها و بازی ها و فیلم ها می توانید عصبانیتش را تا حد زیادی کاهش دهید.

۳ علت شیطنت کودکان و ۱۰ روش کنترل آنها

4- به او بیاموزید که عصبانیت یک سیگنال است و نتیجه نیست

هنگامی که کودک عصبانی می‌ شود، باید یاد بگیرد که چگونه خودش را کنترل کند و از خودش بپرسد که چرا عصبانی شده ام؟ سپس علت عصبانیت را به زبان بیاورد تا راحت ‌تر بتواند احساساتش را کنترل کند. پس باید به او بیاموزید که عصبانیت به او سیگنال می دهد تا چیز های مختلفی را درک کند.

5- مذاکره و صحبت کردن را با او تمرین کنید

بهترین راه این است که روش های مختلف صحبت کردن با کودک را یاد بگیرید. مذاکره با او را تمرین کنید و برایش کتاب بخوانید. تکنیک‌ های مختلف را شرح دهید تا بتواند بهتر در مورد احساساتش صحبت کند.

6- مشکلات زمینه ای را بررسی کنید

شاید کودک شما به دلیل اختلالات مختلفی مثل بیش فعالی یا عملکرد نامناسب تیروئید، مشکلات هورمونی، تومور یا هر چیز دیگری نمی‌ تواند عصبانیتش را کنترل کند. پس بهتر است که اول مشکل زمینه ای پیدا شود و به دنبال درمان و راه حل بگردید.

7- نوشتن را به او بیاموزید

اگر کودک تان در مورد چیزی عصبانی است و سواد خواندن و نوشتن دارد ، به او یاد بدهید که چند دقیقه‌ ای در مورد عصبانیتش بنویسد. با انجام این کار می‌ تواند ذهنش را خالی و آرام کند.

دلیل جیغ زدن کودک و ۱۲ کاری که والدین حتما باید انجام دهند

8- تنبیه جسمی را نادیده بگیرید

بعضی از خانواده ها فکر می کنند هنگامی که کودک عصبانی شد ، با تنبیه جسمی می توانند او را آرام کنند و مجاب کنند تا دیگر این رفتار ها را نداشته باشد اما این موضوع وضعیت را بدتر می‌ کند. پس تحت هیچ شرایطی به این روش فکر نکنید.

9- از او حمایت کنید

منظور ما این نیست که همیشه هر چه کودک گفت را قبول کنید اما زمانی که کودک بداند از او حمایت می‌کنید و در کنارش هستید، قطعا آرامش بیشتری دارد و کم تر عصبانی می شود و رفتار مناسب تری خواهد داشت.

10- از متخصص کمک بگیرید

اگر نمی‌ توانستید کاری برای کودک خود انجام دهید، چه بهتر که از یک فرد متخصص کمک بگیرید. او می تواند راهکار های خوبی در اختیار شما قرار دهد و تمرین هایی را برای شما و فرزندتان تجویز کند؛ تا هم او و هم خود شما آرامش بیشتری داشته باشید و بهتر زندگی کنید.

علت لجبازی در کودکان، تعریف روانشناسی و ۱۰ روش مدیریت

ویدیوی آموزشی

 

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. سلام وقت بخیر یه پسر شش ساله دارم که به خاطر رفتارهای غلط خودم وله خاطر اینکه به هر دلیلی عصبانی میشم کتکش زدم به شدت عصبی وپرخاشگر شده تحمل کوچکترین تذکر از کسی رونداره وبرای هرچیزی که بخوام بهش تذکر بدم عصبی میشه ومن رومیزنه فقط با کسانی که آشنا هستن مثل من و پدر وخواهرش این کار رومیکنه توی محیط پیش دبستانی خیلی خوبه ومعلمش میگه هیچ مشکلی با بچه‌ها نداره خواهش میکنم راهنمایی کنید که چطور اشتباهم روجبران کنم وایت میتونم بچم روتغییر بدم خیلی ناراحتم وزجر میکشم

    1. سلام.خسته نباشید.پسرم تازه رفته تو ۸سال.زود عصبی میشه.وحالت جسمی خیلی بدی از خودش نشون میده.خیلی زود قاطی میکنه.حرفای عجیب غریب میزنه.خیلی خیالباف.اصلا با بچه های دیگه نمیسازه اصلانمیتونه باهیچکس رابطه برقرار کنه.پدرش هم عصبی و همینطوره

      1. سلام وقت بخیر من یک دختر 1 سال 9 ماه شده دارم خیلی جیغ میکشه فقط با جیغ همه چیز میخواد ب دست بیاره چیکارکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا