آموزش های درسی و دینی

کتاب آموزش الفبای فارسی به کودکان (و 7 نکته برای یادگیری سریعتر)

در این مطلب ابتدا 7 نکته برای یادگیری بهتر و سریعتر حروف الفبای فارسی به کودکان را بطور خلاصه یاد می گیرید و بعد هم کتابی عالی به صورت pdf برای آموزش الفبای زبان فارسی به کودک را می توانید دانلود کنید.

چه طور به کودکان پیش ‌دبستانی الفبا بیاموزیم؟

1-تا می ‌توانید برای شان کتاب بخوانید. شعر های کودکانه، کتاب ‌های شعر، کتاب ‌های تصویری و کتاب ‌های داستانی مناسب سن شان را بخوانید . فقط بخوانید!

2- توجه شان را بیشتر به نوشته ‌های چاپ ‌شده در دنیای اطراف تان جلب کنید. مثلا علائم خروج، تیوب خمیر‌ دندان و بسته ‌بندی خوراکی ‌ها از جمله این موارد هستند.

3- یادگیری حروف را با حروف نام خودشان شروع کنید. قبل از شروع یک آموزش الفبا به کودکان پیش ‌دبستانی، آن ها اول باید حروف نام خودشان را یاد بگیرند.

دانلود رایگان ۳ نرم افزار برتر آموزش الفبای فارسی به کودکان

4- الفبا را حرف به حرف آموزش بدهید. همه معلم ها از روش ” حرف هفته ” (Letter of the Week) استفاده نمی ‌کنند. بسیاری از بچه ‌ها الفبا را بدون این چیز ها یاد می‌ گیرند. اما من متوجه شدم که این متد واقعا مفید است. حتی اگر از یک موضوع یا رویکرد واحد برای آموزش کودکان پیش ‌دبستانی استفاده کنید، با طیف گسترده ‌ای از فعالیت ‌ها زبان آموزش خواهید داد.

اگر برای هر حرف یک هفته وقت بگذارید ، وقت خواهید داشت:

  • برای هر حرف کتاب بخوانید.
  • فعالیت ‌های حرکتی مناسب با آن را انجام بدهید.
  • شعر ها و آهنگ ‌های ساده را یاد بگیرید.
  • چند تا کاردستی سرگرم ‌کننده و پروژه‌ های هنری ایجاد کنید.
  • ارتباط ریاضی برقرار کنید.
  • کمی تفریح ​​حسی انجام بدهید.

5- کل الفبا را هم مرور کنید. فعالیت ‌های معنا دار زیادی انجام بدهید تا کل الفبا ضمن آن آموزش داده شود. (منبع)

دانلود رایگان ۳ نرم افزار برتر آموزش الفبای انگلیسی

6- انعطاف‌ پذیر باشید. ممکن است متوجه شوید که بعد از گذشت چند ماه از آموزش، کودک شما به طور ناگهانی هر حرف را می ‌شناسد. این عالی است! اما به این اتفاق بسنده نکنید و فعالیت ‌هایی که می ‌خواهید را انتخاب کنید و انجام بدهید. حتی اگر متد حرف هفته را ادامه ندهید، فرزندتان باز هم از گوش دادن به کتاب ‌هایی که برایش می ‌خوانید، بهره می ‌برد. همچنین بهتر است از کاردستی و فعالیت‌ های هنری برای آموزش استفاده کنید.

7- آموزش را جذاب و بازی ‌گونه برگزار کنید. یادتان باشد که بچه‌ ها در این سن از طریق بازی بهتر یاد می ‌گیرند. نیازی به فلش کارت ‌های فانتزی نیست. آن ها برای تحریک مغز و پیدا کردن روشی که بهتر با آن یاد بگیرند، به فعالیت ‌های متنوعی نیاز دارند.

در نهایت این شما هستید که فرزندتان را بهتر از هر کسی می ‌شناسید. فعالیت ‌هایی را انتخاب کنید که او به آن ‌ها نیاز داشته و دوست شان دارد.

آموزش گام به گام و تصویری الفبای فارسی به کودکان پیش دبستانی +فیلم

دانلود 3 کتاب برتر آموزش الفبای فارسی به کودک

دانلود کتاب ها به صورت pdf (حجم 7 مگابایت)


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا