تربیت کودکان

معرفی ۳ وبسایت برتر آموزش کودک و نوجوان

bestkid b

اگر بدنبال بهترین وبسایت های آموزش، تربیت و سرگرمی کودک و نوجوان هستید، حتما این پست را مطالعه کنید. در این بخش ۳ تا از وبسایت های علمی آموزش کودک و نوجوان را به شما معرفی می کنیم.

۱-سایت کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران

این وبسایت معتبر، ویژه پرورش و تربیت کودکان و نوجوانان (دختر و پسر) طراحی شده است. با ورود به این وبسایت اولین موضوعی که مشاهده می کنید، منابع متنوع و سرگرم کننده کتاب است.

  • در اینجا می توانید گالری از تصاویر جذاب حوزه سنین کودک و نوجوان را ببینید
  • کتاب های ایرانشناسی را مطالعه کنید
  • کتاب های برگزیده حوزه کودک و نوجوان برای مطالعه آماده هستند
  • می توانید کتابخانه شخصی خودتان را بسازید
  • و در مسابقات کتاب خوانی شرکت کنید
آدرس وبسایت کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان

در وبسایت های ایرانی، سایت معتبر و علمی آنچنانی پیدا نمی کنید! واکثرا پر از نظرات شخصی هستند. سعی کنید از منابع باکیفیت و معتبر برای سرگرمی، آموزش و تربیت کودک خود استفاده کنید (چون این موضوع از حساسیت بالایی برخوردار است)


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

این مطلب هم مهم است که آموزش کامپیوتر، اینترنت و موسیقی را از چه سنی برای کودک شروع کنیم؟

۲-وبسایت پی بی کیدز

این وبسایت معتبر یک وبسایت استاندارد آموزش کودکان ونوجوانان به کمک بازی های آنلاین است. البته بخش ویدیویی هم دارد که در حال حاضر نیاز به نرم افزارهای وی پی ان دارد.

PBKIDS زبان انگلیسی دارد ولی خیلی از بازی های آن نه تنها به دانستن زبان نیازی ندارند بلکه کودک شما را هم می تواند کم کم با زبان انگلیسی آشنا کند.

لحن آموزش بازی ها، راهنماها و محیط وبسایت کاملا کودکانه است. هر چند بطور کلی وبسایت های آنلاین محل ایده آلی برای سرگرم شدن کودکان و نوجوانان نیستند (به هزاران دلیلی که در مطالب آموزشی به آن ها اشاره کردیم)

آدرس وبسایت-بخش بازی

نکته مهم: ۵ روش علمی برای جلوگیری از سو استفاده جنسی از کودک تان

۳- وبسایت بهترین کودک

وبسایت خود ما. بله چند تن از فارغ التحصیلان بهترین دانشگاه های کشور که نتایج جدیدترین تحقیقات جهانی را برای پرورش و تربیت علمی واصولی کودکان و نوجوانان ایرانی ترجمه می کنند.

در این وبسایت همانگونه که از بخش آموزش و تربیت مشاهده می کنید، به مطالب آموزشی و کاملا علمی پیرامون تربیت کودک، روانشناسی کودک و نوجوان، نحوه آموزش زبان انگلیسی به کودکان، آموزش موسیقی به کودکان، آموزش هنر به کودکان و … می پردازیم.

آدرس وبسایت بهترین کودک

چگونه با کودکان بصورت اصولی رفتار کنیم؟

والدین باید قبل از هر چیزی خود را برای تربیت اصولی و مؤثر آماده کنند و با داشتن راهکارهای قاطع و سفارش شده از سوی متخصصان و روانشناسان ، روش درستی رادرپیش گیرند. یکی از کارهایی که والدین میتوانند انجام دهند این است که خود را برای همه رفتارهای کودکشان آماده کنند و با پیش بینی رفتارهای کودک، برنامه ریزی کنند، مثلاً اگر می دانند که کودک عادت دارد درست موقعی که سرشان شلوغ است یا آماده رفتن به سر کار می شوند کابینت ها را به هم بریزد، به جای بحث با کودک برای کابینت ها قفل تهیه کنند. از دسترس خارج کردن وسایل خطرآفرین یا باارزش منزل جلوی بسیاری از دعواها و جروبحث های خانوادگی را می گیرد. قبل از رفتن به مکان های جدید او را آماده کنید و در مورد کارهایی که نباید انجام دهد برایش توضیح دهید.

تربیت-کودک۱

نکته مهم: همیشه به خاطر داشته باشید که کودک به خودی خود از احساسات همسن و سال های خود اطلاعی ندارد، نیاز به همکاری و همدردی و کمک به آنان را درک نمی کند ؛ او باید این نوع مهارت ها را از بزرگترها بیاموزد. مهارت هایی که به او کمک می کند تا به یک موجود اجتماعی تبدیل شود. در این بخش هم تشویق و تحسین کودک راه مناسبی برای آموزش مهارت هاست. کودک نیاز به راهنمایی های شما و تمرین بیشتر دارد.

همکاری کردن با دیگران، رعایت نوبت در بازی ها و رفتار عادلانه داشتن و حفظ آرامش ، مهارت هایی هستند که باید یاد گرفت و تنها یک اشاره کوچک شما کافیست، ولی باید صبر کنید و تمرین داشته باشید تا به نتایج مطلوب برسید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام
    سایت مسیر سبز یکی از بهترین سایت های تربیت کودک در ایران هست که من دیدم. مطالبشون واقعا بینظیره استاد یزدان مهربانی واقعا کارشون درسته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا