آموزش بازی های مناسب و سرگرمی کودکان

8 بهترین فروشگاه اسباب بازی در تهران (حضوری و آنلاین)

bestkid b

در این مطلب با کمک تجربه شخصی، نظرات کاربران در فضای مجازی و مقایسه دقیق قیمت ها و کیفیت اسباب بازی ها، بهترین فروشگاه های اسباب بازی (هم برای خرید اینترنتی و هم خرید حضوری) در تهران و شهرهای بزرگ ایران را معرفی می کنیم که البته عمدتا بر تهران متمرکز می شویم.

ویژگی های اسباب بازی خوب

  1. ایجاد خلاقیت: ابتدایی ترین ویژگی که یک اسباب بازی مناسب باید داشته باشد ایجاد خلاقیت است. اسباب بازی باید به گونه ای باشد که کودک بتواند اجزای آن را از هم جدا کرده و در هر بار سرهم بندی آن نکته ای جدید بیاموزد.
  2. انگیزه و محرک مناسب داشته باشد: اسباب بازی باید بتواند کودک را جذب کند. چنان چه بازی با آن با موفقیت همراه باشد کودک به بازی با جلب می شود.
  3. اسباب بازی باید حواس پنجگانه کودک را تقویت کند: باید باعث همگاهنگی بین حرکات چشم و حرکات ظریف دست باشد.
  4. محکم، بی خطر و با دوام و با کیفیت باشد: اسباب بازی ها باید با دوام، قابل شستو شو، بهداشتی، ضد حساسیت باشند، و به راحتی شکسته نشوند.
  5. مناسب سن کودک باشند: اسباب بازی های کودکان 6 تا 18 ماه نباید دارای قطعات ریز ، برنده، سفت یا پرز دار باشند زیرا کودک در این سن اسباب بازی را به دهان می برد. از سن 14 ماهگی تا 3 سالگی باید رنگین باشد تا موجب به تقویت بینایی کودک شود.
  6. سعی شود تا حد ممکن بر اساس واقعیت انتخاب شود: اسباب بازی های که از اجسام واقعی الگو گرفته اند مانند، وسایل آشپزخانه، چکش، قیچی، میخ های اسباب بازی و … باعث آشنایی کودک با محیط اطرافش می شوند.
  7. اسباب بازی های کودکان پیش دبستانی باید آن ها را برای ورود به مدرسه آماده کند. تحقیقات نشان داده است بهترین روش آموزش به کودکان به وسیله اسباب بازی ها و بازی هاست چراکه آموزش مستقیم آن ها دل زده و خسته می کند.
  8. اسباب بازی کودکان نباید آن ها را به سوی خشونت سوق دهد: از خرید انواع تفنگ، اسباب بازی های با صدا های گوش خراش و پخش کارتون هایی با شخصیت های خشن جلو گیری کنید.
  9. اسباب بازی باید انواع مهارت­ها را به کودک بیاموزد: هنگام بازی با اسباب بازی باید مهارتی به مهارت های کودک افزوده شود این مهارت ها می توانند مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن در جمع، برقراری ارتباط، ارتقای حس مسئولیت پذیر، نقاشی و … باشد.
  10. اسباب بازی های پر تحرک را انتخاب کنید: با توجه به بازی های کامپیوتری کم تحرک امروزه و افزایش وزن کودکان، لازم است بعضی از اسباب بازی های کودکان باعث تحرک آن ها شود. در این صورت انرژی کودک تخلیه شده و خواب راحت تری خواهد داشت علاوه بر آن از افزایش وزن او نیز جلوگیری می­کند. لازم به ذکر است، داشتن تحرک بیرون از خانه و زیر نور خورشید باعث سلامتی و سرزندگی کودک شما می شود. آن را فراموش نکنید.

6 ویژگی که بهتر است اسباب بازی داشته باشد (اینفوگرافی)

اگر نمی دانید چه نوع اسباب بازی باید خریداری کنید، این راهنمای کامل خرید اسباب بازی بر اساس سن کودک را بخوانید

و اما 8 تا از بهترین فروشگاههای اینترنتی و حضوری اسباب بازی در تهران


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

1-فروشگاه اینترنتی آریا کید (فروش آنلاین)

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شماره تماس: تهران، خیابان انقلاب، خ مفتح، کوچه طبرسی، پلاک 4، واحد2. 02145266

آریاکید ارائه کننده انواع کالای بازی و سرگرمی برای پرورش کودک از بدو تولد تا نوجوانی با هدف پرورش مهارت ‌ها و استعدادهای آشکار و پنهان آن هاست. انواع اسباب بازی، بازیهای فکری،کتاب، سیسمونی، لباس، لوازم غذاخوری، لوازم تفریح و ورزش، سفر و گردش در آریا کید موجود است. ارسال سفارش‌های بالای 500 هزار تومان برای سراسر کشور رایگان است.(پیک موتوری برای اطراف شهر تهران رایگان نیست).

در صورتی که سفارش شما بالای 3 میلیون تومان باشد، نیمی از هزینه ارسال با پیک موتوری توسط آریاکید پرداخت می شود. برای ساکنین مناطق 22 گانه تهران (به غیر از وردآورد) در صورت خرید بالای یک میلیون تومان ارسال فوری رایگان خواهد بود. در صورت نارضایتی، تا 10 روز پس از خرید می توانید سفارش را مرجوع کنید. شرایط بازگشت کالا را ببینید. خرید اقساطی از دیگر ویژگی های خوب این فروشگاه است. جزئیات خرید اقساطی

2-فروشگاه اینترنتی چیدو (فروش حضوری و اینترنتی)

چیدو دیگر فروشگاه معتبر خرید اسباب بازی است. در چیدو می توانید انواع اسباب بازی، بازی فکری، بازی چوبی، کتاب و لوازم التحریر کودک را تهیه کنید. برای هر خرید می توانید از راهنمایی و مشاوره رایگان کارشناسان چیدو بهره مند شوید. فروشگاه اینترنتی چیدو در شهر تهران امکان ارسال فوری سفارش ها را طبق زمان بندی درخواستی خریدار با پیک فراهم کرده است.

ساعت پذیرش سفارش های فوری از ساعت 9 تا 18 می باشد. سفارش های ثبت شده برای سایر شهرها با پست پیشتاز ارسال می گردد. زمان تحویل شدن آن بستگی به اداره پست دارد. هزینه ارسال سفارش های بیشتر از 350 هزار تومان به سراسر کشور، “رایگان” می باشد (ارسال عادی شهر تهران و ارسال های پستی سایر شهرها). هزینه ارسال عادی برای تهران (با پیک چیدو) و شهرستان ها (با پست پیشتاز) برای سفارش های کمتر از 350 هزار تومان، 25 هزار تومان و هزینه ارسال فوری (با اسنپ) در شهر تهران، 35 هزار تومان است.

۱۰ تا از بهترین اسباب بازی ها برای کودکان اوتیسم +نکات

3-فروشگاه اینترنتی کیدبی تویز (فروش آنلاین)

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شمار تماس: تهران، نارمک، جانبازان شرقی، رودباری جنوبی، کوچه عباسی فشمی، بن بست جعفر کاشانی. 02177974495

مجموعه کیدبی تویز با بیش از یک دهه فعالیت، به معرفی و عرضه اسباب بازی های استاندارد می پردازد. انواع اسباب بازی دخترانه و پسرانه و خدمات مورد نیاز برای پرورش کودکان از بدو تولد تا نوجوانی، بازیهای فکری، کتابهای مفید برای کودکان و والدین و … را می توانید از سایت کیدبی تویز خریداری کنید. برای مناطق 22 گانه شهر تهران ارسال توسط پیک صورت می گیرد (یک تا دو روز کاری از ساعت 12 تا 20) و هزینه درون فاکتور محاسبه می‌شود.

خرید بالای 600 هزار تومان ارسال رایگان دارد. برای شهرستان ها ارسال توسط پست صورت می گیرد (ارسال حدود ۳ تا ۴ روز کاری پس از سفارش) و هزینه بر اساس وزن و ابعاد کالا و مسافت تا تهران بصورت اتوماتیک در سایت محاسبه و درج می‌شود. سفارشات بالای 600 هزار تومان شامل ارسال رایگان می شوند. در صورت وجود نقص فنی تا ۲ روز پس از دریافت کالا فرصت دارید تا با هماهنگی واحد پشتیبانی سایت کیدبی، کالا را برگردانده و تعویض کنید (جزئیات عودت کالا).

4-فروشگاه اینترنتی بازی موز (فروش حضوری و اینترنتی)

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شمار تماس: تهران، خانی آباد نو، بلوار میلاد، خیابان شهرداری شمالی، جنب باشگاه پوریای ولی، فروشگاه اسباب بازی بازی موز. 02155523057

فعالیت فروشگاه بازی موز از سال 1387 در محله خانی آباد تهران شکل گرفت و بعدها فروشگاه اینترنتی خود را نیز راه اندازی کردند. انواع اسباب بازی پسرانه و دخترانه را بر اساس سن کودک می توانید از فروشگاه اسباب بازی بازی موز تهیه فرمایید. مدت زمان ارسال برای شهر تهران حداکثر 12 ساعت پس از ثبت سفارش از طریق پیک سفارشی و برای سایر شهرستان ها حداکثر بین 24 الی 48 ساعت پس از ثبت سفارش از طریق پست سفارشی می باشد.

هزینه ارسال برای خریدهای بالای 800 هزار تومان رایگان می باشد. اگر مجموع خریدهای شما کمتر از 800 هزار تومان باشد، هزینه ارسال برای شهر تهران 35 هزار تومان و برای شهرستان ها 30 هزار تومان خواهد بود. امکان پرداخت وجه در محل فقط برای شهر تهران فعال است. همچنین پس از 72 ساعت از خرید کالا فرصت دارید تا کالای خریداری شده را مرجوع یا تعویض نمایید.

بچه ها عاشقش میشن:  آموزش ساخت انواع کاردستی برای کودکان

5-فروشگاه اینترنتی نیما پروداکت (فروش حضوری و اینترنتی)

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شمار تماس: تهران یوسف آباد خیابان اسدآبادی بین 22 و 24 پلاک 208. 02188103798

نیماپروداکت حدود ۱۰ سال در زمینه اسباب بازی فعالیت داشته است. در نیما پروداکت انواع ماشین بازی، عروسک رباتی ، عروسک پولیشی، اسباب بازی جنگی، لگو، لوازم موسیقی اسباب بازی، اسباب بازی موزیکال، بازی فکری، بلاک ساختنی و پازل را تهیه کنید.

ارسال کالا ها در نیماپروداکت بسته به انتخاب مشتری از طریق تیپاکس (پس کرایه-هزینه متغیر)، پست پیشتاز(35 هزار تومان) و پیک موتوری (پس کرایه-هزینه متغیر) انجام می شود. هزینه ارسال سفارش با توجه به ابعاد و وزن کالای سفارش داده شده، آدرس تحویل آن و شیوه ارسال متفاوت است. سفارشات بین 1 تا 3 روز کاری (بسته به انتخاب نوع روش ارسال) به دستتان خواهد رسید. خرید بالای 300 هزار تومان ارسال رایگان دارد. همچنین امکان بازگشت کالا و تعویض آن نیز وجود دارد (شرایط کامل عودت کالا).

6-فروشگاه اینترنتی ماتی لوس (فروش حضوری و اینترنتی)

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شمار تماس: تهران، سعادت آباد سرو شرقی، مرکز خرید مارکیز، 02122026623


ماتی لوس، فروشگاه معتبر بعدی جهات خرید اسباب بازی است. خرید از فروشگاه ماتی لوس این امکان را به خریداران می دهد که از دسته بندی های متنوع اسباب بازی و برند های معتبر خارجی و ایرانی اسباب بازی انتخاب داشته باشند.

انواع اسباب بازی های موجود عبارتند از: اسباب بازی های فکری و آموزشی، عروسک های مدل و پولیشی، تفنگ اسباب بازی، ماشین بازی و ماشین کنترلی، شخصیت ‌ها و فیگور های کارتونی، پازل، ساختنی و.. . ارسال برای تهران و شهرستان ها توسط پست سفارشی صورت می گیرد. برای مبالغ 600 هزار تومان به بالا (2 تا 3 روز کاری برای شهر تهران و 2 تا 7 روز کاری برای شهرستان) ارسال رایگان و برای کمتر از این مقدار هزینه برابر 40 هزار تومان است. عودت و یا تعویض کالا فقط تا ۷۲ ساعت امکان پذیر می باشد (جزئیات کامل مرجوعی کالا).

 چگونه با بچه ها بازی کنیم؟ آموزش ۸ تا از بهترین بازهای سرگرم کننده

7-فروشگاه اینترنتی توی توی (فروش حضوری و اینترنتی)

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شمار تماس: تهران، میدان ونک ، خیابان ونک، خیابان تک جنوبی، پلاک 10، واحد 4. 6000-0215847

در ادامه معرفی ها به سراغ فروشگاه توی توی می رویم. مجموعه توی توی، با هدف تامین اسباب بازی‌های برتر دنیا، از حدود ده سال پیش شروع به کار کرده است. توی توی با ایجاد چندین فروشگاه‌ فیزیکی در سطح تهران، کرج، تبریز و کیش خدمات خود را بصورت مستقیم به مشتریان خود عرضه می‌کند و با ایجاد فروشگاه مجازی این خدمات را مستقل از مکان و زمان به سرتاسر ایران گسترش داده است.

هزینه ارسال سفارشات بالای 600 هزار تومان برای تهران و یک میلیون تومان برای سایر شهرها رایگان می باشد. هزینه ارسال برای سفارشات زیر 600 هزار تومان در تهران (مناطق 22 گانه) 40 هزار تومان می باشد. هزینه ارسال برای سفارشات زیر یک میلیون تومان در سایر شهرها با توجه به ابعاد کالا از 33 هزار تومان می باشد. کلیه کالاها به جز تن پوش‌های عروسکی، عروسک‌های پولیشی و کالاهای تست شده تا ۷ روز در صورت عدم استفاده از کالا قابل تعویض می‌باشند (شرایط بازگشت کالا).

8-فروشگاه اینترنتی ویززززز (فروش حضوری و اینترنتی)

  • لینک ورود به سایت
  • آدرس و شمار تماس: تهران، شهرک گلستان (راه آهن)، بلوار کاشان، قائم 8، پلاک 90. 02144746595

ویززززز آخرین فروشگاهی است که معرفی می کنیم. در خرید اسباب بازی چه به دنبال اسباب بازی ‌های ساختنی باشید و چه به دنبال انواع پازل، وسایل هنری، انواع عروسک و مجسمه، ربات‌ ها، وسایل الکترونیکی، اسباب بازی ‌های آموزشی، مجموعه قطارها و ماشین‌ها یا چیزهای دیگری باشید، در ویززززز آنها را برای کودکان و جوانان در هر سنی خواهید یافت. در مناطق 22 گانه شهر تهران ارسال با پیک می باشد. سفارشات فقط در روز های غیر تعطیل زوج (شنبه، دوشنبه، چهارشنبه) و بین ساعات 12 تا 21 ارسال می گردد و هزینه 35 هزار تومان دارد.

در روش ارسال فوری برای تهران (در ساعات اداری) هم هزینه به صورت پس کرایه است. در شهرستان ها ارسال از طریق پست صورت می گیرد و مبلغ 25 هزار تومان هزینه دارد. برای خرید های بالای مبلغ 800 هزار تومان ارسال به صورت کاملا رایگان می باشد. پرداخت در محل تنها مخصوص مناطق 22 گانه تهران می باشد.

 تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان: ۱۲ روش موثر

7 نکته تکمیلی که قبل از خرید اسباب بازی باید مدنظر داشته باشید

1-به گروه بندی سن؛ بر روی بسته بندی اسباب بازی توجه کنید

حتما اسباب بازی متناسب با سن کودک انتخاب کنید. اطلاعات سنی درج شده روی بسته ‌بندی اسباب ‌بازی ها معمولا مربوط به هوش یک کودک نیست، بلکه نشان دهنده میزان ایمنی آن بر اساس توانایی‌ های رشدی بچه‌ ها در یک سن خاص و ویژگی‌ های خاص اسباب ‌بازی است. در حقیقت باید اسباب بازی که متناسب با سن و علایق کودک تان باشد را انتخاب کنید. اگر اسباب بازی خیلی پیشرفته باشد، کودک نا امید شده و اگر هم خیلی ساده باشد، خسته می شود.

2- اسباب بازی هایی بخرید که کنترل صدا دارند

اسباب ‌بازی ‌های کودکان استاندارد های ایمنی دارند که بر اساس آن سطح صدا محدود می‌ شود، اما باز هم بد نیست قبل از خرید به صدایی که اسباب ‌بازی ‌های کودکانه تولید می ‌کنند گوش بدهید تا مطمئن شوید برای کودک تان مناسب هستند. سطح قابل قبول صدا معمولا به ترجیحات شخصی بستگی دارد، بنابراین اسباب بازی هایی که کنترل صدا دارند را انتخاب کنید تا مطابق با محیط خانواده تان تنظیم شان کنید.

3- مطمئن شوید که اسباب بازی باکیفیت است

آیا قیمت های یک اسباب بازی مشخص را با هم مقایسه می کنید؟ آیا اسباب ‌بازی ‌ای که می خواهید از این فروشنده بخرید از بقیه فروشگاه ها ارزان تر است؟ یادتان باشد تفاوت قیمت ها حتما دلیلی دارد. به طور مثال می تواند به دلیل از سر و ته زدن هزینه های مربوط به ایمنی باشد.

4- تصاویر اسباب بازی مورد نظر را بررسی کنید

آیا کودکانی که در تصویر در حال بازی با اسباب بازی منتخب شما هستند، در محدوده سنی توصیه شده قرار دارند؟ توجه به این نکته مخصوصا برای اسباب بازی هایی که مناسب کودکان زیر سه سال نیستند، بسیار حیاتی است.

5- اسباب بازی های پایان باز ​​بخرید

اسباب‌ بازی‌ های که می ‌توانند تخیل و تفکر منطقی کودک را بر انگیزند، پایان باز یا Open-ended هستند. مثلا بلوک های ساختمانی می توانند تبدیل به یک برج ، سفینه فضایی یا یک فر شوند. هر سازه ای با این اسباب بازی ها قابل ساختن است. بچه ‌ها عاشق جدا و به هم وصل کردن قطعات هستند. در حقیقت متصل کردن لوله‌ ها و شن بازی، کنترل ماهیچه ‌ها را افزایش می دهد و هماهنگی چشم و دست را هم تقویت می‌ کنند.

6- اسباب بازی های نمایشی بخرید

تظاهر به بازی با اسباب ‌بازی‌ های Pretend play toy به کودک کمک می ‌کند تا مهارت ‌های زبانی و اجتماعی اش را توسعه دهد و بتواند به صورت گروهی با سایر کودکان بازی کند.

کودکان دوست دارند نقش‌ هایی را بر عهده بگیرند و ایده‌ های شان را درباره جهان اطراف شان نشان دهند. اسباب ‌بازی ‌های لباس کار، ست آشپزخانه، ست‌ های پزشک، ست ابزار، غذا های اسباب ‌بازی، لوازم اسباب ‌بازی، جارو برقی اسباب ‌بازی ، آلات موسیقی همه در این دسته قرار می‌ گیرند.

7- اسباب بازی برای افزایش فعالیت بدنی بخرید

همه مادران در این که فرزندان شان انرژی بی پایانی دارند، با هم اتفاق نظر دارند. پس توصیه می شود تا اسباب‌ بازی ‌هایی بخرید که کودک بتواند به کمک آن ها به درستی از مهارت ‌های فیزیکی اش استفاده کند و مهارت‌ های جدید را در کنار این جست و خیز یاد بگیرد.

انواع غذای سالم کودک کدامند؟ (غذاهای اصلی و میان وعده)

روی توپ، سه چرخه ، اسباب بازی های کششی، اسباب بازی های هل دادنی مثل کالسکه اسباب بازی یا واگن اسباب بازی، ست های بولینگ ، ست های باغبانی، خیمه و صندلی های ورزشی سرمایه گذاری کنید و از آن ها برای ایجاد مسیر های با موانع جذاب استفاده کنید و از دیدنِ سرگرم شدنِ کودکان تان لذت ببرید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا