آموزش بازی های مناسب و سرگرمی کودکانآموزش ساخت کاردستی (رایگان)

آموزش تصویری ۶ کاردستی ساده و خلاقانه برای کودکان +فیلم

bestkid b

ساخت کاردستی هنر خلاقیت را در افراد بالا می برد و به همین منظور خانواده ها دوست دارند کاردستی های مختلفی را به کودکشان آموزش دهند. ما هم در این مقاله ۶ کاردستی ساده و خلاقانه مختص کودکان را به شما آموزش می دهیم.

مقدمه:

وقتی بچه ها کاردستی می سازن علاوه بر اینکه با شکل ظاهری و ماهیت وسایل و موجودات آشنا می شوند با یادگیری هر چه بهتر کاربرد آن کاردستی تأثیر ذهنی شفاف و طولانی مدتی از آن در ذهن بچه ها بجای می ماند. برای همین هم خیلی از والدین سعی می کنند که تا حد ممکن فرزندشان دارای مهارت های دستی و فکری بیشتری باشد. پس اگر شما هم تصمیم گرفته اید هنر و مهارت خلاقیت کودکتان را تقویت کنید به آنها کمک کنید تا با ساخت کاردستی های مختلف و متنوع در همه زمینه ها استعدادها و تجربیات جدیدی کشف کنند.

کاردستی ساده با چوب بستنی(ویدئو):

 

حتمابخوانید: ۲۶ روش سرگرمی کودکان در خانه (از زبان متخصص رشد و یادگیری)

۱- کاردستی گیلاس کاغذی:

کودکان باساختن این گیلاسهای ساده و زیبا می توانند هر جایی از اتاق یا کلاسشان را تزیین کنند. این گیلاس ها به دلیل سادگی و قشنگی شان جزو کاردستی های موردعلاقه کودکان خواهند بود. ساختن این گیلاسها بسیار ساده است و کودکان به سادگی از عهده ساختن آن بر می آیند. خب کارمان را شروع می کنیم، ابتدا تکه کاغذهایی با ابعاد و رنگهای زیر قیچی می کنیم و بعد بقیه مراحل ساخت گیلاس را مانند شکل های زیر دنبال می کنیم.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

گیلاس۲ گیلاس۳ گیلاس۴ گیلاس۵

گیلاس۸

گیلاس۷

۲-ساخت خانه با چوب بستنی

یکی از روش های ساخت کاردستی استفاده از چوب بستنی های زیبای این مدلی هست، چوب نستنی هایی را که خودتان و دیگر اعضای خانواده نوش جان می کنید نگهدارید تا بتوانید کارهایی زیبایی با آنها انجام بدهید. مثلا می توانید با کنار هم قراردادن چوب بستنی ها و تزیین آنها خانه ای به زیبایی تصویر زیر درست کنید:

خانه

۳-خقاش کاغذی

 این کاردستی بسیار ساده است و فقط با کمی برش و تا آماده میشود. بچه ها بعد از آماده شدن میتوانند با آن باری کنند و فرصت خوبی برای آشنایی با این نوع حیوان نیز خواهد بود.

خفاش۱ خفاش۲ خفاش۳ خفاش۴ خفاش۵ خفاش۶ خفاش۷ خفاش۸ خفاش۹

۴- ساخت قاب عکس بکمک چوب بستنی

شاید باورتان نشه که با استفاده از چوب بستنی میشه قاب عکس های فوق العاده زیبا و کودکانه ساخت و عکسهای هر کدام از افرادی را که دوست دارید داخل آن قرار دهید و آنرا جایی آویزان کنید حتی می تواند برای آن یک پایه پشتی درست کنید و بعنوان یک قاب عکس رومیزی از آن استفاده کنید.

قاب-عکس

همچنین بخوانید: معرفی ۴ روش کاملا علمی برای پرورش خلاقیت در کودکان (۳ تا ۹ ساله)

۵- ساخت جامدادی با چوب بستنی:

در این قسمت می خواهیم با همکاری همدیگر یک جامدادی رومیزی بسازیم. ساخت جامدادی با چوب بستنی های رنگی و رول کاغذ توالت یک مهارت دستی و ذهنی برای کودک شماست.  شاید خرید جامدادی برای فرزندانتان راحت ترین و به صرفه ترین راه برای داشتن یک جامدادی است، اما تا جایی که امکان دارد از وسایل دست ساخته فرزند خود در اتاق او استفاده کنید. وسایلی که ماشین ها و صنعت ها آن ها را نساخته باشند و همه از ابتدا تا انتها ساخت و استفاده، نشان دهنده هنر دست و تفکر فرزند شماست.جامدادی۶

جامدادی۸ جامدادی۹ جامدادی۴ جامدادی۵

جامدادی۳

جامدادی۱

۶-ساخت میز و صندلی با چوب:

کاردستی های بی شماری را می توان با کمک چوب بستنی درست کرد اما یکی از بی نظیر ترین کاردستی هایی که می توان با استفاده از چوب بستنی ساخت میز و صندلی است که می توان بعنوان یک وسیله تزیینی و دکوری از آنها استفاده کرد. همانطور که در شکل زیر مشخص است …

صندلی۱

میز

۷- درست کردن کاردستی با بطری نوشابه مدل خانه عروسکی

برای درست کردن این کاردستی زیبا با بطری نوشابه باید از یک بطری نوشابه بزرگ استفاده نمایید. ابتدا حدود ۱۰ سانتی متر از پایین و بالای بطری نوشابه را ببرید.

 خانه عروسکی۱

بعد قسمت بالای آن را برای سقف خانه به رنگ قهوه‌ای در آورده و قسمت پایین بطری را برای دیوارهای خانه به رنگ صورتی رنگ آمیزی کنید. دو طرف دیواره‌های قسمت پایین بطری را سوراخ کنید و دو نخ کنف را به سوراخ‌ها گره بزنید. سپس درب نوشابه را سوراخ کنید و نخ‌های کنف پایین بطری را از داخل آن رد کرده و به بیرون ببرید.

خانه عروسکی۲

در پایان کار هم می‌توانید به سلیقه خودتان روی خانه عروسکی خود را تزیین کنید.

خانه عروسکی۳

۸- کاردستی کلبه با مقوا یا کارتون:

امیدواریم که از این کاردستی ها خوشتون اومده باشه. اگر در ساخت این کاردستی ها سؤالی دارید دربخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخدهیم.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا