آموزش جذاب نقاشی به کودکان

نقاشی با اشکال هندسی برای کودکان: آموزش با 7 روش

همانطور که همه هم می دانید؛ بچه‌ ها عاشق شکل ‌ها و کشیدن آن ها هستند. کودکان از اشکال ساده برای نشان دادن اشیاء یا مناظری که می ‌بینند، استفاده می ‌کنند. در حقیقت آن ها می ‌توانند با کشیدن شکل‌ ها نحوه نقاشی کردن را یاد بگیرند و مهارت ‌های دیداری شان را تقویت کنند.

برای کشیدن نقاشی یک شکل هندسی با یک طرح ساده از اجسام یا یک صحنه شروع کنید. از خطوط کم رنگ برای ایجاد شکل اصلی استفاده کنید و جزئیات بیشتر را وقتی بچه ‌ها پیشرفت کردند به آن ها یاد بدهید. ما در این مقاله در مورد آموزش نقاشی اشکال هندسی به کودکان صحبت خواهیم کرد.

هنگام کشیدن اشکال برای کودکان، لازم است که همه را به آن ها یاد بدهید. برخی از اشکال اصلی که باید کشیدنش را یاد بگیرند، دایره، مستطیل ، بیضی، مثلث و مربع هستند. اجازه بدهید که بچه‌ ها خلاق باشند و با اشکال سرگرم شوند!

چگونه به کودکان کمک کنیم تا یک شکل هندسی بکشند؟

نقاشی همیشه یک کار سرگرم ‌کننده برای بزرگسالان بوده است، اما مسلما می ‌تواند برای کودکان لذت‌ بخش‌تر باشد. بچه ‌ها دوست دارند چیز ها و لوازم مختلف را به صورت سه‌ بعدی ببینند و کشیدن اشکال و الگو ها با استفاده از خطوط ساده به آن ها در این زمینه کمک می ‌کند. کشیدن یک شکل هندسی چند مرحله ساده دارد که عبارت است از:

  • یک شی یا صحنه هیجان ‌انگیز را برای نقاشی انتخاب کنید. یک درخت با برگ‌ هایی که باد تکانش می ‌دهد، گلبرگ‌ های یک گل رنگارنگ یا یک شخصیت کمیک برای رسم شکل فوق ‌العاده است .
  • با کشیدن طرح اولیه شی یا صحنه با یک مداد روی کاغذ شروع کنید. از دایره‌ ها و خطوط ساده برای نشان دادن نما های مختلف شی یا صحنه استفاده کنید.
  • هنگامی که طرح کلی کامل شد، با یک مداد شروع به پر کردن جزئیات کنید . حتما فشار ضربات مداد روی کاغذ را تغییر دهید تا نقاشی طبیعی ‌تر به نظر برسد. جزئیات دیگری مثل سایه و هایلایت ‌ها را اضافه کنید و مطمئن شوید که تمام لبه ‌های اشیا با دقت مشخص شده است.
  • هنگامی که تمام جزئیات اضافه شد، بچه‌ ها می ‌توانند با قلم ‌مو یا پاک ‌کن ریزه ‌کاری ‌های نهایی مثل هماهنگ کردن سایه ‌ها و هایلایت‌ های تصویر کلی را انجام دهند.

ویژگی های کودک رو از نقاشی ش بفهمید با این چند نکته ساده روانشناسی

آموزش های ویدیویی روشهای مختلف نقاشی با اشکال هندسی

 

 

نقاشی کارتونی: آموزش صفر تا صد با 9 روش متنوع (ساده زیبا)

 

 

در کنار این مطلب دانلود کنید: ۲۰ نمونه نقاشی کودکانه فانتزی بسیار جذاب

 

 

40 روش تشویق کودک برای کار خوب (40 ایده جایزه دادن به کودک)

 

توی اینها هم انیمه زیاد هست: 8 درس نقاشی فانتزی ساده با مداد

اهمیت کشیدن اشکال هندسی برای کودکان

نقاشی اشکال به کودکان کمک می‌ کند تا یاد بگیرند که اشیا مختلف در تصاویر خاص را تشخیص دهند. این مهارت می ‌تواند در هنگام یادگیری خواندن و نوشتن هم به آن ها کمک کند. همچنین باعث می ‌شود که مهارت ‌های فضایی و توانایی دیدن روابط بین اشیا در کودکان تقویت شود. کسانی که در طراحی اشکال مهارت کافی دارند، اغلب مهارت ‌های هنری بهتری هم خواهند داشت و این بی نظیر خواهد بود.

هنگامی که شما به بچه ‌ها طرز نقاشی کردن را یاد می ‌دهید، یکی از اصلی‌ ترین کار هایی که باید انجام دهید این است که به آن ها کمک کنید تا اشکال را شناسایی کنند. در این صورت آن ها می‌ توانند هر چیزی، از اشیا ساده مثل دایره‌ و مربع‌ گرفته تا موارد پیچیده ‌تر مثل انسان و حیوانات را نقاشی کنند.

نقاشی اسب تک شاخ: آموزش با 6 روش (آسان زیبا و جدید)

کودک شما در دراز مدت در طراحی بهتر خواهد شد. به ‌علاوه درکش از مفاهیم هندسه اصلی و پایه که در رشته ‌های مرتبط با STEM (علم ، فناوری، مهندسی، ریاضیات ) لازم است هم بالا خواهد رفت.

کشیدن اشکال به کودکان کمک می ‌کنند تا مفاهیم اندازه، شکل و طرز قرار گیری اشیا نسبت به هم را درک کنند. با یادگیری نحوه کشیدن اشکال، بچه ‌ها قادر خواهند بود مفاهیم پیچیده ‌تر مثل مباحث ریاضیات و علوم را درک کنند.

یکی از بهترین راه‌ ها برای کمک به یادگیری فرزندتان این است که به او فرصت بدهید تا در فعالیت ‌های خلاقانه شرکت کند. یک راه برای انجام این کار اینست که آن ها را تشویق به کشیدن و طراحی اشکال مختلف بکنید. با آموزش کشیدن اشکال ساده، آن ها قادر به درک مفاهیم اساسی خواهند بود . علاوه بر این، این کار به بهبود دامنه توجه و مهارت ‌های مربوط به حافظه آن ها هم کمک خواهد کرد.

هنگامی که کودکان نقاشی اشکال را یاد می ‌گیرند، احتمال این که در درس‌های شان هم پیشرفت کنند؛ بسیار بیشتر خواهد بود و قطعا این اتفاق شما را به عنوان یک والد سورپرایز خواهد کرد.

نقاشی انیمه ساده: آموزش کامل با 10 روش (برای کودک و نوجوان)


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا