هزاران عکس زیبای کودکان و نوزادان ناز دخترو پسر (ایرانی و خارجی)

همه لباس های مورد نیاز پسر بچه تازه متولد شده تا 2 سالگی

bestkid b

پسر بچه شما در دو سال اول زندگی خود به لباس های زیادی احتیاج دارد. مهم است بدانید که چگونه خرید عاقلانه و کارآمدی داشته باشید. باید بدانید که برای فرزند خود چه زمانی خرید کنید و چه چیزهایی بخرید.

با دانستن لباس های مورد نیاز کودک، می توانید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و اطمینان حاصل کنید که کودک کوچک شما تمام لباس های مورد نیاز خود را برای خوش لباس بودن دارد.

نکته مهم: هزاران مدل لباس نوزاد پسر را از اینجا تماشا کنید.

انتخاب سایز لباس

سایز لباس کودک به سن او بستگی دارد، اما در نظر گرفتن قد، وزن و بطور کلی جثه ی کودک در واقع دقیق تر است. پس بهتر است هنگام خرید لباس، کودک را همراه خود ببرید. هر مارک لباس نیز از نظر اندازه کمی متفاوت از مارک دیگر است، بنابراین خواندن برچسب و اتیکت لباس، به خرید صحیح آن کمک می کند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

حتما بخوانید: طریقه صحیح پوشاندن لباس نوزاد + فیلم

لباس های مورد نیاز پسر بچه تازه متولد شده

معمولا به ۰ تا ۳ ماه اول زندگی، دوران نوزادی گفته می شود. نوزاد در این مرحله، به لباس های خاصی نیاز دارد. شرکت های پوشاک تمایل دارند که در این مرحله با لیست های طولانی شان، شما را به سمت خرید بیش از حد سوق دهند، اما به همه این لیست ها نیاز نیست. در عوض، حتما موارد زیر را برای پسر بچه خود تهیه کنید:

  • لباس یک سره(از گردن تا پا)- به حدود ده ها عدد از این لباس نیاز دارید. بسته به فصل، انواع آستین کوتاه یا بلند را انتخاب کنید. حتی اگر کودک شما در تابستان متولد شده است، حدود دو عدد آستین بلند برای روزهای سرد کنار بگذارید.
  • شلوار – دو یا سه عدد شلوار نیز می تواند مفید باشد. شلوارهایی بخرید که بتوانید روی لباس یک سره کودک بپوشید.
  • لباس خواب و راحتی – پسر کوچک شما بیشتر وقت خود را در خواب و خانه می گذراند، بنابراین به حدود ده عدد از این موارد نیاز خواهید داشت. از لباس های راحتی دلخواه خودتان استفاده کنید. لباس راحتی برای تعویض پوشک، از پایین باز است و بنابراین بسیار کاربردی است.
  • جوراب – نوزاد شما به حدود پنج یا شش جفت جوراب نیاز خواهد داشت. در این مرحله، نوزادان می توانند در کنترل دمای بدن مشکل داشته باشند و انگشتان پای آنها سرد شود.
  • ژاکت – به یک ژاکت مخصوص کودک نیاز دارید. ژاکتهایی را انتخاب کنید که زیپ دار باشد و بتوانید آن را روی لباس های دیگر کودک بپوشانید.
  • پیش بند – خرید دو عدد پیش بند نیز ایده خوبی هستند. اگر کودک شما از شیر خودتان یا شیر خشک تغذیه می شود، احتمالاً گاهی اوقات آن را به بیرون تف می کند. استفاده از یک پیشبند کودک می تواند به تمیز ماندن لباس او کمک کند.
  • کلاه – حداقل دو یا سه کلاه برای گرم نگه داشتن سر کودک احتیاج دارید.

همچنین لباس هایی وجود دارد که زیبا هستند اما به هیچ وجه ضروری نیستند. این موارد شامل لباسهای ست غیرضروری، چکمه یا کفش نوزادی، ست حمام و… است.

حتما بخوانید: چگونه با پسر بچه ها رفتار کنیم؟ (راهنمای کامل والدین)

نکاتی در مورد لباس پوشیدن به نوزاد

از لباس هایی که گردن کودک را بیش از حد محکم نگه می دارد و لباس هایی که کروات یا بندهای اضافه دارند، خودداری کنید. دکمه ها، روبان ها و وسایل تزئینی لباس را بررسی کنید تا مطمئن شوید که برای کودک بیخطر است. این لباس ها، خطر خفگی را برای او بهمراه دارند.

هنگام لباس پوشیدن به نوزاد، دکمه ها و اندازه ی لباس را متناسب با سایز کودک خود باز کنید. از وارد آوردن ضربه های محکم و ناگهانی خودداری کنید و یقه ی لباس را باز کنید تا بتوانید سر کودک را به راحتی از آن عبور دهید. پس از عبور لباس از سر، استین ها و سپس شلوار را بپوشید.

اغلب لباس پوشیدن به شیرخوار بر روی میز یا زمین ساده ترین راه است. همزمان با پوشیدن هر لباس، با کودک خود صحبت کنید و او را نوازش کنید تا آرام بماند.

حتما بخوانید: ۶ ویژگی مهم که هر اتاق خواب کودک پسر باید داشته باشد

انتخاب لباس برای مرحله ی سینه خیز رفتن

بعد از مرحله نوزادی، کودک شما زمان کمتری را در خواب و زمان بیشتری را برای بازی صرف می کند. او هنوز هم نیاز به راحتی دارد و لباس هایش با توجه به نیازها تغییر می کنند. این یک مرحله جالب است، زیرا می توانید پسر کوچک خود را در انواع لباس های بامزه ببینید. با ورود او به مرحله سینه خیر رفتن، سایز و تناسب لباس اهمیت بیشتری پیدا می کند. برای هر کودک (به طور معمول ۳-۶ ماه، ۶-۹ ماه و ۹-۱۲ ماه) به موارد زیر نیاز دارید:

  • لباس یک سره – بسته به فصل، به حدود ده عدد آستین بلند یا آستین کوتاه نیاز خواهید داشت.
  • شلوار یا شلوارک – بسته به آب و هوا، پسر کوچک شما حداقل به شش تا هشت عدد شلوار یا شلوارک نیاز دارد.
  • لباس خواب یا راحتی – کودک شما همچنان خواب خوبی خواهد داشت، بنابراین حدودا به هشت عدد لباس راحتی نیاز دارید.
  • جوراب – حالا که کودک بیشتر می چرخد ​​و به محیط اطراف می رود، باید پاهای او را بپوشانید. حداقل هشت جفت جوراب برای فرزندتان بخرید.
  • ژاکت – اگر هوا سرد باشد، حداقل به سه یا چهار ژاکت نیاز دارید تا بتوانید کودک را گرم کنید.
  • لباس بیرونی – اگر در منطقه ای با زمستان های سرد زندگی می کنید، کودک شما برای میهمانی به یک کت و شلوار زمستانی یا کابشن و شلوار نیاز دارد. برای زمستان های گرمتر و همچنین بهار و پاییز، داشتن یک ژاکت سبک مهم است.
  • پیش بند – در این مرحله، پسر کوچک شما مصرف غذاهای جامد را آغاز خواهد کرد. این مرحله می تواند با ریخت و پاش زیادی همراه باشد، بنابراین شما به حدود ۱۲ پیش بند نیاز دارید تا لباس های او را تمیز نگه دارید.
  • کلاه و لوازم جانبی – در صورت سرد بودن هوا به یک کلاه زمستانی و دستکش و یک کلاه لبه دار برای تابستان نیاز دارید.

حتما بخوانید: ۵۰ عکس بسیار زیبا و متفاوت از نوزادان تازه متولد شده دختر و پسر که باید ببینید!

لباس های مورد نیاز برای سال دوم (کودکان نوپا)

هنگامی که پسر کوچک شما شروع به راه رفتن کرد، نیازهای لباس او دوباره تغییر می کند. هنگام خرید لباس، حتماً موارد مورد نیاز زیر را انتخاب کنید:

  • لباس یک سره – به هشت تا ده عدد با آستین بلند یا کوتاه احتیاج دارید.
  • شلوار یا شلوارک – مجدداً به حدود شش تا هشت عدد شلوار یا شلوارک نیاز دارید.
  • لباس خواب و راحتی – حدود هشت جفت لباس راحتی تهیه کنید، زیرا نوزادان در این سن خود را بسیار کثیف می کنند.
  • ژاکت – در زمستان، پسر کوچک شما ممکن است برای هر روز هفته به ژاکت یا سویشرت احتیاج داشته باشد. در تابستان، او برای گرم ماندن در روزهای سرد به یک ژاکت سبک یا بهاره نیاز دارد.
  • جوراب – حالا که پسر شما روی پاهای خود بلند شده است، تمایل دارد جوراب ها را از پاهای خود بیرون بکشد. با راه رفتن کودک، جوراب ها بیشتر کثیف می شوند. حداقل ده جفت جوراب بخرید.
  • لباس بیرونی – یک کت زمستانی یا ژاکت، یک کابشن سبک و شاید یک ژاکت پشمی باعث می شود کودک در بیرون گرم نگه داشته شود.
  • پیش بند – کودک شما می تواند از پیش بندهای سال گذشته استفاده کند. با این وجود، ممکن است بخواهید چند پیش بند بزرگتر برای او بخرید. با افزایش وعده های غذایی، نیاز او به پیش بند افزایش خواهد یافت.
  • کلاه و لوازم جانبی – او به یک کلاه زمستانی و دستکش و همچنین به یک کلاه آفتابی احتیاج دارد.
  • کفش – حالا که کودک راه می رود، به کفش های راحتی احتیاج دارد. یک جفت کفش مناسب تهیه کنید که به پیشرفت او کمک کند. او همچنین به کفش های بندی برای تابستان و بوت(چکمه) برای زمستان احتیاج دارد.

نکاتی برای خرید لباس

  • تا حد امکان لباس هایی را انتخاب کنید که از انتها باز می شوند – این لباس ها برای تعویض پوشک (و به طور کلی تعویض لباس) بسیار راحتتر هستند.
  • تا جاییکه می توانید، لباس کودک را یک سایز بزرگتر انتخاب کنید. این بخصوص برای لباس های راحتی اهمیت دارد. کودکان رشد سریعی دارند و انتخاب لباس های تنگ، موجب اذیت آنها می شود. بهتر است کودک فضا و راحتی بیشتری برای حرکت داشته باشد.
  • به یاد داشته باشید که به کودک، چند لباس روی هم بپوشانید! نوزادان به سرعت گرمای بدن را از دست می دهند، بنابراین همیشه یک تکه لباس بیشتر از آنچه خودتان می پوشید، به لباس های کودک اضافه کنید.
  • از لباس های دکمه دار و بطور کلی لباس هایی که نیاز به عبور از سر ندارند، بیشتر استفاده کنید. بخصوص برای لباس های رویی کودک، این نوع لباس را انتخاب کنید.
  • و در آخر، هرگز چکمه یا جوراب را فراموش نکنید. پاهای کودک خیلی سریع سرد می شوند پس همیشه یک جفت جوراب با خود همراه داشته باشید.

به این ترتیب، لیست لباس های مورد نیاز پسربچه، از نوزادی تا ۲ سالگی مشخص شد. این لیست موارد ضروری را شامل شده است.

حتما بخوانید: ۴۰ عکس فوق العاده زیبا از نوزادان خواستنی و خوشگل ایرانی برای قاب کردن

شستن لباس های کودک

بعد از به دنیا آمدن کودک، به نظر می رسد که نیاز به شستن لباس هم دو برابر می شود! بسیاری از والدین فکر می کنند برای تمیز کردن لباس های کودک خود باید از مواد شوینده کودک استفاده کنند. از آنجاییکه پوست نوزاد حساس است، این نظر می تواند صحیح باشد.

اما اگر مواد شوینده کودک، آنطور که باید، لکه ها و بوهای لباس را از بین نبرد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک شوینده مایع معمولی انتخاب کنید. (مواد شوینده مایع می توانند راحت تر از مواد شوینده پودری شست و شوی لباس را انجام دهند و علاوه بر این ممکن است برای پوست های حساس بهتر باشد.)

شستن لباس کودک با لباس های بقیه اعضای خانواده، احتمالاً پوست کودک را تحریک نمی کند مگر در مواردی که کودک شما آلرژی داشته باشد یا به اگزما / درماتیت آتوپیک یا بیماری دیگری که باعث ایجاد حساسیت پوستی می شود، مبتلا باشد.

حتما بخوانید: ۵۰ ایده بسیار زیبا و ساده تزیین اتاق کودک +نکات مهم طراحی

اگر می خواهید از شوینده های معمولی برای شستن لباس کودک استفاده کنید، یک قسمت از لباس کودک خود را با یک ماده پاک کننده بدون رنگ و عطر بشویید. اگر متوجه واکنش پوستی شدید، به مدت طولانی از مواد شوینده کودک استفاده کنید. اگر از محصولات شوینده ضد استاتیک یا حاوی نرم کننده استفاده کنید که اغلب مواد شیمیایی و رایحه هستند، احتمال تحریک پوست کودک بیشتر می شود.

توجه: پوشک های پارچه ای را لازم است که با مواد شوینده ی مخصوص بشویید زیرا مواد شوینده خشن باعث ایجاد بثورات پوشک می شوند. این پارچه ها را با مواد شوینده ملایم کودک در آب داغ بشویید و حتماً پس از هر بار استفاده، مجددا بشویید.

لباس نوزاد از کجا با بهترین قیمت بخریم؟

buy-min   فروشگاه شماره ۱ پیشنهادی ما

buy-min   فروشگاه شماره ۲ پیشنهادی ما

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا