هزاران عکس زیبای کودکان و نوزادان ناز دخترو پسر (ایرانی و خارجی)

لباسهای مورد نیاز نوزاد کدامند؟ چطور انتخاب خوبی داشته باشیم؟

bestkid b

در زمان خرید لباس مورد نیاز فرزندتان، باید این نکته را به خاطر بسپارید که به دنبال کالاهایی راحت، چند منظوره و شیک باشید. علاوه بر راحتی و زیبایی، به دنبال لباس هایی باشید که جنس خوب و بادوامی هم داشته باشد.

بزرگترین معیار شما هنگام خرید لباس کودک، باید راحتی آن باشد. اگرچه خرید لباس های گلدوزی شده و شلوارهای چسبان، وسوسه برانگیز است اما گاهی اوقات این ویژگی ها می توانند برای پوست نازک کودک، تحریک کننده باشند. هر چیزی که در شش ماه اول خریداری می کنید باید نرم و راحت باشد.

حتما بخوانید:

علاوه بر این لباس هایی انتخاب کنید که درآوردن آنها راحت باشد چون در طول روز، چندین بار به تعویض پوشک نیاز است. لباس یک سره (از گردن تا پا)، که از پایین برای تعویض پوشک دکمه دارد، بهترین لباس برای دسترسی سریع به پوشک است.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

خرید لباس نوزاد در چند ماه اول

والدین می دانند که رشد کودک در چند ماه اول سریع است، به همین دلیل خرید لباس در اندازه های مختلف بسیار مهم است. به دلیل رشد سریع کودک، ممکن است هزینه لباس او در چند ماه اول افزایش یابد، بنابراین بهتر است وسایل کم هزینه تری را انتخاب کنید مانند کالسکه های برند و لباس خواب راحت.

سپس با بزرگتر شدن کودک می توانید خرید لباس های گران قیمت تر و فانتزی را شروع کنید که ماندگاری بیشتری خواهد داشت. از آنجا که کودک شما نیاز به تعویض زیاد لباس دارد، بهتر است لباس ها نوزادی را بیشتر و طبق روال زیر خریداری کنید:

۱- لباس راحتی

همانطور که می دانید، نوزاد شما در ماه های اول زندگی بیشتر وقت خود را صرف خوابیدن می کند، بنابراین خرید چند عدد لباس خواب یا لباس راحتی ایده خوبی است. لباس های شب کودکی انتخاب کنید که از نخ مرغوب ساخته می شوند، پاهای نوزاد را در طول شب می پوشاند و آن را گرم نگه می دارد.

در هنگام خرید لباس، از ایمنی آن اطمینان حاصل کنید و لباس های دکمه دار را انتخاب کنید تا برای تعویض هم راحتتر باشد. همچنین مواظب باشید که لباس کودک گردن او را اذیت نکند (یا تنگ نباشد).

۲- پیش بند

نوزادان معمولا لباس های خود را زود کثیف می کنند و شیری که خورده اند را به بیرون تف می کنند. استفاده از پیش بند راه حل مناسبی برای رفع این مشکل است. چندین پیش بند در اندازه های مختلف تهیه کنید و همیشه با خود بهمراه داشته باشید.

۳- ژاکت و لباس بیرونی

حتی اگر در منطقه ای زندگی می کنید که بیشتر اوقات سال آب و هوای گرمی دارد، لازم است که چند ژاکت و لباس گرم تهیه کنید. دمای بدن کودک می تواند با رشد او به سرعت افزایش و کاهش یابد. بنابراین نوزادان برای تنظیم دمای بدن به لباس گرم نیاز دارند.

حتما بخوانید:

۴- کفش و جوراب

حتی اگر تا راه رفتن کودک زمان زیادی باقی مانده است، استفاده از کفش برای گرم نگه داشتن انگشتان پا لازم است. به علاوه، استفاده از کفش های زیبا به همراه لباس های هم رنگ، ست زیبایی ایجاد می کند. دست و پای ما حاوی رگهای خونی است که در تنظیم دمای بدن بسیار حیاتی هستند.

این یکی از دلایلی است که هنگام پوشیدن جوراب در طول شب احساس گرما می کنید یا وقتی پای خود را از زیر سایه می گیرید احساس خنک شدن می کنید. پاهای بچه ها هم همینطور است. پوشاندن انگشتان پا در نوزادان، استفاده از جوراب های ضخیم و کفش راحت، به خصوص هنگام بیرون رفتن، می تواند به تعدیل دمای بدن آنها کمک کند.

۵- کلاه

هنگامی که نوزادان به دنیا می آیند، برای گرم نگه داشتن سر، استفاده از کلاه ضروری است. اما وقتی نوزاد خود را به خانه آوردید، لازم نیست که همچنان از کلاه استفاده کنید. در حقیقت، پوشیدن تمام وقت کلاه می تواند منجر به گرمای بیش از حد شود.

اگر کودک را در هوای زمستان بیرون می برید، مطمئناً یک کلاه برای محافظت از او در برابر هوای سرد، ضروری است. مطمئناً نوزادان می توانند در داخل خانه نیز کلاه بپوشند اما نسبت به نحوه واکنش آنها توجه داشته باشید. اگر بیقراری می کنند، یا متوجه شدید که صورت آنها گرم و قرمز است، سریعا کلاه را بردارید.

۶- قنداق و پتو

در حالی که لباس کودک قسمت مهمی از پوشش نوزاد شماست، قنداق و پتو هم بخصوص در چند ماه اول بسیار حیاتی است. در طول روز لازم است کودک را در یک پتوی نرم بپیچانید تا او را راحت و گرم نگه دارید. هر زمان که با کودک بیرون می روید، به خصوص در بیمارستان یا فضای باز، باید نوزاد را گرم نگه دارید.

قبل از تولد نوزاد، قنداق ها کالای بسیار مفیدی برای خرید هستند زیرا می توان نوزاد را به راحتی در اطراف آن نگه داشت و از او محافظت کرد. قنداق و پتو یکی از مهمترین وسایل لباس کودک است که در طیف وسیعی از الگوهای و رنگهای زیبا موجود است.

۷- وسایل حمام

وسایل حمام یکی دیگر از لوازم جانبی مهم کودک است که به آن نیاز دارید. از حوله های نرمی استفاده کنید که سریعا رطوبت بدن کودک را به خود جذب کند. علاوه بر آن، از محصولاتی برای حمام کردن نوزاد استفاده کنید که موجب سوزش و تحریک پوست او نشود.

حتما بخوانید: طریقه صحیح پوشاندن لباس نوزاد + فیلم

انتخاب سایز لباس کودک

در درجه اول قد و وزن کودک مهم است. هنگام خرید لباس جدید پس از تولد، به سایز لباس مورد نظر توجه کنید و سایز متناسب با قد و وزن او را به جای در نظر گرفتن سن، خریداری کنید.

واقعیت موضوع این است که سرعت رشد هر نوزاد متفاوت است، بنابراین بجای در نظر گرفتن سن کودک، براساس قد و جثه ی او لباس مناسب را تهیه کنید. ژنتیک نقش مهمی در جثه ی کودک ایفا می کند. مسلما کودکان قد بلند و بزرگ، به شلوارها و لباس های بزرگتری احتیاج دارند.

عوامل تاثیرگذار بر انتخاب لباس کودک

۱-آب و هوا

اگر در جایی زندگی می کنید که هوا بسیار گرم است، از لباس هاس سبک و نازک استفاده کنید. اگر در منطقه ی سردسیر زندگی می کنید، بیشتر به دنبال خرید لباس های گرم و پشمی باشید.

۲- لباس بیرون

اگر انسان برون گرایی هستید و دوست دارید با دوستانتان دیدار کنید و کودک خود را در مناسبت های اجتماعی نشان دهید، ممکن است لازم باشد چند لباس بیرونی و زیبا برای کودک خود خریداری کنید. لباس های یکسره، گزینه ی عالی برای زیر لباس بیرونی هستند. از لباس هایی که دارای بندهای اضافه و کروات هستند، برای کودکان استفاده نکنید چون خطر خفگی را بهمراه دارند. پس بجای زیبایی، ابتدا امنیت کودک را مد نظر بگیرید.

۳- شست و شوی لباس

از آنجاییکه کودک پوست حساسی دارد، بهتر است از مواد شوینده ی ملایم و مخصوص کودک استفاده کنید. اما اگر مواد شوینده کودک، آنطور که باید، لکه ها و بوهای لباس را از بین نبرد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که یک شوینده مایع معمولی انتخاب کنید. (مواد شوینده مایع می توانند راحت تر از مواد شوینده پودری شست و شوی لباس را انجام دهند و علاوه بر این ممکن است برای پوست های حساس بهتر باشد).

حتما بخوانید: ۶ ویژگی مهم که هر اتاق خواب کودک پسر باید داشته باشد

در چند ماه اول، احتمالا شست و شوی لباس نوزاد، هر ۲ تا ۳ روز یکبار (یا حتی بیشتر)، مورد نیاز خواهد بود. اما در ماههای آینده (مثلا ۹ ماه به بعد)، ممکن است هفته ای یکبار کافی باشد. دفعات شستن لباس، به تعداد لباس های در دسترس کودک و سن او بستگی دارد.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا