سلامت نوزاد

بهترین داروهای گیاهی برای نوزادان که بهتر است بشناسید و استفاده کنید!

bestkid b

مصرف داروهای شیمیایی ممکن است با عوارضی همراه باشد اما داروهای گیاهی بدون بر جای گذاشتن هیچ گونه عوارضی به بهبود حال بیماران کمک می کنند. به همین منظور در این مطلب می خواهیم بهترین داروهای گیاهی برای نوزادان را به شما معرفی نماییم تا با آنها آشنا شوید و استفاده نمایید.

مقدمه:

اکثر گیاهانی که در طبیعت رشد می کنند برای هدف و منظوری آفریده شده اند. شما می توانید با اطلاع کافی از خواص گیاهان ، آنها را برای درمان بیماری ها و ناراحتی های مختلف استفاده نمایید. همانطور که گیاه درمانی برای بزرگسالان می تواند مفید باشد برای نوزادان نیز به همین گونه می باشد و پزشکان گیاه درمانی را به جای داروهای شیمیایی به والدین توصیه می کنند. در ادامه با برخی از بهترین داروهای گیاهی که برای درمان مشکلات احتمالی نوزادان توصیه می شوند را به شما علاقمندان معرفی می کنیم.

حتما بخوانید : علائم آلرژی و جدیدترین روش درمان خانگی-گیاهی آلرژی کودکان چیست؟

۱- روغن بنفشه و درمان عرق سوزی نوزاد:

روغن-بنفشه۰

نکته جالب در معرفی این گیاه این است که درمانگران طب سنتی بر این باورند که روغن گل بنفشه یکی از واجب‌ترین داروهای گیاهی است که باید در وسایل هر نوزادی موجود باشد. این روغن بهترین دارو برای درمان سوزش و التهاب پوست ناحیه ران نوزاد است که مهم‌ترین عامل آن حرارت و گرمای موجود در شیر مادر است، عارضه‌ای که سوزش و خارش آن ناراحتی بسیاری برای نوزاد به وجود می‌آورد. استفاده از یکی از روغن‌های گل سرخ یا گل بنفشه یا ترکیبی از هر دو آن‌ها می‌تواند در تسکین سوزش و بهبود التهاب ناحیه ران نوزاد تاثیر داشته باشد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

اگر چه در کنار استعمال این روغن تدابیر دیگری مانند اصلاح رژیم غذایی نیز باید توسط مادر رعایت شود تا نوزادش کمتر مواد غذایی با طبع گرم را توسط شیر او دریافت کند. از این رو به مادرانی که نوزاد آن‌ها غالبا با سوزش در ناحیه ران مواجه است، توصیه می‌شود میوه‌های خنک مانند شاتوت، آلبالو، تمشک را بیشتر در وعده‌های غذایی خود بگنجانند. همچنین از ترکیباتی مانند آب هندوانه با سکنجبین، کاهو سکنجبین و مغزخیار با سکنجبین نیز برای کاهش میزان گرمی و حرارت شیرشان استفاده کنند تا نوزادشان کمتر دچار سوزش و التهاب ناحیه ران شود.

۲- گیاهان موثر برای درمان آلرژی:

گیاهانی مانند چای سبز، دارچین و زردچوبه، بابونه، بنفشه ی سه رنگ، آویشن، گل مغربی، عشقه، نعنا، گل همیشه بهار، ریشه ی بابا آدم برای درمان آلرزی کودکان مفید هستند. همچنین برای درمان حساسیت های فصلی نوزادان می توانید از دم کرده عناب استفاده کنید.

۳- ترنجبین برای درمان زردی نوزاد:

ترنجبین

اگر والدین از گیاهان دارویی برای درمان زردی نوزادشان استفاده کنند می‌توانند در عرض یک هفته تا ۱۰ روز این بیماری را از نوزادشان دور کنند. برایدرمان زردی نوزاد از شربت شربت ترنجبین و شیرخشت استفاده کنید. برای تهیه شربت ترنجبین و شیرخشت کافی است یک قاشق غذاخوری ترنجبین را در یک لیوان آب جوش بریزید و آن را به مدت ۵ ساعت خیس کنید. سپس ترنجبین را صاف کرده و به آن یک قاشق چای‌خوری شیرخشت اضافه ‌کنید و هم بزنید.

این مخلوط را نیز صاف کرده و از آن ۲ ساعت یک بار، یک قاشق چای‌خوری به نوزاد بدهید. این کار را تا هنگامی ادامه دهید که مدفوع نوزاد به رنگ زردطلایی درآید. در این حالت زردی پوست نوزاد نیز باید به مرور کم و رنگ پوستش به حالت طبیعی بازگردد. علاوه بر این، استحمام نوزاد در جوشانده گل ختمی و گل بنفشه نیز در دورانی که او مبتلا به زردی است به درمان هر چه سریع‌تر او کمک می‌کند.

۴- مصرف بابونه برای درمان کولیک نوزاد:

بابونه۱

آیا می دانستید بابونه باعث باز شدن گرفتگی روده و آرامش اعصاب می شود؟ در واقع، بسیاری از محققان معتقد هستند مواد شیمیایی فعال در بابونه بدون هیچ گونه عوارض جانبی، اثر آرامبخش قوی روی مغز و اعصاب دارد. برای درمان کولیک کودک، چای بابونه را دم کنید و اجازه دهید ۵ دقیقه بماند. داخل استکان بریزید و در دمای اتاق بگذارید خنک شود. سپس حدود ۲۸ تا ۵۶ گرم از آن را داخل شیشه کودک بریزید. در نتیجه یک تحقیق ایتالیایی، کودکانی که از سینه مادر تغذیه می کنند وقتی به آنها چای بابونه داده می شود، تا ۸۵ درصد زمان گریه آنها کاهش پیدا می کند.

نکته: خیلی به ندرت پیش می آید کودک شش ماهه یا بزرگ تر به بابونه یا رگ‌وید (گیاهی شبیه بابونه) حساسیت نشان بدهد. اما ممکن است پس از نوشیدن چای بابونه خارش پیدا کند. اگر کودک دچار خارش شد دیگر به او چای بابونه ندهید.

۱۸ مهارت مهم که باید به کودکان تان یاد دهید

۵- گیاه آلوئه ورا برای درمان آفتاب سوختگی:

آلوئه-ورا۱

این گیاه در گلدان و در آفتاب کامل رشد می کند. با شکستن این برگ، داخل آن ژلی اعمال شده است که با مالش آن به پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده، آن را تسکین می دهد. این گیاه از ۹۶ درصد آب و ۴ درصد مواد تشکیل دهنده فعال از جمله اسیدهای آمینه و آنزیم هایی که پوست آسیب دیده را تغذیه می کند، تشکیل شده است. عناصر داخل آلوئه ورا با تولید خون اکسیژنه تازه در رگ های کوچک و غذارسانی به پوست، سرعت بازسانی پوست را افزایش می دهند. به همین دلیل، این گیاه باعث می شود تا جای سوختگی خیلی سریع درمان و ترمیم شود. آلوئه ورا همچنین خاصیت مرطوب کنندگی نیز دارد. همه زخم های پوستی نیز برای درمان سریع تر به رطوبت نیاز دارند.

۶- زنجبیل برای درمان حالت تهوع و ناراحتی معده:

زنجبیل۱

اکثر شما با یرخی از خواص زنجبیل آشنا هستید. زنجبیل حاوی موا ضد اسپاسم و گرفتگی است و کمک می کند تا انقباض ماهیچه های شکمی که باعث حالت تهوع می شوند، از بین بروند. زنجبیل بهترین درمان برای معده درد و مشکلات گوارشی است. در تحقیقی که روی بزرگسالانی که در نتیجه حرکت ماشین دچار تهوع می شوند، صورت گرفته، مشخص شده است افرادی که پیش از حرکت یک کپسول ۱۰۰۰ میلی گرمی از زنجبیل خورده اند بسیار کمتر از افراد دیگر دچار تهوع می شوند. این ماده برای کودکان نیز تاثیر مشابه دارد.

نکته: لیموناد زنجبیلی فقط کمی زنجبیل واقعی در خود دارد بنابراین بهتر است از چای زنجبیلی برای کودک استفاده کنید. نیم ساعت پیش از سوار ماشین شدن، یک استکان از این چای را به کودک بدهید. برای قابل خوردن بودن این چای بهتر است آن را با عسل شیرین کنید.

۷- گل بابونه برای درمان قی چشم کودک:

بابونه۱

قی چشم در بسیاری از بچه‌ها دیده می شود. این اختلال به دلیل تنگ شدن مجرای اشک کودکان در آنها دیده می‌شود. با تنگ شدن مجرای چشم، اشک کودک به خوبی از مجرا عبور نمی‌کند و رسوباتی در اطراف مجرای اشک جمع می‌شود که گاهی تجمع این رسوبات موجب بسته شدن مجرای اشک می‌شود به گونه‌ای که چشم پزشک برای باز کردن آن مجبور می‌شود از سوند یا میل استفاده کند. برای درمان و بهبود قی چشم ۲ راه‌حل در شیوه طب سنتی وجود دارد:

  • شست‌وشوی چشم با جوشانده گل بنفشه، گیاه ناخنک‌ و گل بابونه. برای تهیه این جوشانده کافی است یک قاشق چای‌خوری از هر یک از گیاهان ذکر شده را با ۲ استکان آب بجوشانید تا یک استکان آب آن باقی ماند. آب باقی مانده را صاف کنید و با یک قاشق چای‌خوری از آن چشم‌های کودک را ۲ تا ۳ بار در روز شست‌و‌شو دهید.
  • روش دیگر این است بعد از تهیه جوشانده مورد نظر یک قطره شامپوی بچه به این جوشانده اضافه کنید و با آن چشم بچه را شست‌وشو دهید و خیلی آرام کنار بینی او را به سمت گوشه چشم ماسا‍ژ دهید تا به این ترتیب مجرای اشکی او باز شود و التهاب این مجاری نیز کاهش یابد.

۸- گیاه بادرنجبویه برای بهبود زخم ها :

بادرنجبویه

این گیاه برای شفا و جلوگیری از زخم ها استفاده می شود. همچنین مالش برگ بادرنجبویه به طور مستقیم بر روی پوست به عنوان یک دافع حشرات طبیعی و یا برای تسکین نیش آن ها استفاده می شود.

۹- برگ گردو مرهم گیاهی برای گل مژه:

برگ-گردو۱

یکی دیگر از بیماری‌های چشم که بیشتر در کودکان و خردسالان گرم‌مزاج دیده می‌شود، گل‌مژه است که معمولا موجب سنگینی پلک کودک می‌شود و به دلیل اختلالی که در دید او به وجود می‌آورد او را بدخلق می‌کند و درمانگران طب سنتی برای درمان این گل‌مژه نیز از جوشانده گیاهی برگ گردو استفاده می‌کنند و محل گل‌مژه را با این جوشانده شست‌وشو می‌دهند. آنها با شست‌وشوی چشم به کمک جوشانده برگ گردو به خروج عفونت و چرک داخل گل‌مژه می‌پردازند و به این ترتیب به درمان و بهبود آن کمک می‌کنند.

۱۰- گل بنفشه و ختمی برای بهبود پوسته‌های سر نوزاد :

گل-بنفشه۱ گل-ختمی

بعضی از نوزادان دچارکلاه پوسته ای می شوند. پوسته‌‌های کلفت سر نوزادان که در اصطلاح از آن با نام کلاه پوسته‌ای یاد می‌شود، پوسته‌های کلفتی است که معمولا بعد از زایمان روی سر نوزادان دیده می‌شود و در طب سنتی برای برطرف کردن آن نسخه‌هایی وجود دارد. یکی از طبیعی‌ترین راه‌ها برای این کار استفاده از خیسانده گل‌بنفشه و گل ختمی برای شست‌و‌شوی سر نوزاد است. برای تهیه این خیسانده کافی است یک مشت گل بنفشه را با یک مشت گل ختمی در ۴ لیتر آب جوش بخیسانید و اجازه دهید این ترکیب به مدت یک ساعت بماند. پس از مناسب شدن دمای این خیسانده از آب آن برای شست‌وشوی سر بچه استفاده کنید و اجازه دهید این آب به شیوه طبیعی روی سر بچه خشک شود.

استفاده از این روش ۲ بار در هفته تاثیر زیادی در کاهش و بهبود پوسته‌های کلفت سر دارد. روش دیگری که می‌تواند روند بهبود پوسته‌های کلفت سر نوزاد را تسریع کند، اضافه کردن ۳ عدد قرص آسپرین پودر شده به ۵ سی‌سی از شامپوی نوزاد و شست‌وشوی سر او با این شامپوست. در صورتی که کف شامپو به مدت ۵ دقیقه روی سر نوزاد باقی بماند و کف آن با خیسانده گل ختمی و گل بنفشه شسته شود می‌تواند روند درمان پوسته‌های کلفت سر نوزاد را در زمانی کوتاه انجام دهد.

۱۱- گل بنفشه برای رفع گرفتگی بینی کودکان:

گل-بنفشه۱

گرفتگی بینی که نوزادی و خردسالان با آن مواجه مسی شوند تنفس را برای بچه‌ها مشکل می‌کند و موجب بی‌قراری آنها می‌شود. یکی از شیوه‌های طبیعی برای درمان این عارضه استفاده از جوشانده گل بنفشه است. بوییدن بخار بدست آمده از جوشانده گل بنفشه در کودکان و خردسالانی که توانایی و شکیبایی لازم برای استفاده از این بخور را داشته باشند می‌تواند به برطرف شدن انسداد و گرفتگی بینی آنها کمک کند اما در صورتی که کودک بی‌تابی دارد و حوصله کافی برای استنشاق بخار این جوشانده را ندارد می‌توان یکی دو قطره از این جوشانده را با کمک قطره چکان در حفره بینی او ریخت تا به این ترتیب به بهبود گرفتگی بینی او کمک کند. برای تهیه این جوشانده کافی است ۱۰ گرم گل بنفشه را در یک لیتر به مدت ۳ دقیقه بجوشانید آن را صاف کرده و از آن استفاده کنید.

۱۲- سیاه‌دانه برای مهار زکام سرد:

خواص-سیاه-دانه۱

پزشکان سیاه دانه را برای درمان زکام سرد توصیه می کنند. علاوه بر زکام گرم، نوع دیگری از زکام وجود دارد که طبیبان سنتی از آن با نام زکام سرد یاد می‌کنند. کودکانی که به این بیماری مبتلا می‌شوند معمولا بدنی سرد و رنگ و رویی پریده دارند و آبریزش بینی با سرفه‌های خلط‌‌‌دار را تجربه می‌کنند. رنگ ترشحات بینی و گلو در کودکان مبتلا به زکام سرد، سبز رنگ است. برای درمان این نوع از زکام نیز راه‌حل ساده‌ای وجود دارد که آن استفاده از شربت سیاه‌دانه و عسل است. برای تهیه این عسل باید سیاه‌دانه و عسل را یک به ۳ با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال ۱۰ گرم سیاه‌دانه را با ۳۰ گرم عسل ترکیب کرده و آن را با یک استکان آب و یک عدد لیموترش مخلوط کنید و روزی ۲ تا ۳ بار آن را به کودک بخورانید.

مادرانی که تصمیم دارند از ابتدای پاییز کودک‌شان را از ابتلا به زکام سرد مصون بدارند می‌توانند هر شب پیش از خواب یک قاشق چای خوری از مخلوط سیاه‌دانه و عسل را به نسبت یک به ۳ به کودک‌شان بدهند تا از ابتلای او به زکام سرد پیشگیری کنند.

۱۳- چای گیاهی برای درمان زکام گرم:

حالا به سراغ درمان زکام گرم برویم. ابتلا به زکام گرم یکی از شایع‌ترین بیماری‌های فصل‌های پاییز و زمستان است. این بیماری با گلودرد آغاز شده و به دنبال آن تب و سرخی گونه‌ها و صورت را در کودک به همراه دارد. در این حالت کودک از سردرد شکایت دارد و ترشحات گلو و بینی او زرد رنگ می‌شود و گه‌گاه سرفه‌های خشک دارد. در طب سنتی برای درمان این نوع از زکام از ترکیب چهارگل استفاده می‌شود. به این ترتیب که چهار گیاه دارویی گل پنیرک، گل بنفشه، گل ختمی و گل‌گاوزبان را با هم مخلوط کرده و آن را مثل چای معمولی دم می‌کنند. برای خوش‌طعم شدن این چای گیاهی برای کودکان می‌توانید یک قطعه نبات کوچک نیز به آن اضافه کنید و از این چای ۲ تا ۳ فنجان در روز به کودک‌تان بخورانید تا بیماری‌اش بهبود یابد و گلودرد و تب او برطرف شود.

۱۴- گل همیشه بهار برای درمان ادرار سوختگی نوزادان:

گل-همیشه-بهار۱

سوختگی پای نوزادان مشکلی است که کمتر نوزادی پیدا می شود که آنرا تجربه نکرده باشد. بروز کوچک ترین ادرار سوختگی در پای نوزادان موجب بی قراری و بی تابی وکم غذا و بی اشتها شدن نوزاد شده و این مسئله موجب کاهش وزن آن ها می شود. خوشبختانه امروزه کرم ها و داروهای مناسبی در جهان برای درمان ادرار سوختگی وجود دارد که برخی از آن ها شیمیایی و برخی از آن ها تولید شده از گیاهان دارویی هستند. یکی از بهترین این داروها کرم های ضدسوختگی نوزاد تهیه شده از گل همیشه بهار است. این پماد که در حال حاضر به صورت صنعتی با نام تجاری «کالاندولا» در داروخانه ها موجود است یکی از بهترین داروها برای درمان ادرار سوختگی محسوب می شود.

۱۵- دمنوش آویشن برای درمان سرفه:

آویشن۱

حتما این گیاه را تاکنون دیده اید و آنرا برای درمانهای مختلف استفاده کرده اید. آویشن یک آنتی اکسیدان قوی و همچنین یک ضد عفونی کننده است. نوشیدن چای لیمو ساخته شده از آویشن برای درمان سرماخوردگی قبل از خواب مصرف می شود.

از دیدگاه درمانگران طب سنتی نوشیدن جوشانده یا دم نوش گیاه آویشن تاثیر زیادی در درمان سرفه های پیوسته کودکان دارد. برای تهیه این چای در هر وعده کافی است یک قاشق غذاخوری از برگ های خشک آویشن را در یک لیوان آبجوش ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا بجوشد؛ پس از آن این مخلوط را صاف کرده و به کودک بدهید. جوشانده ممکن است طعم تلخی داشته باشد و کودک به راحتی آن را نخورد بنابراین می توانید با اضافه کردن یک قاشق عسل به این چای طعم آن را شیرین کرده و کودک را برای خوردن آن تشویق کنید. مراقب باشید که در کودکان مبتلا به بیماری دیابت باید به شدت از اضافه کردن عسل به این دم نوش پرهیز کرد. نوشیدن دم نوش آویشن ۳ بار در روز تاثیر زیادی در کاهش سرفه های کودک خواهد داشت.

۱۶- درمان مشکلات گوارشی با نعناع:

نعناع۱

همانطور که می دانید نعناع برای درمان درد معده مؤثر است. چای که با برگ تازه ی نعناع درست شده باشد برای تسکین درد معده، تهوع و نفخ مؤثر است. یک مشت نعناع را در یک کاسه ی کم عمق با آب جوش به عنوان یک ضد احتقان استفاده کنید.

از دست ندهید: آموزش تصویری طرز تهیه سوپ سالم و خوشمزه برای کودکان زیر ۱۴ ماه

۱۷- دانه های اسفند برای درمان اسهال نوزادان و کودکان

از دانه های اسفند می توانید برای درمان اسهال نوزادان و کودکان استفاده کنید. برای اینکار به اندازه یک قاشق مربا خوری اسفند را در یک لیوان آب بخیسانید و روزی دو سه مرتبه از آب آنرا هر بار به میزان یک قاشق غذا خوری به نوزاد بخورانید.

۱۸- گیاه بارهنگ و خواص بیشمار آن:

بارهنگ۰۱

نام دیگر بارهنگ ، بارتنگ است که در کتاب‌های طب سنتی قدیم از آن به نام لسان‌الحمل (زبان گوسفند) یاد شده است، معمولاً به صورت علف هرز در مکان‌های مرطوب مانند حاشیه‌ی جوی‌های آب، مزارع، باغ‌ها، باغچه‌ها و فضاهای سبز شهری و خانگی می‌روید و به راحتی در دسترس انسان قرار دارد. بارهنگ، اثر قابض و نرم کنندگی دارد و به عنوان تب‌بر، تصفیه کننده‌ی خون، آرام‌کننده و رافع تحریکات مجاری تنفسی و ادراری مطرح است همچنین بارهنگ در رفع ناراحتی‌های آسم آمفیزم، اسهال‌های ساده و صفراوی، خون‌ریزی‌های دستگاه گوارش، ورم مخاط دهان، درد دندان و حتی درد گوش، مۆثر است.

برگ‌های تازه‌ی بارهنگ، خواص ضدباکتریایی قوی دارد؛ به همین جهت، برای التیام زخم‌ها، جراحت‌ها و سطوح ملتهب و آزرده‌ی بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. مالیدن له شده‌ی برگ تازه و تمیز بارهنگ بر روی زخم‌ها ضمن این که آن‌ها را از چرکی شدن محافظت می‌کند، باعث التیام آن‌ها نیز می‌شود همچنین کاربرد این گیاه برای زخم‌های کهنه و چرکی شدید نیز سبب باز شدن سر زخم و خروج چرک و در نهایت، بهبود زخم می‌شود.

شما می توانید با استفاده از گیاه درمانی و با همراهی و مشاوره یک متخصص طب سنتی، نتایج موثر و قابل ملاحظه‌ای بر سلامت و تندرستی فرزندانتان را مشاهده کنید. در صورتی که سؤالی در مورد این مطلب دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا به آنها پاسخ دهیم.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

  1. سلام نوزادمن۱۷روزش هست ی مقداری سرماخوردگی داره بهش میتونم ی مقدار آویشن بدم.

    1. سلام بله آویشن منبع ویتامین سی و آ هست و به سیستم ایمنی بدنش کمک می کنه. سعی کنید آویشن تازه و به مقدار کم استفاده کنید

      1. سلام بچه من ۳ماهشه.سرماخوردگی شدید داره.عطسه سرفه خلط پشت حلق همش باعث خفگیش میشه آلرژی هم داره.خواستم ببرمش دکتر که تاسهروز دیگه تعطیله.بنظرتون چکار کنم بهترشه

    1. سلام برید عطاری به دونه بگیرید روزی ۱۵ دونه به بریز تو لیوان اب داغ بریز بزار ۲۰ دقیقه روی گتری تا دم بگیره بعد از صافی رد کن بده بخوره اصولا باید یه مایع ژله بشه بزارید سرد بشه بده بخوره ۳ روزه خوب میشه

  2. سلام نوزاد من ۱۰ روزه هست برای کش و قوس دستها و شانه هایش گفته شده بارهنگ بدم میدونم بدم

    1. سلام در مورد بارهنگ برای درمان کش و قوس اطلاعی ندارم ولی دوز پایینش عوارض جانبی نداره

  3. سلام خسته نباشید
    نوزاد من ١ ماهشه و از بدو تولد گرفتگی بینی داره، دکتر میگه طبیعیه و رفع میشه اما تا الان تغییری نکرده- مصرف روغن بنفشه این مشکل رو مقطعی درمان میکنه یا کلا خوب میشه؟

  4. سلام. دخترم ۱۱ماهشه اعتیاد داره می تونم بهش عرق آلاله بدم؟ اگرجوابتون منفی چی بهش بدم؟

  5. سلام من دخترم یه ماهشه سه روز شکمش کار نکرده خیلی هم زور میزنه ‌‌در حدی که رنگ صورتش عوض میشه میشه راهنماییم کنید چی بهش بدم که بتونه دفع داشته باشه ؟

  6. سلام ،پسر من شش ماه و نیمه،کرونا گرفت ،دو هفته بیمارستان بستری بود مرخص شده ،یه کم سینش صدا میده ،چی بهش میتونم بدم ؟خیلی استرس دارم

  7. سلام و وقت بخیر. پسر من سه روزه هست و به شدت گریه وبیقراری می‌کنه و مدام پاهاش رو توی شکمش جمع می‌کنه. ۱ قاشق چایخوری بارهنگ را در دو لیوان آب جوشانده و در دو بار حدود ۳۰ سی سی بهش دادم. خیلی آرام شده و دفعه دوم ناگهان آرام شد. خواستم بدونم اثرات مضرش چی می‌تونه باشه و آیا این مقداری که بهش دادم زیاد بوده؟ خیلی متشکرم

  8. سلام پسرم شش ماهش هست .سرماخوردگیش خیلی طولانی شده هنوز سرفه وعطسه داره .سرفه هاش خلطی هست چی بهش بدم خوب بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا