نکات سلامتی مادران

حالت تهوع در بارداری نشانه دختر یا پسر است؟ (تحقیقات علمی)

bestkid b

افسانه‌ ها این طور می ‌گویند که اگر حالت تهوع صبحگاهی داشته باشید، بچه دختر است. در واقعیت هم مطالعات نشان داده ‌اند که زنان مبتلا به یک نوع شدید تهوع صبحگاهی به نام هایپرامسیس گراویداروم بیشتر احتمال دارد که دختر به دنیا بیاورند.

اما دلیلش چیست؟ سطح هورمون بارداری hCG که باعث تهوع صبحگاهی می‌ شود، در مادران باردار دختر بالاتر است.

اینو بلد باشید جالبه: زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد؟ روش داشتن فرزند زیباتر

اما تمام زنان باردار ممکن است تهوع صبحگاهی داشته باشند، حتی کسانی که پسر حامله هستند. بنابراین شما نمی‌ توانید به خاطر تهوع صبحگاهی بگویید که جنین دختر است. (منبع1) اما چند مورد هست که می توان حدس زد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

حالت تهوع در بارداری نشانه چیست؟

حالت تهوع در دوران بارداری یکی از علائم رایج است که به ویژه در سه ماهه اول بارداری بروز می‌کند. این علامت معمولاً به عنوان “تهوع صبحگاهی” شناخته می‌شود، اگرچه می‌تواند در هر زمان از روز اتفاق بیفتد.

نکته مهم این است که هیچ شواهد علمی معتبری وجود ندارد که نشان دهد حالت تهوع در دوران بارداری با جنسیت جنین مرتبط است. این باور که تهوع شدیدتر نشان‌دهنده جنسیت خاصی از جنین (مثلاً دختر یا پسر) است، بیشتر یک افسانه شهری است تا یک حقیقت علمی.

علائم واضح رو اینجا گفتیم:

حالت تهوع در دوران بارداری اغلب ناشی از تغییرات هورمونی است که در بدن یک زن باردار رخ می‌دهد، به ویژه افزایش سطح هورمون‌هایی مانند hCG (هورمون جفتی انسانی) و استروژن. شدت این علائم می‌تواند از یک زن به زن دیگر متفاوت باشد و لزوماً هیچ ارتباطی با جنسیت جنین ندارد.

در صورتی که حالت تهوع شدید باشد و به حدی باشد که مانع از خوردن و نوشیدن می‌شود و یا باعث کاهش وزن شود، ممکن است نیاز به مراقبت‌های پزشکی باشد. این حالت که به نام هایپرمزیس گراویداروم شناخته می‌شود، نیاز به درمان و پیگیری دارد.

بلد باشید مهمه: ۹ تا از نکات بارداری (قبل، حین و بعد از بارداری)

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا