نکات سلامتی مادران

6 بهترین اپليكيشن بارداري براي اندروید+ لینک دانلود رایگان

bestkid b

معمولا اولین چیزی که بعد از فهمیدن خبر بارداری به ذهن خیلی از خانمها می رسد، پیدا کردن یک اپلیکیشن بارداری خوب است. برنامه های زیادی وجود دارند که شما را در دوران بارداریتان همراهی می کنند و نکات و موارد مهم و لازم را با شما به اشتراک می گذارند. حالا ما اینجا هستیم تا بهترین اپلیکیشن های بارداری برای اندروید را در اختیار شما مادر عزیز بگذاریم.

4 نکته تغذیه بارداری که هیچ کجا به شما نخواهند گفت!

  • رژیم غذایی سرشار از قندها و کربوهیدرات های فرآوری شده می تواند خطر ابتلا به دیابت بارداری را افزایش دهد و حتی بر سلامت آینده کودک تأثیر بگذارد.
  • مصرف پروتئین کافی، آهن، چربی های سالم و فولات در دوران بارداری بسیار مهم هستند. آهن کافی خطر کم خونی را در شما و نوزادتان کاهش می دهد.
  • بسیاری از پزشکان، کم خونی را در اواسط بارداری بررسی می کنند، زیرا ذخایر بدن تا آن زمان کاهش می یابند.
  • داشتن یک رژیم غذایی مناسب اهمیت زیادی در افزایش احتمال بارداری سالم، زایمان خوب و دوره نقاهت کوتاه دارد.
  • همه نکات اصلی تغذیه بارداری را در اینجا توضیح داده ایم (کلیک کنید)

و اما بهترین اپلیکیشن های دوران بارداری

1- اپلیکیشن یک زن

یکی از بهترین اپلیکیشن های بهداشت و سلامت زنان بخصوص در دوران بارداری است. به گفته خود توسعه دهنده، می تونی پروفایل سلامت خودت رو تکمیل کنی و از متخصصین “یک زن” به صورت آنلاین مشاوره بگیری. ابزارهایی مثل تقویم قاعدگی ( پریود کلندر ) و بارداری هفته به هفته به شما کمک می کنه که در هر مرحله ای که هستی بتونی از اتفاقات درون خودتون آگاهی بیشتری داشته باشی.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

بلد باشید: ۹ تا از نکات بارداری (قبل، حین و بعد از بارداری)

2-اپلیکیشن راهنمای بارداری روز به روز (پردو)

اینکه چه اتفاقاتی در هر روز از این دوران حساس به وقوع می پیوندد و اینکه راه حل مشکلات بوجود آمده چیست، موضوعاتی است که در اپلیکیشن بارداری آی.تی.تب به صورت روز به روز و هغته به هفته به آن پرداخته شده است. این نرم افزار ، گردآوری مجموعه مقالاتی است که در وب سایت آی تی تب به عنوان بزرگترین مرجع بهداشت و سلامت، موجود می باشد. طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن موبایل توسط شرکت پردو وب صورت پذیرفته است.

3- اپلیکیشن Expectful (زبان انگلیسی اما بسیار پرکاربر)

این برنامه کمی با اپلیکیشن های رایج بارداری فرق می کند چون بیشتر روی مراقبت از مادر و حفظ سلامت روح و روان او تمرکز دارد تا ردیابی علائم و چرخه بارداری. از جمله ویژگیهای خوب اپلیکیشن Expectful می توان به منابع و اطلاعات در مورد موضوعاتی مانند تغذیه، وسایلی که باید در کیف بیمارستانتان بگذارید، نکات مربوط به شیردهی و سایر موارد اشاره کرد. اما قلب این برنامه مدیتیشن و روشهای مراقبه در بارداری است. با این اپلیکیشن شما از لحاظ روحی برای عبور از مرحله بارداری به سمت مادر شدن آماده می شوید.

گروههای موجود در این برنامه، کلاس های آمادگی جسمانی قبل و بعد از زایمان، مدیتیشن های گروهی، جلسات پشتیبانی گروهی و موارد دیگر همگی به شما کمک می کنند تا بارداری آرام و بی دردسری را تجربه کنید.

حتما بخوانید: ۳۰ تا از مهم ترین نکات بارداری در طب اسلامی

4-اپلیکیشن دانستنیهای بارداری

بیشتر راهنمایی های متنی است که درباره بارداری ارائه می شود. عالی نیست اما اگر وقت زیادی دارید یا علاقه به خواندن، می تواند مفید باشد. از خرافات رایج درباره بارداری، داروهایی که می توانید در دوران بارداری مصرف کنید، دلایل انجام سونوگرافی در 3 ماه اول و سوم بارداری و …

5-اپلیکیشن مادر دانا (پیشنهادی)

نه تنها نکات و آموزش های صوتی، تصویری و ویدیویی دوران بارداری را آموزش می دهد بلکه روشهای نگهداری از نوزاد و موارد پس از بارداری را هم در خود دارد. از جمله بیش از 100 کلیپ صوتی، بیش از 10 کلیپ تصویری، بیش از 150 مطلب اموزشی برای دورانهای قبل از بارداری ، زمان بارداری ، نوزاد تا یکسال و کودک نوپا، بررسی هفته به هفته بارداری به همراه تصاویر جنین، اموزش تصویری پوشک کردن بچه، اموزش تصویری نحوه صحیح شیر دادن به نوزاد و …

از دست ندین: ۱۰ تاثیر خوردن موز در دوران بارداری بر جنین

6-اپلیکیشن همراه لحظه های بارداری

این مورد هم مثل برنامه دانستنی های بارداری بیشتر شامل آموزش های متنی ست که ممکن است حوصله سربر باشد. عمدتا شامل این است که هر هفته وضعیت جنین شما به چه شکل است، تغییرات چگونه است و منتظر چه واکنش هایی از بدن خود باشید.

ورزش را به بخشی از برنامه روزانه خود تبدیل کنید

در دوران بارداری زنان اغلب خسته هستند و علایمی مانند حالت تهوع، درد، بزرگ شدن شکم یا ترکیبی از هر چهار مورد را دارند.

این شرایط می تواند ورزش را برای آنها کاملاً دشوار کند. اگرچه ورزش تضمینی برای بارداری، زایمان یا دوره نقاهت سالم نیست، اما شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد مزایای زیادی در دوران بارداری دارد.

ورزش منظم خطر ابتلا به دیابت بارداری را کاهش می دهد. این می تواند باعث وزن گیری سالم و نرمال در بارداری شود و به شما کمک می کند تا پس از زایمان بهبودی سریعتری داشته باشید.

حتما بلد باشید: ۸ تا از رایج ترین مشکلات شایع دوران بارداری

حتی اگر نمی توانید به باشگاه بدنسازی بروید، قدم بزنید یا شنا کنید. حتی تمرین ساده استفاده از پله ها به جای آسانسور نیز می تواند کمک کننده باشد.

ورزش می تواند بر روند زایمان نیز تأثیر مثبت بگذارد. تحقیقات نشان می دهد زنانی که در دوران بارداری ورزش می کنند، می توانند زایمان کوتاه تر و بهبودی سریع تری پس از زایمان داشته باشند.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا