نکات سلامتی مادران

استراحت در سه ماهه اول بارداری (و روش درست آن)

bestkid b

بارداری اثرات بسیار محسوسی بر بدن می‌ گذارد که بسیاری از آن ها در سه ماهه اول شروع می ‌شوند. در مراحل اولیه بارداری، تجربه تهوع صبحگاهی، تکرر ادرار و سایر علائمی که خواب را دشوار می‌ کند، شایع است. ما در این مقاله به این که چطور در سه ماهه اول بارداری بهتر بخوابید، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

خواب در سه ماهه اول چه تغییری می ‌کند؟

خواب در سه ماهه اول تا حد زیادی تحت تاثیر افزایش سطح پروژسترون است که برای تثبیت بارداری ضروری است اما می ‌تواند باعث ایجاد احساس خستگی و گرمای ناخوشایندی شود. همچنین ممکن است متوجه تغییر در ساعت بدن تان شوید و زودتر به رختخواب بروید.

اما از طرفی هم بسیاری از افراد باردار در طول روز احساس خستگی می ‌کنند و در شب هم برای خوابیدن مشکل دارند. تحقیقات نشان می ‌دهد، کسانی هم که موفق به خوابیدن می‌ شوند، خواب باکیفیتی ندارند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

خیلی جالبه: 23 علایم واضح جنین پسر در ماه اول تا سوم بارداری

بارداری در سه ماهه اول، منجر به خستگی در طول روز می ‌شود. حدود 25 درصد از زنان باردار اختلالات خواب را در سه ماهه اول تجربه کرده اند.

اصطلاح ” تهوع صبحگاهی ” تا حدودی نادرست است. تهوع و استفراغ می‌ تواند در تمام طول روز و شب در سه ماهه اول اتفاق بیفتد. استفراغ مکرر می ‌تواند انرژی تان را تلف کند و ممکن است شما را در طول خواب شبانه به ناچار از رختخواب بیرون بکشد. ماندن بیش از حد در دستشویی و سایر علائم می‌ تواند این دوران را برای تان سخت کند.

بسیاری از افراد از سر درد و حساس شدن سینه‌ ها در سه ماهه اول و همین طور نفخ و یبوست به دلیل کاهش سرعت سیستم گوارش شکایت دارند. تجربه سوزش سر دل و آپنه خواب هم شایع است که ممکن است حتی تا سه ماهه سوم بدتر شود.

بلد باشید مهمه: ۹ تا از نکات بارداری (قبل، حین و بعد از بارداری)

اهمیت خواب در سه ماهه اول

بد خوابیدن در سه ماهه اول می ‌تواند منجر به ایجاد عوارض مختلفی در سلامتی شود. بی‌ خوابی در سه ماهه اول باعث به وجود آمدن دیابت بارداری و فشار خون بالا در سه ماهه سوم و همین طور استرس و افسردگی خواهد شد. برخی تحقیقات نشان می ‌دهد که اختلال تنفسی در خواب ممکن است یک عامل خطرناک برای سقط جنین باشد.

سه ماهه اول بارداری می‌ تواند دشوار باشد، اما تمرین خوب خوابیدن ممکن است کمک تان کند تا راحت ‌تر بخوابید و مدت زمان خواب تان افزایش یابد.

بهترین حالت برای خوابیدن در سه ماهه اول چیست؟

شما می ‌توانید در هر حالت و پوزیشنی که احساس راحتی می ‌کنید بخوابید، اما خوابیدن به پهلو بهتر است. تحقیقات زیادی نشان می‌ دهد که به سمت چپ خوابیدن سالم ‌ترین وضعیت در دوران بارداری است. خوابیدن در این حالت با جلوگیری از فشار رحم بر روی رگ‌ ها، پشت و اندام ‌های داخلی گردش خون را بهبود می ‌بخشد.

حتما بلد باشید: نکات غذایی در بارداری+ ۲۰ غذای کاملا ضروری

خواب خوب واقعا لازم است و به طور کلی هدف اصلی سه ماهه اول هم هست. البته اگر نمی‌ توانید به یک پهلو بخوابید، لازم نیست نگران شوید. شما می ‌توانید تا زمانی که احساس راحتی می ‌کنید، رو به پشت یا شکم بخوابید. (منبع)

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا