ریپورتاژ آگهی

تا چند سالگی باید از شامپو بچه استفاده کرد؟

bestkid b

نکاتی درباره محصولات کودک و ساختار آن ها

فکر کنیم تا الان شنیده‌اید که برای نوزادان باید از محصولات مخصوص کودک و نوزاد استفاده کرد: از شامپو سر و بدن مخصوص کودکان گرفته تا حتی شوینده لباس‌هایشان که باید مخصوص باشد.

همه والدین به این نقطه از آگاهی رسیدند که برای شستن بدن و سر نوزادان و کودکان باید از شامپوی مخصوص کودکان استفاده کرد چون شامپوهای نوزادان، فاقد سدیم لوریل سولفات و شوینده های قوی و پارابن است و سازگار با پوست لطیف نوزادان و کودکان است.

حتما بخوانید: دلیل شوره سر در کودکان و 5 درمان خانگی

حال شاید این سوال برایتان پیش بیاید که کودکان تا چه زمانی باید از این محصولات، به خصوص شامپو بچه و شامپوی بدن کودکان استفاده کنند و در صورت استفاده از شامپوی سر و شامپو بدن بزرگسالان برای کودکان چه مشکلاتی ممکن است پیش بیاید؟


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

برای حمام کردن نوزادان، به خصوص در 12 ماه اول زندگی شان حتما باید از شامپوهای سر و بدن مخصوص بچه ها استفاده کنید.

خصوصیات محصولات مخصوص نوزاد و کودک:

بچه ها پوست بسیار ملایمی دارند پس محصولات قدرت پاک کنندگی بالایی ندارند،  PHآنها خیلی قلیایی نیست (نزدیک به 7 یعنی خنثی) و احتمال ایجاد حساسیت آنها بسیار کم است، بنابراین احتمال خشکی و بروز حساسیت پوستی برای بچه ها کاهش می یابد. به یاد داشته باشید هرچه قدرت قلیایی بیشتر باشد شامپو باعث سوزش بیشتر چشم می گردد، بنابراین برای بچه ها که پوستشان قدرت چربی سازی بالایی ندارد، شامپو بدن مخصوص کودک مناسب تر است. به توصیه پزشکان تا 12 یا 13 سالگی، می توانید برای بچه ها از شامپو بدن مخصوص کودک بهره ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و هر سوالی که در ذهن دارید می توانید از متخصصین فروشگاه اینترنتی آیریک تجهیز مشاوره بگیرید و بهترین محصول را برای کودک خود انتخاب نمایید.

برنامه حمام رفتن کودکان چگونه باید باشد؟

متخصصان کودک معتقدند کودک را تا سن یک سالگی، نباید بیش از 3 بار در هفته حمام کرد، اما کودکی که فعالیت زیاد و بدنش تعریق بالایی دارد، باید هر روز به حمام برود. به طور کل شستشوی روزانه برای همه بچه ها بالای یک سال توصیه می گردد، مگر آنکه پوست بسیار خشکی داشته باشند. در فصل زمستان و آب و هوای خشک شستن مکرر کودک توصیه نمی گردد.

استفاده از صابون برای شستشوی مو و بدن مدت‌هاست که قدیمی شده است و تولیدکنندگان برای هر سن و هر نوع مو و سلیقه ای ، شامپوی مخصوصی تهیه می‌کنند. به همین دلیل، این روزها بیشتر والدین از محصولات مخصوص کودکان برای شستشوی سر و بدن کودک خود استفاده می‌کنند.

طبق نظر پزشکان چه محصولاتی برای شستشوی سر و بدن کودکان مناسب تر هستند؟

مسلما شامپوهای مخصوص کودکان چون قدرت شویندگی کمتری دارند و PH آنها خیلی قلیایی نیست. پوست سر کودکان قدرت چربی‌سازی زیادی ندارد و نیازی به استفاده از شامپوهای قوی و قلیایی برای موی آنها نیست. باید از شامپوهای ضعیف‌تر که PH قلیایی آنها نزدیک به ۷ یعنی خنثی است استفاده شود.

ساختار شامپو بچه چگونه است که چشم ها را نمی سوزاند؟

یکی از ویژگی‌های شامپو بچه‌ها این است که چشم را نمی‌سوزاند. هر چه قدرت قلیایی شامپوها بیشتر باشد، قدرت سوزانندگی چشم در آنها بیشتر است. قدرت قلیایی صابون نزدیک ۹ است. مایع دستشویی هم ۱۰ تا ۵/۱۰ است. به همین دلیل چشم را می‌سوزاند اما قدرت قلیایی شامپو بچه خنثی یا ۷ است. به همین دلیل چشم را نمی‌سوزاند.

استفاده از شامپوهای معمولی چه عوارضی می‌تواند بر پوست و موی کودکان بگذارد؟

این شامپوها سبب خشکی بیش از اندازه پوست و موی کودکان می‌شوند چون چربی‌زدایی این شامپوها بسیار بالاتر از شامپوهای مخصوص کودکان است و باعث شکنندگی، تار شدن، کدر و خشک شدن موها می‌شود.

استفاده از شامپو بچه تا چه سنی توصیه می‌شود؟

تا سن بلوغ. وقتی اولین علایم هورمون‌های جنسی در ۱۲ تا ۱۳ سالگی نمایان شد، دیگر می‌توان از شامپوهای افراد بالغ استفاده کرد.

آیا به افراد بزرگسال هم می توانند از شامپو بچه استفاده کنند؟

تنها در صورتی که موی فردی خشک باشد، استفاده از شامپو بچه توصیه می‌شود. کسانی که موی نرمال تا چرب دارند و از شامپوبچه استفاده می‌کنند، موهای‌شان تمیز نشده و بعد از آنکه از حمام بیرون می‌آیند موهای‌شان هنوز چرب و کدر است.

آیا استفاده از شامپو بچه مانع ریزش مو می شود؟

خیر،این نظر علمی نمی باشد.

در هفته چند مرتبه باید سر کودک را با شامپو شستشو داد؟

کودکی را که بازی زیاد می‌کند و بدن‌اش تعریق بالایی دارد باید هر روز به حمام برد اما آ‌نهایی که فعالیت جسمی کمتری دارند را می‌توان یک روز در میان یا دو روز در میان به حمام برد. به‌طور کل شستشوی روزانه را برای همه توصیه می‌کنیم مگر آنکه پوست خیلی خشک باشد.

میزان استفاده از شامپو در هر بار شستشو چقدر باید باشد؟

از نظر میزان، مثل بزرگسال است. اگر هر روز بچه‌ را به حمام می‌برید یک دست شامپو کافی است. اگر یک روز در میان این کار را انجام می‌دهید دو دست شامپو و اگر سه روز یک‌بار شامپو می‌زنید، سه دست شامپو لازم است. هرچه مو زودتر و با شامپوی کمتر شسته شود بهتر است تا اینکه دیرتر و با شامپوی بیشتری شسته شود.

نحوه صحیح شستشوی مو با شامپو چگونه است؟

بعد از آنکه موها خیس شد، مقداری از شامپو را به موها زده و مو را کمی چنگ بزنید تا شامپو کف کند. این موضوع در رابطه با بچه‌هایی که موهای کوتاهی دارند یا آقایان صدق می‌کند. در مورد دختربچه‌ها یا خانم‌هایی که موهای بلند دارند باید گفت لازم نیست تمام ساقه مو را شامپو بزنند. شامپو را تنها باید به مغز سر که محل تجمع چربی است، زد. وقتی آب‌کشی می‌کنید کف شامپوی زده شده به مغز سر به ساقه موها می‌رسد و گرد و غبار نشسته روی آن را از بین می‌برد. شامپو زدن ساقه مو مخصوصا هر روز می‌تواند سبب خشکی و شکنندگی مو شود چون ساقه مو چربی‌سازی ندارد.

چند توصیه ایمنی برای خرید شامپو بچه و محصولات کودکان:

  • حتما توجه کنید که شامپو گوشه‌های تیز و برنده نداشته باشد. اکثر شامپوهای موجود در بازار بدون زاویه و بی‌خطر هستند اما اگر به‌طور اتفاقی شامپویی خریدید که کناره‌های تیز داشت، حتما آن را از دسترس کودکان دور نگه دارید.
  • شامپو نباید قطعات ریز جدا شونده داشته باشد. اگر شامپوی عروسکی می‌خرید به این نکته توجه کنید که درِ آن خیلی کوچک و قابل جدا شدن نباشد.
  • داخل برخی شامپوها تیله‌های رنگی وجود دارد که برای بچه‌ها جذاب است. مراقب باشید، اگر در این نوع شامپوها قابلیت باز شدن داشته باشد، ممکن است بچه‌ها این تیله‌ها را ببلعند که موجب خفگی در آنها شود.
  • موقع حمام کردن کودک، در شامپو را حتما محکم ببندید و اگر شامپو عروسکی است پس از بستن در آن ابتدا خوب بیرون آن را بشویید و بعد به دست کودک بدهید. تا حد ممکن، از اینکه کودکان شامپو را به دهان ببرند، جلوگیری کنید!

شما می توانید مقاله 10 روش برای رشد موهای کودک خود را هم مطالعه فرمایید و برای مشاهده و کسب اطلاعات از برندهای معتبر و مختلف و همچنین استعلام قیمت محصولات مادر و کودک می توانید به سایت ما به آدرس www.irictajhiz.com مراجعه نمایید.

 

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا