ریپورتاژ آگهی

انتخاب بهترین مشاور تحصیلی برای موفقیت در کنکور سراسری

bestkid b

انتخاب مشاور تحصیلی خوب و آگاه همیشه یکی از بزرگترین دغدغه‌های دانش آموزان و داوطلبان کنکور سراسری بوده و هست. چطور می‌تونیم بفهمیم که آیا ما واقعا به یه مشاور تحصیلی خوب نیاز داریم یا نه؟ اگه جواب آره هست، حالا چطور باید مشاور کنکور خوبی رو انتخاب کنیم؟ به عبارتی، یه موسسه مشاوره تحصیلی خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشه؟ آیا میشه به رتبه‌های برتر کنکور سال‌های قبل به چشم یک مشاور خوب و آگاه و متجرب نگاه کرد؟ اگه پاسخ به این سوالات از دغدغه‌های شما هم هست، امروز و تو این مطلب از سایت بهترین کودک، قراره به اونها پاسخ بدیم و روش انتخاب بهترین مشاور تحصیلی کنکور رو برای شما تشریح کنیم. پس تا آخر با ما همراه باشید.

چرا به مشاور تحصیلی و مشاور کنکور نیاز داریم؟

اصولا یکی از جملات و اصطلاحات رایج در میان دانش آموزان اینه که خودم درسم رو می‌خونم دیگه؛ چه نیازی به مشاور تحصیلی دارم؟ نمی‌خوام بگم این جمله کاملا اشتباهه و هر کسی که مشاور تحصیلی خوب نداشته باشه، عمرا تو کنکور رتبه نمیاره یا برعکس، هرکسی که مشاور کنکور داره، حتما رتبه برتر میشه. اصلا اینطور نیست (در ادامه بیشتر درباره این مسئله صحبت می‌کنیم). اما موضوعی که الآن می‌خوام بهش بپردازم اینه که بهتره از همین سن نوجوانی و جوانی، یاد بگیریم کار رو به کاردان بسپاریم. تو دنیایی که همه چیز داره روز به روز تخصصی‌تر میشه و برای کوچکترین و پیش پا افتاده‌ترین کارها هم متخصصین حرفه‌ای وجود داره، بهتره که از وجودشون بی بهره نباشیم.

گاهی اوقات ما حاضر نیستیم هزینه مالی یا زمانی لازم برای مشورت یا سپردن کار به یک متخصص رو پرداخت کنیم و تصور می‌کنیم خودمون به درستی از عهده همه کارها برمیاییم. مثلا برای تعمیر ماشین، بیشتر آدم‌ها سریع دست به آچار میشن و تصمیم می‌گیرند خودشون مشکل رو حل کنند و هزینه تعمیر ماشین رو به اصطلاح صرفه جویی کنند. ظاهرا هم مشکل ماشین حل میشه و به کارش ادامه میده. اما فقط خدا می‌دونه که اون ماشینی که اصولی و توسط متخصص مکانیک تعمیر نشده، قراره کی و کجا روزگار ما رو سیاه کنه و ما رو وسط راه بذاره.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

منظورم این نیست که خودمون از هیچ کاری سر در نیاریم و برای هر اتفاق کوچیکی محتاج متخصصش باشیم. خیلی خوبه که ما هم اصول و مقدمات انجام کارهایی مثل همین تعمیر ماشین رو بدونیم. اینجوری هم اگه وسط یه جاده دور افتاده که تعمیرگاهی نیست برای ماشینمون مشکلی پیش بیاد می‌تونیم یه سری کارهای مقدماتی انجام بدیم، هم وقتی اصول اولیه رو بدونیم، کمتر پیش میاد که یه آدم متقلب بتونه از ناآگاهی ما سوء استفاده کنه و سرمون کلاه بذاره.

اما یادگیری مقدماتی کارها جایگزین بهره مندی از وجود یک متخصص در اون زمینه نمیشه. گاهی اوقات ما برای مشورت نگرفتن از یک متخصص، خیلی بیشتر متضرر می‌شیم و باید هزینه مالی یا زمانی خیلی بیشتری رو برای جبران بپردازیم. مشاور تحصیلی هم از این قاعده مستثنی نیست. برای موفقیت تحصیلی، قبولی در کنکور ۱۴۰۰ و انتخاب رشته درست و اصولی بهتره که از نظر یه مشاور تحصیلی متخصص و متجرب استفاده کنیم. درسته که همه ما سال‌ها تو مدارس درس خوندیم و اصول اولیه و مقدماتی درس خوندن رو بلدیم؛ اما بدون شک مباحث تخصصی درباره روش‌های تست زنی، جدیدترین روش‌های مطالعه دروس، برنامه ریزی برای کنکور و… وجود داره که ما روشون تسلط کافی نداریم. یا گاهی اوقات توی پیچ و خم‌ها و شرایط حساس نزدیک به امتحانات یا سال منتهی به کنکور سراسری نیاز به یه مشاور تحصیلی باتجربه داریم تا بتونه به ما کمک کنه شرایط و استرسمون مدیریت کنیم و نتیجه خوبی بگیریم.

به عنوان نتیجه گیری و جمع بندی، ما این امکان رو داریم که از راهنمایی‌های مشاور تحصیلی یا مشاور کنکور منفعت لازم رو ببریم. با این حال انتخاب مشاور تحصیلی الزامی نیست و بدون مشاور درسی هم میشه نتیجه خوبی تو کنکور سراسری گرفت.

مشاور تحصیلی خوب باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

خب حالا بریم ببینیم این آقا یا خانم مشاور تحصیلی باید چه ویژگی‌ها و خصوصیاتی داشته باشه تا بشه بهش اعتماد کرد؟ توی شرایطی که هرکس رتبه برتر کنکور میشه، حتی اگه پزشکی قبول شده باشه، به جای اینکه به درسش برسه و سعی کنه تو زمینه پزشکی پیشرفت کنه، ترجیح میده که بیاد و به‌عهوان مشاور تحصیلی کنکور شناخته بشه، انتخاب بهترین مشاور تحصیلی کمی سخت شده. اما نگران نباشید. ما سعی می‌کنیم چندتا از مهم‌ترین ویژگی‌های مشاور تحصیلی خوب رو بیان کنیم تا به شما در انتخاب بهترین موسسه مشاوره تحصیلی کمک کنیم.

آگاهی از تکنیک‌های جدید مشاوره تحصیلی

درسته که توجه به قدمت مراکز مشاوره تحصیلی و تجربه بالای مشاوران خیلی مهمه. مشاورانی که سال‌ها تجربه برنامه ریزی و تعامل با دانش آموزان رو دارند، می‌تونند کمک بیشتری به دانش آموزان کنند. تجربه بالای مشاور تحصیلی خصوصا در روزهای سخت و زمان‌هایی که دانش آموز خسته و ناامید شده، بیشتر اهمیت پیدا می‌کنه.

اما متاسفانه برخی از مشاوران تحصیلی قدیمی کشور که سال‌ها تجربه مشاوره کنکور دارند، به همین تجربه و رزومه چندین ساله‌شون دلخوش کرده‌اند و خودشون رو بهترین مشاور تحصیلی کشور می‌دونند. درحالیکه روش‌های آموزش و مشاوره تحصیلی اصولی، همواره در حال به روز شدنه و هر روز تکنیک‌های مطالعاتی جدید در دنیا مطرح می‌شه. بنابراین داشتن تجربه بالا در کنار آگاهی از تکنیک‌های مشاوره تحصیلی روز یکی از مهمترین معیارهای انتخاب مشاور تحصیلی خوب هست.

به موسسات مشاوره تحصیلی اعتماد کنید، نه به افراد!!

اصولا موسسات مشاوره تحصیلی تا حد زیادی قابل اعتمادتر از افراد هستند. البته این یک قاعده کلی هست و خیلی بستگی به اون موسسه مورد نظر و روش کارش داره. اما به‌طور کلی موسسات به برند و اعتبارشون و رضایت مشتری بیشتر اهمیت میدن. همچنین رزومه، سابقه و نتایج کار یه موسسه مشاوره تحصیلی خیلی بیشتر قابل بررسیه تا یک فرد معمولی.

کنترل مسائل روحی و انگیزشی داوطلبان کنکور

می‌دونیم که موفقیت در کنکور سراسری توی مسائل درسی و چطور درس خوندن خلاصه نمی‌شه. سال کنکور و حتی سال‌های قبل از کنکور به دلایل مختلف سال‌های پرتنشی برای بیشتر داوطلبان کنکور محسوب می‌شه. بنابراین انتخاب مشاور تحصیلی که تا حدی با مسائل روانشناسی آشنایی داشته باشه، امتیاز بزرگیه. چنین مشاوری علاوه بر اینکه به دانش آموز در مسائل درسی (مثل بهتر تست زدن، مفیدتر مطالعه کردن، برنامه ریزی کردن و…) کمک می‌کنه، می‌تونه در روزهای سخت که دانش آموزان بی‌انگیزه می‌شن، به اونها انگیزه بده.

در همین زمینه، یکی از بهترین مراکز مشاوره تحصیلی که اصول مشاوره اونها مبتنی بر اصول روانشناسیه، موسسه آموزشی – انتشاراتی بارسا ست. این مرکز مشاوره تحصیلی زیر نظر دکتر علی میرصادقی (تنها ایرانی عضو انجمن مشاوران تحصیلی جهانی SEC) فعالیت می کنه. بارزترین ویژگی که دکتر میرصادقی رو از سایر مشاوران کنکور متمایز می‌کنه، تحصیلات عالی در زمینه روانشناسیه. همین مسئله باعث شده مشاوران مورد تایید علی میرصادقی که در موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا مشغول کمک به دانش آموزان هستند، با اصول اولیه علم روانشناسی آشنایی داشته باشند. درنتیجه، مشاوران تحصیلی مورد تایید علی میرصادقی، توانایی قابل قبولی در زمینه کنترل مسائل روحی و انگیزشی دانش آموزان و داوطلبان کنکور دارند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره موسسه آموزشی انتشاراتی بارسا می‌تونید از راه‌های زیر اقدام کنید.

  • ارسال عدد ۶۰ به ۳۰۰۰۹۰۹۰۳۰ (در اینصورت ۲۰ دقیقه مشاوره تحصیلی رایگان دریافت می‌کنید)
  • تماس با ٠٢١٢٢۶٧٧٩١٧
  • مراجعه به سایت www.alimirsadeghi.com

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا