سلامت کودکان

درمان آلرژی کودکان در طب سنتی (دکتر روازاده و خیراندیش)

bestkid b

بهار فصل آفتاب بیشتر، روز های طولانی ‌تر و از همه مهم‌ تر فصل آلرژی ‌های مختلف است. عطسه، آبریزش بینی، به وجود آمدن مشکل در تنفس و خارش چشم تنها چند مورد از علائمی است که افراد مبتلا به آلرژی را در این موقع از سال درگیر می‌ کند. و همه ما می ‌دانیم که کودکان هم می ‌توانند به همان اندازه که ما رنج می‌ بریم از این مسئله رنج ببرند!

به همین دلیل در این مقاله 7 درمان خانگی برای این مشکل را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

7 درمان طبیعی برای آلرژی کودکان

از آن جایی که اکثر آلرژی ‌ها در دوران کودکی ظاهر می ‌شوند، ما معتقدیم که برخی دارو ها فقط علائم را هدف قرار می‌ دهند و موقتا جواب می ‌دهند. اما اگر علل ریشه‌ ای آلرژی و آسم مثل کمبود مواد مغذی، عدم تعادل در سیستم گوارشی و تجمع سموم شناسایی شوند، درمان اصولی ‌تری خواهد بود.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

روش‌ های درمانی طبیعی زیر می ‌توانند به رفع علت ‌های گفته ‌شده کمک کنند و به سرعت آلرژی را تسکین دهند.

پروبیوتیک

تحقیقات نشان می ‌دهد که باکتری ‌های مفید آلرژی را کاهش تسکین می‌ دهند. یک مکمل پروبیوتیک این باکتری مفید را برای متعادل کردن دستگاه گوارش و تقویت سیستم ایمنی برای بدن تامین می‌ کند. ما پروبیوتیک‌ هایی که 10 تا 20 میلیارد CFU دارند را توصیه می ‌کنیم.

این روشها رو هم تست کنید: علت آلرژی گوارشی در کودکان و نوجوانان (و غذاهایی که آلرژی می آورند)

رژیم غذایی

مواد قندی آلرژی را بدتر می‌ کند. از مصرف این مواد اجتناب کنید و میزانی که روزانه مصرف می ‌کنید را زیر 25 گرم نگه دارید. غذا هایی مثل آناناس، کلم بروکلی، کلم پیچ ، پیاز، سیر، جعفری و ماهی قزل‌آلا که آنتی ‌هیستامین ‌های طبیعی یا ضد التهاب دارند را بیشتر مصرف کنید.

هومیوپاتی

هومیوپاتی طب سنتی آلمانی با بیش از 200 سال قدمت است که از مواد رقیق ‌شده برای افزایش توانایی بدن برای التیام استفاده می ‌کند و حتی برای نوزادان بی‌ خطر است . Allium capa یک ماده درمانی در هومیوپاتی است که از سیر و پیاز قرمز گرفته شده و برای پیشگیری از آبریزش بینی موثر است.

روغن‌ های طبیعی

روغن ‌های گیاهی که برای آلرژی بسیار مناسب‌اند، لیمو، اسطوخودوس و نعناع فلفلی (Peppermint) هستند که می ‌توان از هر کدام به مقادیر مساوی استفاده کرد. در حقیقت لیمو به کاهش علائم آبریزش بینی کمک می ‌کند، اسطوخودوس خارش را کنترل می ‌کند و نعناع می ‌تواند مجاری بینی را باز کند و راه‌ های هوایی را تسکین دهد. اگر از روغن نعنای برای کودکان زیر 6 سال استفاده می ‌کنید، فقط از آن به کف پاها بمالید. در کودکان بزرگ تر، هر سه را می‌توان روی پاها، ستون فقرات و در امتداد سینو‌س ‌ها مالید.

علائم آلرژی و جدیدترین روش درمان خانگی-گیاهی آلرژی کودکان چیست؟

طب سوزنی برای کودکان

مطالعات نشان می ‌دهد که طب سوزنی ممکن است پادزهری برای آلرژی باشد و علائم را کاهش دهد و حتی موثرتر از دارو ها باشد. طب سوزنی مخصوص کودک بدون درد است و بسیاری در آن از تکنیک‌ های استفاده می‌ شود که سوزنی در کار نیست.

کوئرستین

آلرژن‌ ها سیستم ایمنی بدن را تحریک می‌ کنند تا مواد شیمیایی به نام هیستامین ‌ها را برای دفاع از بدن آزاد کنند. هیستامین‌ ها باعث التهاب، آبریزش و گرفتگی بینی و خارش می ‌شوند. کوئرستین یک آنتی ‌هیستامین طبیعی و ضد التهابی است و اغلب قبل از علائم مصرف می‌ شود. واقعیت جالب این است که کوئرستین در آناناس هم یافت می‌ شود.

ضد آلرژی‌کردن محیط زیست

دریچه ‌ها و فیلتر های تهویه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمیز هستند و هیچ کثیفی یا آلودگی ندارند. از فیلتر های هپا استفاده کنید. کفش ‌ها را بیرون از منزل نگه دارید تا از پراکنده شدن گرد و غبار در خانه جلوگیری شود. ملافه‌ ها را هر هفته با آب داغ بشویید و خشک کنید تا از پراکندن گرد و غبار جلوگیری شود. سعی کنید پنجره‌ ها در فصل بهار بسته باشند تا خانه تمیز و عاری از گرده بماند.

مطلب مفید: راهکار های اصولی برای تشویق کودکان به ورزش(همراه با ویدیو)

درمان آلرژی کودکان خیراندیش

 

درمان آلرژی کودکان روازاده

 

بلد باشید: 12 روش تقویت حداکثری سیستم ایمنی بدن کودک

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا