آموزش نقاشی به کودکان

آموزش نقاشی کودکان از صفر تا صد (30 درس رایگان)

bestkid b

من با بیش از ده ها هزار کودک از نوپا گرفته تا خردسال،  در زمینه   آموزش نقاشی کرده ام. من یک معلم هنر در سن دیگو هستم، اما برای تدریس هنر های تجسمی به خارج از کشور سفر می کنم. در این مقاله قصد دارم 6 اصل برای نقاشی کردن با بچه‌ ها را به شما بدهم.

اگر تا به حال با کودکان نقاشی نکرده اید؛ ممکن است این کار برای تان ترسناک، دشوار و همراه با کثیفی به نظر برسد زیرا ممکن است فکر کنید باید تکنیک های نینجای ون گوگی را به آن ها یاد بدهید. خوب نکته این جا است که شما حتی نیازی به دانستن این که چه طور باید برای بچه ها نقاشی کنید تا تعدادی نقاشی سرگرم کننده داشته باشید، ندارید. خب، بگذارید به شیوه نقاشی با بچه‌ ها بپردازیم!

1-بهتر است بچه ها روی چه چیز هایی نقاشی کنند؟

اشیاء مختلف زیادی وجود دارد که بچه ها می توانند نقاشی را روی آن ها یاد بگیرند. لازم نیست همیشه نقاشی را روی بوم شروع کنید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

در شیوه های آموزشی سنتی بر روی بوم نقاشی می شود که البته ممکن است برای مبتدیان گران تمام شود و واقعا ضروری نیست. در واقع من به مبتدیان توصیه نمی کنم که نقاشی روی بوم را شروع کنند و برای تمرین سطوح جایگزین را توصیه می کنم .

بلد باشید: روش آموزش آسان نقاشی به کودکان

چیز های مختلفی وجود دارند که می توانید روی آن ها نقاشی کنید، مثل: مقوا، کاغذ آبرنگ ، سنگ، چوب، کاغذ های قصابی یا بازیافتی و حتی مقوا های غلات. اما قبل از اختصاص بودجه برای تهیه بوم ‌ها و کاغذ های مختلف ببینید آیا کودک یا شاگرد شما نقاشی را دوست دارد یا خیر.

2- چه نوع رنگ هایی باید بخرم؟

رنگ های متنوعی برای نقاشی کودکان در بازار وجود دارد. فقط از رنگ های غیر سمی ایمن و بی خطر که برای کودکان طراحی شده اند ، استفاده کنید.

هنگام انتخاب رنگ های مورد نظر باید به سطحی که قصد رنگ آمیزی روی آن را دارید، فکر کنید. رنگ های مخصوص کودکان عبارتند از آبرنگ، تِمپِرا، اکریلیک، رنگ های انگشتی ، کیک های آبرنگ خشک یا رنگ هایی که به raft colors معروف هستند. برخی قابل شستشو هستند، برخی شفاف هستند و برخی بهتر از بقیه نگهداری می شوند. پس اول سطح مد نظرتان را مشخص کنید تا بتوانید در مورد رنگ ها تصمیم بگیرید.

دانلود کنید برای کودک: طرح جذاب نقاشی کودکانه حیوانات

3-مواد و ابزار نقاشی مورد نیاز

چند ماده و ابزار وجود دارند که توصیه می کنم با آن ها شروع کنید:

  • قلم موها: بهترین اندازه ای که لازم است تا شاگردتان بتواند با آن سطحی که رویش نقاشی می کند را پوشش دهد، انتخاب کنید.
  • پالت: برای نگهداری رنگ ها می توانید یک پالت بسیار ارزان بخرید و یا از پالت های کاغذی یا ظروف قدیمی که بلا استفاده هستند ، استفاده کنید.
  • ظرف شستشو: برای تمیز کردن برس ها و تغییر رنگ.
  • دستمال یا پارچه: برای تمیز کردن سریع.

اگر روی نقاشی کار می کنید که نمی خواهید رنگ ناخالص به آن اضافه شود و لک ایجاد نشود ، از کاغذ روزنامه، روکش میز های پلاستیکی یا کاغذی استفاده کنید.

4-چطور از ایجاد آشفتگی پیشگیری کنیم

اگر اولین جلسه ای است که نقاشی را آموزش می دهید، به شما توصیه کنم با یک پروژه نقاشی بسیار کوچک شروع کنید. کاغذتان بیشتر از 5×5 نباشد.

از برس و قلم مو های کوچک تر استفاده کنید و رنگ بسیار کمی را در پالت هایتان بریزید. این روش برای یادگیری اصول اولیه کار با ابزار کودکان عالی است. مدتی طول می کشد تا بتوانید یک کلاس نقاشی و طریقه کار شاگردان با ابزارهای شان را مدیریت کنید. اگر نقاشی در مقیاس کوچک انجام شود، آشفتگی و آلودگی ها کم تر و قابل کنترل تر خواهد بود. وقتی چند جلسه را پشت سر گذاشتید، اندازه پروژه را افزایش دهید. من به هزاران والدین و معلم در سراسر جهان این ترفند را آموزش دادم و بازخورد های خوبی دریافت می‌ کنم.

دانلود کنید برای کودک: نقاشی کودکانه فانتزی بسیار جذاب

5- بهترین مکان برای راه اندازی یک فضای نقاشی

اولین جلسات نقاشی باید روی یک سطح میز صاف انجام شود. مطمئن شوید که کودک می تواند بدون این که از جایش بلند شود، به همه ابزار هایش دسترسی پیدا کند.

شاید بد نباشد اولین جلسات را در خارج از خانه برگزار کنید تا نگرانی تان از بابت آشفتگی و کثیفی برطرف شود.

اگر در محیط بسته یا داخل خانه تان هستید، بچه ها را در منطقه ای مستقر کنید که اگر رنگ به اطراف نشت کرد، به راحتی قابل تمیز کردن باشد و دغدغه ای نداشته باشید.

6- تکنیک های اولیه نقاشی برای آموزش به کودکان

صرف نظر از این که کودکان در کلاس های پیش دبستانی یا ابتدایی هستند یا خیر ، با این مهارت های اولیه نقاشی شروع می کنند:

  • فرو بردن قلم مو در پالت
  • ضربه زدن با قلم مو
  • فرو بردن مجدد قلم مو در رنگ
  • ترکیب دو رنگ با هم
  • آموزش تمیز کردن قلم مو

کودکان پیش دبستانی قادر به ریختن یا جدا نگه داشتن رنگ ها در پالت ها نیستند. اگر بچه ها نتوانند این اصول را یاد بگیرند ، اشکالی ندارد. بهتر است به بچه ها اجازه دهید این مهارت ها را به آرامی انجام دهند و با بازی و سرگرمی کلاس های نقاشی را سپری کنند.

توصیه می کنم برای این سنین، با یک یا دو رنگ شروع کنید. کودکان دبستانی می توانند این کارها را به صورت خودکار تمرین کنند ، زیرا آن ها در مهارت های حرکتی دقیق و ظریف تر ؛ بسیار پیشرفته تر هستند.

در کنار این مطلب دانلود کنید: ۲۰ نمونه نقاشی کودکانه فانتزی بسیار جذاب

به کودکان اجازه دهید تا آن چه می خواهند نقاشی کنند را انتخاب کنند. نقاشی تصاویر واقع گرایانه به سال ها تمرین نیاز دارد. انتظار انجام تکنیک های نینجا ون گوگی نداشته باشید و بگذارید بچه ها از کارشان لذت ببرند.

به کودکان برای انجام تمرین های نقاشی و آزمون و خطای بیشتر فرصت بدهید!

فیلم های آموزش صفر تا صد نقاشی به کودکان

  • برای دانلود هر درس کافی ست روی آن کلیک کنید. اگر شروع به پخش کرد، روی علامت سه نقطه پایین سمت راست کلیک و گزینه Save را بزنید تا ذخیره شود.
  • برای دیدن فیلم ها وی پی ان خود را خاموش کنید. ضمنا هر لینکی کار نکرد در  بخش نظرات اعلام کنید تا سریعا به روز رسانی کنیم.
  • سه نوع آموزش داریم، می توانید از هر کدام که دوست دارید استفاده کنید یا از هر سه تا:

آموزش اول (از دبستان دخترانه نجمیه)

اگر در گوشی این صفحه را در حال نگاه کردن هستید، بهتر است گوشی را افقی نگه دارید. وی پی ان را هم خاموش کنید. بعد از پخش کردن هر ویدیو، علامت دانلود روی آن نمایش داده می شود که می توانید دانلود کنید:

آدرس پیج:

درس 1

درس 2

درس 3

درس 4

درس 5

درس 6

درس 7

درس 8

درس 9

درس 10

درس 11

درس 12 (به زودی)

آموزش دوم (نقاشی رنگ روغن-مدرسه دکتر حسابی)

آدرس پیج:

درس 1

درس 2

درس 3

درس 4

درس 5

درس 6 (به زودی)

در کنار این مطلب دانلود کنید: دانلود رایگان ۱۲ فیلم آموزش نقاشی های جالب و ساده

آموزش سوم (آموزش های کوتاه با موضوعات مختلف)

جلسه اول بچه رییس

جلسه دوم گامبالو

جلسه سوم پپا

جلسه چهارم چسب زخم فداکار

جلسه پنجم میمون خوشحال

جلسه ششم جغد دانا

جلسه هفتم روز مادر

جلسه هشتم پونی صورتی

جلسه نهم تمساح شیطون

جلسه دهم بستنی مهربون

جلسه یازدهم موشک بازیگوش

جلسه دوازدهم تک شاخ مهربون

خیلی جالب: ۱۰ تا از بهترین اپلیکیشن های بازی برای کودکان

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا