آموزش جذاب نقاشی به کودکان

نقاشی میوه: آموزش صفر تا صد ترسیم انواع میوه برای کودکان

bestkid b

کشیدن نقاشی میوه‌ ها برای بچه ‌ها لذت ‌بخش است. آن ها باید با اشکال اصلی مثل دایره، خطوط و نقاط کشیدن میوه را شروع کنند. والدین و معلمان می‌ توانند به آن ها یاد بدهند که نقاشی یک میوه کیوی ساده و کودکانه را با کشیدن یک شکل بیضی شکل برای تنه، چهار خط برای پا ها، دو دایره برای چشم و دو علامت به علاوه برای بینی شروع کنند. آن ها می ‌توانند کودکان را در کشیدن این طور نقاشی ‌ها و رنگ‌ آمیزی میوه‌ هایی که دوست دارند، همراهی کنند.

6 مرحله ترسیم نقاشی میوه کودکانه

کشیدن نقاشی میوه‌ها برای کودکان فعالیت خلاقانه و آموزشی خوبی است. این کار به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های هنری و تجسمی خود را تقویت کنند، همچنین آشنایی بیشتری با محیط اطراف و نیز میوه‌ها و سبزیجات داشته باشند. در زیر چند مرحله‌ای را برای کشیدن نقاشی میوه‌ها برای کودکان معرفی می‌کنم:

  1. انتخاب میوه:
    • با کودک خود مکالمه کنید و از او بپرسید که کدام میوه را دوست دارد. مثلاً سیب، پرتقال، هلو، گلابی و غیره.
  2. آماده‌سازی مواد:
    • کاغذ سفید یا تخته‌سیاه و خودکارها یا مدادها را آماده کنید.
    • در صورت تمایل، می‌توانید رنگ‌های آبی، قرمز، زرد و سبز را نیز به کودکان بدهید.
  3. راهنمایی درباره شکل میوه:
    • با کودک درباره شکل و ویژگی‌های میوه مورد نظر صحبت کنید. برای مثال، اگر سیب را انتخاب کرده‌اند، به این موارد اشاره کنید: شکل گرد، پوست صاف یا موج‌دار، دمای بالایی و غیره.
  4. کشیدن نقاشی:
    • کودک می‌تواند میوه را با خودکار یا مداد روی کاغذ بکشد. اگر می‌خواهید فعالیت را جذاب‌تر کنید، از رنگ‌ها نیز استفاده کنید.
  5. آزادی خلاقیت:
    • به کودک اجازه دهید که خلاقیت خود را اعمال کند. ممکن است دوست داشته باشد جلوه‌های خاصی به میوه اضافه کند یا رنگ‌های جدیدی استفاده کند.
  6. نمایش و تشویق:
    • نقاشی کودک را ببینید و از او بپرسید که چه جزئیاتی را دوست داشته است. سپس نقاشی را در جایی قابل مشاهده قرار دهید تا همیشه به آن نگاه کند و از پیشرفت خود لذت ببرد.

ویژگی های کودک رو از نقاشی ش بفهمید با این چند نکته ساده روانشناسی

دروس ویدیویی آموزش ترسیم انواع میوه برای کودکان

 

 

حتما واسه کودک دانلود کنید: نقاشي كودكانه ساده: آموزش با 15 روش متنوع

 

 

8 درس نقاشی فانتزی ساده با مداد (دخترانه و پسرانه)

 

 

نقاشی گل لاله کودکانه: آموزش با 7 روش (ساده زیبا)

 

 

چند نکته تکمیلی موقع ترسیم میوه که بهتر است انجام دهید

اگر هنگام کشیدن نقاشی میوه‌ ها برای کودکان، آن ها را به خوردن شان هم ترغیب کنید، لطف زیادی در حق شان کرده‌ اید زیرا این چیز های خوشمزه مزایای زیادی به همراه دارند، به طور مثال:


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

  • مواد مغذی ضروری که ممکن است کودکان در هنگام خوردن غذا های دیگر به دست نیاوردند را به آن ها می ‌رسانند.
  • میوه ‌ها حاوی قند کم تری نسبت به دسر ها هستند اما باز هم همان طعم شیرینی که بسیاری از بچه ‌ها عاشقش هستند را دارند.
  • میوه‌ ها یک منبع عالی فیبر هستند که کمک می ‌کند گوارش شان مرتب کار کند و از یبوست و سایر مشکلات مرتبط با خوردن بیش از حد شیرینی جلوگیری می ‌کند.
  • میوه‌ ها در طعم ‌ها و بافت های مختلف وجود دارند تا حتی بهانه‌گیر ترین بچه‌ ها را هم راضی می‌ کنند.
  • میوه یک میان ‌وعده سالم است.
  • خوردن میوه می ‌تواند سیستم ایمنی بدن و قلب و عروق را تقویت و به بهبود هضم غذا کمک کند، خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد، دهان و دندان را سالم‌ تر نگاه دارد و از چاقی پیشگیری کند.
  • میوه‌ ها منبع فوق‌العاده ‌ای از مواد مغذی مثل ویتامین C، پتاسیم و غیره هستند . یک رژیم غذایی سالم که شامل میوه ‌ها هم باشد، می ‌تواند ایمنی کودکان را افزایش دهد و از ایجاد آلرژی جلوگیری نماید .

نقاشی مدرسه کودکانه: آموزش صفر تا صد با 6 روش (ساده زیبا)

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا