روانشناسی نوجوانان پسر و دختر

بهترین حیوانات خانگی برای نوجوانان +۵ نکته مهم

bestkid b

اگر نوجوان شما با مسائل عاطفی و روانی روبرو ست، حیوانات خانگی می توانند برای او مفید باشند. تحقیقات بسیاری نشان داده اند که داشتن حیوان خانگی برای سلامت عاطفی و جسمی فرد مفید است. با توجه به اینکه حدوداً از هر ۵ نوجوان، ۱ نفر با یک اختلال روحی روبرو ست، ایده ی داشتن یک حیوان خانگی دوست داشتنی می تواند کمک کننده باشد. اگرچه مطمئناً پزشک، مشاوره و داروها را برای درمان نوجوان پیشنهاد می کند، اما شما می توانید با تهیه ی حیوان مورد علاقه ی فرزندتان، روند بهبودی را تسریع کنید.

مزایای داشتن حیوان خانگی

بسیاری از نوجوانان ممکن است مهارت های لازم را برای مقابله با احساسات مشکل ساز نداشته باشند. خیلی اوقات این جوانان فقط باید با شیاطین درونی خود روبرو شوند، اما این طور نیست. مطالعات نشان داده است جوانانی که حیوان خانگی دارند، در مقایسه با همسالانی که صاحب حیوان خانگی نیستند، از نظر احساسی بهتر عمل می کنند. حیوانات خانگی می توانند به نوجوانان هدف ببخشند و آنها را مجبور به تعامل کنند، حتی اگر اجتماعی نباشند.

جوانانی که به حیوانات اهمیت می دهند، روابط اجتماعی قوی تری دارند. علاوه بر این، یک مطالعه از دانشگاه Tufts گزارش داد که مراقبت از حیوان خانگی می تواند ارتباط نوجوانان را با اجتماع تقویت کند یا موجب اجتماعی تر شدن آنها شود. در این مطالعه همچنین مشخص شد که میزان بالای دلبستگی به حیوان خانگی در اواخر نوجوانی با احساس ارتباط با دیگران، احساس همدلی و اعتماد به نفس بیشتر مرتبط است.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

حتما بخوانید: فیلم آموزش نحوه تربیت جنسی نوجوانان

خوب، همانطور که معلوم شد داشتن حیوان خانگی مزایای بسیاری دارد. این مزایا شامل مزایای جسمی، اجتماعی و روانی است. تحقیقات نشان می دهد داشتن یک سگ، به راحتی فشار خون و سطح کورتیزول (هورمون استرس) را کاهش می دهد و همچنین موجب ترشح هورمونهای آرامش بخش می شود.

در واقع، مزایای حیوانات خانگی می تواند به داشتن یک خانواده دوست داشتنی، احساس آرامش و داشتن یک یار وفادار منجر شود. “حیوانات خانگی به ما عشق، شادی، خنده و حس رفاقت می دهند. نوجوانانی که در خانه با حیوانات خانگی بزرگ شده اند، حس همدلی، فداکاری و شکل گیری شخصیت را تجربه می کنند که ناشی از ورود حیوان به محیط خانواده است. ”

برای نوجوانان (که شاید در آغوش گرفتن حیوان خانگی نسبت به یک عضو خانواده برای آنها راحت تر است)، داشتن یک حیوان خانگی به “تنظیم حالات عاطفی در خانه، نزدیکی بیشتر اعضای خانواده از نظر عاطفی و آموزش نوجوانان” کمک می کند. این موارد حتی در مورد نوجوانانی که عواطف خود را مخفی نگه می دارند هم دیده می شود.

نوجوانان معمولاً در مواقع استرس و پریشانی عاطفی به حیوانات خانگی خود روی می آورند.

حتما بخوانید: جدیدترین راههای جلوگیری از افسردگی در کودکان و نوجوانان چیست؟

مزایای داشتن حیوان خانگی فراتر از احساسات است. حیوانات خانگی همچنین می توانند نوجوانان را از صفحه های اجتماعی و بازی های رایانه ای دور کنند و بعلاوه می توانند فرد را به داشتن فعالیت بدنی بیشتری تشویق کنند. دکتر John R. Sirard، دکتر و استادیار دانشگاه ماساچوست، تحقیقاتی را انجام داد که نشان می دهد نوجوانانی که سگ دارند “حدود ۱۵ دقیقه فعالیت های بدنی متوسط ​​تا شدید بیشتری را نسبت به نوجوانانی که هیچ حیوان خانگی ندارند، دریافت می کنند”.

بهترین حیوانات خانگی برای نوجوانان

نوجوانان دیگر بچه نیستند و هنوز بزرگسال هم نیستند. آنها می توانند در یک زمان آرام، پرمشغله، شلوغ و تنبل باشند. اما اگر مایل باشند، می توانند صاحب حیوان خانگی شوند.

با نوجوان خود صحبت کنید. قبل از اینکه او بتواند یک حیوان خانگی را برای خود به خانه بیاورد، سطح بلوغ، زمان آزاد و تعهد او را بسنجید. همچنین، اطمینان حاصل کنید که آنها درک کرده اند که نگهداری از حیوان خانگی مسئولیت آنهاست. با توجه به این نکته، نوجوان ممکن است در مورد انتخاب هر حیوان خانگی که احتیاج به مراقبت زیادی دارد، محتاط باشد.

  • ماهی های جنگجو – نوجوانان در این سن، می توانند ماهی هایی مانند گلدفیش یا دیگر ماهی های جالبی داشته باشند. آنها ممکن است به ماهی بتا (فایتر)، ماهی اسکار، مارماهی یا سایر موجودات دریایی علاقه مند باشند. ماهی ها نیازی به توجه زیاد ندارند اما به دمای مناسب آب، شوری و مواد غذایی احتیاج دارند. نوجوانانی که حیوانات خانگی بی سروصدا و آرام را دوست دارند، می تواند حیوانات خانگی بسیار خوبی را در این گروه پیدا کند.
  • سگ – نوجوانانی که در کودکی با سگ ها ارتباط داشته اند، احتمال دارد که سگ را بعنوان حیوان خانگی خود انتخاب کنند. سگها حتی در میانه شب به ورزش، تمرین و استراحت در حمام نیاز دارند. بنابراین آنها به مراقبت و توجه نیاز دارند. اگر نوجوان از این لحاظ مشکلی نداشته باشد، می تواند سگ را بعنوان حیوان خانگی مورد علاقه ی خود انتخاب کند.
  • خزندگان – برای نوجوانی که نمی خواهد اواخر شب یا اوایل صبح با حیوان خانگی خود پیاده روی کند، یک لاک پشت، مارمولک، مار یا دوزیست دیگر می تواند نیازهای او را برآورده کند. خزندگان به مراقبت زیادی احتیاج ندارند اما می توانند به فرد نوجوان سرگرمی و هیچان بدهند.
  • تارانتولا – این عنکبوت برای بسیاری از افراد وحشتناک است اما نوجوانان ممکن است به آن علاقه نشان دهند. تارانتولا دوست دارد بخزد، حشرات زنده را بخورد و بخوابد. زیستگاه آنها یک آکواریوم است که در آن بتوانند حرکت و استراحت کنند.
  • پرندگان – برخی پرندگان گران قیمت هستند، بنابراین قبل از خرید آنها، از علاقه ی فرزند خود اطمینان حاصل کنید. پرندگان دوست دارند معاشرت کنند اما نیازی به در آغوش کشیده شدن ندارند. مکالمه گاه به گاه و تغذیه منظم باعث خوشحالی آنها می شود. همچنین اگر نوجوان شما موافق است، دو پرنده بگیرید تا بایکدیگر جفت شوند.
  • گربه ها – تنهایی برای گربه ها مفهومی ندارد. آنها عاشق معاشرت هستند اما ممکن است به فضای بیشتری برای نگهداری نیاز داشته باشند. اگر فرزند شما به این حیوان خانگی علاقه دارد، می تواند گزینه ی مناسبی برای او محسوب شود.

به فرزندتان کمک کنید خود حیوان مورد علاقه اش را انتخاب کند. حیوان خانگی آنها باید بتواند با شخصیت و برنامه اجتماعی شان مطابقت داشته باشد.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا