نکات سلامتی مادران

بهترین زمان خوردن کندر در دوران بارداری و روش مصرف آن

bestkid b

خیلی از بزرگترها به مادران باردار سفارش می کنند تا در دوران بارداری باخوردن کندر حافظه فرزندشان را تقویت کنند. اما واقعیت این است که خوردن کندر در دوران بارداری زمان و اندازه خاص خود را دارد و و اگر خوردن کندر اصولی و به اندازه نباشد باعث بروز خطراتی برای جنین می شود. در ادامه به شما خواهیم گفت که بهترین زمان خوردن کندر در دوران بارداری چه موقع است و همچنین روش مصرف آن چگونه است.

مقدمه:

زنان باردار همواره باید تابع بایدها و نبایدهای تغذیه ای در دوران حاملگی خود باشند تا سلامت فرزندشان در خطر نیافتد. کندر که تقویت کننده قلب-حافظه- صاف شدن صدا- ضد خلط خونی است، یکی از این موارد است که در دوران بارداری زمان خاص و میزان مشخصی برای خوردن آن توسط پزشکان تعیین شده است. در ادامه با بهترین زمان خوردن کندر در دوران بارداری و روش مصرف آن آشنا خواهید شد.

کلیپی ببینید از تأثیر خوردن کندر و فواید مصرف آن:

مادران بخوانند : ۶ میوه بسیار مفید که بعد از زایمان برای سلامتتان باید مصرف کنید!

بهترین زمان خوردن کندر در دوران بارداری و روش مصرف آن:

کندر۱

طبق گفته متخصصین : خوردن کندر اصلا در دو ماه اول حاملگی توصیه نمیشود و خانم های باردار کندر را باید فقط در ماه سوم بارداری و هر روز به اندازه ی یک عدس ( نه بیشتر ) مصرف کنند . در ضمن اگر در خانواده ی خود سابقه ی فرزند پیش فعال را دارید بهتر است به جای کندر ، مویز بخورید. اگر شما از ابتدای بارداری فولیک اسید مصرف کرده و میکنید دیگر نیازی به خوردن کندر نیست چرا که فولیک اسید همان عملکرد را روی جنین دارد و اگر فولیک اسید را به همراه کندر میل کنید احتمال اینکه فرزند شما لب شکری یا پیش فعال شود بسیار زیاد است.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

یکی از توصیه های دینی در مورد خوردن کندر توسط زن باردار این است که خوردن کندر باعث زیادی عقل بچه، باهوشی، پاکدلی، دانایی و شجاعت پسر و خوش خلق و نیکو شدن دختر می‌ شود. در حدیثی آمده است: به زنان حامله کندر بخورانید، به درستی که طفلی که در شکم مادر کندر غذای او می‌شود، دلش محکم و تحملش زیاد می‌شود.

اگر نمی توانید کندر بخورید! توصیه مفید دیگر این است که زن‌ها در زمان بارداری خرما بخورند زیرا که فرزندانشان را باهوش و با ذکاوت و با حوصله می‌کند.

همچنین بخوانید : ۳تا از بهترین شیرخشک ها در ایران برای وزن گیری نوزادان کدامند؟

کندر

از کندر با نام آدامس طبیعی یاد می شود! کندر صمغ درخت خاردار با ارتفاع تقریبی ۲ متر است که در نواحی نسبتا گرم زمین رشد می‌کند. بهترین نوع کندر، کندری است که خالص، تازه، نرم و ظاهرش سفید باشد، خیلی زود شکسته نشود و وقتی آن را می‌شکنیم داخلش یک حالت چسبنده و زرد و طلایی رنگ باشد.

با شکافی که در تنه درختچه کندر ایجاد می‌شود شیرابه سفیدرنگی که همان صمغ کندر است از آن خارج شده و این شیرابه در مجاورت هوا به تدریج سفت شده و به صورت کندر در بازار عرضه می‌شود. کندر دارای طعمی تلخ و معطر و کمی گس است.

ویدیویی از مصرف کندر در بارداری از دیدگاه طب اسلامی

 

حتما بخوانید: بارداری چیست؟ مراحل بارداری و تغییرات جنین در بارداری

چنانچه سؤال مرتبط با این موضوع دارید در بخش نظرات مطرح نمایید تا پاسخ دهیم.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. لطفا در مورد مطالب که نوشتید دقت بفرمائید و هر چیزی را با سند و مدرک ابراز کنید…
    کندر نر(که کمی متفاوت از کندر ماده است ) پیش فعالی را از بین میبرد و باعث باهوشی وتیز عقلی جنین میشود و در ماه های او ل بارداری که مغز تشکیل میشود بسیار مفید است و همین طور برای قلب هم مفید است و با توجه به اینکه این دو در ماه های اول بارداری شکل میگیردبسیار مفید است ولی شما گفتید ماه سوم به بعد کندر مصرف شود و ربطی به اسید فولیک ندارد ضمنا در سویق گندم و جو(با سرچ سویق جو وگندم در گوگل میتوانید طرز تهیه ان را یاد بگیرید)به مقدار قابل توجهی اسید فولیک وجود دارد و نیازی به قرصهای شیمیایی نیست
    خواهش میکنم مردم را گمراه نکنید…
    بنده در آمریکا و مطالعه گر طب گیاهی میباشم

    1. سلام ندا خانم
      ببخشید میتونید به من کمک کنید بنده دانشجوی دکتری هستم و دنبال مقاله در زمینه مزاج در مجلات خارجی مربوط به سالهای اخیر میگردم میتونید کمکم کنید یا ادرس مجلات خارجی بدید
      ایمیل zahramaaref@yahoo.com

    2. سلام میشه برای این توصیه شما در مورد این مطلب و مصرف کندر و راهنمایی گرفتن ازتون در ارتباط باشم من ماه اول بارداریمه

    3. عزیزم سلام ممنون میشم راهنمایی کنید، من الان ۱۳ هفته هستم بمدت سه هفته شروع کنم کندر بخورم و تو این زمان اسید فولیک نخورم و بعدش دوباره فقط اسیدفولیک تاپایان بارداری؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا