نکات سلامتی مادران

6 علت اصلی درد هنگام رابطه در بارداری+ درمان موثر

bestkid b

دوران بارداری با تغییر در میل جنسی و هورمون ها همراه است بنابراین ایجاد تغییر در رابطه ی جنسی دور از انتظار نیست. تغییر در سطح و لذت رابطه ی جنسی ممکن است برای برخی خانم ها نگران کننده باشد اما حقیقت این است که این موضوع کاملا طبیعی است. بعبارت دیگر می توان گفت که درد داشتن در حین رابطه در زنان باردار کاملا نرمال است و در بسیاری از خانم ها دیده می شود.

درد داشتن هنگام رابطه در بارداری دلایل مختلفی دارد. همانطور که می دانید بارداری موجب تغییرات زیادی در بدن می شود که این تغییرات در واژن و پستان ها نیز مشاهده می شود.

غربالگری دوران بارداری چیست؟ ۶ آزمایش ضروری که باید انجام دهید

اگر در هنگام رابطه جنسی در بارداری احساس ناراحتی می کنید، وحشت نکنید چون این مشکل دلایل خاص خود را دارد. در این قسمت به علل درد حین رابطه در بارداری اشاره شده است.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

علل اصلی درد هنگام رابطه در بارداری

1- تغییرات جسمی و بزرگ شدن شکم

اگرچه برقراری رابطه ی جنسی در دوران بارداری بیخطر است اما بدلیل تغییراتی که در بدن خانم ها اتفاق می افتد، باعث احساس درد و ناراحتی می شود. بزرگ شدن شکم و متورم شدن واژن می تواند به تجربه های جنسی ناخوشایند منجر شود. به همین دلیل توصیه می شود که از پوزیشن های مناسب دوران بارداری استفاده کنید.

2- دردناک شدن نقاط حساس بدن

یکی دیگر از عللی که باعث درد حین رابطه در زنان باردار می شود این است که نقاط حساس بدن در این دوران، دردناک می شوند. سینه ها و نوک پستان بسیار حساس و دردناک شده و این یکی از دلایلی ست که رابطه ی جنسی در دوران بارداری را با مشکل مواجه می کند. برای کاهش درد و ناراحتی بهتر است از درگیر کردن نقاط دردناک بدن در زمان رابطه صرف نظر کنید.

3- خشکی واژن

تغییرات هورمونی که در دوران بارداری اتفاق می افتد می تواند منجر به خشکی واژن شود و این باعث ناخوشایند شدن رابطه جنسی می شود. زوجین برای حل این مشکل می توانند از تغییر پوزیشن و یا لوبریکانت ها استفاده کنند. سعی کنید از لوبریکانت هایی که برای بارداری بیخطر هستند استفاده کنید. در این مورد می توانید از پزشک سوال کنید.

دلیل بیخوابی در بارداری و ۳ روش درمان خانگی

4- بیشتر شدن جریان خون

نکته ی دیگری که باید در نظر بگیرید این است که در دوران بارداری خون بیشتری به ناحیه لگن جریان پیدا می کند که همین امر باعث حساسیت و گاهی اوقات ناراحتی برخی افراد در حین رابطه جنسی می شود. بزرگ شدن رحم و پایین تر آمدن موقعیت آن نیز می تواند درد حین مقاربت را تشدید کند. در این مورد هم تغییر پوزیشن و استفاده از موقعیت های مناسبتر در زمان رابطه، می تواند به کاهش درد و ناراحتی کمک کند.

5- اضطراب

اضطراب و حتی ترس زوجین از صدمه زدن به جنین می تواند به تجربه های جنسی ناخوشایند منجر شود. لازم به ذکر است که رابطه جنسی در دوران بارداری کاملاً بی خطر است مگر اینکه پزشک آن را در شرایط خاص منع کرده باشد. اگر اضطراب و استرس زیاد شما را آزار می دهد، با پزشک متخصص خود در این مورد صحبت کنید. پزشک می تواند با توصیه ها و راه حل های خود، به رفع این مشکل کمک کند. به این ترتیب می توانید بسیاری از ناراحتی های روحی و جسمی خود را بهبود ببخشید.

6- عوامل غیر فیزیولوژیک

عوامل غیر فیزیولوژیکی دیگر که موجب احساس درد هنگام رابطه ی جنسی می شود، شامل عفونت های دستگاه تناسلی، لگن یا حاملگی خارج رحمی است. حاملگی خارج رحمی وضعیتی ست که در آن تخمک بارور در خارج از حفره رحم کاشته می شود و در صورت عدم درمان می تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود. در صورت داشتن علائم عفونت، به پزشک متخصص مراجعه کنید.

6 علت اصلی درد هنگام مدفوع در بارداری

بنابراین با توجه به موارد فوق می توان نتیجه گرفت که احساس درد در زمان رابطه امری طبیعی ست و بدلیل تغییرات هورمونی و بدن در دوران بارداری اتفاق می افتد. توجه داشته باشید که اگر درد تشدید شونده و بسیار آزار دهنده است، به پزشک مراجعه کنید تا این مشکل هر چه سریعتر رفع شود.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا