ریپورتاژ آگهی

۷ آپشن خاص میتسوبیشی اوتلندر چیست؟

bestkid b

میتسوبیشی اوتلندر یکی از کراس اورهای شرکت خودروسازی ژاپنی میتسوبیشی موتورز است. شرکت میتسوبیشی برای اولین بار این خودرو را در سال ۲۰۰۱ معرفی و عرضه کرد و تا کنون نیز تولید آن ادامه دارد. در اوایل این خودرو با نام میتسوبیشی ایرترک در ژاپن عرضه شد. این نام در اصل برای توصیف توانایی خودرو در انتقال سرنشینان در یک سفر ماجراجویانه به حالتی “مانند پرنده آزاد” انتخاب شده‌بود.این نام از ترکیب دو واژه ایر (Air) و ترک (Trek) مشتق شده بود که برای توضیح ایده لذت رانندگی بدون پا و پر از ماجرا به کار گرفته شد. اما بالاخره در سال ۲۰۰۶، هنگامی که نسل دوم این خودرو به بازارهای جهانی عرضه شد، تمام بازارها و از جمله بازار خود ژاپن عنوان میتسوبیشی اوتلندر را برای این خودرو پذیرفتند. شایان ذکر است تا کنون سه نسل از میتسوبیشی اوتلندر تولید و عرضه شده‌اند. نسل سوم این خودرو در سال ۲۰۱۲ و برای اولین بار در روسیه رونمایی و عرضه شد و تاکنون در خط تولید شرکت میتسوبیشی قرار دارد. در این مقاله به سراغ آپشن‌های این خودرو رفته‌ایم تا ۷ مورد از خاص‌ترین آپشن‌هایی را که ژاپنی‌ها فقط برای اوتلندر سواران در نظر گرفته‌اند به شما معرفی کنیم.

آپشن‌های مستسوبیشی اوتلندر

۱- سیستم جلوگیری از فشردن ناگهانی پدال گاز (UMS)

حتما تابه‌حال برای شما پیش‌آمده که در حال رانندگی هستید و به ناگاه خودرویی جلوی شما می‌پیچد یا عابری پیاده جلوی ماشین می‌پرد. در این‌گونه مواقع ممکن است هول شده و به‌جای اینکه پدال ترمز را فشار دهید روی پدال گاز فشار آورده و شدت خسارت وارده را بیشتر کنید. وجود سیستم UMS در اوتلندر باعث می‌شود که در این مواقع خودرو به‌جای شما تصمیم بگیرد. برای فعال‌سازی این قابلیت منحصربه‌فرد باید دنده را در حالت درایو قرار دهید. به‌این‌ترتیب خودرو در زمان تشخیص موانع زمانی که شما جای پدال گاز و ترمز را فراموش کرده‌اید، آژیر خطری پخش کرده و فشار پدال گاز را کم می‌کند. به‌این‌ترتیب یا خودروی شما با مانع برخورد نمی‌کند و یا تا حد زیادی قدرت برخورد کاهش می‌یابد. در این سیستم ترمزهای عادی و کمکی فعال نمی‌شوند بلکه صرفا فشار و قدرت پدال گاز کاهش می‌یابد.

۲- آینه وسط الکتروکرومیک

هنگام رانندگی در شب به‌خصوص در جاده‌های برون‌شهری نوربالای چراغ‌های خودروی عقبی و انعکاس آن در آینه وسط یکی از اصلی‌ترین مشکلات است که می‌تواند باعث کاهش زاویه دید و بروز مشکل شود. وجود آینه وسط الکتروکرومیک در اوتلندر منحصر به این خودرو نیست اما یک آپشن ضروری و ایمن است. استفاده از سنسور نور در این آینه باعث می‌شود که هنگام برخورد نور چراغ خودروی عقب آینه تیره‌تر شده و چشمان راننده کمتر اذیت شود. به همین دلیل در شب یا زمانی که نور خورشید از پشت خودرو به‌صورت مستقیم می‌تابد، می‌توانید برای حفظ میدان دید خود به این آینه اطمینان کامل کنید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

۳- پدال شیفتر

یکی از مشکلاتی که خریداران اوتلندر گزارش کرده‌اند کندی گیربکس در هنگام تعویض دنده و دور موتور است. هرچند که گیربکس CVT اتوماتیک اوتلندر کاملا برای یک خودروی شاسی‌بلند مناسب بوده و به‌طور مرتب با رصد شرایط جاده دور موتور را تنظیم می‌کند اما سرعت پایین عکس‌العمل آن کمی خریداران را ناراضی می‌سازد. به همین دلیل در نسل جدید اوتلندر طراحان به روی فرمان خودرو پدال شیفتر را قرار دادند. وجود پدال شیفتر به راننده این امکان را می‌دهد که هر زمان احساس کرد خودرو در تعویض دنده تنبلی به خرج داده و قدرت ماشی کم است، به‌صورت دستی دنده را تعویض کرده و به خودروی خود شتاب یا قدرت را هدیه دهد!

۲

۴- سیستم انتقال قدرت قابل تنظیم

سیستم انتقال قدرت مورداستفاده در اوتلندر دو دیفرانسیل است اما با تنظیم حالات مختلف رانندگی می‌توان نحوه انتقال قدرت آن را تغییر داده و ایمنی رانندگی را افزایش داد. در حالت رانندگی اکو که به دنبال بهینگی مصرف هستیم، قدرت به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. در حالت معمولی نیز معمولا بیشتر قدرت روی چرخ‌های جلو است. در شرایطی که عدم چسبندگی در چرخ‌های جلو را احساس کنید می‌توانید بخشی از قدرت را به چرخ‌های عقب هم منتقل کنید. در شرایط عادی و معمولی نیز می‌توانید عدالت را رعایت کرده و قدرت را به‌طور مساوی بین همه چرخ‌ها تقسیم کنید. همه این کارها را می‌توانید با فشردن یک دکمه روی کنسول انجام دهید و لذت رانندگی را برای خود دوچندان کنید.

۵- ترمز پارک برقی به‌جای ترمزدستی

در میان صندلی‌های جلوی میتسوبیشی اوتلندر خبری از اهرم همیشه مزاحم ترمزدستی نیست. این موضوع شاید برای راننده‌های اهل دعوا کمی آزاردهنده باشد. چراکه لذت کشیدن ترمزدستی پیش از شروع دعوا با هیچ‌چیزی قابل قیاس نیست! صاحبان اوتلندر به‌جای کشیدن این اهرم با فشردن دکمه قرارگرفته روی داشبورد خودرو را در وضعیت کاملا متوقف نگه می‌دارند. استفاده از این نوع ترمز به‌جای ترمزدستی باعث بازتر شدن و زیباتر شدن فضای کابین در ردیف جلو می‌شود.

۳

۶- کیسه هوای زانویی راننده

کسب ۵ ستاره ایمنی در تست‌های موسسه اروپایی NCap میتسوبیشی اوتلندر را در ردیف ایمن‌ترین خودروهای جهان قرار داده است. اگر نگاهی به لیست تجهیزات ایمنی این خودرو بیندازید متوجه خواهید شد که ژاپنی‌ها در بخش ایمنی از بسیاری از رقیبان خود بهتر عمل کرده و لیستی بلندبالا را در اختیار شما قرار داده‌اند. وجود کیسه هوای زانویی برای راننده باعث می‌شود که در تصادف‌های شدید از آسیب به زانو جلوگیری به عمل آمده و احتمال گیر کردن پا در زیر فرمان کاهش می‌یابد. به‌این‌ترتیب ایمنی راننده حتی در تصادفات بسیار شدید نیز تا حد زیادی حفظ خواهد شد.

۷- رادار نقاط کور خودرو

در هنگام رانندگی بلند شدن صدای بوق خودروهای پشت‌سری که در حال سبقت گرفتن از ما هستند می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. این موضوع به دلیل قرار گرفتن این خودروها در نقاط کور خودروی ماست که از هیچ آینه‌ای قابل‌مشاهده نیست. وجود رادار نقاط کور در میتسوبیشی اوتلندر به‌عنوان چشم سوم شما عمل کرده و در صورت وجود خودرو یا شخصی در نقاط کور خودرو با روشن کردن چراغ هشدار در آینه‌های جانبی و در برخی مواقع هشدار صوتی به شما اطلاع می‌دهد. البته توجه کنید که برای فعال شدن رادار نقاط کور باید خودروی شما به‌سرعت حداقلی تعریف‌شده برای سنسورهای این بخش رسیده باشد. بنابراین در سرعت‌های پایین و در هنگام خروج از پارک باید به‌شدت حواس خود را جمع کرده و به سنسورها اکتفا نکنید.

منبع: میتسوبیشی اوتلندر همراه مکانیک hamrah-mechanic.com/carprice/mitsubishi/outlander

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا