ریپورتاژ آگهی

فواید ماشین اسباب بازی کوچک برای کودکان؛ سرگرمی و خلاقیت

مقدمه

بیشترین میزانِ رشدِ قدرتِ تخیل و خلاقیت افراد، در دوران کودکی رخ می دهد. اگر قدرت تخیل و خلاقیت یک انسان بنا به هر دلیلی در دوران کودکی پرورش نیابد، این فرد در سنین بزرگسالی با مشکلات جسمی و روحی مختلفی روبرو خواهد شد. راه‌های مختلفی برای افزایش قدرت یادگیری کودکان وجود دارد و یکی از آنها بازی کردن است. در این مقاله قصد داریم تا ابتدا فواید بازی کردنِ کودکان با ماشین اسباب بازی کوچک را به شما توضیح دهیم و سپس، نحوه خرید این اسباب بازی را معرفی نماییم. بنابراین، اگر شما نیز به عنوان پدر یا مادر، علاقه مند به افزایشِ قدرتِ یادگیری و خلاقیتِ کودکان خود هستید، تا پایان با ما همراه باشید.

 

ماشین اسباب بازی کوچک 

مطمئنا تا به حال بازی کردن یک کودک با ماشین اسباب بازی کوچک را مشاهده کرده اید. شاید تصور کنید که این کودک، با هُل دادن ماشینِ اسباب بازی، تنها خود را سرگرم می کند، اما فواید این ماشین، بسیار بیشتر است.

یک کودک در هنگام بازی با ماشین اسباب بازی کوچک، خود را در جایگاه راننده آن ماشین تصور می‌کند و در واقع، وارد یک جامعه خیالی می‌شود. بسته به نوع ماشین اسباب بازی، کودکان سناریو‌های مختلفی را تصور می کنند و قسمتِ خاصی از ذهن خود را پرورش می‌دهند. در مجموع می‌توان گفت که ماشین اسباب بازی کوچک، سبب افزایش قدرت یادگیری، تصور و خلاقیتِ کودکان می شود.

در ادامه این  مطلب، توضیحات جامع‌ تری را راجع به مزایای ماشین اسباب بازی کوچک، به شما ارائه خواهیم داد.

فواید ماشین اسباب بازی کوچک برای کودکان

در این بخش از مقاله، تمامی فواید بازی با ماشین اسباب بازی کوچک را به شما توضیح خواهیم داد. این فواید عبارتند از؛

  1. فواید ماشین اسباب بازی کوچک: شکل دهی به توانایی های کودک

 هنگامی که یک کودک، ماشین اسباب بازی کوچک خود را هُل می‌دهد، تنها قدرت‌های فیزیکی و جسمی او نیستند که پرورش می‌یابند، بلکه مهارت ‌های ذهنی وی نیز پیشرفت می‌ کنند. به عبارت دیگر، کودکان در هنگام بازی با ماشینِ اسباب بازی، توانایی ‌های خود را شناسایی کرده و به آنها شکل می دهند.

بازی با ماشین های اسباب بازی کوچک، سبب پرورش فکری کودکان می شود.

  1. فواید ماشین اسباب بازی کوچک: بهبود مهارت های جسمی و حرکتی

یکی از مهمترین فواید بازی با ماشین اسباب بازی کوچک، بهبود مهارت های جسمی و حرکتی است. هنگامی که یک کودک، ماشین اسباب بازی خود را هُل می دهد، تمامی عضلات وی شروع به فعالیت می کند. این فعالیت سبب می شود تا ارتباطِ بینِ مغز و اعضای بدن، به صورت کامل برقرار شود و فرد در بزرگسالی، کنترل کاملی بر روی حرکات بدن خود داشته باشد.

 

  1. فواید ماشین اسباب بازی کوچک: افزایش میزان تحرک کودک

پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز، شرایط و نحوه زندگی را تغییر داده است. وسایلی مانند موبایل، تبلت و کامپیوتر، در جهت بهبود زندگی بشر اختراع شده اند اما همین وسایل، میزان تحرک افراد را نیز کاهش داده اند.

این کاهش میزان تحرک، تنها مختص بزرگسالان نیست و آثار مخربی را در کودکان نیز به وجود آورده است. کودکانِ امروز از سنین پایین به موبایل و یا تبلت دسترسی دارند و ساعت های زیادی را صرف بازی با این وسایل الکترونیکی می کنند.

بازی کردن با موبایل سبب کاهش تحرک کودکان و در نتیجه، افزایش وزن آنها می شود. علاوه بر افزایش وزن و چاقی، عدم ایجاد هماهنگی بین اعضای مختلف بدن، از دیگر مضرات بازی کردنِ کودکان با موبایل است اما چاره حَل مشکلات فوق چیست؟

پاسخ به این سوال ساده است؛ بازی کردن با ماشین اسباب بازی کوچک. اگر کودکان همانند گذشته ای نه چندان دور، با ماشین های اسباب بازی کوچک، بازی کنند و از تمامی عضلات بدن خود استفاده نمایند، با هیچ مشکلی (جسمی، حرکتی، روحی و…)، مواجه نخواهند شد.

البته این موضوع به معنی مخالفت با استفاده از موبایل و تبلت توسط کودکان نیست. تعادل در بازی با موبایل و بازی با ماشین اسباب بازی، می تواند تمامی مشکلات را حل نماید و کودکان را از دنیای تکنولوژی نیز دور نکند.

  1. فواید ماشین اسباب بازی کوچک: افزایش قدرت تصور و تخیل کودکان

مسلما تا به حال، بازی کودکان با ماشین اسباب بازی کوچک را تماشا کرده اید. آنها شروع به هُل دادنِ ماشینِ خود می کنند و آواهایی را نیز تولید می نمایند. در واقع کودکان با انجام اعمال فوق، وارد دنیای خیالی خود می شوند و در جایگاه راننده ماشین اسباب بازی می نشینند.

به عبارت دیگر، آنها با تعریف سناریوهای فانتزی در هنگام بازی با ماشین اسباب بازی کوچک، قدرت تصور و تخیل خود را بهبود می بخشند و به نوعی آماده ورود به جامعه واقعی می شوند.

  1. فواید ماشین اسباب بازی کوچک: افزایش قدرت یادگیری کودکان

مطمئنا تا به حال نوجوانانی را مشاهده کرده اید که نسبت به دوستان هم سن و سال خود، توانایی کمتری در یادگیری دروس مدرسه دارند. اگر به دوران کودکی این نوجوانان بازگردیم، خواهیم دید که به بازی کردن آنها (فراهم کردن وسایل بازی برای آنها)، اهمیت کافی داده نشده است. به عبارت دیگر، این قبیل افراد، فرصت کافی برای بازی کردن و بهبود قدرت یادگیری را در دوران کودکی نداشته اند. بنابراین، اگر می خواهید که کودک شما، روالِ طبیعی رشدِ ذهنی خود را طی کند، حتما زمان کافی را برای بازی کردن به وی اختصاص دهید.

  1. فواید ماشین اسباب بازی کوچک: آمادگی برای وارد شدن به جامعه حقیقی

همانگونه که در پاراگراف های قبل نیز بیان کردیم، کودکان در هنگام بازی با ماشین اسباب بازی کوچک، وارد یک دنیای خیالی می شوند و خود را در جایگاه راننده ماشین قرار می دهند. در این دنیای خیالی، کودکان سناریوهایی را برای خود تعریف می کنند که در واقع، تقلیدی از دنیای حقیقی است. استفاده از این سناریو ها، کودکان را به تدریج برای حضور در جامعه واقعی آماده می کند. بدین ترتیب، این کودکان در بزرگسالی می توانند با افراد دیگر ارتباط برقرار کرده و اجتماعی زندگی کنند.

بازی با ماشین های اسباب بازی کوچک، کودکان را برای حضور در جامعه آماده می کند.

  1. فواید ماشین اسباب بازی کوچک: یادگیری مفاهیم پایه و حقوق شهروندی

مفاهیمی مانندِ نريختن زباله در خیابان، عدم عبور از چراغ قرمز، احترام به افراد بزرگسال و… را در نظر بگیرید. این مفاهیم کاملا ابتدایی هستند اما کودکان از آنها آگاه نمی باشند. کودکان این قبیل رفتار ها را در جامعه مشاهده می کنند و در هنگام بازی با ماشین اسباب بازی کوچک، آنها را تکرار می نمایند. تکرار مفاهیم پایه و حقوق شهروندی در دنیای خیالی کودکان، سبب می شود تا این مفاهیم در ذهن آنها شکل بگیرد و به یک اصل تبدیل شود.

  1. فواید ماشین اسباب بازی کوچک: یادگیری نحوه تعامل با دیگران

ذات انسان به اجتماعی بودن گرایش دارد و افرادی که کار گروهی را به کار انفرادی ترجیح می دهند، معمولا نتیجه بهتری را به دست می آورند. شاید تا به حال بزرگسالانی را مشاهده کرده باشید که غرور بسیار بالایی دارند و ترجیح می دهند کارهای خود را به صورت انفرادی انجام دهند. اگر به گذشته این افراد بازگردیم، خواهیم دید که آنها در دوران کودکی به صورت گروهی با سایر کودکان بازی نکرده اند.

کودکانی که با دوستان خود و با وسایلی مانند ماشین اسباب بازی کوچک بازی می کنند، نحوه حضور در اجتماع و شرکت در کار های گروهی را یاد می گیرند. این یادگیری در بزرگسالی سبب موفقیت آنها در موقعیت های متفاوت خواهد شد.

  1. فواید ماشین اسباب بازی کوچک: ایجاد ایده هایی در ذهن کودک برای انتخاب شغل آینده

بازی با ماشین اسباب بازی کوچک، ایده هایی را در ذهن کودکان برای انتخاب شغل آینده، ایجاد می کند. به عنوان مثال، بازی با ماشین پلیس، ایده پلیس شدن و بازی با آمبولانس، ایده دکتر یا پرستار شدن را در ذهن کودکان ایجاد خواهد کرد.

شما می توانید با خرید ماشین های اسباب بازی  مختلف برای کودک خود، ایده های متفاوتی را برای انتخاب شغل، در ذهن او ایجاد نمایید.

نکاتی مهم برای خریدِ ماشین اسباب بازی کوچک

ایمنی بدن کودکان، نسبت به بزرگسالان پایین تر است و آنها در برابر خطرات، آسیب‌پذیر‌ تر می باشند. به همین دلیل، قبل از خریدِ ماشین اسباب بازی کوچک، باید به نکاتی توجه نماییم و سپس اقدام کنیم. نکاتی که قبل از خریدِ ماشین اسباب بازی کوچک، باید رعایت شوند، عبارتند از؛

  1. جنس ماده سازنده ماشین اسباب بازی کوچک

یکی از مهم ترین نکاتی که شما قبل از خرید ماشین اسباب بازی کوچک باید آن را رعایت نمایید، توجه به جنس ماده اولیه اسباب بازی است.

ماشین اسباب بازی به صورت مداوم با پوست کودک در تماس است و اگر از ماده مضری در ساخت آن استفاده شود، ممکن است بیماری های مختلفی را برای کودک به همراه داشته باشد. بنابراین همواره قبل از خرید، از کیفیت بالای جنسِ ماشین اسباب بازی کوچک، اطمینان حاصل فرمایید.

  1. توجه به زیبایی و جذابیت ماشین

کودکان معمولا با ماشین هایی بازی می کنند که برای آنها جذابیت داشته باشند. بنابراین قبل از خریدِ یک ماشین اسباب بازی کوچک، از جذابیت آن ماشین برای کودک خود، مطمئن شوید.

  1. توجه به نظر کودک

یکی از مهم‌ترین نکاتی که شما باید قبل از خرید ماشین اسباب بازی کوچک به آن توجه کنید، سلیقه کودک است. توجه به سلیقه کودک، دو مزیت بزرگ را به همراه خواهد داشت؛ 1. ایجاد حس استقلال در کودک و 2. جذابیت هرچه بیشتر ماشین اسباب بازی برای کودک.

از خریدِ ماشین اسباب بازی بی کیفیت برای کودکان خود، خودداری نمایید.

 

  1. توجه به رده سنی ماشین اسباب بازی کوچک

هر ماشینی برای رده سنی خاصی از کودکان طراحی شده است. برخی از ماشین های اسباب بازی، دارای قطعاتِ ریز و جدا شونده ای هستند و تنها کودکان بالای سه سال باید با آنها بازی کنند. کودکانِ زیر سه سال ممکن است قطعاتِ کوچکِ این اسباب بازی ها را در دهان بگذارند و خطراتِ مختلفی را برای خود ایجاد کنند.

بنابراین، قبل از خرید ماشین اسباب بازی کوچک برای کودک خود، حتما به رده سنی آن توجه نمایید.

  1. عدم خرید ماشین هایی که لبه تیز دارند

قبل از خرید ماشین اسباب بازی کوچک، از عدم وجود لبه های تیز در ماشین، اطمینان حاصل فرمایید. این لبه ها ممکن است به پوست و یا چشم کودک برخورد نمایند و مشکلات جبران ناپذیری را ایجاد کنند. همچنین، به منظور جلوگیری از هرگونه خطر، شما می توانید برای کودکان خردسال خود، ماشین های پارچه را خریداری نمایید. این ماشین ها کاملا از پارچه ساخته شده اند و هیچ خطری را برای کودکان، ایجاد نخواهند کرد.

  1. خرید ماشین هایی که در واقعیت نیز وجود دارند

همانگونه که در ابتدای مقاله نیز بیان کردیم، بازی کودکان با ماشین اسباب بازی کوچک، تنها برای سرگرمی نیست و سبب شکوفایی خلاقیت آنها نیز می شود.

شما به عنوان والدین، باید ماشین هایی را برای کودک خود بخرید که در واقعیت نیز وجود دارند. انجام عمل فوق سبب می شود تا کودکان با دنیای واقعی نیز آشنا شوند و مهارت های حرکتی و ذهنی آنها، پرورش یابد.

ماشین اسباب بازی کوچک را از کجا بخریم؟

قبل از خریدِ ماشین اسباب بازی کوچک، شما باید به اعتبار فروشگاه مورد نظر خود، دقت نمایید. بسیاری از فروشگاه های نامعتبر، محصولاتی بی‌کیفیت را با قیمت هایی گزاف به فروش می رسانند. خریدِ ماشین اسباب بازی از این فروشگاه ها، نه تنها سببِ آسیب رسیدن به کودک شما خواهد شد، بلکه از نظر مالی نیز، ضررهایی را برایتان به همراه خواهد داشت. بنابراین قبل از خرید، از معتبر بودنِ فروشگاه اطمینان حاصل فرمایید.

یکی از فروشگاه های قابل اعتماد و معتبر در زمینه فروش انواع ماشین های اسباب بازی کوچک، هایپرزی نام دارد. فروشگاه اینترنتی هایپرزی، تمامی اسباب بازی های خود را از شرکت های معتبر تهیه می کند. بنابراین، شما می توانید اسباب بازی مناسبِ کودک خود را با خیال راحت، از این فروشگاه خریداری نمایید.

سخن پایانی

در این مقاله، تلاش شد تا تمامی مزیت های بازی با ماشین اسباب بازی کوچک و نکاتِ مهمِ قبل از خریدِ این ماشین ها، به شما توضیح داده شود.

ماشین های اسباب بازی، نقشی اساسی در پرورش فکری کودکان دارند. والدین می توانند با خرید این ماشین ها، روند یادگیری کودکان خود را بهبود ببخشند و آنها را به تدریج، وارد جامعه کنند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا