ریپورتاژ آگهی

ساده ترین روش مقابله با آسیب روحی کودکان

bestkid b

درک شخصیت و استعداد های کودک در تربیت او نقشی اساسی دارد . شما با آگاهی از رفتار و شخصیت کودک می توانید برنامه ای برای تربیت فرزند خود داشته باشید و از روش های بسیاری در این راستا استفاده کنید . شما می توانید با شیوه های مختلفی فرزند خود را تربیت کنی ؛ مثلا بر یآن ها خاطرات یا قصه هایی که در گذشته شنیده اید تعریف کنید ، آن ها با گوش دادن به قصه های شما وارد دنیایی دیگر می شوند ، خاطره پردازی می کنند و زندگی خارج از چارچوب خانه را در ذهن خود میبینند. از آن ها بخواهید قصه صوتی ای که گوش می دهند را برای شما به نمایش بگذارند و اجرا کنند . این کار اعتماد به نفس آن ها را افزایش می دهید . اگر عروسک های مورد نیاز را ندارید ، می توانید با آموزش ساخت کاردستی به آن ها راهی جذاب تر نشان دهید تا قصه را تبدیل به نمایش کنند . کار دیگری که می تواند کودکان را در خانه سرگرم کند ،  کشیدن نقاشی از روی داستان هاست . این کار خلاقیت آنان را افزایش می دهد و استفاده از رنگ ها انرژی کودک را بالا می برد .

افزایش خلاقیت با شنیدن قصه

تاثیر شنیدن قصه بر کودکان گاهی آنقدر زیاد است که آموزش های مختلف چنین تاثیری نمی گذارند . قصه ها نکات آموزنده ای برای کودکان دارند و با شنیدن سرگذشت دیگران در نقش حیوان ، انسان ، گل یا یک شی ء در خانه می توانند به راحتی خیال پردازی کنند و قهرمان یک داستان را الگوی خود قرار دهند . راه های بسیاری وجود دارد تا شما با گفتن یک داستان بتوانید به راحتی یک نکته تربیتی را به فرزندتان یاد آوری کنید . می توانید در انتها از اون در خواست کنید که خلاصه یا نتیجه ای از داستان را برای شما تعریف کند یا بخواهید آن را برای شما اجرا کند . کودکان برای اینکه بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند راه های زیادی را امتحان می کنند مثل کشیدن نقاشی ، خاله بازی ، خواندن شعر و … . اما با اجرای نمایش نیز به نوعی اعتماد به نفسشان بالا می رود و به راحتی می توانند در جمع خانواده یا دوستانشان ظاهر شوند ، صحبت کنند و قصه را به زبان خود تعریف کنند . برای ایکه ذوق بیشتری داشته باشند ، می توانند عروسک گردانی کنند و یا با ساخت کاردستی نقش های داستان و بازی با آن ها حرفه ای تر عمل کنند .

همانطور که میبینید ، تنها با گوش دادن یک قصه کودکان میتواند هنر های زیادی را به نمایش بگذارد و این باعث شادی و نشاط او می گردد . علاوه بر این ها مهارت ارتباطی فرزندتان افزایش می یابد ، اجتماعی می شود و مهارت استفاده همزمان از اعضای بدن خود را یاد می گیرد . قصه شنیدن و قصه گفتن فواید بسیاری دارند اما اینکه کودک بتواند همزمان برای آن قصه ، کاردستی بسازد و نمایش آن را اجرا کند مهارتی است موجب افتخار کودک به خود می گردد و حس بزرگ بودن ، اعتماد به نفس داشتن و اطمینان به خود رفتاری است که هر کودکی در سن کم نمی تواند داشته باشد . شما والدین هستید که زمینه را ایجاد می کنید تا فرزندتان به شکوفایی برسد .


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

حفظ آرامش کودک با قصه گویی

شب ها زمان مناسبی برای قصه گویی است ؛ داستان ها پنجره ای برای ورود به دنیای بیرون هستند و کودکان با شنیدن قصه های مختلف در شب به آرامی می خوابند و با خیال بافی های ذهنی خود صبح ها شروع به تعریف ذهن خود می کنند . هر آنچه در خیال خود دارند ، نشانه ای از رفتار و کردار و برداشت آن ها از قصه ای است که گوش می دهند . قصه صوتی تاثیر درمانی نیز دارد ؛ گاهی روان کودک دچار مشکل می شود ، می ترسد یا از موضوعی بسیار ساده غمگین می شود و گاهی اوقات هم عوامل بسیاری بر خشم او تاثیر می گذارند . شما با قصه گویی می توانید به راحتی با کودک ارتباط برقرار کنید و شخصیت های داستان را به نوعی بچینید که الگوی خوبی برای او باشند و نتیجه نهایی به گونه ای باشد که کودک شما در آن موقعیت قرار دارد تا در نهایت بتواند مسیر درستی را برای یافتن آرامش انتخاب کند .

در واقع شخصیت داستان ها بر ضمیر ناخوداگاه کودک تاثیر می گذارند و او را به سمت خود می کشند ، به طوری که دنیای واقعی را شبیه به داستان میبینند . بهترین کاری که برای حفظ آرامش فرزند خود می توانید انجام دهید این است که قصه را همراه با نوازش برای او تعریف کنید . روش دیگری که می توانید کودک خود را بخوابانید این است که قصه را طولانی تر کنید و بگویید ادامه قصه برای فردا شب تا از سر کنجکاوی بخوابد و زود تر ادامه داستان را بشنود .

اگر وقت کافی برای قصه گویی ندارید می توانید از ساید وولک کمک بگیرید . سایت وولک علاوه بر قصه های مختلف متنی ، قصه صوتی نیز دارد و کودک شما با شنیدن قصه های وولک می تواند به دنیای زیبای خیالی خود راه پیدا کند و تمامی تجربیات گفته شده را درک کند .

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا