ریپورتاژ آگهی

روش های جلوگیری از عفونت بعد از سوراخ کردن گوش

bestkid b

عفونت بعد از سوراخ کردن گوش ممکن است به دلایل متعددی رخ دهد. پیرسینگ یک زخم باز است که برای بهبودی به زمان و مراقبت نیاز دارد. سوراخ کردن بخش غضروفی گوش معمولاً دیرتر بهبود پیدا می کند و نسبت به نرمه گوش بیشتر مستعد عفونت است. حتی در صورتی که فرد مراقبت‌ های لازم برای پیشگیری از عفونت پیرسینگ را انجام دهد، همچنان احتمال بروز عفونت وجود دارد.

عفونت گوش حتی ممکن است چند سال بعد از سوراخ کردن آن نیز ایجاد شود. این عفونت ها معمولا جزئی هستند و افراد می توانند با استفاده از روش های مراقبت خانگی آن ها را درمان کنند. هرچه عفونت سریع تر تحت درمان قرار بگیرد، سریع تر بهبود یافته و عوارض ناشی از آن نیز کمتر است.

دستکاری مداوم پیرسینگ و لمس آن با دست های آلوده و یا تمیز نکردن محل پیرسینگ، می تواند منجر به عفونت شود. همچنین، اگر گوشواره خیلی تنگ باشد، به زخم اجازه نفس کشیدن و بهبود نداده و ممکن است عفونت ایجاد شود.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

در این مقاله، توضیحاتی در رابطه با علائم عفونت بعد از سوراخ کردن گوش و همچنین روش های درمان و پیشگیری از عفونت ارائه شده است.

پیشگیری از عفونت بعد از پیرسینگ گوش

اولین قدم برای پیشگیری از عفونت، سوراخ کردن گوش توسط یک فرد متخصص است. این کار نباید در خانه و یا توسط افراد غیر متخصص انجام شود. حتما از شخصی که پیرسینگ گوش را انجام می دهد در رابطه با پروتکل های پیشگیری از عفونت بپرسید. در صورتی که برای سوراخ کردن گوش، از ابراز غیر استریل استفاده شود و یا گوشواره ها جدید و استریل نباشند، عفونت به وجود می آید.

نکته دیگر، استفاده از گوشواره مناسب بعد از سوراخ کردن گوش است. برای اینکه از ایجاد حساسیت و عفونت جلوگیری کنید، باید از گوشواره طبی استفاده کنید. گوشواره طبی و ضد حساسیت کافل برای جلوگیری از عفونت بسیار مناسب است. این گوشواره روکش طلای 24 عیار دارد و عاری از نیکل است.

برای پیشگیری از بروز عفونت، پس از انجام پیرسینگ، گوش های خود را دو بار در روز با محلول شستشو و یا سرم نمکی استریل تمیز کنید. می توانید بدون درآوردن گوشواره، اطراف سوراخ را تمیز کنید. گوشواره خود را نچرخانید. این کار می تواند منجر به آسیب به پوست و بروز عفونت شود. از دست زدن بیش از حد به گوشواره خود و یا بازی با آن خودداری کنید. این کار، شایع ترین علت به وجود آمدن عفونت است.

علل عفونت گوش بعد از سوراخ کردن

حتی در صورت مراقبت درست نیز احتمال عفونت پیرسینگ گوش وجود دارد. عفونت معمولاً به دلیل ورود باکتری ها به زخم ایجاد می شود که می تواند ناشی از موارد زیادی باشد. از جمله:

– تجهیزات غیر استریل: اگر سوراخ کردن گوش با استفاده از تجهیزات استریل و یا در محیط تمیز انجام نشود، پیرسینگ گوش به راحتی می تواند دچار عفونت شود.

– تماس با دست آلوده: اگر با دست آلوده پیرسینگ گوش خود را لمس کرده و یا بدون شستن دست های خود آن را تمیز کنید، در معرض خطر عفونت قرار می گیرد.

– تمیز نکردن محل سوراخ گوش: در صورتی که محل پیرسینگ را به طور مرتب تمیز نکنید، احتمال عفونت آن زیاد است.

– خارج کردن گوشواره: اگر گوشواره ها را قبل از بهبود یافتن محل پیرسینگ از گوش خارج کنید، احتمال عفونت بیشتر است.

علائم عفونت پیرسینگ گوش

پیرسینگ گوش ممکن است کمی خارش و حساسیت داشته باشد که یک امر طبیعی است. همچنین در روزهای اول، ممکن است کمی قرمز بوده و طی بهبود یافتن، ترشحات کمی داشته باشد. گاهی اوقات در محل پیرسینگ، تورم و التهاب کمی نیز ایجاد می شود که معمولا طبیعی است و می‌ توان آن را با استفاده از کمپرس گرم بر طرف نمود.

علائم عفونت پیرسینگ گوش عبارت اند از:

  • قرمزی
  • تورم
  • ترشحات چرکی زرد رنگ
  • گرم شدن محل پیرسینگ
  • درد
  • خارش
  • تب
  • گیر کردن گوشواره در سوراخ گوش

مراقبت و درمان عفونت پیرسینگ گوش

عفونت پیرسینگ گوش در بیشتر موارد جدی نبوده و معمولا می توان آن را در خانه درمان کرد. برای مراقبت و درمان عفونت پیرسینگ در خانه، می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا دستان خود را کاملا بشویید. سپس یک لیوان آب را با نصف قاشق چای ‌خوری نمک مخلوط کنید.
  2. یک پد پنبه ای را به این محلول آغشته کنید و با استفاده از آن محل پیرسینگ را تمیز نموده و سپس، آن را با یک پنبه یا گاز استریل خشک کنید.
  3. پس از خشک شدن محل پیرسینگ، از پماد یا کرم های آنتی بیوتیک استفاده کنید. قبل از استفاده حتما دستورالعمل های روی بسته را بخوانید.
  4. این مراحل را حداقل سه بار در روز، تا زمان برطرف شدن علائم عفونت و بهبودی کامل تکرار کنید.
  5. گوشواره را چند بار در روز به آرامی در سوراخ بچرخانید تا پوست به آن نچسبد.
  6. اغلب عفونت های جزئی، با مراقبت های خانگی درست در عرض 2 هفته از بین می روند. اما در صورت برطرف نشدن علائم عفونت، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

فروشگاه تجهیزات پزشکی فانی: faanistore.com

آدرس: تهران – میدان امام خمینی – خیابان ناصرخسرو – کوچه خراسانی‌ها – پلاک ۱۵

شماره تماس پشتیبانی: 09044848841

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا