سلامت کودکان

نحوه صحیح ناخن گرفتن کودکان (بصورت تصویری)

bestkid b

یکی یکی از مشکلات والدین در روزها و هفته های آغازین، نحوه کوتاه کردن ناخن های نوزادان است. البته این موضوع طبیعی هم هست. دست ها و پاهای ظریف نوزادان را تصور کنید و اینکه احیانا به صورت ناخودآگاه گوشه ای از گوشت دست یا پای دلبندتان را بگیرید بسیار ناراحت کننده است حتی زمانیکه که فکر می کنید ناخن فرزندتان بسیار نرم است و نیازی به کوتاه کردن ندارد اشتباه فکر می کنید چون پوست نوزاد لطیف و نازک است و ممکن است با ناخن پوست خود را بخراشد. 

عکس بچه

بهترین زمان برای کوتاه کردن ناخن کودک

بهترین زمان برای کوتاه کردن ناخن  زمانی است که فرزندتان را تازه از حمام اورده باشید  چون ناخن ها نرم است و به علاوه زمانی که فرزندتان به اندازه کافی خوابیده و سرحال است. نوزادتان را روی زانوهایتان بنشانید به گونه ای که پشتش کامل پشت به شما باشد. یکی از دست ها را به آرامی زیر یکی از بازوهایتان قرار دهید.

حالا کاملا به دست هایش مسلط هستید. الان وقتش رسیده که با ملاطفت زیاد، یکی یکی ناخن هایش را بگیرید. حواس تان باشد آنها را از ته نگیرید. به گوشه های ناخن توجه زیادی بکنید چرا که ناخن فرزند شما به محکمی و سفتی ناخن شما نیست پس امکان اینکه به راحتی به گوشت دستش آسیب برسد، وجود دارد.بهتر است از یکی از اطرافیانتان بخواهید که او را نگه دارد و او را سرگرم کند، تا خیلی تکان نخورد و شما بتوانید ناخن‌هایش را با خیال راحت کوتاه کنید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

مراحل کوتاه کردن ناخن‌های نوزاد شامل موارد زیر است:

  • دست‌هایتان را تمیز بشویید.
  • بهتر است از یک قیچی نوزاد، ناخن‌گیر ظریف یا ناخن‌گیر مخصوص نوزاد استفاده کنید.
  • هنگام گرفتن ناخن‌ها، نور کافی برای دیدن دست نوزاد داشته باشید.
  • هنگام کوتاه کردن ناخن‌ها دست کودک را نگه دارید.
  • نوک انگشت نوزاد را به عقب فشار دهید تا از بریدن پوست جلوگیری شود.
  • ناخن‌های دست را موازی با انحنای انگشت کوتاه کنید.
  • برای صاف کردن گوشه‌های تیز ناخن از سوهان ناخن ظریف استفاده کنید.
  • ناخن‌های پا را نیز فرموش نکنید و آنها را صاف کوتاه کنید.

دراین پست ما فیلمی از روش صحیح ناخن گرفتن نوزاد گذاشتیم که توصیه می کنم شماهم ببینید.خیلی جالبه

8 گام مهم موقع گرفتن ناخن کودک

ناخن گرفتن کودکان یک فرآیند حساس است و نیاز به دقت دارد تا از آسیب به ناخن‌ها یا پوست کودک جلوگیری شود ، برای انجام این موضوع باید حواسمان باشد که از وسایل کاملا تمیز و استریل شده استفاده کنیم تا مبادا که الودگی  توسط ناخن گیر به دست کودکمان برسد در زیر 8 مرحله صحیح ناخن گرفتن کودکان اشاره شده است:

    1. آمادگی کودک: اگر کودک شما خیلی کوچک است، سعی کنید این فعالیت را در زمانی انجام دهید که او آرام باشد، مثلاً بعد از حمام یا خواب.
    2. ابزارهای مناسب: از قیچی‌ها یا ابزارهای خاص ناخن گیری کودکان استفاده کنید که برای این منظور طراحی شده‌اند.
    3. نرمی ناخن‌گیر: قیچی یا ابزاری که انتخاب می‌کنید باید تیز باشد اما به طور همزمان نرم تا در زمان ناخن‌گیری به پوست کودک آسیبی وارد نشود.
    4. ناخن‌گیری بعد از حمام: ناخن‌گیری را در زمانی انجام دهید که ناخن‌ها نسبت به زمان‌های دیگر نرمتر باشند. مثلاً بعد از حمام کردن کودک.
    5. ناخن‌گیری در روزهای گرم: در روزهای گرم، ناخن‌ها نسبت به روزهای سردتر نرم‌تر هستند، بنابراین اگر امکان دارد، در این روزها ناخن‌گیری را انجام دهید.
    6. دقت به جهت ناخن‌گیری: ناخن‌گیری را با دقت انجام دهید و تا حد امکان از ناخن قسمت پوستی که اطراف ناخن است دوری کنید تا از آسیب به پوست جلوگیری شود.
    7. آموزش به کودک: به کودک خود آموزش دهید که اگر ناخن‌هایش طولانی شده باشند، باید به شما اطلاع دهد تا شما بتوانید ناخن‌گیری را انجام دهید.
    8. آرامی و صداهای دلنشین: ناخن‌گیری را با آرامی و صداهای دلنشین انجام دهید تا کودک احساس راحتی کند و از این فعالیت ناخن‌گیری ترسی نداشته باشد.

ادامه مطالب مرتبط با سلامت نوزاد در این لینک 

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا