روانشناسی کودک با بهترین روش های روز

۵ تا از بهترین مراکز تئاتر درمانی در تهران کدامند؟ بهمراه آدرس

bestkid b

خیلی ها برای درمان معضلات و مشکلات روحی و روانی از روش های هنر درمانی که تئاتر درمانی یا پسیکودرام یکی از آنهاست استفاده می کنند. در این پست تصمیم داریم شما را با ۵تا از بهترین مراکز تئاتر درمانی در تهران آشنا نماییم.

مقدمه:

تئاتر درمانی برای اولین بار در سال ۱۹۲۱ توسط روانشناس اهل رومانی بنام جاکوب لوئی مورنو ابداع و مورد استفاده قرار گرفت. تئاتر درمانی که به آن سایکودرام هم گفته می شود روشی برای درمان تعارضات و کشمکشهای روانی و همچنین اختلالات احساسی و عاطفی است که در آن فرد بجای صحبت کردن در مورد یک موضوع ، از طریق شیوه های نمایشی آنرا نقش بازی می کند تا با تاثیر بازی در روان تماشاگر مسئله را بازنگری کرده و برای آن مسئله راه حل مناسب را پیدا کنند.  روشهای تئاتر درمانی را در هر حیطه ای که نیاز به آشکارسازی ابعاد روانشناختی مسئله ای مطرح باشد می توان بکار گرفت در محدودهایی مانند : تعلیم و تربیت ، رواندرمانی ، صنعت و ارتباطات صنعتی (درگیریهای بین افراد شاغل در کارگاهها)، یادگیریهای تجربی ، تئاتر درمانی برنامه ای است که می تواند افراد را عمیقاً درگیر مسئله نماید و راه‌حلهای چند جانبه برای آن پیشنهاد دهد.

فیلم آشنایی با تئاتر درمانی:

 

 

مطلب کاربردی : معرفی ۴ راهکار آسان و عملی برای درمان افسردگی در نوجوانان +فیلم

در این قسمت لیست ۵ تا از بهترین مراکز تئاتر درمانی در تهران را مشاهده می کنید:


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

شماره نام مرکز درمانی آدرس
۱ کلینیک هنردرمانی شهید بهشتی تهران دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشکده خانواده، مرکز مطالعات هنر درمانی- تلفن: ۲۹۹۰۵۴۳۰
۲ کلینیک روانشناسی آتیه درخشان ذهن تهران ، خیابان ولیعصر، بالاتر از میدان ونک، خیابان والی نژاد، پلاک ٢٣- تلفن ۰٢١٨۴٠١٢٠٠٠
۳ مرکز خدمات روانشناختی اکسیر شهرک غرب، بلوار دادمان، فلامک شمالی، کوچه حیدریان، پلاک ۱۸، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی اکسیر- تلفن ۸۸۰۷۸۸۴۴ – ۸۸۰۷۸۵۸۵ – ۸۸۵۷۱۸۰۰
۴ کلینیک تخصصی روانپزشکی و نوروفیدبک آلومینا تهران خیابان دکتر شریعتی. بالاتر از  تقاطع ظفر، مرکز نوروفیدبک آلومینا- تلفن ۰۲۱۲۲۸۵۲۷۸۴
۵ مرکز مشاوره روانشناسی تهران – رهیاب جنب مترو شهید شریعتی ، طبقه ششم ، واحد ۵

پست مشابه: علائم ،دلایل ،پیشگیری و درمان موثر افسردگی کودکان

6 ویژگی و کاربرد تئاتر درمانی که باید بلد باشید!

تئاتر درمانی یک شیوه‌ی درمانی است که از عناصر تئاتر و نمایش به عنوان وسیله‌ای برای بهبود روانی و اجتماعی افراد استفاده می‌کند. این روش به منظور تسهیل تجربه‌ها، برطرف کردن مشکلات روانی، افزایش سطح فهم و مشارکت افراد در فرآیند درمانی به‌کار می‌رود. در ادامه، مهم ترین ویژگی‌ها و کاربردهای تئاتر درمانی را توضیح می‌دهیم:

  1. انعکاس و تجسم درونی: تئاتر درمانی به افراد این امکان را می‌دهد که احساسات، تجربیات و مشکلات خود را به‌وضوح به تصویر بکشند و از طریق نمایش به ارتباط با دیگران بپردازند.
  2. تقویت ارتباطات اجتماعی: این شیوه از درمان افراد را در فرآیند ارتباط با دیگران تقویت می‌دهد. از طریق بازی نقش، یادگیری مهارت‌های ارتباطی، حل تعارض و توسعه همکاری تشویق می‌شود.
  3. افزایش خلاقیت: تئاتر درمانی به افراد این امکان را می‌دهد که به‌وسیله بازی نقش و خلق داستان‌ها و سناریوها، خلاقیت خود را افزایش دهند و به راه‌حل‌های جدید برای مسائل خود بپردازند.
  4. تجربه و تحول: از طریق شرکت در فعالیت‌های تئاتر درمانی، افراد می‌توانند تحول در خود تجربه کنند و به نحوی که از طریق حرکت و عمل به تغییر بپردازند.
  5. اعتبارسنجی و تشویق: این روش افراد را تشویق به ارائه‌ی ایده‌ها و حسن اجرای نقش‌ها می‌کند و از آنها در یافتن راه‌های جدید برای حل مسائل خود حمایت می‌کند.
  6. مدیریت استرس و اضطراب: تئاتر درمانی می‌تواند به عنوان یک وسیله برای کاهش استرس و اضطراب افراد مؤثر باشد، زیرا این روش اجازه می‌دهد که افراد به‌طور خلاقانه با مسائل خود روبرو شوند.

تئاتر درمانی ممکن است به شکل گروهی یا فردی اجرا شود و تحت نظارت یک متخصص درمانی یا کارگر اجتماعی باشد. این شیوه به‌عنوان یک ابزار همراه در درمان اختلالات روانی، افزایش اعتماد به نفس، و تسهیل درک و تعامل اجتماعی به‌کار می‌رود.

همچنین می توانید به سایت تئاتر درمانی مراجعه نمایید. چنانچه سؤال و یا اطلاعات جدیدی در زمینه تئاتر درمانی دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا