آموزش بازی های مناسب و سرگرمی کودکان

چگونه ژل اسلایم را از روی لباس/فرش پاک کنیم؟ (روش ساده)

bestkid b

در طول چند سال گذشته، اسلایم به یکی از محبوب ترین اسباب بازی های کودکان تبدیل شده است. بدون شک بازی با اسلایم برای کودکان بسیار سرگرم کننده و جذاب است و موجب تقویت سیستم عصبی کودکان، شکوفایی استعداد وخلاقیت، تقویت عضلات دست و تحریک حس لامسه آنها می شود. اما اسلایم می تواند برای والدین یک مزاحم باشد به ویژه وقتی که به مبل و فرش گران قیمت یا لباس ها بچسبد. ضمنا لباس های خود را از سایت های معتبر خریداری کنید.

اگر شما هم با این مشکل مواجه شده اید، نگران نباشید چون راه های مختلفی برای تمیز کردن اسلایم از روی فرش و لباس و دیگر سطوح وجود دارد. تمام این روش ها بسیار ساده و آسان هستند و همه ی افراد (حتی بزرگسالان)، می توانند از آن لذت ببرند.

روش پاک کردن اسلایم مرطوب از روی فرش

شاید چندین بار در مورد روش صحیح بازی کردن با اسلایم، با فرزندتان صحبت کرده اید اما اتفاق رخ می دهد. در این مواقع بجای عصبانی شدن، آرام باشید و بصورت زیر عمل کنید:


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

اولین قدم برای پاک کردن اسلایم مرطوب از روی فرش، برداشتن اسلایم اضافه با استفاده از یک قاشق یا چاقو است. برای اینکار قاشق را از کناره به سمت مرکز بکشید و تا جای ممکن، اسلایم را از روی فرش بلند کنید.

چگونه با بچه ها بازی کنیم؟ آموزش ۸ تا از بهترین بازهای سرگرم کننده

توجه داشته باشید که در حین کندن اسلایم، باید مواظب باشید که به فرش آسیبی وارد نشود.

پس از آن مخلوطی از الکل و آب گرم با نسبت یک سوم آب و دو سوم الکل، درست کنید و روی فرش بکشید. هنگامی که تکه های اسلایم برداشته شد، محل را با یک حوله ی پنبه ای سفید خشک کنید. حوله را خیلی محکم و به میزان زیاد روی فرش نکشید چون ممکن است به الیاف آن آسیب وارد کند.

در صورت لزوم مراحل فوق را مجددا تکرار کنید اما مطمئن شوید که هر بار از یک کاسه جدید مخلوط تمیز کننده استفاده می کنید. پس از اتمام لکه گیری و خشک شدن فرش، از جاروبرقی برای مکیدن قطعات شل شده استفاده کنید. اینکار به بازیابی الیاف کرکی فرش نیز کمک می کند.

روش پاک کردن اسلایم خشک از روی فرش

ممکن است بلافاصله متوجه ریختن اسلایم روی فرش نشوید و زمانی آن را ببینید که اسلایم خشک شده باشد. در این زمان هم جای نگرانی نیست چون همچنان می توانید فرش خود را تمیز کنید. اولین قدم این است که دقیقا مانند پاک کردن اسلایم مرطوب، ابتدا هرگونه اسلایم اضافی را با انگشتان یا چاقو بردارید. (نکته: اگر کشش و تراشیدن فرش باعث از بین رفتن الیاف آن می شود، بلافاصله اینکار را متوقف کنید.)

در مرحله ی بعد، چند تکه یخ را روی بقایای اسلایم خشک شده قرار دهید و اجازه دهید اسلایم یخ بزند و آن را از فرش جدا کنید. اینکار می تواند به حذف اسلایم خشک شده از فرش کمک کند.

چه کنیم ژل اسلایم به دست یا سطوح نچسبد؟ (3 روش ساده)

این عمل را در صورت نیاز تکرار کنید و در نهایت منتظر بمانید تا فرش خشک شود. در نهایت تمام ذرات باقیمانده اسلایم را با جارو برقی پاک کنید.

روش پاک کردن اسلایم از روی لباس و پارچه

اگر لباس یا مبل، ملحفه یا هر پارچه ی دیگری با اسلایم کثیف شده است، نگران نباشید چون پاک کردن اسلایم از روی پارچه ها بسیار آسانتر از آن چیزی ست که فکر می کنید.

برای پاک کردن اسلایم از روی لباس ابتدا اسلایم اضافی را جدا کنید، به ویژه اگر تازه ریخته شده است. مقداری سرکه سفید را روی لکه بریزید و اجازه دهید پنج تا 10 دقیقه بماند.

سرکه حاوی اسید استیک است که اسلایم را حل می کند و لباس شما را مثل روز اول تمیز و نو می کند. اما اگر سرکه سفید ندارید اشکالی ندارد چون با استفاده از مواد دیگری هم می توانید اینکار را انجام دهید. برای مثال شما می توانید از الکل نیز استفاده کنید. علاوه بر این مالیدن مواد شوینده روی لکه و شستشوی آن زیر آب گرم نیز این کار را انجام می دهد.

اگر پاک کردن لکه خیلی سخت است، می توانید از یک برس نیز استفاده کنید. برای اینکار می توانید از مسواک معمولی هم استفاده کنید. پس از اتمام کار، محل لکه را با آب گرم و پودر بشویید و آبکشی کنید تا لباس تان کاملا تمیز شود.

روش پاک کردن اسلایم خشک از روی لباس و پارچه

اگر اسلایم روی لباس یا مبلمان خشک شده است، به این معنا نیست که دیگر نمی توان آن را پاک کرد. تنها چیزی که برای اینکار به آن نیاز دارید ابزار مناسب و کمی صبر است. برای شروع مثل همیشه قسمت هایی از اسلایم را که به راحتی پاک می شوند بردارید.

پس از آن جوش شیرین و سرکه را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر درست شود. این خمیر را به صورت لایه لایه روی اسلایم خشک بمالید و بگذارید تا خشک شود. هنگامی که این خمیر خانگی خشک شد، آن با یک حوله کاغذی و آب گرم پاک کنید تا پارچه کاملا تمیز شود.

چه موقع لازم است به یک شرکت قالیشویی یا با یک خشک شویی مراجعه کنیم؟

اگرچه پاک کردن اسلایم از روی فرش و پارچه کار سختی نیست اما همیشه یک استثنا وجود دارد و گاهی اوقات ممکن است لازم باشد که از یک متخصص استفاده کنید.

اگر با استفاده از آب سرد و مقدار کمی مایع ظرفشویی، اسلایم همچنان باقی بماند یا استفاده از روش های فوق تاثیری در پاک کردن آن نداشته باشد، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید. قالیشویی ها ممکن است به ابزار و مواد تخصصی تری برای پاک کردن اسلایم دسترسی داشته باشند.

چگونه ژل اسلایم نچسب درست کنیم؟ (3 روش با مواد مختلف)

حال که با روش های پاک کردن اسلایم از روی سطوح آشنا شدید، بهتر است این بازی سرگرم کننده را از فرزندان خود دریغ نکنید و خودتان نیز برای بازی کردن به آنها ملحق شوید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا