آموزش بازی های مناسب و سرگرمی کودکان

9 سایت بازی آنلاین کودکانه رایگان (هم آموزشی هم سرگرم کننده)

bestkid b

پس از مدت زیادی در خانه ماندن، طبیعی است که بچه ها دیگر نتوانند خودشان را سرگرم کنند. شاید وقت آن باشد که بعضی بازی های آنلاین را امتحان کنید. بازی هایی که در عین آموزش مهارت ها و اطلاعات جدید به فرزندان تان، برایشان سرگرم کننده هم هستند. از تست های آنلاین گرفته تا فعالیت های تعاملی، کودکان عاشق این بازی ها خواهند شد و والدین هم از دیدن این که فرزندان شان چیزی یاد می گیرند، لذت خواهند برد. این مطلب را بخوانید تا با بازی های آنلاین رایگان برای گروه های سنی مختلف که طبق بررسی ها هم سرگرم‌کننده و هم آموزنده هستند، آشنا شوید.

دقت کنید سایت های زیر سایت های آنلاین و رایگان بازی هستند و نیازی به نصب هم ندارند. اما اگر می خواهید بازی روی تبلت یا گوشی برای کودک نصب کنید، 11 بازی برتر را از اینجا می توانید دانلود کنید (کلیک کنید)

1-پاپتروپیکا (Poptropica)

در داخل دنیای مجازی این بازی، کودکان تشویق می شوند تا در ماجراجویی ها شرکت کنند. بازی شامل روایت یک داستان و غلبه بر موانع است، که این باعث پرورش حس ماجراجویی و مهارت های حل مسئله می شود. این بازی برای کودکان سنین بالاتر، از 8 سال تا نوجوان، توصیه می شود.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

2-بازی کودکان پی بی اس (PBS Kids Games)- بهترین

پی بی اس فقط برای پخش کارتون های مورد علاقه‌ی دوران کودکی شما نیست، آن ها بازی های آنلاینی دارند که در آن کودکان می توانند با شخصیت های کارتونی ارتباط برقرار کنند. بازی های پی بی اس در چند گروه مانند: دوباره مدرسه، شکل ها و مهارت های حل مسئله طبقه بندی می شوند تا بچه ها در حین تفریح، مهارت های جدید هم یاد بگیرند. همه بازی ها بر اساس کارتون های معروف مثل جرج کنجکاو ، گربه درون کلاه و کلیفورد سگ بزرگ قرمز، طراحی شده اند.

۹ اپلیکیشن آموزشی برتر همراه با بازی برای کودکان (جهانی)

3-سایت Don’t Gross Out the Word -مناسب برای یادگیری زبان

مناسب برای سنین 4 تا 8 سال. بازی جدید مغز شاد( Funbrain) در قالب یک مسابقه، به شرکت کنندگان درباره آداب غذا خوردن در فرهنگ های مختلف آموزش می دهد. این بازی نه تنها به فرزندان تان اطلاعات جدید می دهد بلکه کمک می کند تا آداب غذا خوردن در کشور های مختلف دنیا را بیاموزند.

4-بازی های کودکان شبکه نشنال جئوگرافی (National Geographic Kids Games)

این شبکه بیش از 100 بازی مخصوص کودکان دارد و برای سرگرم کردن فرزندان تان عالی است. همه بازی ها تم علمی و جغرافیایی دارند و برای کودکان سنین پیش دبستانیِ تا کلاس چهارم طراحی شده اند. چه بچه ها بخواهند اطلاعات شان را با شرکت در یک تست کوچک بسنجند چه بخواهند زمانی را صرف یک بازی اکشن و ماجراجویانه بکنند، این شبکه برای شان مناسب خواهد بود. کودکان یا والدین شان می توانند به صورت رایگان در وب سایت نشنال جئوگرافی ثبت نام کنند.

5-Prongo.com

این وب سایت آموزشی، بازی های تعاملی ای دارد که کودکان را ساعت ها مشغول می کند. این وب سایت علاوه بر بازی های آنلاین، قطعات هنری، تصاویر زمینه و چیز های رایگان دیگر هم دارد! همه بازی ها بر اساس رنج سنی و سطح بازی ها از بازی های حافظه گرفته تا بازی های فکری سخت، طبقه بندی شده اند.

6-مهمانی شمردن پیتزا (Counting Pizza Party)

هدف این بازی تقویت مهارت های شمردن است. در این بازی ، بچه ها یک تجربه دست اول از فضای یک پیتزا فروشی به دست می آورند. بازی کنندگان باید بر اساس سفارش مشتری ها، تعداد چاشنی های پیتزا را بشمارند و آن ها را به پیتزا اضافه کنند و بعد از آن زنگی را به نشانه اتمام کار به صدا دربیاورند. این بازی با فضای عجیب و غریب و شخصیت های رنگارنگش یادگیری اعداد را برای کودکان جذاب کرده و به یکی از محبوب ترین بازی ها برای بچه های مهدکودکی و پیش دبستانی، تبدیل شده است.

7-پنگوئن پایتخت Arcademics Capital Penguin

این بازی برای همه ی رنج های سنی مناسب است. از کودکان نوپا گرفته تا نوجوانان. اولویت پنگوئن پایتخت این است که ایالت های آمریکا و پایتخت هایشان را به بازی کنندگان یاد بدهد. این بازی در عین سرگرم‌کننده و آرامش بخش بودن، بسیار آموزنده نیز هست . همچنین بازی کردن آن آسان است.

8-Sheppard Software

این بازی با استفاده از صدا ها و تصویر ها آموزش های ابتدایی مانند ریاضیات ساده، نکات علمی یا مهارت های زبان انگلیسی و . . . را آموزش می دهد. این بازی برای کسانی که تازه شروع به یادگیری زبان انگلیسی کرده اند، یا برای کودکان پیش دبستانی مناسب است.

9-SplashLearn!

این بازی برای تقویت مهارت های خواندن به زبان انگلیسی و ریاضیات ساده مناسب است. هر کودکی می تواند مرحله ای را که با سطح دانسته های خودش سازگاری دارد در این بازی پیدا کند تا بازی برایش مفیدتر باشد. این بازی یادگیری را برای کودکان ساده و دلپذیر می کند .

11 قصه کودکانه جذاب و کاملا آموزنده

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا