آموزش بازی های مناسب و سرگرمی کودکان

5 تا از جذاب ترین بازی های فیزیکی کودکانه دخترانه (حرکتی و شاد)

bestkid b

کودکان با بازی کردن رشد و تعالی می یابند. در این مطلب با آموزش تصویری ۵ تا از جذاب ترین بازی های کودکانه دخترانه آشنا خواهید شد.

مقدمه :

حتما شما هم تاکنون تأثیر مثبت بازیهای فیزیکی را بر روی رشد و تقویت مهارتهای کودکان دیده اید علاوه بر این بازی های گروهی با شادی های دوستانه که برای کودکان به همراه دارند باعث آرامش و شادابی آنها می گردند. به همین دلیل روانشناسان، کودکان افسرده را تشویق به انجام بازی های گروهی و حضور در جمع دوستانه تشویق می نمایند. ما در ادامه ۵ تا از بهترین بازی های فیزیکی مناسب دختر بچه ها را به شما آموزش می دهیم.

ویدیویی ببینید از یک بازی جذاب برای بچه ها در مهدکودک :

پست مشابه : آموزش تصویری ۵ تا از جذاب ترین بازی های کودکانه پسرانه که باید ببینید!

۱-  بازی شکار گنج – مناسب برای دختر بچه ها :

بازی-شکار-گنج

این بازی می‌تواند در داخل یا خارج از خانه انجام گیرد. خیلی ساده است. فقط کافی است آب‌نبات یا اسباب بازی‌هایی را اطراف خانه یا حیاط پنهان کنید و از کودکان بخواهید تا آن‌ها را پیدا کنند. زمانی که آخرین گنج پیدا شد، بازی تمام می‌شود. می‌توانید با پخش یک موزیک مفرح کودکان را برای پیدا کردن گنج پنهان راهنمایی کنید. به این صورت که با نزدیک شدن دوستتان به مکانی که آن شیء را پنهان کرده اید صدای موزیک بیشتر و با دور شدن وی از آن محل صدای موزیک را کم کنید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

۲-  بازی اسم فامیل – بازی جذاب دخترانه :

بازی-اسم-فامیل۱

یکی از بازی هایی که از دهه های قبل تا کنون هنوز هم جذابیت فراوانی دارد بازی اسم و فامیل است که حتی بزرگترها هم به این بازی علاقه دارند. اسم فامیل یک نوع بازی است که با قلم و کاغذ انجام می‌شود. تعداد مجاز شرکت کنندگان در این بازی نامحدود است. در این بازی شرکت کنندگان ابتدا روی کاغذ جدولی رسم می‌کنند که ردیف اول آن مواردی همچون نام دختر، نام پسر، نام خانوادگی، شهر، کشور، نام غذا، نام میوه، نام هنرمند، نام خودرو، نام حیوان، و غیره نوشته شده‌است. در مرحله بعد شرکت کنندگان روی یکی از حروف الفبا توافق می‌کنند و با شروع بازی سعی می‌ کند تمامی ستون‌های جدول را به نحوی پر کنند که با حرف مشخص شده آغاز شود. این کار با سرعت و مخفیانه انجام می‌گیرد. اولین نفری که تمام موارد را پر کرد استُپ می‌گوید و بقیه باید دست از پر کردن ستون‌ها بکشند.

سپس هر کلمه نوشته شده ستون به ستون مقایسه می‌شود و به هر گزینه امتیاز داده می‌شود. امتیاز دهی معمولاً به این شیوه‌است که اگر کلمه نوشته شده در هر ستون منحصربه‌فرد باشد و فقط یک نفر آن را نوشته باشد ۲۰ امتیاز و اگر کلمات نوشته شده در هر ستون مشترک باشد . به هر نفر ۱۰ امتیاز و اگر کلمه‌ای نوشته نشده باشد ۵امتیاز به فرد تعلق می‌گیرد. جمع امتیاز ستون‌ها امتیاز فرد در آن مرحله را مشخص می‌کند.پس از چند دور بازی به این شیوه نتایج مجموع شمرده می‌شود و برنده تعیین می‌شود.

۳- جعبه بازی

جعبه-بازی

شاید شما هم از این بازی تجربه هایی داشته باشید. جعبه بازی یکی دیگر از بازی‌های قدیمی است که کودکان در هر سنی می‌توانند آن را بازی کنند. در اولین قدم جعبه‌ای بسازید. در داخل آن یک جایزه بگذارید و آن را کادو کنید. سپس با کاغذ کادوی دیگری آن را دوباره کادو کنید. طوری آن را بپیچید که کودکان بتوانند به آسانی آن را باز کنند تا به کاغذ زیری صدمه نزند. بسیاری از خانواده‌ها برای این‌که بازی را جالب‌تر کنند، جایزه‌های کوچک‌تری لابه‌لای آن نیز می‌گذارند. با این روش هر کودکی جایزه‌ای دریافت خواهد کرد. فقط دقت کنید که به تعداد کودکان باشد. از کودکان بخواهید دایره‌وار بنشینند و با پخش موسیقی، جعبه را دست به دست بچرخانند. زمانی که موسیقی قطع شد، کودکی که بسته در دست‌اش است یک لایه از کاغذ کادو را باز می‌کند و جایزه خود را می‌گیرد. سپس دوباره با پخش موسیقی بسته دست به دست می‌چرخد. این بازی آن‌قدر ادامه دارد تا آخرین کادو نیز باز شود. آخرین نفری که جعبه دستش ماند، برنده است.

۴- نقطه بازی

نقطه-بازی۱

بدون شک هر کسی حداقل یکبار در عمر خود این بازی را تجربه کرده است. نقطه بازی یکی دیگر از بازی های دور همی است که معمولا ساعت ها شما را سرگرم نگه می دارد. در این بازی ابتدا یک صفحه کاغذی را به صورت مربع شکل با نقطه پر می کنید درست همانند تصویر. سپس بازی را شروع می شود و هرکس باید با خط هایی که به نوبت می کشد، یکی از چهارخانه ها را مال خود کند و هر خانه ای را که کامل کرد، اولین حرف اسم خود را در آن خانه بنویسد. کسی که یک خانه را تصاحب می کند، جایزه دارد که یک خط دیگر هم بکشد. در آخر بازی، هر کس تعداد خانه های خود را می شمارد و تعداد بیشتر برنده است.

۵- مار و پله :

مار-و-پله۱

یکی از بازی های گروهی پر هیجان و خنده دار بازی مار و پله است که همه ی ما دست کم یک بار این بازی را انجام داده ایم. در این بازی برای تعداد نفرات محدودیتی وجود ندارد. فقط هر کسی باید مهره ای با رنگ جداگانه داشته باشد تا در صفحه بازی مشخص باشد. صفحه بازی معمولا صد خانه دارد که رنگی رنگی هستند و پر است ازز نردبان و مار که باید به صورت آماده تهیه کنید.روند بازی به این صورت است که هر کس به ترتیب و نوبت تاس می ریزد و به اندازه عددی که در تاس می آید، خانه های جدول را جلو می رود. طبق قانون، اگر شش بیاورد یک دور دیگر هم فرصت تاس ریزی دارد. اگر در صفحه بازی روی خانه ای باستد که نردبان باشد، پله را بالا می رود و اگر مار باشد پله را پایین می آید.

این پست جذاب را از دست ندهید :  آموزش ۵ تا از بهترین بازیهای گروهی کودکان زیر ۹ سال +فیلم

امیدواریم از انجام این بازی ها لذت ببرید و خوش باشید. چنانچه شما بازی های بهتری می شناسید در بخش نظرات آنرا به ما معرفی نمایید تا به لیست بالا اضافه نماییم.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا