آموزش جذاب نقاشی به کودکان

نقاشی تانک: آموزش صفر تا صد به کودکان با 6 روش (ساده زیبا)

در این مقاله، می ‌خواهم به شما نشان بدهم که چه طور برای کودکان خود یک تانک بکشید. تانک واقعا سوژه پیچیده ‌ای است. به همین دلیل به تصویر کشیدن جزئیات آن خیلی ساده نیست. اما ما با هم این کار را در چند مرحله به راحتی انجام خواهیم داد.

مراحل ترسیم نقاشی تانک (آموزش گام به گام و سپس آموزش های ویدیویی)

مرحله 1  اول، طرح کلی جای زنجیر تانک را بکشید. دو خط افقی موازی بکشید. خط پایین باید کوتاه ‌تر از بالا باشد. سپس آن ها را با خطوط مورب به هم متصل کنید.

مرحله 2  حالا برج تانک و خط بالایی جای زنجیر ها را بکشید. توجه داشته باشید که محل برج در وسط خط افقی بالا است.

مرحله 3  در این مرحله لوله تانک را می ‌کشید. سعی کنید بدون استفاده از خط‌کش و یا ابزار های دیگری که در ترسیم خطوط صاف کاربرد دارند، این بخش را بکشید. لوله باید کمی به مخروطی شود و از مرکز بدنه خیلی فاصله داشته باشد.

مرحله 4  در این مرحله چرخ یا زنجیر های قدرتمندی تانک که در بالای خطوط پایین جای زنجیر دارند را رسم کنید . شکل شان دایره ‌ای است، اما باید هم‌ اندازه باشند. محل گذاشتن این حلقه‌ ها هم بسیار مهم است.

مرحله 5  حالا در این مرحله؛ وقت آن است که جزئیات را اضافه کنید. چون این نقاشی برای کودکان است، به کشیدن چهار دایره در بالای دایره‌ های قبلی و یک آنتن بسنده می ‌کنیم.

مرحله 6  در این مرحله، خطوط اضافی مراحل قبلی را پاک می ‌کنیم. همچنین خطوط نهایی را تیره ‌تر و کنتراست را بیشتر می ‌کنیم.

مرحله 7  تانک‌ ها رنگ خاصی دارند. علتش هم این است که باید تا حد ممکن در محیط استتار شود. بنابراین، از رنگ سبز معمولی و البته که رنگ سبز تیره استفاده کنید.

دانلود کنید برای کودک: 8 درس نقاشی فانتزی ساده با مداد

آموزش های ویدیویی روشهای دیگر ترسیم نقاشی تانک کودکانه

 

 

نقاشی اسب تک شاخ: آموزش با 6 روش (آسان زیبا و جدید)

 

 

رنگ آمیزی کودکان: روش آموزش و 30 الگوی رایگان برای دانلود

 

 

ویژگی های کودک رو از نقاشی ش بفهمید با این چند نکته ساده روانشناسی

8 نکته عالی برای آموزش بهتر نقاشی به کودک

آموزش نقاشی به کودکان می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش و آموزنده برای هر دو طرف باشد. در اینجا چند روش موثر برای آموزش نقاشی به کودکان آورده شده است:

1- شروع با شکل‌های ساده: آموزش کشیدن با استفاده از شکل‌های ابتدایی مانند دایره‌ها، مربع‌ها، مثلث‌ها و خطوط ساده. این کار به کودکان کمک می‌کند تا اساس‌های نقاشی را یاد بگیرند.

2- استفاده از رنگ‌ها: آشنا کردن کودکان با رنگ‌ها و چگونگی استفاده از آن‌ها در نقاشی. این شامل ترکیب رنگ‌ها، استفاده از رنگ‌های مختلف برای بیان احساسات، و آموزش رنگ‌های اصلی و فرعی است.

3- خلاقیت و تجربه: تشویق کودکان به اکتشاف و خلاقیت. به جای تمرکز بر “درست” یا “غلط” بودن، بگذارید آن‌ها آزادانه ایده‌ها و تخیلات خود را بیان کنند.

4- نقاشی گام به گام: نمایش دادن چگونگی کشیدن اشیاء یا مناظر گام به گام، به کودکان کمک می‌کند تا با دنبال کردن مراحل ساده، نقاشی‌های پیچیده‌تری را ایجاد کنند.

آموزش نقاشی خلاق برای کودکان با 5 موضوع خلاقانه نقاشی و 20 ویدیو

5- آموزش تکنیک‌ها: آموزش تکنیک‌های ابتدایی نقاشی مانند خط کشی، سایه‌زنی، مخلوط کردن رنگ‌ها و استفاده از بافت.

6- الهام از اطراف: استفاده از محیط اطراف به عنوان الهام برای نقاشی. مثلاً نقاشی کردن طبیعت، حیوانات، یا خاطرات خانوادگی.

7- ارزیابی و تشویق: به جای تمرکز بر نقاط ضعف، بر نقاط قوت و تلاش‌های کودک تمرکز کنید. تشویق و تحسین تلاش‌های آن‌ها برای تقویت اعتماد به نفس‌شان در نقاشی حیاتی است.

8- فراهم کردن مواد و ابزار مناسب: اطمینان حاصل کنید که کودکان به مواد و ابزار مناسب دسترسی دارند، مانند کاغذهای مختلف، رنگ‌ها، قلم‌موها، و مدادهای رنگی.

نقاشی برگ: آموزش صفر تا صد به کودک با 6 روش (ساده زیبا)


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا