آموزش جذاب نقاشی به کودکان

نقاشی انیمه ساده: آموزش کامل با 10 روش (برای کودک و نوجوان)

انیمه یک سبک محبوب انیمیشن است که از ژاپن نشات می ‌گیرد و به خاطر گرافیک رنگارنگ و تم‌ های فوق‌العاده ‌ای که دارد؛ شناخته می ‌شود. تمامی افراد در تمام سنین از تماشای انیمه لذت می ‌برند، اما شاید برای کودکان جذاب ‌تر باشد. اگر فرزند شما به طراحی انیمه علاقه ‌مند است، چند نکته هست که می ‌توانید برای کمک به آن ها در شروع نقاشی انجام دهید. در ادامه این نکات را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

یکی از بهترین چیز ها در مورد انیمه این است که کشیدنش نسبتا آسان است. بسیاری از اصول اولیه آن همان چیز هایی هستند که در سبک ‌های دیگر انیمیشن استفاده می ‌شوند.

در کل توصیه می ‌شود که آموزش انیمه به فرزندتان را با اشکال اصلی شروع کنید . این اشکال شامل دایره‌، بیضی و مثلث است. هنگامی که بچه‌ ها درک خوبی از این اشکال پیدا کردند، می ‌توانند برای تکمیل یک کاراکتر آن ها را در کنار هم قرار دهند.

چه مواردی را به کودک برای ترسیم انیمه یاد بدیم؟

به فرزندتان نشان دهید که چه طور از خطوط برای ایجاد اجزای صورت و بدن یک شخصیت انیمه استفاده کند. چشم‌ های این نوع کاراکتر‌ ها معمولا بزرگ و بیضی شکل هستند و مژه ‌های پری دارند. دهان شان کوچک است و اغلب شکل دایره ‌ای دارد. بینی معمولا کشیده نمی ‌شود، اما اگر کشیده شود، کوچک و مثلثی است. به کودک در کشیدن این اجزا کمک کنید تا خودش راه بیفتد .

یکی دیگر از فاکتور های مهم در انیمه، رنگ است. شخصیت‌ ها اغلب رنگ ‌های بسیار روشنی دارند و مو ها و لباس‌های شان جالب توجه است. به فرزندتان کمک کنید تا رنگ‌ هایی را انتخاب کند که فکر می‌ کند با هم خوب از آب درمی ‌آیند. آن ها می ‌توانند ترکیبات مختلف را تست کنند تا چیزی که دوست دارند را پیدا کنند.

نقاشی اسب تک شاخ: آموزش با 6 روش (آسان زیبا و جدید)

هنگامی که فرزند شما روی اصول اولیه طراحی انیمه تسلط پیدا کرد، می‌ تواند ژست‌ ها و حالات مختلف را تست کند. آن ها را تشویق کنید که خلاق باشند. هیچ قانونی در مورد انیمه وجود ندارد، بنابراین می‌ توانند هر چیزی که دل شان می ‌خواهد را بکشند.

اگر می ‌خواهید یاد بگیرید که چه طور برای بچه ‌ها انیمه بکشید، چند چیز وجود دارد که باید بدانید. اول، نقاشی ‌های انیمه معمولا به سبک مانگا کشیده می ‌شوند. این بدان معناست که شخصیت ‌ها بیشتر به سبک کارتونی کشیده می ‌شوند تا انیمیشن‌ های سنتی ژاپنی.

دوم این که کاراکتر‌ های نقاشی‌های انیمه اغلب چشمان بزرگی دارند. علتش این است که ژاپنی ‌ها معتقدند که چشم‌ ها پنجره ‌ای به روح هستند. سوم، نقاشی‌ های انیمه اغلب دهان کوچکی دارند. دلیل این هم این است که ژاپنی ‌ها معتقدند که دهان باید برای برقراری ارتباط استفاده شود نه برای خوردن.

حالا که کمی در مورد انیمه می ‌دانید، بیایید در ترسیم آن را شروع کنیم ! اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که یک تصویر مرجع خوب پیدا کنید. شما می ‌توانید از کتاب‌ های مانگا استفاده کنید. هنگامی که مرجع تان را پیدا کردید، آماده کشیدن نقاشی هستید !

نقاشی کارتونی: آموزش صفر تا صد با 9 روش متنوع (ساده زیبا)

با کشیدن طرح اصلی سر شروع کنید. سپس چشم‌ ها را بکشید. مطمئن شوید که بزرگ و تاثیر گذار هستند! بعد از چشم‌ ها، بینی و دهان را بکشید. یادتان باشد که دهان را کوچک بکشید. در نهایت، مو را بکشید. مو های کاراکتر‌ های انیمه‌ای اغلب بسیار نامرتب و پُر پیچ و تاب است.

هنگامی که طرح اصلی سر را کشیدید، آماده هستید تا جزئیات را به آن اضافه کنید. با چشم ‌ها شروع کنید. ابتدا مردمک و بعد عنبیه را بکشید. اگر بخواهید‌ می ‌توانید چند مژه اضافه کنید. پس از چشم‌ ها، به سراغ جزئیات بینی و دهان بروید. اول بینی و بعد لب‌ ها را بکشید. یادتان باشد که دهان را کوچک بکشید.

در نهایت، وقت آن است که نقاشی ‌تان را رنگ کنید. نقاشی‌ های انیمه معمولا خیلی رنگارنگ هستند، بنابراین از استفاده از رنگ ‌های مختلف نترسید. شما همچنین می ‌توانید سایه هم را اضافه کنید تا عمق بیشتری به نقاشی تان بدهید.

آموزش های ویدیویی روشهای مختلف نقاشی انیمه ای

 

 

در کنار این مطلب دانلود کنید: ۲۰ نمونه نقاشی کودکانه فانتزی بسیار جذاب

 

 

40 روش تشویق کودک برای کار خوب (40 ایده جایزه دادن به کودک)

 

 

ویژگی های کودک رو از نقاشی ش بفهمید با این چند نکته ساده روانشناسی

 

 

توی اینها هم انیمه زیاد هست: 8 درس نقاشی فانتزی ساده با مداد

 

 

نکات جالب و ضروری برای نقاشی انیمه ‌ای

شخصیت‌ های انیمه ‌ای معمولا بدن‌ های کشیده و لاغری دارند.

یکی دیگر از ویژگی‌ های کلیدی انیمه این است که شخصیت ‌های آن اغلب نسبت‌ های بسیار متفاوتی نسبت به زندگی واقعی دارند. به عنوان مثال، یک شخصیت ممکن است سر بسیار کوچکی در مقایسه با بدنش داشته باشد. این طراحی به این خاطر انجام می ‌شود تا کاراکتر ها تاثیرگذارتر و نقاشی جالب‌ تر شود.

شما می ‌توانید با یک دایره برای سر، یک بیضی برای بدن و شکل آدمک برای اندام شروع کنید. بعد می ‌توانید جزئیات بیشتری مثل چشم ، بینی، دهان و مو را اضافه کنید.

یکی از بهترین چیز ها در مورد طراحی انیمه این است که شخصیت‌ ها می ‌توانند هر چیزی که شما می‌ خواهید، باشند. آن ها می‌ توانند انسان، حیوانات، آدم فضایی‌ ها، روبات ‌ها یا حتی هیولا باشند.

نقاشی آتش: آموزش صفر تا صد با 5 روش (ساده زیبا)


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا