آموزش ساخت کاردستی (رایگان)

6 کاردستی با وسایل دور ریختنی (ساده اما بسیار جالب)

bestkid b

از عوامل مهمی که نقش موثری در بروز خلاقیت افراد مخصوصا کودکان و خردسالان دارد، ساختن کاردستی است، که برای ساخت آن می توان از وسایل دور ریختنی هم استفاده کرد که این گونه وسایل را، زباله های خشک می نامند.

ساخت کاردستی با مواد بازیافتی و دور ریختنی (همچون درب بطری نوشابه، قوطی کنسرو، انواع بطری های پلاستیکی، چوب بستنی و …. ) ایده جالب و قابل توجهی است که به راحتی و با کمترین امکانات تنها با کمی خلاقیت و ابتکار سازنده اجرایی است. با استفاده از وسایل دورریختنی و مواد بازیافتنی می توان کاردستی های زیبا و کارآمد ساخت از این جهت در ادامه می توانید با الگو برداری از ایده های جالب که در زیر آورده ایم به راحتی شروع به ساخت کاردستی کنید.

ساخت گلدان لامپی

وسایل لازم: دم باریک/لامپ/خاک یا آب/گیاه


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

برای اجرایی کردن ایده بالا می توانید از روش زیر برای تخلیه داخل لامپ استفاده کنید، سپس داخل لامپ را با خاک یا آب پر کرده و گیاه مورد نظرتان را در آن قرار دهید.

ساخت گلدان با قوطی کنسرو و سنگ

وسایل لازم: قوطی کنسرو/سنگ/خاک/گیاه/چسب

ابتدا درب قوطی کنسرو را جدا کرده، دیواره قوطی را چسب بزنید و با سنگ هایی که از قبل جمع آوری کرده اید آنها را بپوشانید. پس از خشک شدن کار قوطی ها را با سلیقه خودتان چیدمان کرده و داخل آنها گل یا گیاهتان را بکارید.

آموزش تصویری ۶ کاردستی ساده و خلاقانه برای کودکان

آویز های کنفی

وسایل لازم: کناف/لامپ/چسب چوب/بادکنک یا توپ

بادکنک یا توپ پلاستیکی را چرب کنید. رشته کناف یا کاموا را دور بادکنک بپیچاننید و با استفاده از قلم‌‌مو، چسب چوب رقیق شده با آب را روی رشته ها بزنید. حواستان باشد تمام سطح تور شما باید با چسب پوشانده شود و نکته دیگر این که قسمت بالای لوستر را کمی باز بگذارید تا بتوانید سیم چراغ را از بین آن عبور دهید.

گلدان تزئینی برای محوطه باغچه

وسایل لازم: سطل/گیاه/خاک/رنگ

تعدادی سطل رنگ یا…. با اسپری رنگ کرده و طرح دلخواهتان را روی آنها اجرا کنید. پس از خشک شدن آن گیاه خود را بکارید.

استفاده از بطری برای ساخت وسایل تزئینی

وسایل لازم: بطری/کناف/نوار تزئینی/چسب

یک سوم بالایی بطری آب معدنی یا… را ببرید، بدنه آنرا چسب زده و با یک رششته کناف یا کاموا دورپیچ کنید. برای زیبایی بیشتر می توانید برای قسمت پایینی از نوارهای تزئینی استفاده کنید. و در نهایت با توجه به سلیقه تان بطری ها را بهم متصل کنید.

آموزش تصویری ۲ کاردستی خلاقانه با لوازم بافتنی ساده و دکمه

استفاده از لاستیک برای ساخت صندلی راحتی

وسایل لازم: لاستیک/کناف/چسب/دریل/تخته چوب

یک تکه چوب دایره ای به اندازه مورد نیاز تهیه کنید، و با استفاده از دریل آنرا به لاستیک پرچ کنید. سپس از مرکز آن کناف پیچی کرده و همه ی لاستیک را با کناف بپوشانید. و در نهایت روی مناف ها را چسب بزنید که جدا نشوند.

رول کاغذی برای لامپ ها و …

وسایل لازم: رول کارتونی دستمال/مقوا/دکمه/شاخک های پشمالو

ابتدا رول کارتونی را سبز رنگ کرده و طبق شکل با مقوا و دکمه چشم،دهن و بال درست می کنیم. و شاخک ها را داخل رول می چسبانیم.

بهره گیری از صنایع دستی می تواند راهی عالی برای بازیافت زباله های خانگی، ساختن چیزهای مفید و سرگرم شدن باشد. در مقاله بالا ایده هایی برای ساخت کاردستی را مشاهده نمودید. امیدوارم لذت برده باشید و برای تبدیل وسایل دور ریختنی تان به وسایل مفید و کاربردی مشتاق شده باشید.

۱۴ کاردستی با کاغذ رنگی (آموزش تصویری)

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا