هزاران عکس زیبای کودکان و نوزادان ناز دخترو پسر (ایرانی و خارجی)

زن باردار چه بخورد که فرزندش زیبا شود؟ (و چکار نکند؟)

bestkid b

همه ی مادرها دوست دارند که فرزندی زیبا داشته باشند. کارهایی که هنگام بارداری انجام می دهید و چیزهایی که می خورید، می تواند روی ظاهر کودک شما تأثیر بگذارد. عقاید زیادی در بین گذشتگان، در مورد تغذیه ی دوران بارداری و تاثیر آن بر زیبایی کودک وجود دارد.

مثلا اگر غذای تند بخورید، کودک شما با دندان به دنیا می آید و چیزهایی از این قبیل! همه ی ما می دانیم که مهمترین عامل تاثیرگذار بر روی شکل و ظاهر کودک، ژنتیک است. در اغلب موارد والدین زیبا، فرزند زیبایی خواهند داشت.

اما جالب است بدانید که تغذیه ی دوران بارداری هم می تواند برروی زیبایی کودک تاثیر بگذارد. پس در این مطلب همراه ما باشید تا مواد غذایی که باعث زیباتر شدن کودک می شود را بشناسید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

نکاتی مفید درباره مواد غذایی که باعث زیبا شدن کودک می شود.

این لیست شامل کارهایی ست که باید در دوران بارداری برای داشتن یک کودک زیبا انجام دهید و حاوی روش های امتحان شده و قابل اعتماد برای به دنیا آوردن یک نوزاد زیبا و سالم است. مواد غذایی مفید برای زیبایی کودک در این لیست ذکر شده است. این موارد عبارتنداز:

۱- رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات تازه داشته باشید.

اگر می خواهید یک نوزاد زیبا به دنیا بیاورید، باید وعده های غذایی خود را طوری برنامه ریزی کنید که شامل غذای مغذی باشد. میوه هایی مانند انبه، پاپایا، پرتقال، موز و گیلاس حتما باید در رژیم غذایی شما باشند. بسیاری از میوه های فصلی دیگر وجود دارند که بر زیبایی کودک موثر هستند. پس اگر می خواهید فرزند زیبایی داشته باشید، آنها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

حتما از سبزیجاتی مانند گل کلم، کلم برگ، اسفناج، خیار، نخود فرنگی و گوجه فرنگی استفاده کنید. خوردن این میوه ها و سبزیجات مغذی، داشتن نوزادان زیبا را تضمین می کند!

۲- مقدار زیادی آب بنوشید.

بدن شما برای عملکرد خوب به هیدراتاسیون کافی نیز احتیاج دارد، این در مورد کودک متولد نشده شما هم صدق می کند. پزشکان مصرف حدود ۲ لیتر یا ۸ لیوان آب را در روز توصیه می کنند. مصرف مایعات بیشتر می تواند بر روی پوست، استخوان ها و به طور کلی سلامت عمومی بدن تأثیر بگذارد.

اگر عادت به نوشیدن آب ندارید، می توانید یک ظرف آب دو لیتری را هر روز صبح پر کنید و سعی کنید تا شب آن را بخورید. به این ترتیب خود را آموزش دهید تا نیاز روزانه تان برآورده شود. هنگامی که بدن شما به این مقدار آب جدید عادت کرد، به طور طبیعی تنظیم می شود و احساس تشنگی می کنید تا هر روز مقدار زیادی آب بنوشید.

حتما بخوانید: زیبایی جنین در چه ماهی شکل میگیرد؟ روش داشتن فرزند زیباتر

پس یکی از کارهایی که باید در دوران بارداری برای داشتن نوزاد زیبا انجام دهید، مصرف زیاد آب در حد توصیه شده است. به این ترتیب از کم آبی بدن خود و فرزندتان جلوگیری می کنید.

۳- مصرف محصولات لبنی را فراموش نکنید.

در دوران بارداری، مصرف لبنیات بسیار مهم است. این به شما کمک می کند تا نیازهای اضافی پروتئین و کلسیم را که به جنین در حال رشد شما کمک می کند، برآورده سازید. علاوه بر آن، کلسیم یک نیاز ضروری بخصوص در زنان باردار است که از پوسیدگی دندان و استخوان هم پیشگیری می کند. روزانه حداقل یک لیوان شیر بنوشید و ماست یونانی و شیر بیشتری مصرف کنید تا کودک شما سالم و زیبا شود.

۴- غذاهای حاوی ویتامین C را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

ویتامین C یا آسکوربیک اسید، یکی از مهمترین آنتی اکسیدان هایی ست که نقش مهمی در تولید کلاژن و همچنین سلامت پوست دارد. بعلاوه این ویتامین می تواند در تولید ملانین تداخل ایجاد کند و از تجمع آن جلوگیری کند. به این ترتیب با مصرف ویتامین C در بارداری، می توانید فرزندی زیبا و با رنگ پوست روشن داشته باشید.

غذاهای سرشار از ویتامین C عبارتند از گوجه فرنگی، انگور، پرتقال، گل کلم، خربزه، پیاز، سیر، سیب، گلابی، خرما تازه و سایر سبزیجات و میوه ها ی تازه به ویژه سیب که بهترین آنهاست. سیب سرشار از ویتامین ها و اسید مالیک است. در دوران بارداری سیب بخورید تا میزان هموگلوبین را افزایش دهید. پس برای زنان مبتلا به آنمی گزینه ی بسیار خوبی است.

حتما بخوانید: زیبایی جنین در چند هفتگی شکل می گیرد؟ نکاتی برای داشتن فرزندی زیباتر

پس می توان نتیجه گرفت که سیب علاوه بر تامین ویتامین های مورد نیاز، برروی سلامت و زیبایی نوزاد هم تاثیر می گذارد. روزانه حداقل یک سیب در رژیم غذایی خود مصرف کنید.

۵- غذاهای سرشار از ویتامین A را در رژیم غذایی خود قرار دهید.

​​مادران باردار باید همیشه غذاهای سرشار از ویتامین A را در رژیم غذایی خود داشته باشند، زیرا ویتامین ها می توانند از سلول های اپیتلیال پوست محافظت کنند، به طوری که پوست کودک زیبا و براق باشد. برخی مواد غذایی مانند جگر، زرده تخم مرغ، هویج، گوجه فرنگی و سبزیجات سبز، میوه، آجیل و روغن گیاهی، سرشار از ویتامین A هستند. این ویتامین علاوه بر زیبایی پوست، موجب داشتن موهای زیبا و سالم هم خواهد شد.

۶- غذاهای سرشار از ویتامین B مصرف کنید.

زنان باردار برای داشتن نوزاد زیبا و سالم، باید غذاهای حاوی خانواده ویتامین B بخورند. از جمله ی این غذاها عبارتنداز گوشت بدون چربی، ماهی، جگر حیوانات، شیر، نان، لوبیا، تخم مرغ، جلبک دریایی، گردو، کنجد، ذرت و سبزیجات سبز. این غذاها می توانند باعث داشتن فرزندی زیبا با موهای سالم، براق و قوی شوند.

۷- مصرف غذاهای حاوی ویتامین D را فراموش نکنید.

اگر والدین کودک قد بلندی ندارند، باید از غذاهای سرشار از ویتامین D استفاده کنند. ویتامین D می تواند باعث رشد استخوان و افزایش قد شود. بعلاوه این ویتامین می تواند موجب افزایش و بهبود رشد در کودکان شود. زنان باردار باید در دوران بارداری بیشتر از غذاهای حاوی ویتامین D بخورند. غذاهای غنی از ید مانند جلبک دریایی و سایر محصولات دریایی برای برآورده کردن نیازهای ید جنین مفید هستند. علاوه بر این، موجب رشد تیروئید و تکامل مغز جنین می شوند.

به ویژه غذاهایی مانند جلبک دریایی، سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب و کلسیم، آهن و سایر عناصر کمیاب است. جلبک نه تنها می تواند ید بدن را تامین کند، بلکه متابولیسم انسان را نیز افزایش می دهد، مقاومت بدن را در برابر عفونت ها بهبود می بخشد و در تکامل مغز نقش مهمی ایفا می کند.

حتما بخوانید: ماه گرفتگی در دوران بارداری چه تاثیری بر جنین دارد؟ (جدیدترین تحقیقات)

علاوه بر این موارد، ویتامین D برای جذب کلسیم ضروری است و بهترین منبع این ویتامین، نور خورشید است. سعی کنید روزانه حداقل چند دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید.

برای داشتن فرزندی سالم و زیبا، در دوران بارداری از موارد زیر دوری کنید:

اکنون می دانید که برای داشتن یک کودک زیبا باید در دوران بارداری چه کاری انجام دهید و چه چیزهایی بخورید. اما مواردی هم وجود دارد که باید از آنها دوری کنید. برخی از آنها عبارتنداز:

۱-سیگار کشیدن را ترک کنید.

سیگار کشیدن برای سلامتی شما و فرزندتان مضر است. در هر نخ سیگار، ۴۰۰۰ ماده شیمیایی وجود دارد، این بدان معناست که با قرار گرفتن در معرض دود سیگار می توانید به کودک متولد نشده خود آسیب بزنید. سیگار به حدی مضر است که می تواند میزان اکسیژن دریافتی جنین را کاهش دهد. گذشته از خطر تولد زودرس، قرار گرفتن در معرض دود سیگار باعث ایجاد مشکلات تغذیه، مشکلات قلبی و مشکلات تنفسی در جنین می شود.

حتما بخوانید: ماه گرفتگی در دوران بارداری چه تاثیری بر جنین دارد؟ (جدیدترین تحقیقات)

۲- مصرف نوشیدنی های الکلی را متوقف کنید.

الکل می تواند بر ظاهر و رشد کودک شما تأثیر بگذارد. اگر می خواهید بدانید که در دوران بارداری برای داشتن یک کودک زیبا و سالم چه باید بکنید، قطع الکل مهمترین قدم است. نوشیدن الکل در دوران بارداری می تواند برای کودک بسیار مضر باشد، بصورتیکه ممکن است کودک به سندروم جنینی الکل (FAS) مبتلا شود و با این عارضه بدنیا بیاید.

کودکان مبتلا به FAS، به ناهنجاری های صورت و همچنین مشکلات رفتاری و رشد گرفتار می شوند. تاکنون درمان خاصی برای این عارضه پیدا نشده است.

۳- استرس را از خود دور کنید.

طبق گفته ی WebMD، استرس مزمن در دوران بارداری می تواند نحوه رشد مغز کودک را تغییر دهد. این می تواند به صورت مشکلات رفتاری یا یادگیری پس از تولد، خود را نشان دهد. استرس می تواند ناشی از شغل، روابط عاطفی یا به طور کلی استرس زندگی باشد. اکنون که حامله هستید، اجازه ندهید که چیزی شما را ناراحت و مضطرب کند. زیاد استراحت کنید و از شرایط و موقعیت های استرس زا دوری کنید.

۴- از پرخوری اجتناب کنید.

هوس های غذایی در دوران بارداری کاملاً طبیعی است. هورمونهای ترشح شده در دوران بارداری باعث می شود که بخواهید چیزهای زیادی بخورید. پرخوری می تواند منجر به افزایش وزن زیاد و خارج از حد نرمال، احتباس آب یا حتی درد و گرفتگی شکم شود. سعی کنید اشتهای خود را کنترل کنید و در حد نیاز غذا بخورید.

حتما بخوانید: طبق جدیدترین تحقیقات، زن باردار چه بخورد که فرزندش زیباتر شود؟

داشتن فرزند سالم و زیبا امکان پذیر است. شما فقط باید بدانید که در دوران بارداری چه کاری باید انجام دهید و چه چیزهای بخورید، تا یک نوزاد زیبا داشته باشید. اگر نکاتی را در این مقاله گفته شد رعایت کنید، شانس شما در داشتن فرزندی زیبا و سالم افزایش میابد.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا