ریپورتاژ آگهی

معرفی انواع روکش دندان

bestkid b

روکش دندان، یکی از محصولاتی است که در دهه اخیر محبوبیت زیادی بدست آورد. شاید خیلی از افراد اصلا کاربرد این وسیله را ندانند. این مقاله را نوشتیم تا اطلاعاتی کامل درباره روکش دندان به شما مخاطبان بدهیم. به صورت کلی این محصول می‌تواند علاوه بر مراقبت از دندان های آسیب دیده شما، ظاهر و فرم بهتری به دندان های شما و یا حتی فرزندان شما بدهد. البته که روکش دندان هم مانند باقی محصولات خیلی مهم است که چه برندی تهیه کنید.

برند های خارجی که تولید روکش دندان هم انجام می‌دهند کیفیت خوبی دارند اما باز بین آن ها هم بهتر است تا برندی که کیفیت بالاتر دارد را انتخاب کنیم. ما در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با بهترین برند های موجود در بازار ایران آشنا بشوید. علاوه بر آن معرفی انواع روکش دندان را هم انجام می‌دهیم.

روکش دندان چیست؟

در زمان قدیم، وقتی دندان یک فرد آسیب می‌دید، ممکن بود دندانپزشک مجبور شود آن دندان را به صورت کامل بکشد. همین اتفاق باعث می‌شد تا وقتی تعدادی از دندان های یک فرد آسیب می‌دید، مجبور بشود باقی دندان ها را هم بکشد و از دندان مصنوعی استفاده کند. اما دقیقا چند سال پیش معرفی انواع روکش دندان در بازار جهانی باعث شد تا خیلی از دندان های آسیب دیده به راحتی درمان شوند و دیگر نیازی به کشیدن آن نباشد. البته که استفاده از روکش دندان در زمانی که دندان زیاد آسیب دیده است، فقط برای ظاهر بهتر و راحت‌تر غذا خوردن است.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

اما حالا که علم پیشرفت زیادی کرده است، وقتی که دندان یک فرد آسیب می‌بیند و هنوز خیلی جدی نشده است، باید به دندانپزشکی مراجعه کند. اگر دندان آن فرد آسیب جزئی مانند پوسیدگی داشته باشد، به احتمال زیاد دندانپزشک دندان آسیب دیده آن فرد را روکش می‌کند تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کند. داستان اون جایی بهتر میشه که علم این داستان در حدی پیشرفت کرده است که حتی دندان های شیری را هم روکش دندان می‌کنند. محافظت از دندان های شیری یکی از مهم ترین کار هایی است که باید کودکان ما انجام دهند تا در آینده دندان های باکیفیت و منظم تری داشته باشند. روکش دندان کودکان را شرکت های مختلفی در حال حاضر تولید می‌کنند که در ادامه مقاله قطعا به آن هم اشاره خواهیم کرد.

دلیل استفاده از روکش دندان

در این قسمت از مقاله قرار است تا جواب یک سری از افراد را بدهیم. خیلیا سوال داشتند که اصلا استفاده از روکش دندان چه فوایدی برای ما دارد. روکش دندان یکی از تولیداتی بوده که رشد خیلی زیادی در علم دندانپزشکی محسوب میشه. البته که روکش دندان نیازی به خرید ندارد و وقتی دندان شما آسیب دیده است و به دندانپزشک مراجعه می‌کنید، این محصول را موجود دارند و روی دندان شما آن را نصب می‌کنند. ولی بهتر است حتما از کیفیت روکش دندانی که برای شما استفاده می‌شود مطلع باشید؛ چراکه استفاده از روکش دندان بی کیفیت باعث می‌شود شما دچار مشکلاتی شوید و مجبور بشوید خیلی بیشتر به دندان پزشک مراجعه کنید.

فرض کنید یکی از دندان های شما آسیب دیده است. به طور مثال دندان شما شکسته است یا دچار پوسیدگی شده است. اگر شما به دندانپزشکی مراجعه کنید و مراحل عصب کشی و پر کردن دندان را انجام بدهد و روی آن از روکش استفاده نکند، ممکن است مواد استفاده شده بعد از چند وقت آسیب ببیند و دوباره دندان شما خالی شود. حالا بعد از آن دندان شما دوباره ضعیف می‌شود و ممکن است هر زمانی بشکند. ولی وقتی از روکش دندان استفاده کنید، دندان شما به خوبی محافظت می‌شود و تا مدت ها دیگر نیازی ندارید برای آن دندان به دندان پزشکی مراجعه کنید. البته که روکش دندان کودکان هم داریم که معرفی انواع روکش دندان را در این قسمت از مقاله انجام خواهیم داد.

روکش دندان کودکان

استفاده از روکش دندان در کودکان، مقداری متفاوت است. دندان های شیری همانطور که میدانید در اواخر کودکی فرزندان شما از بین می‌روند و دندان های اصلی جایگزین آن ها می‌شود. شاید خیلیا به این دندان ها توجه نکنند؛ در صورتی که این اشتباه بزرگی است و مراقبت از دندان های شیری اهمیت بسیار بالایی دارد. این دندان ها جنس و منظم بودن دندان های اصلی را تعیین می‌کنند. وقتی یکی از دندان های فرزندان شما آسیب می‌بیند بهتر است از روکش دندان کودکان استفاده کنید. این روکش ها علاوه بر اینکه از دندان های فرزندان شما محافظت می‌کند، بلکه ظاهر و فرم بهتری به دندان های کودکان شما می‌دهند. کیفیت روکش دندان اهمیت زیادی دارد تا از دندان های فرزندان شما به خوبی محافظت کند. وقتی آن دندان شیری که از روکش برای آن استفاده کردید از بین برود، روکش هم برداشته می‌شود و دندان های فرزندان شما به بهترین حالت ممکن رشد می‌کند.

وقتی درباره زیبایی صحبت می‌کنیم برای تمام سنین است. یعنی اگر یک فرد بزرگسال هم از روکش دندان باکیفیت استفاده کند، ظاهر دندان های بهتری خواهد داشت. اولین نکته ای که روکش دندان های باکیفیت دارند، رنگ آن ها است. برخلاف برند های ضعیف که روکش دندان با رنگ های ضعیف تولید می‌کنند، برند های معتبر از روکش دندان با رنگ های دندان تولید و در بازار عرضه می‌کنند. در حدی که وقتی از آن ها استفاده می‌کنیم کسی متوجه استفاده از روکش نمی‌شود و همیشه این سوال براشون هست که این فرد چطور دندان هایی به این سفیدی و منظمی دارد.

عمر روکش دندان

طبق آماری که بدست آمده است، روکش دندان هایی که کیفیت خوبی دارند، حداقل 8 سال عمر می‌کنند. البته که عمر روکش دندان خیلی بستگی به نگهداری آن فرد هم دارد. این عدد که گفته شد عدد میانگینی است که افراد از روکش دندان استفاده کردند. وگرنه مثال هایی نیز داریم که از روکش دندان بین 15 تا 20 سال بدون هیچ مشکلی استفاده کردند.

برترین برند های روکش دندان کودکان

برند های معتبری درون بازار ایران هستند، که در تولید روکش دندان حرف اول را میزنند. البته که این برند ها ایرانی نیستند. تمامی برند ها ساخت کشور های خارجی اروپایی هستند که کیفیت بسیار بالایی دارند.

اولین برند بی شک برند Prof ZRcrown است. این برند هم رنگ دندان های شما است که وقتی آن را روی دندان خود می‌گذارید، انگار دندان خودتان است.

یکی دیگر از برند هایی که رقیب اصلی برند بالا است، بایوفلکس است. بایوفلکس با مدل های متنوعی که دارد خودش را معروف کرده است. اگر شما از این برند استفاده کنید قطعا محافظت و ظاهر بسیار خوبی به دندان های خودتان خواهید داد.

یکی از نکات مثبت این برند ها این است که برای کودکان شما هم روکش دندان تولید می‌کنند. رنگ این روکش ها از لحاظ هایی بی نظیر است. به طور مثال رنگ روکش دندان های شیری با دندان های اصلی یکی نیست. برای دندان های شیری یک مقدار از زرد نیز استفاده شده است که در عین حال رنگ بدی نباشد و در عین حال رنگش به دندان شیری نزدیک تر باشد تا طبیعی تر به نظر برسد.

مزیت هایی که باید روکش دندان باکیفیت داشته باشد

  • هم رنگ دندان باشد که علاوه بر اینکه به ظاهر دندان شما آسیب نمی‌رساند، بلکه زیبایی هایی هم دارد و دندان های شما را منظم تر نشان می‌دهد.
  • جنس آن خاص باشد که در برابر هر اتفاقی به راحتی آسیب نبیند. این اتفاق باعث می‌شود تا شما راحت تر غذا میل کنید و نگران شکستن آن نباشید.
  • چسب با کیفیت داشته باشد که به راحتی لق نشود و یا از روی دندان شما جدا شود.
  • قالب های متفاوتی داشته باشد که نیاز به تغییرات زیادی نباشد و شکل آن شبیه به دندان شما باشد تا با تغییرات جزئی توسط پزشک به درستی روی دندان شما نصب شود.

مزیت هایی که جایگذاری روکش دندان روی دندان شما دارد

  • محافظت و ترمیم دندان های پوسیده و شکسته
  • جلوگیری از گسترش ترک دندان
  • چسبیده تر شدن فاصله دندان ها
  • حفظ سلامت بافت اطراف دندان
  • افزایش طول و پهنای دندان
  • جلوگیری از ساییدگی دندان
  • ترمیم دندان بعد از عصب کشی و درمان ریشه
  • جویدن راحت تر غذا ها با دندان آسیب دیده
  • بهبود گفتار
  • جلوگیری از آسیب بیشتر دندان های آسیب دیده
  • اضافه شدن به زیبایی دندان ها
  • کمک به اتصال بریج به دندان
  • اصلاح ناهمرسایی و کجی خفیف دندان
  • استفاده به جای ایمپلنت

جمع بندی

به صورت کلی استفاده از روکش دندان، می‌تواند از پوسیدگی بیشتر دندان های شما جلوگیری کنید. علاوه بر آن فرم زیبا تری به دندان های شما می‌دهد. دندان هایی که عصب کشی و پر کردید شاید پس از زمانی سیاه شود و ظاهر دندان های شما را خراب کند ولی روکش مانند باقی دندان های شما است که در کنار دندان های شما خیلی بهتر از حالت بدون روکش است.

شما با خرید روکش دندان، دندان های خودتان را بیمه می‌کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید. پزشکان می‌توانند با مراجعه به وبسایت سانا طب، روکش دندان های باکیفیت با برند های بایوفلکس و زیرکونیا را با بهترین قیمت تهیه کنند. می‌توانید کلمه سانا طب طبرستان را در گوگل سرچ کنید تا سایت ما را مشاهده کنید و بهترین محصول را بخرید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا