ریپورتاژ آگهی

محبوب ترین اسباب بازی شخصیت پونی؛ اکشن فیگور یا عروسک پولیشی پونی؟

bestkid b

دلیل محبوبت عروسک های پونی در بین دختربچه ها کدامند؟ عروسک و اکشن فیگور چه جایگاهی در زندگی کودکان دارند و تفاوت بین اکشن فیگور و عروسک پونی در چیست؟

عروسک

پس از ارتباط عاطفی با اعضای خانواده، یکی از اولین روابط عاطفی که کودک برقرار می کند، ارتباط با عروسک هایش است. بازی با عروسک؛ به کودکان اجازه می دهد تا با استفاده از تخیلات خود داستان هایی بسازند و به این شکل احساساتی را که هنوز درک نکرده اند، کشف کنند. به علاوه، بازی کردن با انواع عروسک باعث می شود کودکان بتوانند مهارت هایی که تازه آموخته اند را تمرین کرده و حس استقلال را در خود تقویت کنند.

از طرف دیگر، این که کودک خود را والد عروسکش بداند و نسبت به آن احساس مسئولیت داشته باشد، به کودک کمک می کند تا وظایفی که والدین در مقابل او دارند را برای عروسک خود انجام دهد و از این راه احساس توانایی و اعتماد به خود، در کودک تقویت می شود.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

مدل های گوناگون عروسک می تواند حس امنیت و آرامش را برای گروه های سنی کودکان به ارمغان بیاورد. در حقیقت، عروسک ها به کودک کمک می کنند تا با شرایط نامطلوب مقابله کنند و به این ترتیب در موقعیت های ناخوشایند آسیب کمتری ببینند. به هر حال، عروسک ها آرامش بی نظیری را به دنیای کودکانه وارد می کنند و لمس و بازی با آنها هم حواس کودک را پرورش می دهد.

1در خرید عروسک های پولیشی و پارچه ای باید به حساسیت ز نبودن محصولات توجه کرد

در این میان عروسک پونی و یا اکشن فیگورها را می توان جزو بهترین انتخاب ها برای کودکان به شمار آورد. این اسباب بازی ها محصولات فوق العاده ای هستند که کودک می تواند با آنها ارتباط احساسی خوبی برقرار کند و عواطف خود را راحت تر به زبان بیاورد. در ادامه با این دو مدل اسباب بازی هیجان انگیز بیشتر آشنا می شویم.

در زمان‌های قدیم برای کودکان عروسک‌های پارچه‌ای و بافتنی درست می‌کردند تا آن‌ها را سرگرم بازی کنند. اما امروزه فروشگاه‌های زیادی اقدام به عرضه انواع عروسک‌های اسباب بازی می‌کنند . خرید عروسک سخنگو و بی‌بی برن دخترانه از فروشگاه آنلاین انواع عروسک باربی و پولیشی، علاوه بر تقویت مهارت‌های کودکان، آن‌ها را به خوبی سرگرم می‌کند.

عروسک پونی

عروسک جذاب پونی برای اولین بار در سال ۱۹۸۱ توسط شرکت آمریکایی هاسبرو ساخته شده و به دلیل محبوبیت بالا خیلی زود در آمریکا و بقیه کشورها به شهرت رسیدند. عروسک های پونی؛ در شکل های متنوع ساخته می شود و هر یک از این عروسک ها نماد گروهی از مردم با خصوصیات اخلاقی ویژه هستند. شخصیت هر عروسک هم بر اساس اصول روانشناسی و به منظور تربیت مناسب و اصولی کودکان طراحی شده و دختران و پسران در هر سنی از بازی با عروسک های پونی لذت می برند.

در ساخت این نوع اسباب بازی از رنگ ها و طراحی زیبا و مواد اولیه با کیفیت استفاده شده تا کودک بتواند ساعت های طولانی با آن سرگرم شود.

2اسب های پونی از پر طرفدارترین شخصیت های انیمیشنی در بین دختر بچه ه هستند

از آنجا که پونی ها نام های متفاوتی دارند، بهتر است قبل از خرید عروسک پونی، نام و نماد هر کدام از آنها را به صورت بازی برای کودکان خود توضیح دهید. علاوه بر این، می توانید کارتون تولید شده از این عروسک ها را برای کودکان خود به نمایش بگذارید تا با ابعاد دیگری از دنیای پونی ها آشنا شوند. در انیمیشن پونی اسب ‌های کوچکی دیده می شوند که هر یک دارای شخصیت و ظاهر جذاب و منحصر به فرد خود است. از شخصیت ‌های معروف این انیمیشن می ‌توان به توالایت، اپل جک، پینکی اشاره کرد. به این ترتیب، مطمئن می شوید که بازی با جذاب ترین عروسک های پونی عروسک ها نه تنها قوه تخیل کودکان را پرورش می دهد بلکه شرایط آموزش آنها به صورت صحیح و اصولی را نیز مهیا می کند. در صورتی که می خواهید ویژگی اخلاقی خاصی را در کودک خود تقویت کنید، بهتر است که عروسک پونی ویژه آن نماد را خریداری کنید تا تأثیر مستقیم آن بر رفتار فرزند خود را مشاهده نمایید.

عروسک های پونی را می توان به عنوان یک اسباب بازی بین المللی معرفی کرد که نه تنها در کشورهای اروپایی و آسیایی و امریکا بسیار محبوب هستند، بلکه در بازار اسباب بازی ایران هم پرطرفدار هستند و فروش بسیار بالایی دارند. روانشناسان اعتقاد دارند به این دلیل که عروسک ‌های پونی کودکان را به داستان سرایی و سناریو سازی تشویق می ‌کنند، می توانند نقش بسزایی در تقویت قوه تخیل و اعتماد به نفس کودکان داشته باشند. همچنین، بازی با عروسک پونی باعث می شود دختربچه ها و پسربچه ها روابط اجتماعی بهتری داشته باشند و همدلی و همکاری را بهتر یاد بگیرند.

اکشن فیگور

اصطلاح اکشن فیگور برای اولین بار در سال ۱۹۶۴ ابداع شد. در ابتدا این محصولات برای پسران نوجوان در آمریکا ساخته می شد، ولی کم کم بزرگسالان و مجموعه داران هم از این مدل های جذاب استقبال کردند.

فیگور و یا اکشن فیگور؛ نمادی از یک شخصیت است که از متریال گوناگون مثل پلاستیک، پارچه، چوب و غیره ساخته می شود و معمولاً ابعادی کوچکتر از ابعاد واقعی دارد. ممکن است این شخصیت ها حقیقی و یا تخیلی باشند. فیگورها و اکشن فیگورهای خاص و پر طرفدار اسباب بازی بیشتر از روی شخصیت های کارتونی و بازی های ویدئویی ساخته می شوند و در بین کودکان، نوجوانان و بزرگسالان طرفداران خاص خود را دارند. در واقع، خریداران این محصولات به گروه سنی یا جنسیت خاصی محدود نیستند و حتی بزرگسالان و کلکسیون داران هم از علاقه مندان فیگور و اکشن فیگور به شمار می روند.

حیوانات نیز مانند شخصیت های انیمیشنی و شخصیت های معروف، دارای فیگور و اکشن فیگورهای خاص و پر طرفدار خود هستند. حیوانات چه اهلی، چه وحشی، چه حشرات و چه حیوانات دریایی همگی بصورت فیگور و اکشن فیگور در نمونه های بسته ای یا تکی تولید شده اند و در فروشگاه های اسباب بازی موجود می باشند. اکشن فیگور حیوانات از سنین 3 سالگی به بعد مورد توجه و علاقه کودکان قرار می گیرد.

3اکشن فیگور ها نسبت به فیگور ها داری جزئیات بیشتری هستند و دارای مفاصل حرکت کننده می باشند

شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که تفاوت بین فیگور و اکشن فیگور چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید بگوییم که فیگور به صورت ثابت طراحی می شود، ولی اکشن فیگورها دارای مفاصل متحرک هستند و می توان حالت آنها را تغییر داد. شاید قبلاً اکشن فیگورها در بین پسرها مخاطبان زیادی داشتند، اما می توان گفت امروزه اکشن فیگورها طرفداران بی شماری از دختران و پسران در رده های سنی مختلف دارند. اکشن فیگورهای جوکر، اسپایدرمن، بتمن، هالک، فیگور سربازان جنگی و غیره جزو محبوب ترین اکشن فیگورهای موجود در بازار هستند. نمونه های گوناگون و فوق العاده اکشن فیگور را می توانید در سایت کودک پلاس مشاهده کنید.

با این که عروسک های پونی معمولاً پولیشی یا پارچه ای هستند، اما فیگور پونی یکی از محصولاتی است که از جنس پلاستیک مرغوب ساخته شده و سعی شده ظاهر آن تا حد امکان شبیه نمونه های حاضر در انیمیشن پونی باشد و نمادها و رنگ های هر شخصیت بر اساس آن شخصیت طراحی شود تا کودک حس بهتری نسبت به اسباب بازی خود داشته باشد و بتواند ارتباط بیشتری با آن برقرار کند.

راه‌های ارتباطی:

اینستاگرام: koodakplus
ایمیل: info@koodakplus.com
شماره تماس: 09177242254
تاریخ: 24/12/1401

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا