ریپورتاژ آگهی

لیست کامل وسایل مورد نیاز پیش دبستانی

پیش دبستانی اولین اجتماع جدی است که کودکان وارد آن‌ می‌شوند؛ ازاین‌رو خرید لوازم تحریر فانتزی و وسایل جذاب موردنیاز کودکان در این دوره، برای تشویق آن‌ها به‌ حضور یافتن در پیش دبستانی امری ضروری است. لوازم نقاشی مانند رنگ انگشتی، گواش، مدادرنگی، دفتر نقاشی، کتاب داستان، کوله پشتی و وسایل ذخیره‌سازی ازجمله لوازم لازم برای کودکان پیش دبستانی است. همچنین لوازم بازی، وسایل کاردستی مانند مقوا، کاغذهای رنگی، قیچی و وسایل شخصی مانند قمقمه و ظرف غذا نیز وسایلی لازم و ضروری برای کودکان پیش دبستانی هستند. برای آشنایی و انتخاب بهترین وسایل کاربردی برای کودکان پیش دبستانی خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

لوازم نقاشی؛ از جمله وسایل مورد نیاز برای پیش دبستانی

دفتر نقاشی، کاغذ A4،مداد‌رنگی، رنگ انگشتی، گواش، قلم‌مو، مدادشمعی، ماژیک، مداد تراش، پاک‌کن و مداد مشکی از‌جمله وسایل نقاشی و لوازم تحریر پیش دبستانی هستند. رنگ‌انگشتی برای نقاشی کردن کودکان خردسال بسیار مناسب است؛ زیرا فاقد هرگونه مواد شیمیایی است. همچنین عضلات دست کودکان خردسال ضعیف بوده و رنگ انگشتی به تقویت مهارت‌های حرکتی و عضلات کودکان پیش دبستانی کمک بسیاری می‌کند.

رنگ‌انگشتی به‌راحتی از سطوح پاک ‌می‌شود و انتخابی مناسب برای استفاده کودکان خردسال است. مدادشمعی‌ها از جمله لوازم نقاشی جذابی هستند که کودکان به دلیل براق بودن و متنوع بودن رنگ‌های آن به آن جذب می‌شوند. گواش و قلم‌مو‌ها باعث می‌شود کودکان با نحوه ترکیب رنگ‌های مختلف و ساختن رنگ‌های جدید آشنا شوند. همچنین استفاده از قلم‌موها مهارت‌های حرکتی را برای کودکان پیش دبستانی تقویت می‌کند تا کنترل دست آن‌ها برای استفاده از این ابزار بیشتر شود.

کوله پشتی و وسایل ذخیره‌سازی از وسایل مورد‌نیاز پیش دبستانی هستند

خرید کوله پشتی استاندارد و متناسب با قد و وزن کودک از ضروری‌ترین اقلام در لیست وسایل پیش دبستانی است؛ زیرا کوله پشتی که متناسب با وزن و قد کودک بوده و ارگونومیک باشد، باعث حفظ سلامتی کودک و جلوگیری از آسیب به کمر و عضلات کتف او می‌شود. درنتیجه هنگام خرید کوله پشتی‌های فانتزی به ارگونومیک و راحت بودن و سبکی آن توجه کنید. کوله‌های دوبنده بهترین انتخاب برای کودکان پیش دبستانی هستند. یک کوله پشتی استاندارد باید حداکثر ۱۰ درصد از وزن کودک را داشته باشد.

ازآن‌جایی‌که کودکان پیش دبستانی از کاغذها و مقواهای رنگی برای کاردستی استفاده بسیاری می‌کنند، تهیه کلربوک مناسب، ایده‌‌ای مناسب برای سازماندهی کردن کاغذهای آن‌ها و جلوگیری از پاره شدن کاغذ و مقواها باشد؛ به‌همین‌منظور به کودک ۵ یا ۶ ساله خود یاد دهید که کاغذ و مقواهای خود را در کلربوک قرار دهد. جامدادی از سایر لوازم ضروری برای سازماندهی کردن لوازم تحریر کودکان پیش دبستانی است. برای کودکان پیش دبستانی جامدادی‌های فانتزی جذاب دخترانه و پسرانه‌ای که دوست دارند را تهیه کنید.

تهیه لوازم شخصی مانند ظرف غذا، برای کودکان پیش دبستانی ضروری است

قمقمه، لیوان و ظرف غذاهای فانتزی علاوه‌بر ضروری بودن آن‌ها، برای تشویق کودک به غذا خوردن در لیست لوازم تحریر فانتزی برای کودکان پیش دبستانی هستند. انتخاب این وسایل علاوه‌بر جذابیت ظاهری، باید کاربردی نیز باشد. ظرف غذای کودکان باید غذای آن‌ها را گرم نگه دارد. همچنین غذای کودک نباید به بیرون نشت کند.

بهترین انتخاب ظرف غذا برای کودکان، ظرف‌هایی است که قسمتی مجزا برای خورشت، ماست و سالاد دارند. همچنین ظرف غذای کودک باید به‌راحتی قابل‌شست‌وشو باشد. برای تشویق کودک به آب خوردن برای او قمقمه‌ها و لیوان‌های فانتزی و جذاب در رنگ‌های متنوع تهیه کنید.

کتاب داستان از جمله لوازم مورد نیاز پیش دبستانی است

کتاب داستان‌ها و مجلات مناسب برای کودکان پیش دبستانی باعث افزایش خلاقیت و قوه تخیل کودکان می‌شود؛ ازاین‌رو در لیست لوازم تحریر پیش دبستانی هستند. همچنین کتاب‌های داستانی در سبک‌های مختلف ذهن کودک را برای درک‌ مفاهیم مدرسه آماده می‌کند.

معمولا مربیان پیش دبستانی کتاب‌های داستانی را برای کودکان می‌خوانند تا آن‌ها ارتباط تصاویر با نام مرتبط با تصویر را بدانند و با حروف و واژگان مختلف آشنا شوند. به‌عنوان مثال کودکان کوچک امکان دیدن برخی از حیوانات را در دنیای واقعی ندارند، مربی با نشان دادن تصاویر آن‌ها کودک را با اسم و شکل آن‌ها آشنا می‌کند.

وسایل کاردستی؛ جذاب‌ترین و کاربردی‌ترین لوازم تحریر پیش دبستانی

کاغذرنگی‌های مات و براق، مقواهای رنگی، چسب ماتیکی و مایع، قیچی، پولک‌های تزئینی، روبان‌های رنگی و فوم رنگی ازجمله لوازم جذاب برای درست کردن کاردستی کودکان هستند. قیچی که کودکان برای کاردستی استفاده می‌کنند باید تیغه‌های پلاستیکی و دسته ارگونومیک داشته باشد تا دست کودک هنگام بریدن مقوا و کاغذرنگی آسیب نبیند.

کودکان برای تزیین کاردستی خود از پولک‌ها، روبان‌ها، نمد، فوم و کش و وسایل خلاقانه دیگری برای تزیین و ساختن کاردستی‌های خود استفاده می‌کنند. همچنین کودکان از لوازم نقاشی نیز برای درست کردن و نقاشی کردن کاردستی را نیز به کار خواهند برد.

برای فرزند پیش دبستانی خود لوازم بازی تهیه کنید

خمیر بازی و گل رس از جمله وسایل بازی هستند که مهارت‌های حرکتی و عضلات کودکان پیش دبستانی را تقویت می‌کنند. همچنین استفاده از گل رس برای مجسمه سازی درک ۳ بعدی و و قدرت تجسم و خلاقیت کودکان را افزایش می‌دهد. استفاده از خمیرهای بازی باعث می‌شود کودکان به آرامش ذهنی برسند. همچنین خمیربازی رشد ذهنی و فکری کودکان را تقویت می‌کند.

لوازم مورد‌نیاز کودکان پیش دبستانی را در پکیجی کامل از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید

وسایل نقاشی مانند مداد‌رنگی، گواش، مداد‌شمعی، رنگ انگشتی و دفتر نقاشی و کاغذ A4 از جمله لوازم لازم برای فرزندان ۵ یا ۶ سال هستند. همچنین وسایل کاردستی مانند کاغذ‌رنگی و مقوا‌ها، قیچی، وسایل تزئینی مانند پولک‌ها و روبان‌ها، لوازم شخصی مانند قمقمه، ظرف غذا، کوله پشتی و وسایل ذخیره‌سازی نیز لوازمی ضروری برای کودکان پیش دبستانی هستند.

بهترین راه برای خریدن یکجا وسایل فرزند پیش دبستانی شما، خرید از فروشگاه‌ها آنلاین معتبر با تنوع بالای محصولات مانند فروشگاه ایران تحریر است. فروشگاه ایران تحریر واقع در قم بوده که برای رفاه حال مشتریان لوازم تحریر دانش‌آموزی را با بهترین کیفیت، مناسب‌ترین قیمت و در کمترین زمان برای مشتریان ارسال می‌کند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا