ریپورتاژ آگهی

سفر به دو قلب مذهبی: مسیر قطار قم به مشهد

bestkid b

کشور ما ایران هر آن‌چه که دارد را مدیون حضور پیکر مطهر امام رضا (ع) و خواهر ایشان، حضرت معصومه‌ (س) است. بارگاه ملکوتی یکی از این بزرگواران در مشهد و دیگری در شهر قم قرار دارد و به همین خاطر است که این دو شهر را، دو قلب مذهبی ایران می‌دانیم. همه ساله مسافران زیادی به این دو شهر سفر می‌کنند تا مرقد مطهر آنان را زیارت کنند. همچنین مسیر قم مشهد نیز یکی از مسیرهای پرتردد است که هنگام مناسبت‌های خاص در هر سه مسیر هوایی، جاده‌ای و ریلی مملؤ از مسافر خواهد بود. به همین بهانه تصمیم گرفتیم شما را با نحوه خرید بلیط قطار قم مشهد و مسیر ریلی بین این دو شهر آشنا کنیم.

چرا با قطار از قم به مشهد سفر کنیم؟

نخستین سوالی که باید به آن پاسخ دهیم این است که اصلاً چرا باید قطار را برای سفر از قم به مشهد انتخاب کنیم. همان‌طور که می‌دانید، هواپیما، اتوبوس، خودروی شخصی و قطار امکان دسترسی شما به شهر مشهد را فراهم می‌کنند؛ اما چیزی که سبب تمایز قطار و برتری آن نسبت به سایر روش‌ها می‌شود را در این قسمت بررسی می‌کنیم:

  • قطار یک وسیله نقلیه کاملاً ایمن محسوب می‌شود که احتمال بروز سوانح ریلی در آن نزدیک به صفر است؛ ازاین‌رو اگر به دنبال روشی ایمن برای سفر هستید، خوب است قطار را انتخاب نمایید.
  • پنجره‌های قطار‌ فرصتی استثنایی برای تماشای مناظر اطراف را فراهم می‌کنند. هیچ چیز زیباتر از تماشای طلوع و غروب خورشید از قاب پنجره‌های قطار نخواهد بود.
  • بلیط قطار اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه است. به همین خاطر می‌توان با کمترین هزینه از قم به مشهد سفر کرد. این در حالی است که برای تهیه بلیط هواپیما ملزم به پرداخت هزینه زیادی خواهید بود.
  • به‌طور‌کلی قطار می‌تواند راحتی و آسایش مطلوبی را به شما هدیه کند. در قطارهای کوپه‌ای هر مسافر یک تخت مجزا خواهد داشت. شما می‌توانید تا رسیدن به مقصد استراحت کرده و حتی بخوابید. به همین خاطر هنگام رسیدن به مقصد خسته نخواهید بود.
  • در تهیه بلیط قطار تنوع بی‌نظیری وجود دارد که کار را برای شما راحت می‌کند. انواع مختلف قطارها امکانات گوناگونی را در اختیار شما قرار می‌دهند و بسته به همین امکانات، هزینه رزرو بلیط نیز متفاوت خواهد بود.

با توجه به این مزایا به نظر شما کدام روش سفر می‌تواند بهتر از سفر با قطار باشد؟ قطعاً قطار روشی مناسب و مطلوب برای سفر به مشهد است.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

با مسیر ریلی قم به مشهد آشنا شوید

بلیط قطار قم مشهد یکی از پرطرفدارترین بلیط‌هایی است که معمولاً در همان ساعات آغازین فروش بلیط در هر ماه، رزرو می‌شود. بیایید نگاهی به مسیر ریلی قم به مشهد و ایستگاه‌های مابین آن داشته باشیم. مسیر راه آهن قم به مشهد تقریباً ۱۱۰۶ کیلومتر است. برای طی‌کردن این مسیر با قطارهای کوپه‌ای معمولی به تقریب، ۱۵-۱۶ ساعت زمان نیاز است.

با این حال بسته به نوع قطاری که برای سفر انتخاب می‌کنید، مدت زمان سفر نیز متفاوت خواهد بود. به‌‌عنوان‌مثال قطارهای سریع‌السیر می‌توانند در نیمی از این زمان شما را از قم به مشهد برسانند. در طول این مسیر از استان‌های قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی عبور خواهید کرد. اگر مقصد شما یکی از ایستگاه‌هایی است که در این قسمت معرفی می‌شوند نیز باید بلیط قطار قم مشهد را خریداری نمایید:

  • کاشمر
  • شاهرود
  • دامغان
  • سمنان
  • گرمسار
  • تهران

هزینه بلیط قطار قم به مشهد

قیمت بلیط قطار قم مشهد به نوع بلیطی که رزرو می‌کنید بستگی دارد؛ همچنین در مناسبت‌های خاص که اغلب افراد به مشهد سفر می‌کنند نیز هزینه خرید بلیط افزایش پیدا می‌کند. با این حال نوع بلیط قطار عامل تاثیرگذارتری است؛ به‌عنوان‌مثال در سال ۱۴۰۲ هزینه رزرو یک قطار کوپه‌ای سه ستاره در مسیر قم مشهد، نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان است؛ در حالی که برای رزرو یک قطار ۵ ستاره باید بیش از ۹۰۰ هزار تومان هزینه کنید.

همچنین با مبلغ ۵۰۰ هزار تومان می‌توان یک قطار ۴ ستاره را رزرو کرد. نوع قطار انتخابی شما عامل مؤثری در هزینه بلیط قطار است و بازه قیمتی وسیعی در میان بلیط انواع قطارها دیده می‌شود.

کدام شرکت‌های ریلی در این مسیر فعالیت دارند؟

قطارهای مختلفی در مسیر قم به مشهد فعالیت دارند و تعدد مسافران این مسیر سبب توجه هرچه بیشتر به امکانات آن شده است. همه ساله خدمات جدیدی به قطارهای این مسیر اضافه می‌شود تا زوار در آسایش و راحتی بی‌بدیلی به مشهدالرضا سفر کنند. همچنین انواع قطارها با امکانات و خدمات گوناگون وجود دارند تا افراد با هر میزان بودجه بتوانند بلیط خود را تهیه کنند. چند مورد از قطارهای این مسیر را با ه‍م مرور خواهیم کرد:

  • قطار ۵ ستاره فدک
  • قطار پارسی
  • قطار سروش
  • قطار شرکت بن ریل
  • قطارهای نور‌الرضا
  • قطارهای شرکت ریلی رجا
  • قطار جوپار
  • قطار پارس لاریم
  • قطارهای ریل ترابر سبا
  • قطار مهتاب سیرجم
  • قطار زندگی

بسته به این که چه میزان بودجه برای سفر خود درنظر گرفته‌اید و به چه امکاناتی در طول سفر نیاز دارید، می‌توانید یکی از این قطارها را رزرو نمایید.

فلای تودی؛ مرجع تخصصی فروش آنلاین بلیط قطار

برای آن‌که هزینه سفر را تا حد امکان کاهش داده و بلیط قطار قم مشهد را با کمترین قیمت خریداری کنید، خوب است سری به وبسایت فلای تودی بزنید.‌ مجموعه فلای تودی فعالیت خود در حوزه خدمات گردشگری را از سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و تاکنون، بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را به مسافران ارائه کرده است. برای خرید بلیط قطار از این وبسایت باید ابتدا وارد صفحه اصلی سایت فلای تودی شوید و سپس با کلیک روی گزینه قطار در صفحه اصلی، به صفحه خرید بلیط قطار بروید.

در این قسمت می‌بایست اطلاعات خواسته شده را وارد کنید. تاریخ رفت و برگشت، مبدأ، مقصد و نوع قطار مد نظر از جمله اطلاعاتی است که باید در صفحه ثبت شوند. در ادامه فهرستی از تمام قطارهای موجود به شما نمایش داده می‌شوند تا از میان آن‌ها انتخاب کنید. حال تنها کافیست هزینه را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید تا بلیط اینترنتی قطار در اختیارتان قرار بگیرد. به همین راحتی و تنها با چند کلیک می‌توانید مقدمات سفر را از طریق فلای تودی فراهم کنید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا