ریپورتاژ آگهی

روغن نارگیل قانون سبز چه فوایدی برای پوست و مو دارد؟

bestkid b

در این مقاله به خواص و کاربرد‌های روغن نارگیل می‌پردازیم و روش استفاده از این روغن فوق‌العاده را به شما آموزش می‌دهیم. استفاده از مواد طبیعی و برگرفته از طبیعت، می‌تواند انسان را مطابق با طبیعتش و در آرامش و سبک زندگی بهتری قرار دهد. محققان و پژوهشگران بارها توصیه کرده‌اند که راه رسیدن به آرامش در این دنیای پر از اضطراب و ماشینی، بازگشتن به اصل خود و استفاده از موادی است که در جهان به صورت طبیعی یافت می‌شود. میوه‌ها نیز جز همین دسته بندی قرار می‌گیرند و توصیه می‌شود استفاده از میوه‌ها به عنوان میان وعده و حتی وعده اصلی در دستور غذایی روزانه قرار بگیرد.

یکی از این میوه‌های پرفایده، نارگیل است. نارگیل این میوه خوشمزه که در لفافه سفتی محصور شده است، یکی از مغذی‌ترین و مفید‌ترین میوه‌های است که خواص فوق‌العاده‌ای دارد.

این میوه که از «درخت حیات» می‌روید، در طب سنتی و البته در تهیه لوازم آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد. از آنجایی درخت نارگیل لقب درخت حیات را گرفته است که از چوب آن گرفته تا برگ‌هایش در صنایع مختلف استفاده دارد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

روغن نارگیل هم مانند میوه و درخت پر فایده‌اش نیز مصارف زیادی دارد و در صنایع غذایی، در طبخ و سرخ کردن غذا، تولید صابون و تولید لوازم آرایشی مورد استفاجده قرار می‌گیرد.

در این مقاله به خواص و کاربرد‌های روغن نارگیل می‌پردازیم و روش استفاده از این روغن فوق‌العاده را به شما آموزش می‌دهیم.

روغن نارگیل برای لاغری و تناسب اندام

این روغن تقریباً ۱۰0% چربی است که البته بیشتر آن را چربی اشباع شده تشکیل داده است. تبدیل این چربی‌ها به چربی ذخیره شده برای بدن سخت‌تر از سایر چربی‌ها است و لذا بدن شروع به سوزاندن آن می‌کند در نتیجه، چربی ذخیره شده‌ای در بدن به وجود نمی‌آید.

این روغن به افزایش کلسترول خوب خون و کنترل قند خون نیز کمک می‌کند و در مواردی هم گزارش شده است که استفاده از آن، به کاهش استرس نیز می‌انجامد.

از همین رو، متخصصان تغذیه استفاده از روغن نارگیل را در سرو غذا توصیه می‌کنند و برآورد شده است که استفاده از این روغن، در سرعت بخشیدن به کاهش وزن، تاثیر زیادی دارد.

خواص روغن نارگیل برای مو

این روغن به درخشندگی، شفافیت و براق شدن و کاهش وزی و بد حالتی مو‌ها کمک می‌کند و ترکیب آن با روغن بادام تلخ، یک ترکیب فوق‌العاده تأثیر‌گذار برای بهبود مشکلات مو است.

برای استفاده از این روغن برای مو، هفته‌ای یک تا دوبار پیش از استحمام، ساقه مو‌های خود را چرب نمایید و اجازه دهید تا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی موهای‌تان بماند. سپس مو‌های خود را بشویید البته مراقب باشید که این روغن، به ریشه مو برخورد نکند. تداوم در انجام این کار، اهمیت زیادی دارد تا بتوانید نتیجه مطلوب را ببینید.

روغن نارگیل برای درمان بیماری‌های التهابی و قارچی پوست

تحقیقات ثابت کرده است که روغن نارگیل برای درمان عفونت‌های قارچی و التهابات پوستی مفید است و روی پوست به عنوان یک سد محافظتی عمل می‌کند.

همچنین در مواردی نظیر آفتاب سوختگی هم یک درمان موثر است تا التهابات ناشی از آفتاب سوختگی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

خواص روغن نارگیل برای پوست صورت

روغن نارگیل برای پوست خواص زیادی دارد و از روشن کنندگی پوست و اطراف دور چشم گرفته تا کاهش عمق چین و چروک را پوشش می‌دهد. این روغن دارای اسید‌های چرب مغذی است که به آب‌رسانی و مرطوب نگه داشتن پوست و همچنین محافظت از پوست کمک می‌کند.

این روغن، لینولئیک اسید یا همان ویتأمین F را دارد که به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل نیز خاصیت ضد باکتریایی دارد که افراد دارای پوست خشک و پوسته پوسته می‌توانند از آن استفاده کنند و یک پوست متعادل داشته باشند.

علاوه بر این، استفاده از روغن نارگیل در شب به جای مرطوب‌کننده معمولی، موجب می‌شود که پوست شما نرم و هیدراته شود و پس از بیدار شدن از خواب با طراوت و نرم به نظر بیاید.

التهابات مزمن رکن اصلی بسیاری از انواع اختلال‌های پوستی، از جمله پسوریازیس، درماتیت تماسی و اگزما است که این روغن به دلیل خاصیت ضد التهابی به درمان این موارد می‌تواند کمک کند.

همچنین در حالی که برخی از افراد فکر می‌کنند روغن نارگیل منافذ پوست را می‌بندد، تحقیقات ثابت کرده که به دلیل داشتن خواص ضد باکتریایی اسید‌های چرب با زنجیره متوسط، این روغن به درمان آکنه نیز کمک می‌کند.

این روغن، به عنوان یک روشن‌کننده نیز روی پوست عمل می‌کند و استفاده از آن، سیاهی دور چشم را هم کاهش می‌دهد.

روش استفاده از روغن نارگیل

در هر مورد از موارد گفته شده، روش استفاده از این روغن، متفاوت است اما نکته مهم این است که نباید در فرایند روغن درمانی از ماساژ محل مورد نظر غافل شد تا با افزایش خون‌رسانی به محل مورد نظر، میزان جذب روغن و مواد مغذی را به حداکثر رساند.

همچنین، باید فرایند استفاده از این روغن را به طور کامل طی کنید و اگر این دوره طبق دستور، انجام نشود یا نیمه کاره ر‌ها شود، تأثیرات آن به خوبی دیده نمی‌شود.

خرید روغن نارگیل اصیل و با کیفیت هم شرط دیگر، نتیجه بخش بودن و مثمر ثمر بودن فرایند روغن درمانی است. از این رو به جای خرید این روغن، از هر مرکز ناشناس و نا معتبر و عطاری، پیشنهاد می‌کنیم تا از یک سایت معتبر که پیش از این نیز امتحان خود را پس داده است، خرید خود را انجام دهید تا هم از اصیل بودن روغن خریداری شده، مطمئن باشید و هم در صورت نتیجه نگرفتن، بتوانید موضوع را در میان گذاشته و مشاوره بگیرید. اصالت و کیفیت محصول، دو مشخصه‌ای است که در روغن نارگیل قانون می‌توانید پیدا کنید و با خیال راحت خرید برای فرآیند روغن درمانی را از این سایت انجام دهید.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا