ریپورتاژ آگهی

درباره اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان بدانید!

bestkid b

بسیاری از والدین می‌دانند که یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان مهم است، اما تعداد کمی از آنها واقعا در مورد این موضوع کاری انجام می‌دهند. در دنیایی که ارتباطات نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند، یادگیری یک زبان بین‌المللی می‌تواند برای کودکان بسیار سودمند باشد. درک اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان، به والدین کمک خواهد کرد تا از میان راه‌های مختلف یادگیری، بهترین شیوه را انتخاب کنند. در این مقاله ضمن بررسی اهمیت یادگیری زبان برای کودکان، به بهترین شیوه یادگیری می‌پردازیم، لذا در صورت تمایل پیشنهاد می‌کنیم تا پایان مقاله همراه ما باشید.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

کودکی به عنوان سن یادگیری و رشد شناخته می‌شود ودر این دوره، به دلیل این که مغز کودکان در حال تکامل است، اطلاعات به شکل حداکثری در ذهن آنها ثبت می‌شود. مدارهای عصبی کودکان در این سن برای دریافت تجربیات جدید، بسیار فعال بوده که به همین خاطر سن کودکی را به عنوان سن طلایی یادگیری می‌دانند. والدین با برنامه ریزی دقیق در این دوران می‌توانند بستر یادگیری زبان انگلیسی را برای کودکان خود مهیا کنند. یادگیری زبان دوم در سنین کودکی باعث می‌شود تا کودکان بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به بهترین شکل زبان را یاد بگیرند. زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان‌های بین‌المللی است که پس از زبان چینی و اسپانیایی، سومین زبان پرکاربرد جهان محسوب می‌شود. شناخت اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان، باعث می‌شود تا والدین یک بستر مناسب را برای یادگیری زبان کودکان فراهم کنند. زبان انگلیسی امروزه گستردگی زیادی در زمینه فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی، نظامی، فرهنگی، علمی و روابط بین‌المللی دارد. کودکان با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانند در سنین بالاتر جهت تحصیل در کشورهای خارجی، به راحتی بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

مزایای یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان دارای مزیت‌های زیادی است که در این بخش می‌خواهیم به مهم‌ترین آنها بپردازیم:


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

  • رشد و نمو مغز

تحقیقات انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که یادگیری زبان دوم در سنین کودکی می‌تواند موجب افزایش تمرکز و رشد مغز شود. زمانی که کودکان یادگیری زبان انگلیسی را در برنامه خود قرار می‌دهند، در شرایط مختلف به دنبال کاربرد آن بوده که این امر باعث افزایش تمرکز و دقت در آنان می‌شود.

  • افزایش خلاقیت

یادگیری زبان انگلیسی از طریق شرکت در کلاس زبان کودکان امکان پذیر است. کودکان با انتخاب کلاس‌های آموزشی مناسب می‌توانند شیوه یادگیری زبان را تسهیل کنند. دو زبانه شدن در سنین پایین باعث ظهور خلاقیت در کودکان می‌شود. کودکان در هنگام یادگیری زبان انگلیسی، به الگوهای ارتباطی میان زبان مادری و زبان دوم توجه می‌کنند که این امر باعث افزایش خلاقیت در آنان می‌شود.

  •  بهبود تحصیل

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان بر هیچکس پوشیده نیست. بررسی‌های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد که یادگیری زبان دوم تاثیر مثبت زیادی بر روی تحصیل کودکان در مدارس دارد. کودکانه دو زبانه در دروس خود به شکل فعالانه شرکت کرده و علاوه بر افزایش مهارت‌های ارتباطی، یادگیری دروس جدید را به بهترین شکل در ذهن خود تثبیت می‌کنند.

  •  بهبود زبان مادری

برخی از والدین تصور می‌کنند که یادگیری زبان دوم در سنین کودکی، باعث ایجاد تاثیر منفی بر روی زبان مادری می‌شود. جدیدترین تحقیقات انجام شده در این زمینه، خلاف این موضوع را نشان می‌دهد. کودکان زمانی که برای یادگیری زبان دوم اقدام می‌کنند، الگوهای جدید را توسعه داده و گنجایش پذیرش اطلاعات تازه را کسب می‌کنند که این امر باعث تقویت زبان مادری می‌شود. کودکان مطالب جدید آموخته شده را با زبان مادری تطبیق داده تا بتوانند از هر دو زبان به بهترین شکل و در محیط‌های مختلف استفاده کنند.

  •  افزایش مهارت‌های ارتباطی

یادگیری زبان در کودکی از طریق شرکت در کلاس مکالمه زبان انگلیسی امکان پذیر است. انتخاب یک کلاس مناسب باعث می‌شود تا یادگیری در بهترین شکل در ذهن کودکان تثبیت شود. آموزش زبان انگلیسی باعث شکوفا شدن الگوهای ارتباطی میان کودکان می‌شود که این امر می‌تواند تعامل بهتر کودکان با محیط اطراف خود را به دنبال داشته باشد. زمانی که کودکان زبان انگلیسی را در کنار زبان مادری یاد می‌گیرند، الگوهای ارتباطی آنان فعال‌تر شده و تجربیات آنان به شکل گسترده‌تری در ارتباط با دنیا قرار می‌گیرد.

  • افزایش قدرت تفکر و حل مسئله

در بحث اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان، شرکت در دوره ترجمه زبان انگلیسی باعث می‌شود تا کودکان بتوانند قدرت تفکر و حل مسئله را به شکل قابل توجهی افزایش دهند. افرادی که در سنین کودکی، یادگیری دومین زبان را در برنامه خود قرار می‌دهند، در مواجه با مشکلات زندگی، می‌توانند ابعاد دیگر موضوعات را به شکل جذابی مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند.

  •  شانس کسب شغل بهتر

یک واقعیت غیرقابل انکار وجود دارد که یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی، شانس کسب شغل بهتر در جوانی را افزایش می‌دهد. تسلط بر زبان انگلیسی به عنوان یک مهارت کلیدی در دنیای امروزی محسوب می‌شود. دو زبانه بودن باعث می‌شود تا بسیاری از کارفرماهای امروزی به دنبال استخدام چنین افرادی باشند. در عصر مدرن که استفاده از تکنولوژی به شکل روز افزون افزایش پیدا کرده است، شرکت‌هایی وجود دارند که به دنبال کارمندان مسلط به زبان انگلیسی هستند. کودکان با یادگیری زبان انگلیسی در سنین کودکی می‌توانند از فرصت‌های استخدامی آینده به بهترین شکل استفاده کنند. والدین با در نظر گرفتن این موضوع می‌توانند از بهترین شیوه‌های یادگیری زبان برای کودکان خود استفاده کنند.

شیوه‌های آموزش زبان به کودکان

شیوه‌های مختلفی برای ارائه آموزش به کودکان وجود دارد که شناخت بهترین آنها باعث می‌شود تا کودکان بتوانند به بهترین شکل زبان انگلیسی را یاد بگیرند. بعضی از روش‌هایی که برای آموزش زبان به کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرند به شرح زیر هستند:

  •  بازی با کودکان

بازی با کودکان یکی از راه‌های ارائه آموزش به آنهاست. بازی می‌تواند به شکل فیزیکی یا الکترونیکی باشد. در بازی فیزیکی والدین می‌توانند اقدام به داستان گویی کنند تا کودکان به مرور زمان با شنیدن دیالوگ‌های کوتاه، واژه‌های زبان انگلیسی را یاد بگیرند. در بازی الکترونیکی، والدین با نصب نرم افزارهای آموزشی ارائه دهنده آموزش زبان انگلیسی، می‌توانند کلمات جدید را به کودکان یاد دهند.

  • حرف زدن با کودکان

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان، والدین را ملزم کرده است تا زمانبندی کارهای کودکان را به شکل صحیح تنظیم کنند. والدین می‌توانند طبق زمانبندی انجام شده، ساعتی از روز را با کودکان خود صحبت کنند. این امر باعث می‌شود تا کودکان ضمن علاقه‌مند شدن به زبان انگلیسی، مهارت صحبت کردن را یاد بگیرند.

  • ارائه کارتون‌های زبان اصلی

کودکان در سنین کودکی به تماشای کارتون‌های جذاب علاقه‌مند هستند، لذا والدین برای نمایش کارتون‌های جذاب می‌توانند از کارتون‌های زبان اصلی استفاده کنند. انیمیشن‌های زیادی در این زمینه وجود دارند که می‌توانند محتواهای زبان را به شکل آموزشی به کودکان ارائه دهند. تماشای انیمیشن به همراه آموزش، باعث افزایش حس امنیت و یادگیری در کودکان می‌شود.

  • مدل سازی انتزاعی

کودکان در سنین کودکی با مدل سازی انتزاعی می‌توانند مطالب جدید را به شکل ایده‌آل‌تری یاد بگیرند. مدل سازی یکی از شیوه‌های ارائه آموزش تکمیلی است که باعث می‌شود تا مطالب یادگیری شده در ذهن کودکان تثبیت شوند. والدین در این زمینه می‌توانند از مدل سازی و ارائه تصاویر جذاب به همراه بازی با انگشتان خود در ارائه آموزش استفاده کنند.

  • پخش آهنگ انگلیسی

در حال مطالعه مقاله اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان هستید که به موضوع پخش آهنگ انگلیسی رسیدیم. پخش آهنگ انگلیسی که در آن کلمات عمومی زبان بیان می‌شود بسیار دارای اهمیت است و باعث می‌شود تا یادگیری واژگان زبان انگلیسی در کودکان تسهیل شود.

  • شرکت در کلاس آموزشی

یکی از بهترین شیوه‌های ارائه آموزش زبان به کودکان، انتخاب کلاس آموزشی مناسب است. امروزه بسیاری از موسسات مختلف، با ارائه شیوه نوین آموزشی سعی کرده‌اند تا مطالب زبان انگلیسی را به شکل استاندارد به کودکان آموزش دهند. والدین می‌توانند با شناسایی این مجموعه‌ها، کودکان خود را در این کلاس‌ها ثبت نام کنند.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در سفیر

حساس‌ترین سن برای شروع یادگیری زبان انگلیسی بین سنین 7 تا 12 سال است که آموزشگاه سفیر گفتمان با احاطه کامل به این موضوع سعی کرده است تا آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را به بهترین شکل ارائه دهد. دوره طراحی شده سفیر گفتمان برای کودکان کمک خواهد کرد تا بتوانند در مسیر یادگیری به بهترین شکل قدم بردارند. از مهم‌ترین شیوه‌های آموزشی ارائه شده در این مجموعه می‌توان به ارائه بازی‌های جذاب، موسیقی شاد، داستان‌های متنوع، کار گروهی و… اشاره کرد. والدین ضمن توجه به اهمیت یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان، می‌توانند فرزندان خود را در دوره آموزشی سفیر گفتمان ثبت نام کنند. آموزش زبان انگلیسی برای کودکان در سفیر با تجربیات اساتید برتر و به بهترین شکل ارائه می‌شود.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا