ریپورتاژ آگهی

خواندن این مقاله به شما می آموزد که درمان واژینیسموس افسانه نیست!

bestkid b

درمان واژینیسموس، امروزه به موضوعی داغ برای آن‌دسته از بانوانی که ترس از دخول دارند، تبدیل شده است. جالب است بدانید که بسیاری از بانوان، با معضل انقباض غیرارادی عضله‌های واژن خود مواجه هستند. در اثر این مشکل فیزیولوژیک، زنان هنگام برقراری ارتباط جنسی با درد بسیار زیادی روبه‌رو می‌شوند. البته معضل واژینیسم یا همان واژینیسموس، می‌تواند به‌دلیل اندیشه‌های مخرب و شرایط روانی فرد نیز بروز پیدا کند. چنان‌که برخی از بانوان به‌دلیل داشتن خاطرات و تجربیات نامطلوب، شدیداَ از دخول در روابط جنسی زناشویی می‌ترسند. به‌همین دلیل توانایی کنترل عضلات واژن خود را از دست می‌دهند. بایستی اشاره داشت که درمان واژینیسموس معمولاَ چندان پیچیده نخواهد بود. به‌طوری که با مراجعه به یک متخصص زنان حرفه‌ای، می‌توانید از بهترین روش‌های درمانی آگاه شوید.

شروع درمان واژینیسموس با ظهور علائم

همواره بانوان این پرسش‌ها را مطرح می‌کنند که «علائم واژینیسموس چیست؟» و «فرآیند درمان واژینیسموس چگونه آغاز می‌شود؟». به‌خاطر داشته باشید که در پی احساس علائم زیر، بهتر است به یک متخصص زنان و زایمان حرفه‌ای مراجعه نمایید:

  • ترس‌های روانی از دخول: چنان‌چه از برقراری رابطه جنسی زناشویی و دخول می‌ترسید، قطعاَ به کمک یک متخصص زنان و زایمان نیاز دارید.
  • احساس درد هنگام دخول: مبتلایان به Vaginismus که نمی‌توانند عضلات واژن خود را کنترل کنند، از این مشکل رنج می‌برند. گاهاَ نیز در هنگام دخول، بانوان سوزش واژینال زیادی را تجربه می‌کنند که از دیگر علائم همین معضل است.
  • تنگی نفس هنگام برقراری رابطه جنسی: علاوه بر درد، در برخی از موارد هنگام دخول، بانوان تنگی نفس شدیدی را نیز حس می‌کنند. این مسئله، گاهاَ می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ بنابراین بایستی هرچه سریع‌تر به درمان معضل واژینیسموس اقدام نمایند.

چنان‌چه انقباض غیرارادی عضله‌های واژن به‌صورت حاد باشد، بانوان مراجعه‌کننده برای درمان واژینیسموس، حتی در هنگام معاینه نیز درد و سوزش شدیدی را حس خواهند کرد. لازم به‌ذکر است که نوع علائم و شدت درد بانوان درگیر با واژینیسم، می‌تواند کاملاَ متفاوت باشد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

علل بروز واژینیسموس چیست؟

پیش از پرداختن به مبحث درمان واژینیسموس، هر یک از بانوان بایستی بدانند که این معضل چگونه به‌وجود می‌آید. در همین راستا، کلیه دلایل ابتلا به Vaginismus یا همان مشکل ترس از دخول را می‌توان در سه دسته مختلف تقسیم‌بندی نمود:

  • معضلات فیزیکی: بیشترین دلایل ابتلا به واژینیسموس، به معضلات فیزیکی مربوط می‌شود. انجام عمل‌های سنگین مربوط به لگن، عوارض بیماری‌های سخت همانند سرطان، تجویز و مصرف اشتباه داروها و عفونت‌های ادراری، از جمله معضلات فیزیکی هستند که موجب ابتلا به واژینیسم می‌شوند. ورود به سنین یائسگی نیز، دیگر دلیل فیزیکی مهم برای ابتلا به این معضل به‌شمار می‌رود.
  • مشکلات روان‌شناختی: ترس ذاتی از دخول و وجود استرس‌های شدید درونی، یکی از اصلی‌ترین دلایل گسترش معضل واژینیسموس در میان بانوان می‌باشد.
  • معضلات ترکیبی فیزیکی و احساسی: پارامترهایی همچون «عدم آمادگی بانوان برای دخول جنسی (تحریک پذیری مطلوب قبل از دخول)» و «زایمان طبیعی»، در این دسته‌بندی جای می‌گیرند. بانوان همواره در طی زایمان طبیعی، درد زیادی را تحمل می‌کنند و احتمال آسیب به عضلات واژن آن‌ها وجود دارد. وجود خاطرات سیاه از تجاوز شدید در گذشته، دیگر علت ابتلا به Vaginismus محسوب می‌شود!

گاهاَ برای انتخاب مناسب‌ترین روش درمان واژینیسموس، پزشکان با شرایط روحی نامناسب خانم‌ها پس از پارگی پرده بکارت نیز مواجه می‌شوند. چنان‌که در اثر دخول ابتدایی نامطلوب، ترس و درد زیادی به سراغ خانم آمده و وی از برقراری مجدد رابطه جنسی، امتناع می‌کند.

مهم‌ترین روش‌های درمان واژینیسموس

بسته به شرایط فیزیکی، روحی و علائم مراجعه‌کننده، یک متخصص زنان و زایمان حرفه‌ای باید به انتخاب بهترین روش درمان واژینیسموس اقدام کند. چراکه تمرین یا شیوه درمانی موردنظر، بایستی با میزان افزایش یا کاهش انقباض عضله‌های واژن بیمار متناسب باشد. به‌طور کلی چهار روش زیر، مطلوب‌ترین شیوه‌های درمان معضل واژینیسموس محسوب می‌شوند:

  • درمان با تزریق بوتاکس
  • درمان با فناوری آر-اف
  • بهره‌گیری از تمرینات انگشتی
  • استفاده از دیلاتور.

تمرینات انگشتی، یکی از ساده‌ترین روش‌های درمان واژینیسموس خواهد بود. طی این تمرین، بیمار می‌تواند با آغشته‌سازی انگشتان خود به روغن روان‌کننده، 1 الی 3 انگشت خود را وارد واژن نماید. بدین ترتیب عضله‌های واژن به یک انقباض آرام و قابل کنترل، عادت می‌کنند. برای دریافت نتیجه بهتر، توصیه می‌شود در هر بار وارد کردن انگشتان به واژن، بین 3-10 ثانیه همان حالت را حفظ کنید. در ادامه به بررسی دیگر شیوه‌های درمان Vaginismus خواهیم پرداخت.

درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس

برای درمان واژینیسموس با تزریق بوتاکس، ابتدا بایستی تمام عضلات با میزان انقباض شدید (در زمان دخول)، شناسایی شوند. سپس بوتاکس بایستی توسط یک متخصص زنان مجرب نظیر دکتر بیتا زلالی، به ناحیه‌های شناسایی‌شده تزریق گردد. جالب است بدانید که از این شیوه، به‌عنوان کارآمدترین و البته سریع‌ترین شیوه درمان Vaginismus یاد می‌شود. دیگر مزیت این روش، این است که با اتمام مدت اثرگذاری 4 تا 6 ماهه بوتاکس، بیمار احتیاجی به تزریق دوباره نخواهد داشت.

استفاده از دیلاتور در فرآیند درمان

بهره‌گیری از دیلاتور، از دیگر تکنیک‌های نوین پزشکان برای درمان واژینیسموس محسوب می‌شود. استفاده مداوم و اصولی از دیلاتور، موجب می‌شود تا عضلات واژن به انقباض‌های کنترل‌شده، عادت کنند. البته بایستی بدانید که دیلاتورها، ابعاد مختلفی دارند و پزشک بر مبنای شرایط بیمار، «سایز» و «مدت استفاده» صحیح آن‌ها را تعیین می‌کند. جهت تحمل راحت‌تر دردهای ابتدایی (تا زمان عادت کردن عضلات و بهبودی کامل)، بهتر است دیلاتورها به روغن‌های روان‌کننده آغشته شوند.

درمان واژینیسموس با فناوری آر-اف

با بهره‌گیری از فناوری RF در درمان واژینیسموس، این امکان برای پزشک وجود دارد که بافت ماهیچه‌های واژن بیمار را تغییر دهد. در واقع با پیاده‌سازی این شیوه درمانی، مقدار انقباض عضلات واژن فرد قابل کنترل خواهد شد. بنابراین به مرور، تمامی دردهای ناشی از دخول از بین می‌رود و فرد می‌تواند به‌طور طبیعی، به برقراری رابطه جنسی زناشویی اقدام کند.

حرفه‌ای‌ترین کلینیک پزشکی-زیبایی در تهران برای درمان واژینیسموس کجاست؟

فارغ از بحث درمان واژینیسموس، ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات تشخیصی، درمانی و زیبایی، کلینیک دکتر بیتا زلالی را به یکی از پیشرفته‌ترین مراکز پزشکی-زیبایی تهران تبدیل نموده است. دکتر بیتا زلالی که از برترین متخصصان زنان و زایمان در تهران به‌شمار می‌رود، با تکیه بر سوابق دانشگاهی و تجربی فراوان، سعی نموده تا یک مرکز مجهز را برای پاسخ‌گویی به نیازهای متنوع مراجعه‌کنندگان دایر نماید. از همین رو کلیه خدمات زیر به بانوان گرامی، قابل ارائه خواهد بود:

  • فرآیندهای تشخیصیدرمانی: رفع زگیل پوستی، رفع زگیل تناسلی با لیزر مونالیزا، کرایوتراپی، تشخیص سرطان دهانه رحم، کولپوسکوپی و تکنیک DBD پلاسما.
  • تست‌های تشخیصی: تست‌های پاپ اسمیر، سونوگرافی، لاپاراسکوپی و تعیین جنسیت جنین.
  • درمان نازائی: با استفاده از روش‌های مختلف دارو درمانی، تزریق سلول‌های بنیادی، آی‌وی‌اف، PRP تخمدان‌های بانوان و غیره.
  • امور درمانی: درمان زخم دهانه رحم، عمل میوم و پولیپ رحم، درمان قاعدگی نامنظم، درمان افتادگی رحم و درمان بی‌اختیاری ادرار زنان.
  • خدمات زیبایی: از جمله محبوب‌ترین خدمات زیبایی کلینیک دکتر بیتا زلالی، می‌توان به تاینینگ، وایتنینگ، لابیاپلاستی با لیزر مونالیزا، فناوری آر-اف، رفع ترک‌های پوستی، تزریق ژل به واژن و تزریق چربی به واژن اشاره نمود.

به‌منظور کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت نوبت حضوری و آنلاین کلینیک دکتر بیتا زلالی، می‌توانید با مشاوران این مرکز تماس حاصل نمایید.

مطب تهران: سعادت آباد، میدان کتاب به سمت سرو غربی، جنب بانک آینده، ساختمان نگین سرو. (سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه)

شماره تماس: 09126176917.

کلینیک اندیمشک: خیابان انقلاب، نبش میدان مبارز و ایوبی شرکتی، کلینیک پزشکی پاستور، طبقه اول. (شنبه، یکشنبه، دوشنبه)

شماره تماس: 09361125322-06142628535.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا