ریپورتاژ آگهی

خرید بازی فکری و کتاب کودک از فروشگاه کلبه کتاب

bestkid b

زندگی والدین بسیار پرمشغله تر از گذشته است. بنابراین آن ها زمان کمتری را به رشد و پرورش ذهنی کودک اختصاص می دهند. راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید به کمک آن ها، فرزندانتان را تشویق کنید تا عشق به یادگیری را در خود پرورش دهند. به عنوان مثال بازی فکری از مواردی است که خلاقیت ذهنی کودک را به دنبال دارد. همچنین کتاب کودک نیز میل به خواندن و یادگیری را در کودک افزایش می دهد.

بازی فکری کودک

اهمیت بازی های فکری برای کودکان

بازی فکری از جمله روش هایی است که می تواند جنبه سرگرمی برای کودکان داشته باشد. در عین حال زمینه یادگیری و خلاقیت در آن ها را نیز افزایش دهد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

بازی فکری، ذهن کودک را به تفکر، اندیشیدن و… وادار می کند. در نتیجه باعث می شود کودک شما به روش های غیر متعارف برای حل یک مشکل فکر کند. درست مانند ورزش بدنی، مغز نیز برای بهبود بخش هایی مانند تفکر تحلیلی، خلاقیت و حل مسئله به شکل خاص خود به تحریک نیاز دارد. این روش نیز مانند کتاب خواندن کودک، می تواند ایده خلاقانه و مناسب برای رشد ذهنی کودک باشد. با این وجود، اغلب کودکان از بازی های فکری استقبال بیشتری می کنند. چون زمینه سرگرمی آن ها بیشتر فراهم می شود.

بازی های فکری چالش برانگیز برای کودکان

1. سودوکو

این بازی فکری یک بازی هیجان انگیز برای تمام سنین است. جالب است بدانید این بازی، از کاهش عملکرد مغز در افراد مسن نیز جلوگیری می کند. این بازی با اعداد انجام می شود. هدف از این بازی، پر کردن تمام اعداد جا انداخته شده است. در حالی که به طرز فریبنده ای ساده به نظر می رسد، اما نکته مهم این است که نمی توانید همان عدد را در همان سطر یا ستون تکرار کنید. ویژگی بارز این بازی این است که کودک شما را به چالش می کشد تا ذهن بازتری برای تفکر داشته باشد. همچنین او را به برنامه ریزی برای اعداد وادار می کند.

2. پازل

پازل ها یک بازی فکری بدون نظارت هستند. در این بازی، کنجکاوی کودکان بیش از اندازه تحریک شده و همین موضوع خلاقیت و رشد ذهنی کودک را نیز فراهم می کند. این نوع بازی های خلاقانه، استدلال فضایی کودکان و همچنین هماهنگی دست و چشم را ایجاد می کنند. پازل های چوبی نمونه ای از بازی های فکری عرضه شده در فروشگاه کلبه کتاب هستند.

بازی فکری مناسب

3. فلش کارت

این بازی دارای فلش کارت با تصاویر است و باید با کلمه مربوطه که آن را توصیف می کند، مطابقت داده شود. به عنوان مثال، فلش کارت ممکن است تصویری از یک ماهی داشته باشد. در اینجا، کودک شما باید تصویر مرتبط با کلمه ماهی، مثلاً، آب را انتخاب کند. فلش کارت ها می توانند از دسته های مختلفی مانند حیوانات، گل ها، اعداد، وسایل خانه و غیره انتخاب شوند. این بازی می تواند برای کودکان 5 ساله، با توجه به اینکه کلمات جدید می آموزند، مناسب باشد. چرا که به آن ها یاد می دهد، نام ها را به خاطر بسپارند. همچنین کلمات مرتبط با اشیاء را شناسایی کنند.

چرا سال های اولیه زندگی کودک برای رشد مغز بسیار حیاتی است؟

برای رشد ذهنی کودک، سال های اولیه بسیار مهم هستند. زیرا تجربیاتی که کودکان خردسال دارند و روابطی که با افراد مهم زندگی خود برقرار می کنند، به معنای واقعی کلمه رشد مغز آن ها را شکل می دهد. این پایه اولیه بر تمام یادگیری و رفتار و سلامت جسمی و روانی کودک در طول زندگی، تأثیر می گذارد.

اهمیت سال های اولیه زندگی به ویژه محدوده سنی 0 تا 6 سال، به حدی است که نمی توان میزان اهمیت آن را به طور دقیق، تعیین کرد. به همین خاطر خرید بازی فکری از فروشگاه کلبه کتاب، می تواند کودک شما را متفکر، خلاق، تلاشگر و… بار آورد. همچنین کتاب کودک، می تواند کودک شما را به خواندن و نوشتن علاقه مند کند. این مسئله در سال های بعد زندگی، به عملکرد بهتر تحصیلی کودک نیز کمک می کند. کودکانی که بیشتر مطالعه می کنند، در کلاس درس با ذهن آگاه تری حضور می یابند و اعتماد به نفس بیشتری دارند.

به این ترتیب، رشد مغز کودک بسیار جالب است. زیرا میزان شگفت انگیزی از رشد مغز انسان در مدت زمان کوتاهی در طول رشد کودک اتفاق می افتد. این سال‌های اولیه، دوره‌ای حیاتی برای رشد کودک شما هستند. زیرا کودک شما در سال های اولیه زندگی، مهارت های باورنکردنی را می‌ آموزد که برای عملکرد در طول زندگی خود به آن ها نیاز دارد.

کتاب کودک برای رده سنی نوزاد تا 6 سال

کتاب کودک می تواند با مضمون شعر، داستان، سرگرمی، آموزش، کتاب کار، رنگ آمیزی نقاشی و… انتخاب شود. هر کدام از کتاب ها بسته به مضمون و محتوایی که دارند، می توانند خلاقیت را در کودکان افزایش دهند و زمینه یادگیری مباحث مختلف را در آن ها به وجود آورند. فروشگاه کلبه کتاب، انواع کتاب کودک را برای رده سنی نوزاد تا کودکان 6 ساله عرضه می کند. کتاب های مخصوص نوزادان شامل تصاویر مهیج و جذابی هستند و می توانند سرگرمی و البته آمادگی ذهنی در نوزادان را فراهم کنند.

مزایای کتاب کودک برای کودکان چیست؟

به طور کلی کتاب خوانی و کتاب کودک برای کودکان اهمیت زیادی دارد. به ویژه اگر آن ها به طور مداوم والدین خود را در حال کتاب خوانی ببینند.

کتاب کودک مزایای بسیاری برای کودکان دارد. به عنوان مثال کتاب های داستان از پرطرفدارترین کتاب ها برای کودکان هستند. این کتاب ها می توانند باعث تقویت قوه تخیل در کودکان شوند و تصویرسازی را در آن ها شکل دهند. نقش قصه گویی در رشد مغز بسیار مهم است. زیرا کودکان با داستان خوانی، می توانند فضاها، سناریوها و موارد مربوط به آینده را به خوبی تصور کنند. آن ها همچنین خلاقیت ذاتی خود را تقویت می کنند و می توانند دیدگاه خود را نسبت به آینده بهبود بخشند.

کتاب کودک

1. با خرید کتاب کودک، تفکر خلاق را در کودکان تقویت کنید

کتاب کودک، ابزاری حیاتی برای بهبود تفکر خلاق است. می توانید از فرزندانتان بخواهید که در حین خواندن داستان به شخصیت ها، خط داستانی، انتخاب دیالوگ ها و سایر جنبه ها فکر کنند. همچنین شما می‌توانید داستان را سفارشی کنید، از آن ها بخواهید که روایت را جلوتر ببرند، و از اسباب‌بازی‌ها برای نمایش داستان آن‌طور که دوست دارند، استفاده کنند.

2. تاثیر کتاب کودک بر خانواده گرایی

کتاب های داستان توانایی جادویی دارند. طوری که می توانند کودکان را عاشق خواندن کنند و خانواده ها را با ارزش های مشترک دور هم جمع کنند.

3. آشنایی با صفات درست

سن ۲ تا ۵ سالگی، زمانی است که می‌توانید ذهن کودک را برای یادگیری ارزش های درست، آماده کنید. این ارزش های درست، باید همراه با جهت گیری و طرز فکر درست به کودکان منتقل شوند. برای آموزش ارزش های درست، بهتر است یک کتاب کودک متناسب با روحیات کودک خود خریداری کنید. کتاب های آموزشی کلبه کتاب در این زمینه بسیار کمک کننده هستند.

4. کتاب کودک: الهام بخش برای کودکان

شخصیت ‌های کتاب‌ برای کودکان آرزو هستند. بنابراین آن ها در وهله اول، خواندن کتاب را بسیار دوست دارند. شما می توانید بسیاری از مقوله های مهم زندگی همچون عشق، دوست داشتن، مهربانی، وظیفه شناسی و… را از طریق شخصیت های مورد علاقه کودک به او آموزش دهید.

 

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا