ریپورتاژ آگهی

تماشای آنلاین انیمیشن در آپارات کودک

bestkid b

تماشای انمیشن باید همراه با رعایت مجموعه ای از مولفه ها باشد تا بتواند در رشد ذهنی و فکری کودکان موثر واقع شود. به عقیده برخی از کاربران کلیه مولفه مذکور در آپارات کودک رعایت شده است!

تماشای کارتون جزء جدایی ناپذیر از دوران کودکی است. با این وجود، والدین زیادی نگران این هستند که بچه های آنها وقت زیادی را صرف تماشای انمیشن می‌کنند. بنابراین درصدد حذف این رفتار در کودکان خود هستند! در حالی که روان‌شناسان کودک به صراحت بیان کرده‌اند که انمیشن‌ ها می‌ توانند نقش سازنده‌ای در رشد ذهن و فکر کودکان داشته باشد. به شرط اینکه سه نکته اساسی در انتخاب و نمایش آنها رعایت شود. این سه نکته عبارت‌اند از: نوع انیمیشین، مفاهیم انتقالی آن و زمانی که کودک صرف تماشای انمیشن می کند. در همین راستا لازم است بدانید که تماشای آنلاین انمیشن در آپارات کودک هر سه موارد مذکور را پوشش داده و می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای تحقق تماشای آنلاین باشد.

تماشای آنلاین انمیشن در آپارات کودک با بهترین مفاهیم انتقالی

یکی از ویژگی های متمایز کننده انیمیشن ها که موجب می ‌شود کودکان ساعت‌ های طولانی از زمان خود را صرف تماشای انمیشن ها کنند جذابیت و کیفیت آنها است. به عبارتی انمیشن ها قدرتی دارند که می توانند توجه چشم و گوش کودک را برای مدت ‌ها به یک فضای کوچک معطوف کنند.  به عقیده برخی از روانشناسان (ویلبر شرام و دیگران) کارتون ها همه قوای ادراکی کودک اعم از عقل خیال و وهم را تحت تأثیر قرار می‌ دهند. به همین دلیل می ‌توان از پتانسیل آنها به عنوان یک وسیله آموزشی و یا یک وسیله مناسب برای انتقال مفاهیم صحیح و بنیادی استفاده کرد. اهمیت این موضوع به حدی است که بسیاری از روان‌شناسان به وسیله انیمیشن ها و کارتون ها به درمان برخی از بیماری های روانی و یا اختلال‌های شخصیتی در کودکان می پردازند.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

به همین جهت لازم است انمیشین هایی را برای کودکان انتخاب و به نمایش بگذارید که مفاهیم انتقالی آنها سازنده و در راستای تحقق اهداف تربیتی یا آموزشی باشند. چرا که کودکان هر آنچه را که می بینند در ذهن خود ثبت کرده و به تکرار آن می پردازند. خوشبختانه انمشین های به نمایش گذاشته شده در آپارت کودک دارای دسته بندی های مختلف هستند و هر کدام از این دسته بندی ها مفاهیم انتقالی منحصر به خود را دارند. بنابراین والدین و یا مراقبان کودک به کمک این دسته بندی ها می‌ توانند مفاهیم مورد نظر خود را از طریق کارتون‌ها به کودکان انتقال دهند. این امر می تواند یک ویژگی منحصر به فرد برای تماشای آنلاین انمیشن در آپارات کودک محسوب شود.

به عبارت ساده تر دسته بندی صحیح انمیشن ها و کارتون ها و امکان سرچ سریع و دقیق در آپارات کودک به کاربران این امکان را می دهند که در یک بازه‌ی زمانی مشخص مفاهیم اخلاقی و یا آموزشی مورد نظر خود( همکاری، همدلی،مسئولیت پذیری و غیره) را با کمک انمیشن ها برای کودکان به نمایش بگذارند. این امر در حالی رخ می دهد که تماشای آنلاین هزینه زیادی را برای کاربر در پی نخواهد داشت. چرا که ترافیک اینترنت تماشای آنلاین انمیشن در آپارات کودک به صورت نیم بها محاسبه خواهد شد.

اهمیت نوع انمیشن انتخابی برای کودکان

برای اینکه انمیشن‌ها به یک سرگرمی سالم و منبع خوب و موثر برای یادگیری کودکان تبدیل شوند باید به صورت صحیح انتخاب شده و در راستای تحقق کودک پروری باشند. به همین جهت لازم است والدین و یا مراقبان کودک دقت بیشتری در برگزیدن کارتون‌های کودکان داشته باشند. مخصوصا این روزها که با فراگیر شدن تکنولوژی و در دسترس بودن راحت و سریع رسانه های جمعی کودکان راحت تر می‌توانند به برنامه های مختلف دسترسی داشته باشند. همچنین به دلیل بستر اقتصادی مناسب در این زمینه، تولیدکنندگان بسیاری از اقصی نقاط جهان دست به تولید محتواهای تصویری به ویژه کارتون‌ها و انمیشن های متفاوت می زنند. در این میان برخی از محتواهای تولید شده نه تنها برای کودکان مهیج و سرگرم کننده هستند بلکه می‌توانند ذهن و فکر کودک را در جهت مثبت پرورش دهد. در حالی برخی از محتواها کاملا نتیجه‌ی معکوس دارند.

بنابراین ضروری است که محتواها قبل از اینکه برای کودکان به نمایش گذاشته شود به طور کامل مورد بررسی و واکاوی قرار گیرند؛ اما آنچه که در این میان حائز اهمیت است زمانبر و هزینه‌بر بودن این تحقق موضوع است تا حدی که می‌توان گفت بررسی تک تک انمیشن ها و انتخاب بهترین آنها توسط والدین و یا مراقبان کودک تقریبا غیر ممکن است. در این میان تنها راه ممکن کمک گرفتن از وب‌گاه‌ها، اپلیکیشن‌های معتبر و تماشای آنلاین انمیشن در آپارات کودک است. چرا که محتواهای به نمایش گذاشته در آپارات کودک همواره توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد. سپس به نمایش گذاشته می شوند. به همین دلیل والدین یا مراقبان، هنگامی که کودکان سرگرم تماشای آنلاین انمیشن در آپارات کودک هستند، هرگز نگران نوع محتواهای به نمایش گذاشته برای کودک خود نخواهند بود.

مدیریت زمان به هنگام تماشای آنلاین انمیشن در آپارات کودک

برای اینکه برنامه های به نمایش گذاشته برای کودکان مفید واقع شوند و سلامت جسم و روان آنها تحت الشعاع قرار نگیرد. لازم است ساعت های اختصاص داده شده به تماشای آنلاین انمیشن توسط کودک شما متعادل بوده و روند منطقی داشته باشد. برای تحقق این امر راهکارهای مختلف وجود دارد.

یکی از مهمترین این راهکارها خرید اشتراک آپارات کودک و دانلود درون برنامه‌ای انیمشن مورد نظر است. سپس به نمایش گذاشتن آن به صورت افلاین برای کودکان است. شاید جالب باشد بدانید که وب‌گاه آپارات کودک به گونه ای طراحی شده است که امکان مشاهده برنامه را به دو صورت رایگان و پولی (خرید اشتراک یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه) برای کاربر فراهم کرده است. بنابراین این امکان را به آنها می دهد که به هر دو صورت ازین وب‌گاه بهره‌مند شوند. همچنین این امکان را برای کاربر فراهم کرده است تا در صورت بروز مشکل، انتقاد و یا درخواست خاصی با تیم پشتیبانی آنلاین ارتباط برقرار کنند.

راهکار دوم برای مدیریت زمان تماشای کارتون، ارائه ی الگوی صحیح به کودکان است. به همین جهت لازم است که والدین و یا اطرافیان کودک الگوی صحیحی برای این امر باشند. هنگامی که کودک والدین و نزدیکان خود را در تماشای تلویزیون و استفاده از گوشی و غیره حریص نمی بیند. به صورت ناخودآگاه این موضوع در وی نهادینه می شود که ساعت های مشخصی از شبانه روز را به تماشای برنامه مورد علاقه‌ی خود بپردازد.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا