ریپورتاژ آگهی

بهترین اسباب بازی های آموزشی برای کودکان 0 تا 5 سال + تصاویر و اینفوگرافیک

bestkid b

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که بازی ها در دوران کودکی می توانند علاوه بر سرگرمی، نقش موثری در آموزش کودکان داشته باشند؟ از نظر روانشناسی، اسباب بازی هایی برای کودکان مناسب هستند که بازی با آنها بتواند علاوه بر جسم، ذهن کودک را به خود درگیر کند. پس خوب است اسباب بازی هایی را برای کودکان خود خریداری کنید که در کنار سرگرمی، به شکوفایی خلاقیت، استعداد و هوش فرزندتان کمک کند.

اما با وجود تنوع بسیار زیاد اسباب بازی ها در فروشگاه ها، انتخاب اسباب بازی های آموزشی برای کودکان یکی از چالش های اساسی است که اکثر والدین با آن روبه رو هستند. اینکه چه نکاتی به هنگام انتخاب و خرید اسباب بازی های آموزشی برای کودکان بایستی رعایت شود و یا بهترین اسباب بازی های آموزشی در کدام دسته از اسباب بازی‌های کودکان قرار دارند از جمله مواردی است که توجه به هریک می تواند شما را در این امر یاری کند.

در این مقاله قصد داریم هر آنچه نیاز است در خصوص بهترین اسباب بازی های آموزشی برای کودکان بدانید را برایتان شرح دهیم. هم چنین با ارائه لیستی از بهترین اسباب بازی های آموزشی برای کودکان و ایده هایی برای هدیه دادن به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید اسباب بازی مناسبی را برای کودک خود انتخاب کنید.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

اهمیت اسباب بازی های آموزشی برای کودکان

بدون شک نمی توان منکر نقش اسباب بازی ها در رشد و شخصیت کودکان شد. این اسباب بازی ها هستند که می توانند کودکان را در توسعه و تقویت مهارت های مختلف کودکان نظیر مهارت های حرکتی، فکری، تحصیلی، حل مسائل و غیره یاری کنند. از این رو اسباب بازی های آموزشی نه تنها برای سرگرمی بلکه برای رشد مهارت ها و یادگیری دانش و توانایی های مختلف کودکان بهترین گزینه هستند. به عنوان مثال بازی با اسباب بازی های آموزشی نظیر ساخت و ساز به کودکان در بهبود مهارت های رشدی مانند تعادل کمک می کند. از سوی دیگر بازی های علمی، الفبا و ریاضی از جمله بازی هایی هستند که در قالب سرگرمی، مهارت های تحصیلی کودکان را تقویت می نماید.

راهنمای انتخاب اسباب بازی های آموزشی برای کودکان

پیش از آن که لیستی از بهترین اسباب بازی های آموزشی برای کودکان را در اختیارتان قرار دهیم، نیاز است تا مهمترین نکاتی که بایستی به هنگام انتخاب این نوع اسباب بازی ها به آن توجه کنید را بررسی کنیم. این نکات شامل :

نوع اسباب بازی

می توان گفت اسباب بازی های آموزشی همانند سایر اسباب بازی ها انواعی دارند که هر یک از ویژگی های خاصی برخوردارند و می توانند مهارت هایی را در کودکان تقویت نمایند. برای نمونه ، تقویت مهارت های فکری و هماهنگی دست و چشم، پازل ها و برای خلاقیت و تقویت حل مسائل، اسباب بازی های ساختنی مانند خرید قطار اسباب بازی بهترین گزینه هستند.

سن وعلاقه کودک

اگر قصد خرید اسباب بازی آموزشی برای کودک خود دارید در وهله ی اول می بایست سن و علایق کودک را مد نظر قرار دهید. این در حالی است که برای کودکان زیر دو سال اسباب بازی های ساده و در عین حال ایمن مناسب اند، در صورتی که کودکان بزرگتر به بازی های پیچیده علاقه مند.

کیفیت اسباب بازی

از دیگر نکات انتخاب اسباب بازی آموزشی برای کودکان می توان به کیفیت اسباب بازی اشاره کرد. با انتخاب اسباب بازی هایی که از مواد با کیفیت و با دوامی ساخته شده اند می توان از آنها در مدت زمان طولانی تری استفاده کرد و با این وجود تجربه لذت بخشی از بازی با آنها را برای کودک خود رقم خواهید زد.

ایمنی اسباب بازی

از آن جایی که کودکان خردسال به هنگام بازی با اسباب بازی ها نیاز به مراقبت دارند. بنابراین اسباب بازی هایی را باید انتخاب کرد که علاوه بر کیفیت بالای آن با استانداردهای ایمنی مطابقت داشته باشند. به گونه ای که فاقد لبه های تیز باشند و یا کودک قادر به بلعیدن قطعات آن نباشد.

برقراری تعامل با کودک

در میان اسباب بازی های آموزشی، اسباب بازی بهترین است که بازی با آنها بتواند شرایطی را برای تعامل با کودک ایجاد کند. به گونه ای که به هنگام بازی کودک هر آنچه یاد گرفته است را با شما در میان بگذارد.

لیست بهترین اسباب بازی های آموزشی برای کودکان

در این بخش قصد داریم لیستی از بهترین اسباب بازی های آموزشی برای کودکان را در اختیارتان قرار دهیم.

بلوک های ساخت و ساز کودکان

بلوک های ساخت و ساز را می توان نمونه ای از اسباب بازی های آموزشی برای کودکان معرفی نمود که به صورت گروهی و با همفکری همسن سالان خود می توانند از آن استفاده کنند. بازی با این نوع اسباب بازی آموزشی به گونه ای است که کودکان خانه هایی با ابعاد بزرگی را با استفاده از این بلوک های ساخت و ساز که از جنس پلی اتیلن هستند میتوانند بسازند. از این رو اگر میخواهید برای تقویت مهارت های حرکتی کودک خود اسباب بازی را تهیه کنید، بلوک های ساخت و ساز کودکان بهترین انتخاب است.

خمیربازی

یکی از بازی های مورد علاقه اغلب کودکان، خمیر بازی است. با استفاده از خمیر بازی ها به دلیل تنوع در رنگبندی میتوان اشکال متفاوتی را ساخت و از این طریق کودکان خلاقیت و تخیل کودکان را تقویت نمود. خرید خمیر مجسمه سازی از بهترین فروشگاه های اینترنتی میتواند برای خلاقیت کودکان در ساخت مجسمه های زیبا کمک کننده باشد.

پازل ها و جورچین ها

پیشنهاد می کنیم برای کودکان بالای دو سال، به سراغ پازل ها و جورچین هایی با طرح های مختلف بروید. بازی با این نوع اسباب بازی های آموزشی میتواند با تقویت تمرکز و حافظه ی کودکان آنها را در بهبود مهارت های حل مسائل یاری کند. از سوی دیگر کودک با افزایش تمرکز و دقت خود سعی میکند با با قرار دادن قطعات جورچین در کناریکدیگر، شکل حیوانات را به درستی ایجاد کند.

بازی های تخته ای

به منظور تقویت مهارت فکری کودکان خود میتوانید از میان انواع اسباب بازی های آموزشی برای کودکان، بازی های تخته ای را انتخاب کنید. بازی های تخته ای شامل بازی هایی نظیر دومینو، جنگا، شطرنج و غیره که برای بازی با آنها نیاز به تفکر و تمرکز بالایی است.

بازی های موزیکال

برخی از کودکان علاقه زیادی به بازی های موسیقی نشان می دهند. آلاتی موسیقی مانند پیانو، طبل، گیتار و ساز های کوبه ای، اسباب بازی هایی با قابلیت پخش موسیقی از جمله بازی های موزیکال است که در توسعه و تقویت مهارت های موسیقی، شناختی و حرکتی کودکان نقش موثری دارد.

لیست بهترین اسباب بازی های آموزشی برای سنین مختلف

پس از آن که لیستی در خصوص بهترین اسباب بازی های آموزشی برای کودکان را در اختیارتان قرار دادیم، می خواهیم در این بخش برای سنین مختلف بهترین اسباب بازی های آموزشی را معرفی کنیم:

نوزادان

برای تحریک حواس نوزاد و آموزش مهارت های حرکتی می توانید از اسباب بازی هایی مانند آویز تخت، جغجغه، بلوک های نرم، کتاب های پارچه ای،عروسک های پولیشی، اسباب بازی های مخصوص حمام، توپ های رنگی انتخاب کنید.

کودکان نوپا (1 تا 3 سال)

برای کودکان در این رده سنی می توانید اسباب بازی هایی مانند بلوک های ساختنی ، خمیربازی، اسباب بازی های موزیکال، مداد رنگی و کتاب های مصور را برای تقویت خلاقیت و تخیل استفاده کنید.

کودکان پیش دبستانی ( 3 تا 5 سال)

برای یادگیری و تقویت مهارت های مرتبط با حل مسائل و تفکر انتقادی کافی است از میان اسباب بازی های آموزشی، اسباب بازی های فکری، بازی های آموزشی و اسباب بازی های ساختنی را خریداری کنید.

بهترین ایده های هدیه اسباب بازی آموزشی برای کودکان

برای آن که لذت هدیه دادن اسباب بازی آموزشی به کودکان را تجربه کنید و خاطره خوبی را در ذهن آنها ثبت کنید میتوانید از ایده هایی برای هدیه دادن اسباب بازی آموزشی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، استفاده نمایید. که برای خرید آنها میتوانید از بهترین فروشگاه اسباب بازی یا به صورت اینترنتی از فروشگاه هایی مانند دیجی کالا، فروشگاه اینترنتی گرین لیست و … استفاده نمایید.

ست اسباب بازی

با تهیه ست اسباب بازی های آموزشی نظیر ست های هنری، ساختنی و علمی میتوانید هدیه ای ارزشمند به کودک خود بدهید.

سبد هدیه

سبدی را با در نظر گرفتن سن و علایق کودک خود و تزئیناتی کارتونی که محتویات آن شامل اسباب بازی های آموزشی باشد می توانید تهیه کنید.

کارت هدیه

با هدیه دادن کارت هدیه فروشگاه های اسباب بازی به کودک خود می توانید شرایطی را فراهم کنید تا کودک شخصا اسباب بازی مورد علاقه خود را انتخاب نماید.

منبع : https://greenlist.ir

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا