ریپورتاژ آگهی

برنامه های آموزشی در مهد کودک

bestkid b

برنامه‌ های آموزشی در مهدکودک برای توسعه توانایی ‌های کودکان است که از راه‌ های بسیار مؤثر استفاده می کند. امروزه، روش ‌های متعددی برای ایجاد یک برنامه آموزشی برتر با استفاده از مواد مختلف وجود دارد. در این فضا به نظم و روال ‌های روزانه کودک توجه می ‌شود. کودکان به طور معمول به زمان ‌بندی مشخصی عادت می ‌کنند که شامل فعالیت ‌هایی مانند آموزش در قالب بازی، خوردن و استراحت است. این زمان ‌بندی منظم به کودکان احساس امنیت و استقلالی می‌ دهد و به آنها کمک می‌ کند تا خود را بهتر سازماندهی کنند. در ادامه برنامه های آموزشی در مهدکودک را مورد بررسی قرار می دهیم.

ویژگی های کلاس های آموزشی در مهدکودک

با شرکت در کلاس‌های آموزشی، والدین به بهره ‌وری بالای سیستم آموزشی پی می برند و شاهد آماده ‌سازی کودکان برای مراحل بعدی زندگی خواهند بود. در کلاس ‌ها آموزشی، کودکان به طور معمولی و روتین کاری نمی‌ کنند و یاد نمی ‌گیرند. آنها در فرآیند آموزشی به نحوی جذاب در حال یادگیری هستند و تصمیم ‌گیری درباره کارهای بعدی خود را به عهده می ‌گیرند. مربی تنها یک راهنماست و بر فعالیت ‌هایی که کودکان به آن علاقه مند هستند، نظارت می کند. این نظارت، زمان آمادگی کودک ‌ها برای یادگیری مفاهیم بیشتر و سطوح بالاتر را تعیین می‌ کند. مربی به کودک کمک می ‌کند تا خودش یاد بگیرد و آموزش مستقیم به شکلی نادر اتفاق می ‌افتد. در کلاس‌ های آموزشی، مربی با واگذاری برخی از کارهای کوچک به کودکان و بهره‌ گیری از روش ‌های آموزش هوشمندانه که اغلب با استفاده از ابزارها صورت می ‌پذیرد و منجر به احساس استقلال در کودکان می ‌شود، فرصت و تمایل به رفتارهای ناپسند را کاهش می‌ دهد.

بخش های آموزش در مهد کودک

برخی از بخش‌ های آموزشی در مهدکودک ها شامل موارد زیر است:


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

مهارت ‌های حسی

حواس ما بخشی از وجود ما خواهد بود که در این بخش از آموزش، به توسعه حواس کودکان پرداخته می ‌شود.

علوم و فرهنگ

در بخش علوم و فرهنگ، به کنجکاوی کودکان پاسخ داده می ‌شود و می ‌توان علاقه ‌آنها را در موضوعات اجتماعی، گیاه‌ شناسی، جانور شناسی، تاریخ و جغرافیا تقویت کرد. همچنین، مفاهیم دینی نیز در این بخش آموزش داده می ‌شود تا کودکان با آیات و سوره‌ های قرآنی آشنا شوند و علوم و زبان قرآن را به همراه بخش ‌هایی از آموزه‌ های دینی فرا گیرند.

مهارت‌ های زندگی

این بخش از آموزش ها شامل فعالیت‌ هایی است که کودک را به استقلال هدایت می ‌کند، مانند بستن و باز کردن دکمه، پوشیدن کفش و لباس و …

آموزش آداب اجتماعی

در کلاس‌ های تعاملی مهدکودک ها، کودکان یاد می ‌گیرند که مسئولیت پذیری نسبت به خود و دیگران را بپذیرند، به تفاوت ‌ها و توانایی‌ های یکدیگر احترام بگذارند و رفتار مودبانه و محترمانه ای با هم داشته باشند.

زبان و هنر

برای ایجاد انگیزه در خواندن و نوشتن و فعالیت‌ های مختلف، زبان گزینه ای ضروری است. همچنین، یادگیری علائم نوشتاری نیز بخشی از رشد مهارت ‌های زبانی کودکان است. هنر و کارهای دستی نیز گامی به سوی خلاقیت است و می ‌تواند به افزایش اعتماد به نفس و هوش کودکان کمک کند.

ریاضیات

این بخش با آشنایی مفهوم کمیت در کودکان آغاز می ‌شود و با پیشرفت آنها در شمارش و اندازه‌ گیری توسعه می ‌یابد. آموزش ریاضیات باید به طور طبیعی و در زمان مناسبی صورت بگیرد.

آموزش به همراه سرگرمی

باید تمام فعالیت‌ های روزمره که کودکان در طول سال یاد می گیرند، همراه با سرگرمی باشد. این موضوع می‌ تواند از طریق بازی‌ ها و وانمودها صورت گیرد تا کودکان انگیزه و شور و شادی در فرایند یادگیری داشته باشند.

در کلاس ‌های مهدکودک، معمولا از روش‌ های آموزشی فعالیت محور استفاده می ‌شود. به عنوان مثال، به جای تدریس مفاهیم به صورت تئوری، از بازی ‌ها، موسیقی، داستان ‌ها و وسایل آموزشی تعاملی استفاده می‌ شود. این روش‌ ها به کودکان کمک می‌ کنند تا در یادگیری خود فعال شوند و از طریق تجربه‌ های عملی و تعامل با محیط اطرافشان، مفاهیم را درک کنند.

علاوه بر آموزش معمولی، با قرار دادن تاب و سرسره پارکی در فضای مهدکودک‌ ها می ‌توان فعالیت ‌های فیزیکی کودک مانند بازی در فضای باز، پارک و زمین بازی را نیز تقویت کرد. این فعالیت‌ ها نه تنها به کودکان اجازه می‌ دهد انرژی خود را صرف کنند، بلکه مهارت ‌های اجتماعی، مهارت‌ های حرکتی و سلامت جسمی و روحی آنها را نیز تقویت می‌ کند.

کلام آخر

در مجموع، مهد کودک‌ ها برای آموزش و پرورش کودکان در ابتدای راه زندگی اهمیت زیادی دارند. آنها در طول این دوره زمانی که کودکان در حال رشد و توسعه قدرت‌ های مختلف خود هستند، محیطی امن و حمایت‌ کننده ارائه می‌دهند و به آنها کمک می‌کنند تا مهارت ‌ها و زیرساخت ‌های لازم برای ورود به دوره تحصیل ابتدایی را پیدا کنند.

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا