ریپورتاژ آگهی

بازگشت قدرتمند به زندگی: اولین قدم برای رسیدن به اعتماد به نفس

bestkid b

آیا تاکنون به این فکر کرده‌اید که انسان‌های موفق چگونه مسیرهای سخت و ناهموار موفقیت را طی کرده‌اند یا چه چیزی این افراد را به سمت مرزهای موفقیت سوق داده است؟ زندگی در کنار تمام زیبایی‌ها، پیچیدگی و چالش‌های بسیاری دارد. برای این‌که بتوانید یک زندگی موفق را تجربه کنید، باید قبل‌از هرچیزی به خودتان اعتماد داشته باشید. تعریف موفقیت برای هر کس متفاوت است؛ اما لازمه آن اعتماد به نفس است که باید در خودتان ایجاد کنید. داشتن اعتماد به نفس شما را از رنج‌هایی که پنهانی آزارتان می‌دهد، رها می‌سازد و چشم‌اندازهای زندگی را در نظرتان زیبا می‌سازد. رسیدن به این خودباوری و درک توانایی‌ها باعث می‌شود که با شخصیت جدیدی از خود روبه‌رو شوید که قطعا برایتان هیجان‌انگیز و لذت‌بخش خواهد بود. درواقع شما با «من» جدیدی روبه‌رو می‌شوید و شروع قدرتمندی خواهید داشت.

تعریف اعتماد به نفس

این اصطلاح را می‌توان نوعی خودباوری معنا کرد. درصورتی‌که به این خودباوری برسید، بازخوردهای منفی را از خود دور کرده و به رفتار و عملکرد خود قضاوت نادرستی نخواهید داشت. به‌جای این‌که خود را دست کم بگیرید‌ و افکار خود را محدود کنید، می‌توانید ارزش‌ها و ظرفیت بالای خود را درک کرده و انتظارات بیشتری از خود داشته باشید. زمانی که توانایی‌های خود را باور کنید، به‌راحتی با چالش‌های زندگی مقابله خواهید کرد و هر آنچه باعث رنجش شما می‌شود را دور خواهید ریخت.

افرادی که این ویژگی را در خود تقویت می‌کنند، به خودشان اجازه اشتباه کردن و درس گرفتن از اشتباه را می‌دهند. اعتماد به نفس یک حالت کلی از زمانی است که افراد بتوانند کنترل زندگی خود را به دست گرفته و با تکیه به توانایی‌ها و ارزش‌های خود، کیفیت زندگی‌شان را آنگونه که خود می‌پسندند، ارتقا دهند. افرادی که به خودباوری می‌رسند، در هر زمینه‌ای موفق خواهند شد و ترس از شکست نمی‌تواند آن‌ها را از هر شروعی باز دارد.


اپ چرب زبان

زبان یعنی آینده! اپلیکیشن آموزش زبان چرب زبان برای کودکان ایران کاملا رایگانه! همین الان دانلودش کن کلی وقت گذاشتیم فقط واسه کمک به ساخت آینده بهتر واسه فرزندان ایران عزیز!


 

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه عبارت مقابل را در گوگل جستجو کنید و روی لینک اول کلیک کنید: اعتماد به نفس چیست اعظم صادقیان

اهمیت اعتماد به نفس برای رسیدن به موفقیت

خودباوری و اعتماد به ارزش‌ها و توانمندی‌های هر شخص، زمینه‌ساز و لازمه موفقیت او در زندگی است. در‌صورتی‌که این ویژگی در افکار و احساسات شما نفوذ پیدا کند، در رفتارتان نیز هویدا می‌شود و شیوه عملکرد شما را به شکل مثبتی تغییر می‌دهد. قطعا زمانی که مدام با خود تکرار می‌کنید که از عهده انجام کاری بر نمی‌آیید، استرس و اضطراب تمام وجودتان را در بر می‌گیرد. این حالت شما را در هر زمینه‌ای محدود می‌سازد و باعث می‌شود که از زندگی خود لذت نبرید. اعتماد به نفس و کاهش استرس، رابطه متقابلی با یکدیگر دارند. زمانی که به خود اعتماد داشته باشید، تنش‌های به‌وجود آمده را بهتر کنترل خواهید کرد؛ درنتیجه می‌توانید به‌راحتی احساسات درونی خود را بروز داده و به‌جای گوشه‌نشینی، روابط بیشتری با دیگران برقرار کنید.

درنهایت این خودباوری باعث می‌شود که عملکرد بهتری در اجتماع داشته باشید. حتی به نقطه‌ای از موفقیت و ارزشمندی خواهید رسید که به‌راحتی می‌توانید دیگران را برای قرارگیری در مسیر درست تشویق و ترغیب کنید. اگر دقت کرده باشید، افرادی که اعتماد به نفس بالایی دارند، علاوه‌بر تمرکز بالا در کار خود و تعهدی که به وظایفشان دارند، به خوبی می‌توانند سایر افراد را نیز مدیریت کنند. اهمیت خودباوری زمانی مشخص می‌شود که افراد از حاشیه امن خود خارج شده و به خود فرصت ریسک کردن و مقابله با ترس‌هایشان را می‌دهند. نتیجه این کار احساس رضایتمندی عمیقی است که پس از رسیدن به موفقیت لمس می‌کنند. اگر به خود اعتماد نداشته باشید، باید از تمام رویاها و اهدافی که در سر دارید، چشم‌پوشی کنید.

راه‌های افزایش اعتماد به نفس

بشر ذاتا کمالگراست و میل به کمال‌گرایی در او بی‌نهایت است. هرچه در خودباوری موفق‌تر باشید، عملکرد شما در زندگی بهتر شده و از هیچ تلاشی برای رسیدن به خواسته‌های خود امتناع نخواهید کرد. افزایش اعتماد به نفس شخصیت خستگی‌ناپذیری به شما می‌بخشد و حتی اگر زمانی شکست را نیز تجربه کنید، احساس نارضایتی نخواهید داشت. برای این‌که خودباوری را در خود تقویت کنید و به هرآن‌چه روی آن تمرکز کرده‌اید، دست پیدا کنید، باید به چند نکته توجه داشته باشید.

  • در شروع هر کاری برای خودتان الهام‌بخش باشید. تصور کنید که به هدفتان رسیده‌اید و احساسی که در آن حالت دارید را در وجود خود لمس کنید. این احساس آنچنان خوشایند است که قطعا شما را به تلاش کردن وا می‌دارد.
  • به هیچ‌وجه منفی‌گرایی نکنید. اگر ذهنیت اشتباهی داشته باشید، اصلا دست به تلاش نخواهید زد. افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید.
  • باید به پذیرش این مسئله برسید که حتی شکست نیز بخشی از مسیر رسیدن به موفقیت شماست و نباید شما را از حرکت در ادامه مسیر باز دارد.
  • قبل از دوست داشتن دیگران، خودتان را دوست داشته باشید، با خود مهربان باشید و از خودتان در هر شرایطی مراقبت کنید.
  • سعی کنید برای افزایش اعتماد به نفس و کاهش استرس، جهت قرار گرفتن در مسیر موفقیت، کارهایی را انجام دهید که در آن‌ها مهارت بیشتری دارید.
  • نه گفتن را تمرین کنید و بدانید که در چه زمان و چه شرایطی باید نه بگویید.
  • شما به این دنیا آمده‌اید تا یک زندگی منحصربه‌فرد را تجربه کنید. زندگی میدان رقابت نیست. به‌جای این‌که خود را با دیگران مقایسه کنید، خودتان را بشناسید و به‌جای پوشاندن نقاط ضعف خود، آن‌ها را مرتفع سازید.
  • اطرافیان شما می‌توانند بر رفتار و عملکردتان تاثیر بگذارند؛ پس سعی کنید که اطراف خود را با افراد مثبت‌اندیش و موفق پر کنید. معاشرت با چنین افرادی باعث می‌شود که به احساس رضایتمندی از خود برسید.
  • از خودتان و روحتان محافظت کنید، کتاب بخوانید، برنامه غذایی سالمی برای خود تنظیم کنید، ورزش و مدیتیشن کنید، خوابتان را منظم کنید و درنهایت هر ویژگی مثبتی که می‌شناسید را در خود تقویت کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب به تعریف اعتماد به نفس رسیدیم و راه‌های رسیدن به خودباوری را مورد بررسی قرار دادیم. این‌که در کدام نقطه از زندگی خود هستید، اهمیت چندانی ندارد و هیچگاه برای یک شروع قدرتمند دیر نیست. برای این‌که بتوانید به احساس رضایت از خود برسید و کیفیت زندگی خود را ارتقا دهید، باید قبل از هر چیزی توانمندی‌ها و ظرفیت بالای خود را باور داشته باشید. راه‌های زیادی برای رسیدن به خودباوری وجود دارد که در این مطلب به چند نمونه از آن اشاره کردیم. با تقویت خودباوری در خود می‌توانید از حاشیه امن‌تان خارج شده و با ترس‌هایتان مقابله کنید. درنهایت می‌توانید به یک انسان موفق و کمالگرا تبدیل شوید که از نظر دیگران نیز بسیار ارزشمند خواهد بود.

منبع: اعظم صادقیان

charbzaban

تیم تولید محتوا

سلامتی و بهروزی همه هموطنان آرزوی قلبی من است. سوالات و نظرات خود را مطرح کنید، من یا سایر هموطنان پاسخ خواهیم داد. به امید افزایش آگاهی و سلامتی روحی جسمی در بین همه ایرانیان در جای جای دنیا.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا